Πρόγραμμα Υγιεινής Διατροφής 8η ΤΟΜΥ Βέροιας

Πρόγραμμα Υγιεινής Διατροφής

Πρόγραμμα Υγιεινής Διατροφής από την 8 η ΤΟΜΜΥ Βέροιας, υλοποιήθηκε σήμερα, 09-04-2024, στο νηπιαγωγείο μας μια παρουσίαση από τις νοσηλεύτριες, Τζιάτζου Άννα και Μεταλλίδου Χρύσα, με θέμα την υγιεινή διατροφή και τη σημασία της σωματικής άσκησης. Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό και αποκόμισαν πολλές χρήσιμες πληροφορίες για έναν πιο υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής και ζωής.

20240409 102316α 3 20240409 100918α 3 20240409 104207α 3

 

Σας ευχαριστούμε για την εξαιρετική παρουσίαση!!!

ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ

Κάνε τη σωστή κίνηση, Φωτοκύκλωση!

Την Τετάρτη 3 Απριλίου  2024 οι μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου Αγίας Μαρίνας σε συνεργασία με την Γ’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Μαρίνας υποδέχτηκαν αρμόδιο εκπρόσωπο του φορέα «ΦΩΤΟΚΥΚΛΩΣΗ», ο οποίος παρουσίασε εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης αποβλήτων και συγκεκριμένα ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού.

Ο κ. Νικολαΐδης Γιώργος πραγματοποίησε μια εισαγωγική ενημέρωση για το θέμα της  Ανακύκλωσης και της ευρύτερης σημασίας αυτής για την προστασία του περιβάλλοντος  και της ανθρώπινης ζωής. Στη συνέχεια επικεντρώθηκε με τη βοήθεια ηλεκτρονικής προβολής στα ανακυκλώσιμα είδη/προϊόντα, που σχετίζονται με την Φωτοκύκλωση, στα σημεία συλλογής των αποβλήτων και στον τρόπο απόρριψης των ειδών αυτών στους ειδικούς κάδους συλλογής του φορέα.

Τα παιδιά μέσα από ερωτήσεις αλλά και παρακολούθηση εκπαιδευτικού υλικού παραγωγής του Φορέα συνειδητοποίησαν τους λόγους που δεν πρέπει οι παλιές ή άχρηστες οικιακές συσκευές να απορρίπτονται μαζί με τα λοιπά οικιακά απόβλητα, αλλά να ανακυκλώνονται, ώστε να ξαναγίνουν χρήσιμα υλικά για τον άνθρωπο.

Η Φωτοκύκλωση έγινε πράξη με την τοποθέτηση στον ειδικό κίτρινο κάδο από τα ίδια τα παιδιά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών μικροσυσκευών, που δεν λειτουργούσαν πια και έφεραν από το σπίτι τους.

Η εκπαιδευτική δράση στοχεύει στην ενίσχυση της περιβαλλοντικής ευαισθησίας των παιδιών και αυριανών πολιτών, και στην εδραίωση της ανακύκλωσης αποβλήτων ως θετικής συμπεριφοράς και πράξης που συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας.

Στο τέλος τραγουδήσαμε τραγούδια για την ανακύκλωση για να μεταφέρουν το μήνυμα της φωτοκύκλωσης!! Περάσαμε ευχάριστα και συγχρόνως μάθαμε χρήσιμα πράγματα.

Ευχαριστούμε θερμά τον υπεύθυνο κ. Νικολαΐδη Γιώργο για την ευκαιρία που μας έδωσε μέσα από ένα τόσο εξαιρετικό πρόγραμμα να μάθουμε οτι όλα γύρω μας ανακυκλώνονται και με αυτό το τρόπο μπορούμε και εμείς να συμβάλλουμε στη προστασία του πλανήτη!!!

20240403 111132α20240403 111413α20240403 115251α 20240403 114516α IMG 830705c0a2a7a3bde4783659ade3b9b4 V

Aποστολή Χ-Εκπαιδεύσου σαν Αστροναύτης-ESA

ESA Edu MissionX RGB e1631811283501 236x300 1

Το σχολικό έτος 2023/24 το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα Mission X. Μερικές πληροφορίες για το πρόγραμμα….

Τι είναι η Αποστολή Χ;
Το Mission X: train like an astronaut είναι ένα δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές  από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και το UK Space Agency (UKSA), το οποίο διευκολύνεται σε εθνικό επίπεδο από τα European Space Education Resource Offices (ESEROs) και τους εθελοντές Εθνικούς Οργανωτές. Από την έναρξή του το 2011 από τους αρχικούς προγραμματιστές του έργου, τη NASA, το Mission X έχει εμπλέξει πάνω από μισό εκατομμύριο μαθητές σε όλο τον κόσμο.

Mission X Mascots 300x217 1

Αναπτυγμένο από διαστημικούς επιστήμονες και επαγγελματίες του fitness που συνεργάζονται με αστροναύτες και διαστημικές υπηρεσίες παγκοσμίως, το Mission X χρησιμοποιεί τον ενθουσιασμό της εξερεύνησης του διαστήματος για να εμπνεύσει τους μαθητές να μάθουν για την επιστήμη, τη διατροφή, την άσκηση και το διάστημα.

Κάθε χρόνο, από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, ομάδες μαθητών μπορούν να συμμετάσχουν στην πρόκληση ”Περίπατος στο φεγγάρι” . Κατά τη διάρκεια της πρόκλησης, οι ομάδες ολοκληρώνουν τις δραστηριότητες της Αποστολής Χ και τις υποβάλλουν για να κερδίσουν βαθμούς. Τα βήματα που κερδίζουν όλες οι συμμετέχουσες ομάδες βοηθούν τις μασκότ της Αποστολής Χ, τη Luna και τον Leo, να διανύσουν 384 400 χιλιόμετρα – την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη. Μάθετε περισσότερα για την πρόκληση εδώ.

https://trainlikeanastronaut.org/welcome-guide/

Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα έγινε σε συνεργασία με τα σχολεία του του Δικτύου με τα οποία συνεργαζόμαστε τα τελευταία χρόνια και στα πλαίσια της υλοποίησης του σχεδίου δράσης της σχολικής μονάδας για το συγκεκριμένο σχολικό έτος.

1η  αποστολή:

Εκτελούμε ένα μάθημα το «έρπουσα αρκούδα» και το «περπάτημα του καβουριού» για να αυξήσουμε την μυϊκή δύναμη και να βελτιώσουμε τον συντονισμό του άνω και κάτω μέρους
του σώματος.

Πως το καταφέρνουν?
Σε περιβάλλον μειωμένης βαρύτητας, οι αστροναύτες δεν μπορούν να περπατήσουν όπως κάνουν στη Γη. Αντίθετα, συντονίζουν τα χέρια, τα χέρια και τα πόδια τους για να τραβήξουν
και να σπρώξουν τον εαυτό τους από το ένα μέρος στο άλλο. Είτε εντός ενός διαστημικού οχήματος είτε εκτός που κάνουν Extra Vehicular Activities, οι δυνατοί μύες και ο συντονισμός βοηθούν τους αστροναύτες να κινούνται στο διάστημα.

μισσιον 1

mission 1a 1

BeFunky collage 2

2η  αποστολή:

Πρόκληση σκοινάκι-Η αποστολή: Εκτελούμε προπόνηση άλματος με σχοινί για να βελτιώσουμε τη δύναμη και την αντοχή.

Πως το καταφέρνουν?
(Στη Γη, χρησιμοποιούμε μια ποικιλία ενδείξεων για να αντιληφθούμε τη θέση του σώματός μας, ενώ είμαστε ακίνητοι ή κινούμαστε. Χρησιμοποιούμε ενδείξεις αφής και πίεσης (όπως
το βάρος στα πόδια μας) και οπτικές ενδείξεις (όπως η θέση της οροφής και του πατώματος) για Στη Γη, η αίσθηση της όρθιας θέσης καθορίζεται από την έλξη της βαρύτητας όπως
γίνεται αισθητή από τα όργανα ισορροπίας του εσωτερικού αυτιού. Ο εγκέφαλός μας ενσωματώνει όλες αυτές τις αισθητηριακές πληροφορίες για να μας επιτρέψει να
ανιχνεύσουμε τον προσανατολισμό του σώματός μας και να μας επιτρέψει να κινούμαστε μέσα μας περιβάλλον).

BeFunky collage

3η  αποστολή:

Πρόκληση ευκινησία-Η αποστολή:
Ολοκληρώνουμε ένα μάθημα ευκινησίας όσο το δυνατόν γρηγορότερα και όσο το δυνατόν ακριβέστερα για να βελτιώσουμε την ευκινησία, τον συντονισμό και την ταχύτητα

Γιατί το κάνουν αυτό?
Όταν οι αστροναύτες πηγαίνουν στο διάστημα και επιστρέφουν στη Γη, αντιμετωπίζουν προκλήσεις με την ισορροπία και τον έλεγχο του σώματος λόγω αλλαγών στη βαρύτητα. Το μάθημα ευκινησίας χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ισορροπίας, της ικανότητας στο πόδι και της ευκινησίας ως απόκριση στις αλλαγές της βαρύτητας.

mission 2

4η  αποστολή:

Πρόκληση ευκινησία-Η αποστολή: PEAKE LIFTOFF

Γιατί το κάνουν αυτό?

Σε ένα περιβάλλον μειωμένης βαρύτητας, οι μύες και τα οστά μπορεί να εξασθενήσουν, οπότε οι αστροναύτες πρέπει να κάνουν προπόνηση δύναμης για να αντιμετωπίσουν την εξασθενητική επίδραση της μικροβαρύτητας. Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διαβίωση στο διάστημα οι αστροναύτες συνεργάζονται στενά με ειδικούς σε θέματα άσκησης για να γυμνάζονται σκληρά και να διατηρούν τους μυς και τα οστά τους δυνατά για τις εξερευνητικές αποστολές και τις δραστηριότητες ανακάλυψης. Οι δραστηριότητες που γυμνάζουν ολόκληρο το σώμα είναι σημαντικές για την προετοιμασία για τις προκλήσεις που συνεπάγεται η διαβίωση και η εργασία στο διάστημα. 

BeFunky collage 1

5η  αποστολή:

Πρόκληση ευκινησία-Η αποστολή: ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ

Οι αστροναύτες πρέπει να εκτελούν σωματικές εργασίες στο διάστημα που απαιτούν ισχυρούς μύες και οστά. Σε ένα περιβάλλον μειωμένης βαρύτητας, οι μύες και τα οστά μπορεί να εξασθενήσουν, οπότε οι αστροναύτες πρέπει να προετοιμάζονται με προπόνηση δύναμης. Συνεργάζονται με ειδικούς σε θέματα δύναμης και φυσικής κατάστασης στη Γη και συνεχίζουν να εργάζονται στο διάστημα για να διατηρήσουν τους μυς και τα οστά τους δυνατά για τις εξερευνητικές αποστολές και τις δραστηριότητες ανακάλυψης.

image 1

IMG 8a32f889d85a62a3f959eaf384a5c14e Va

«Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό»

1ο Εργαστήριο

Το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε ονομάζεται:  «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό». Αποτελεί μία εισαγωγή των μαθητών/τριών στις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους, υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C” (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα).

Το 1ο εργαστήριο έχει τίτλο: Οι ντετέκτιβ της διατροφής και άσκησης γνωρίζονται και προετοιμάζονται. Τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα στοχεύουν στο να μάθουν τα παιδιά:

  1. Να εκφράζουν τις σκέψεις τους για ένα πρόβλημα.
  2. Να δίνουν προσοχή σε όσα οι άλλοι υπονοούν αλλά δε λένε.

Για αρχή λοιπόν μας επισκέφθηκε ο ντετέκτιβ Βανς  με το ηχογραφημένο μήνυμά του.

Η εκπαιδευτικός  ενημέρωσε,  ότι στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ  Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθειά μας στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουμε θα γίνουμε ντετέκτιβ και θα αναζητήσουμε στοιχεία. Για κάθε αποστολή/γρίφο που επιλύουμε,  θα κερδίζουμε ένα γράμμα, προκειμένου να ανακαλύψουμε τι προσφέρουν η διατροφή και άσκηση στον άνθρωπο.

Οι μαθητές/τριες κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής μυστηρίου. Εναλλαγή αργών/γρήγορων ρυθμών με παραγγέλματα που παραπέμπουν στη φυσική δραστηριότητα και στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι από την αναζήτηση στοιχείων»

διατροφη 1α

Οι μαθητές/τριες, θέλοντας να βοηθήσουν το ντεντέκτιβ , ανέφεραν  τι γνωρίζουν για τη διατροφή και την άσκηση και πρότειναν ιδέες (καταιγισμός ιδεών) σχετικά με το που μπορούν να αναζητήσουν στοιχεία για τη σωστή διατροφή και άσκηση. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με την υποστήριξη του/της εκπ/κού.

Έτσι καταγράφηκαν τα λεγόμενα των παιδιών σε κόλλες Α3 και στην συνέχεια έγινε η ψηφιοποίηση τους μέσω του προγράμματος coggle.it

χάρτης 1

 

Σε άλλη δραστηριότητα οι μαθητές ζωγράφισαν τις διατροφικές τους προτιμήσεις

Οι ντετέκτιβ χωρίζονται σε ομάδες διαφορετικού χρώματος. Αναζητούν κομμάτια από 4 πυραμίδες άσκησης σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη. Τα συγκεντρώνουν και προσπαθούν να συνθέσουν την πυραμίδα. Ακολουθώντας τη ρουτίνα σκέψης «Βλέπω, σκέφτομαι αναρωτιέμαι» εξερευνούν την πυραμίδα της άσκησης Στην ολομέλεια κάθε ομάδα αναφέρει τις απόψεις της.

Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε βιντεάκια, ακούσαμε τραγούδια σχετικά με την διατροφή.

Κλείνοντας,  λοιπόν το πρώτο εργαστήριο του προγράμματος μας, συμπληρώσαμε τα φύλλα αξιολόγησης του.

Τι μας περιμένει άραγε στο 2ο εργαστήριο την επόμενη βδομάδα;;;;;

2ο Εργαστήριο

Την εβδομάδα αυτή υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε το 2ο εργαστήριο του προγράμματος  «Οι ντετέκτιβς ανακαλύπτουν τα μυστικά για σώμα γερό και μυαλό δυνατό», που ανήκει στην υποθεματική της διατροφής του κύκλου Ευ Ζην.

Έτσι λοιπόν, με σκοπό να εκθειάσουμε τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας, επισκεφθήκαμε  το Δημοτικό σχολείο και η γυμνάστρια μας μύησε στα οφέλη της σωματικής άσκησης. Τα παιδιά παρακολούθησαν τις οδηγίες και τις ασκήσεις  και στο τέλος της έθεσαν ερωτήσεις και την ευχαρίστησαν με τον δικό τους τρόπο.

3 1

2 1

Στην συνέχεια έμαθαν για το γεωμετρικό στερεό σχήμα της πυραμίδας και το απεικόνισαν στο χαρτί, ζωγραφίζοντας την πυραμίδα της σωματικής δραστηριότητας.

Σε κόλλα Α3 δημιουργείται πίνακας διπλής εισόδου με τα ονόματα όλων και το είδος των κινητικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετείχαν στο διάστημα μιας εβδομάδας. Ακολουθεί σύγκριση της φυσικής δραστηριότητας κάθε μαθητή/τριας με αυτή που προτείνεται στη σχετική πυραμίδα. Οι μαθητές κατατάσσουν τον εαυτό τους ως προς τη συχνότητα της φυσικής τους δραστηριότητας (π.χ. δραστήριος,). Συζήτηση – αναστοχασμός σχετικά με τις συνήθειες που θα πρέπει να μεταβληθούν για να αυξηθεί η φυσική τους δραστηριότητα και να μειωθεί η καθιστική ζωή.

1020105091

9 1

7 1

10 1

 

Λίγο πριν την λήξη του 2ου εργαστηρίου ο ντετέκτιβ  έκανε ξανά την εμφάνιση του στέλνοντας μας το 1ο γράμμα, το «Υ » για να το κόψουμε και να το κολλήσουμε στο φύλλο εργασίας για την λύση του τελικού γρίφου που περιγράφει το πολυτιμότερο αγαθό για τον άνθρωπο και το οποίο συντηρεί με σωστή διατροφή και καθημερινή άσκηση.

Οι ντετέκτιβ ανυπομονούν για την επίλυση και των επόμενων γρίφων και αποστολών !!!

3ο Εργαστήριο  Δεξιοτήτων.

Ολοκληρώθηκε και το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του κύκλου Ευ Ζην, του προγράμματος διατροφής «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό». Τίτλος του 3ου εργαστηρίου ήταν «Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν τα οφέλη της άσκησης»

Πάμε λοιπόν να δούμε τα οφέλη της σωματικής δραστηριότητας……

Ο ντετέκτιβ Κλούζ στέλνει στα παιδιά και τον 2ο γρίφο και τα καλεί να «Αναζητήσουν σε τι χρησιμεύει η άσκηση, ποια τα οφέλη της και να τα καταγράψουν». Αφού τα παιδιά εκφραστούν λεκτικά, καταγράφουν σε φύλλο εργασίας τα οφέλη της σωματικής άσκησης.

Έπειτα οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα επιλέγει ένα αντικείμενο (ένα μαντήλι, ένα πλαστικό μπουκάλι, μια κορδέλα) και συζητά με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί το αντικείμενο αυτό σε κινητικό παιχνίδι. Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια το κινητικό παιχνίδι που σκέφτηκε. Ψηφίζουν το παιχνίδι που τους άρεσε περισσότερο.

5 1

11 1

 

Ακολουθεί ο αναστοχασμός του εργαστηρίου. Ποια είναι η λύση του γρίφου; Τι έμαθαν σήμερα; Τι κατασκεύασαν; Λαμβάνουν το δεύτερο γράμμα, το  » Γ »  και το επικολλούν στο σχετικό φύλλο εργασίας που σχετίζεται με την λύση του τελικού γρίφου που περιγράφει το πολυτιμότερο αγαθό για τον άνθρωπο, το οποίο συντηρεί με σωστή διατροφή και καθημερινή άσκηση.

Έτσι ολοκληρώθηκε και το 3ο εργαστήριο μας!!!

Για να δούμε τι ακολουθεί την επόμενη βδομάδα;;;

4ο Εργαστήριο  Δεξιοτήτων.

Τίτλος του 4ου εργαστηρίου ήταν »Οι Ντετέκτιβ ανακαλύπτουν την πυραμίδα της διατροφής και τις ομάδες των τροφών»

Ο Ντετέκτιβ  στέλνει στα παιδιά τον 3ο γρίφο και τα καλεί να μαντέψουν »Είναι ψηλή, έχει πολλές χρωματιστές ομάδες και δε βρίσκεται στην Αίγυπτο αλλά στη διατροφή». Τα παιδιά εκφράζονται λεκτικά και στη συνέχεια χωρίζονται σε 5 αρχικές ομάδες και κάθε ομάδα οφείλει να συνθέσει την πυραμίδα με 5 εικόνες των ομάδων τροφών με τις γνώσεις που ήδη έχουν, χωρίς τη βοήθεια της εκπαιδευτικού.(μέθοδος jigsaw, σύμφωνα με την οποία ,για να σχηματιστεί η ολότητα του θέματος, ο κάθε μαθητής μαθαίνει και διδάσκει τους υπόλοιπους ένα μέρος της γνώσης που ανέλαβε). Δημιουργούνται νέες ομάδες, παρακολουθούν σχετικό βίντεο στον υπολογιστή και τα μέλη μεταφέρουν τις πληροφορίες που συνέλεξαν και προσπαθούν να συνθέσουν την πυραμίδα.

4 2

6 1

8 1

12 1

 

Παράλληλα, έμαθαν μια καινούρια φωνούλα Δ, δ,( φτιάχνοντας στον υπολογιστή σχετική αφίσα, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού) και τον αριθμό 2 μέσα από φύλλα εργασίας και ταξινομώντας σε 2 βαζάκια, φρούτα και λαχανικά.

Τέλος, έμαθαν να χρησιμοποιούν το μαθησιακό αντικείμενο από το φωτόδεντρο εδώ συγκρίνοντας το αρχικό πιάτο του 1ου εργαστηρίου- αναστοχασμός ως προς τις επιλογές. Ποια είναι η λύση του γρίφου; Λαμβάνουν το τρίτο γράμμα »Ε» και το επικολλούν στο σχετικό φύλλο εργασίας που σχετίζεται με τη λύση του τελικού μας γρίφου…

Με το φύλλο αξιολόγησης αυτού του εργαστηρίου , ολοκληρώθηκε το 4ο εργαστήριο!

5ο Εργαστήριο  Δεξιοτήτων.

Ολοκληρώθηκε το 5ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του κύκλου Ευ Ζην, του προγράμματος διατροφής  «Οι Ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και δυνατό μυαλό». Τίτλος του 5ου Εργαστηρίου : Οι Ντετέκτιβ μαγειρεύουν υγιεινά»

Ο Ντετέκτιβ  στέλνει με μήνυμα τον τέταρτο γρίφο , »τώρα που έμαθες πολλά για τη διατροφή, ψάξε στο δεύτερο επίπεδο στην πυραμίδα μεσογειακής διατροφής , φτιάξε ένα κολατσιό εποχής χρωματιστό πολύ και φέρε το στο σχολείο». Τα νήπια αναζητούν το στοιχείο που τους έδωσε ο Ντετέκτιβ στην πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και ανακαλύπτουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Την επόμενη μέρα έρχονται, και ικανοποιημένα δείχνουν το πρωινό που ετοίμασαν στο σπίτι και συζητώντας ,προτείνουν να καθίσουν σε ομάδες φρούτων και λαχανικών. Παρατήρησαν αν είναι της εποχής και αμέσως μετά κατέγραψαν σε ανοιχτό φύλλο εργασίας το κολατσιό τους που κάνει χαρούμενο και τον Ντετέκτιβ μας.

Έπειτα τα παιδιά μπροστά στον υπολογιστή, επισκέφθηκαν τη σελίδα εδώ 
και με τη χρήση του ψηφιακού zoom παρατήρησαν τους πίνακες του Giuseppe Arcimboldo για τις εποχές, προκειμένου να ανακαλύψουν τα φρούτα και τα λαχανικά κάθε εποχής κάνοντας χρήση της ρουτίνας σκέψης »Τι σε κάνει να το λες αυτό»

Ενδεικτικός πίνακας που τα παιδιά παρατηρούν χρώματα, φρούτα, λαχανικά, εποχή. Εδώ μπορούν να φτιάξουν τον πίνακα σε παζλ.

Επηρεασμένα τα παιδιά με το ζωγράφο Giuseppe Arcimboldo για τις εποχές με τα φρούτα και λαχανικά , ζήτησαν να γίνουν τα ίδια αντίστοιχοι ζωγράφοι στα πρόσωπά τους!

20240314 103710

 

Στην ολομέλεια συζητάνε για τη λύση του γρίφου, τι έμαθαν , γίνεται  αναστοχασμός  και λαμβάνουν το τέταρτο γράμμα Ι, για την επίλυση του τέταρτου γρίφου και το επικολλούν στο σχετικό φύλλο εργασίας.

6ο Εργαστήριο  Δεξιοτήτων.

Ολοκληρώθηκε το 6ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του κύκλου Ευ Ζην, του προγράμματος διατροφής »Οι Ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και δυνατό μυαλό». Τίτλος  του 6ου Εργαστηρίου: » Οι Ντετέκτιβ επιλύουν προβλήματα διατροφής.

Ο Ντετέκτιβ στέλνει μήνυμα στα παιδιά όπου τους μεταφέρει κάποιες ερωτήσεις, ζητά απαντήσεις και τους δίνει ένα στοιχείο εδώ

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να διερευνήσει ένα σενάριο με βάση σχετικό φύλλο εργασίας στην προσομοίωση. Μέσω πειραματισμού καταλήγουν σε συμπεράσματα σχετικά με το τι συμβαίνει αν τρέφομαι μόνο με ανθυγιεινές τροφές, αν τρέφομαι υγιεινά αλλά δεν ασκούμαι καθόλου, αν τρέφομαι μόνο με μια ομάδα τροφών, αν τρέφομαι υγιεινά και ασκούμαι. Τα σενάρια είναι 4 και οι ομάδες εξίσου το ίδιο, καταγράφουν τα συμπεράσματά τους και στην ολομέλεια κάθε ομάδα αναφέρει το σενάριό της και το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε.

Στη συνέχεια τα παιδιά ,χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή, προσπαθούν να φτιάξουν τη δική τους διατροφική πυραμίδα, πατώντας εδώ

Οι μαθητές βρίσκονται στην ολομέλεια και κάθονται στον κύκλο. Ο Ντετέκτιβ έφερε το καπέλο του με εικόνες τροφίμων και με ανάλογη μουσική περνά από χέρι σε χέρι. Μόλις σταματήσει η μουσική, το παιδί που κρατά το καπέλο, τραβά μια εικόνα και ανάλογα ,αναφέρει αν αυτή η τροφή κάνει καλό στην υγεία ή όχι.

14 1

20240223 115300

13 1

20240223 120659

Τέλος, λαμβάνουν το πέμπτο γράμμα, το Α, για την επίλυση του πέμπτου γρίφου και το επικολλούν στο σχετικό φύλλο εργασίας. Σχηματίζουν τη λέξη που περιγράφει το πολυτιμότερο αγαθό για τον άνθρωπο και το οποίο συντηρεί με σωστή διατροφή και καθημερινή άσκηση (ΥΓΕΙΑ).

Έτσι ολοκληρώθηκε και αυτό το εργαστήριο και περιμένουν τα παιδιά με ανυπομονησία το επόμενο και τελευταίο εργαστήριο, προκειμένου να γίνουν ικανά να τους απονείμει ο Ντετέκτιβ το αντίστοιχο σήμα διατροφής.

7ο και τελευταίο Εργαστήριο  Δεξιοτήτων.

Ολοκληρώθηκε το 7ο και τελευταίο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του κύκλου Ευ Ζην, του προγράμματος διατροφής, »Οι Ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και δυνατό μυαλό». Τίτλος του 7ου Εργαστηρίου: »Οι Ντετέκτιβ κατασκευάζουν- κριτικός αναστοχασμός.

Ο Ντετέκτιβ  στέλνει το τελευταίο ηχογραφημένο μήνυμα στα παιδιά εδώ

Τέλος, τα παιδιά , με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, όφειλαν να συμπληρώσουν το φύλλο αυτοαξιολόγησης , αξιολογώντας δεξιότητες, όπως δημιουργικότητα, επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη. Παραδέχθηκαν ότι αντιμετώπισαν δυσκολίες όχι στην συγκρότηση των ομάδων, αλλά στη συνεργασία μεταξύ τους, στο μοίρασμα των ρόλων, στην αποδοχή διαφορετικής γνώμης και στο σεβασμό απόψεων όλων των μελών της ομάδας. Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος, μπορούμε να αναφέρουμε ότι έγινε εισαγωγή των παιδιών στις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της άσκησης για την υγεία τους και υιοθετήθηκαν αλλαγές στον τρόπο ζωής ( διατροφή, φυσική δραστηριότητα) επωφελείς για την υγεία τους.

εννοιολογικός χάρτης 2 1 2222 1

Με την ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος , τα παιδιά έλαβαν από τον Ντετέκτιβ τα σήματα διατροφής και άσκησης!

“ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ”

Το παρόν πρόγραμμα( ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ) εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείου. Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Στα εργαστήρια μέσα από ποικίλες δραστηριότητες αξιοποιούνται τεχνικές θεάτρου, δραματοποίηση, φύλλα εργασίας, κατασκευές, εικόνες και θεατρικό παιχνίδι. Το εργαστήρι ξεκινά με εισαγωγικά παιχνίδια για την προθέρμανση και τη συγκρότηση ομάδας, παρουσίαση και συμφωνία για το στόχο του εργαστηρίου, τη μεθοδολογία και τη δεοντολογία του. Ακολουθούν δραστηριότητες ανίχνευσης, διδασκαλίας, εμπέδωσης αξιολόγησης και μεταγνώσης. Στα επτά εργαστήρια του συγκεκριμένου προγράμματος προτείνονται δραστηριότητες από τις εξής κατηγορίες: Δραστηριότητες γνωριμίας και συγκρότησης ομάδας ,Συμβόλαιο Ομάδας, Οργανωμένες δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο ,Αξιοποίηση διαφόρων μορφών τέχνης.

1ο εργαστήριο- Συγκρότηση ομάδας:
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η ευαισθητοποίηση και η συγκρότηση ομάδας.

«Αισθητικοκινητική δράση –χρήση σώματος για ζέσταμα» (κινητική δραστηριότητα)
Στόχος να κινηθούν ελεύθερα και να απελευθερώσουν το σώμα και τη σκέψη. Περπατήματα ελευθέρα χωρίς μουσική-κάνω όποια κίνηση θέλω-ήχος στοπ. Περπατήματα ελεύθερα κάνω ό,τι θέλω ήχος στοπ και ένας ήχος. Κίνηση – ήχος – στοπ. κίνηση που μου αρέσει.

«Αισθησιοκινητική δράση –χρήση σώματος ως εκφραστικό μέσο» (κινητική δραστηριότητα με αξιοποίηση παιχνιδιών Α΄ φάσης Θεατρικού Παιχνιδιού και ταυτόχρονη αξιοποίηση παιχνιδιών συνεργασίας) Στόχος να κινηθούν ελεύθερα και να εκφραστούν μέσω του σώματός τους και της χρήσης σύντομου λόγου.

20231017 114119 20231017 113814 20231017 113812 20231017 113757

Παιχνίδια συνεργασίας με  μουσικοκινητική  αγωγή,  ζέσταμα σώματος ,κινητική απελευθέρωση  με σκοπό την δημιουργία ομάδας σταδιακά και την  συνεργασία στην δυάδα ή τριάδα

Στην μουσικοκινητική αγωγή  για τα κινητικά παιχνίδια : παίξαμε  https://www.youtube.com/watch?v=zHya0GeBz1g  

καθώς επίσης και γυμναστκή με το αρνί: https://www.youtube.com/watch?v=2WmWtcu5f10 

και τον μυρμηγκοχορό:https://www.youtube.com/watch?v=x6zhnKrRYGU

photovisi download 5 1

2ο εργαστήριο – Συμβόλαιο ομάδας

Στόχος είναι η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιοτήτες που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον. Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι να συμφωνηθούν και να καταγραφούν οι κανόνες εύρυθμης λειτουργίας της Ομάδας. Στην Ολομέλεια συζητάμε τους κανόνες καλής λειτουργίας της ομάδας μας κάνουμε μία συζήτηση με τη μορφή ιδεοθυελλας (brainstorming) και ζητάμε από τα παιδιά να προτείνουν κανόνες. Στόχος είναι να προτείνουν τα παιδιά (αλλά μπορεί να προσθέσουμε και εμείς κάποιους ή να τα διευκολύνουμε). Κανόνες μπορεί να είναι για παράδειγμα «σηκώνουμε χέρι για να μιλήσουμε», «ακούω την άποψη του άλλου», «δέχομαι τη γνώμη του άλλου» «δεν αφήνουμε κανέναν μόνο του» «αφήνω και τον άλλον να κάνει κάτι», «μοιράζομαι πράγματα» κ.ό.κ.

20230927 114828A 20230927 114927A 20230926 115225 20230914 115033

Συζητήσαμε στην ολομέλεια για τους κανόνες και γιατί τους χρειαζόμαστε. Έπειτα απο ανταλλαγή απόψεων και αλληλεπίδραση των ομάδων για το τι είναι σωστό και τι λάθος μέσα στην τάξη, συμφωνήσαμε να δημιουργήσουμε τους κανόνες-συμβόλαιο  της τάξης για να μπορούμε να λειτουργούμε καλύτερα στην καθημερινότητα μας μέσα στην τάξη και μέσα στις ομάδες μας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και κάθε ομάδα ζωγράφιζε όπως μπορούσε τον κανόνα που συζητήσαμε στην ολομέλεια .Βοηθητικές ήταν και έτοιμες κάρτες με αρνητική και θετική συμπεριφορά για να μπορούν τα παιδιά να έχουν κάποιο παράδειγμα ως προς τι θα ζωγραφίσουν.

20230914 115033 20230914 114938A

3ο εργαστήριο- Ανίχνευση αρχικών ιδεών
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας.

1η  Δραστηριότητα

Ανάγνωση και ανάλυση παραμυθιού “Guizzino”

RLAS8C6eIp3x4

Δημιουργία αφίσας με τη συνεργασία όλων των μαθητών/τριών, ομαδικό κολάζ .

20231110 091211a 20231110 090305a 20231110 091414 20231110 091211 20231110 091003 20231110 090819 20231110 090751 20231110 09062120231115 104952

Σε αυτό το εργαστήριο , προκειμένου να ανιχνευθούν οι αρχικές ιδέες των παιδιών  για την έννοια της συνεργασίας, χρησιμοποιήθηκαν  τεχνικές θεάτρου όπως είναι η ελεύθερη έκφραση στο χώρο , ζέσταμα σώματος και αυτοσχεδιασμοί ώστε να ενισχυθεί και να απελευθερωθεί η ομάδα .Έπειτα τοποθετήθηκαν  πράσινα χαρτιά στο δάπεδο με  μολυβοθήκες . Με την βοήθεια ενός ταμπουρίνο κινηθήκαμε ρυθμικά γύρω από τα χαρτιά και όταν σταμάτησε να χτυπά το ταμπουρίνο τα παιδιά  άρχισαν να ζωγραφίζουν ,τι νομίζουν ό,τι σημαίνει η λέξη συνεργασία.

20231031 092459A 20231031 092612A 20231031 092512A

20231031 092851A 20231031 093137A

Δημιουργία ιστογράμματος με τις αρχικές ιδέες των παιδιών

unnamed file

Παιχνίδια ενδυνάμωσης της ομάδας-δυάδας.

 

20231113 121036 20231113 12051420231113 115453

20231017 120151 20231017 120406 20231017 120516

4ο εργαστήριο: Ικανότητες επικοινωνίας με συνεργασία σε ζεύγη η σε μικρές υποομάδες

α Σε αυτό το εργαστήριο παρατηρείται  από νηπιαγωγό κατά πόσο τα παιδιά έχουν κατανοήσει την έννοια της συνεργασίας ΄ώστε σε ζεύγη η μικρές υποομάδες να  μπορέσουν να επικοινωνήσουν λεκτικά η μη ,με εκφράσεις προσώπου η όχι ή με αυτοσχεδιασμούς ,προκειμένου να συνεργαστούν σε ότι τους ζητηθεί. Εμείς επιλέξαμε να  βρουν τρόπο  για να επικοινωνήσουν μεταξύ τους  και να συνεργαστούν για να παίξουν στο οικοδομικό υλικό και έπειτα να  βρουν  τρόπο για να μαζέψουν τα παιχνίδια. Η επιλογή της δυάδας ήταν τυχαία αλλά παρατηρήθηκε καλή συνεργασία με μη λεκτικό τρόπο.

Δραστηριότητα 1η
«Καλωσορίζοντας τους εξωγήινους! »

(Δραστηριότητα συνεργασίας ανά ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια)

20231030 113904 20231030 113115

Δραστηριότητα 2η
«Και οι γάτες είχαν τη δική τους ιστορία!»

(Δραστηριότητα συνεργασίας ανά ζεύγη. Ελεύθεροι αυτοσχεδιασμοί και τεχνικές θεάτρου. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια)

20231030 115017 20231030 114636

Δραστηριότητα 3η
«Οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες μας δίνουν οδηγίες από μακριά!»
(Δραστηριότητα συνεργασίας σε υποομάδες. Δραστηριότητα αυτοσχεδιασμού και κατασκευής. Αυτό-αξιολόγηση μαθητών/-τριών σε Ολομέλεια)

20231030 115017  20231030 114636

5ο εργαστήριο- Συνεργασία σε ομάδες:
Στόχος είναι να αναπτύξουν τα παιδιά δεξιότητες συνεργασίας σε μεγάλες ή μικρότερες ομάδες. Επιπλέον, να είναι σε θέση να αξιολογούν τους τρόπους με τους οποίους
συνεργάστηκαν ή όχι, εντοπίζοντας σημεία που διευκόλυναν ή δυσκόλεψαν τη συνεργασίας τους

Δραστηριότητα 1η: «Βοήθησε την μπάλα να φτάσει στον προορισμό της»

(Κινητική δραστηριότητα – Συνεργασία σε ομάδες.)

20231031 112901 20231031 112827

20231031 114756  20231031 114134

Δραστηριότητα 2η : «Ποιος δράκος θα χορέψει καλύτερα;»

(Δραστηριότητα κινητική Συνεργασία σε υποομάδες.)

20231108 115900 20231107 114612

20231107 115732 20231108 120436

Εργαστήριο 6ο: Ενσυναίσθηση – Επίλυση Συγκρούσεων – Φιλία

Τα παιδιά καλούνται να προτείνουν τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων, να προβληματιστούν σε καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων, να παρατηρήσουν, να πουν απόψεις και να συζητήσουν πάνω στο πρόβλημα δίνοντας εναλλακτικές ιδέες για το πώς μπορεί να επιλυθεί μία διαφωνία.

Εργαστήριο 7ο: Δραστηριότητες Αξιολόγησης – Τελικές ιδέες παιδιών

Τα παιδιά καλούνται να εκφράσουν τις ιδέες τους για την έννοια της συνεργασίας 

unnamed file 1

 

 

Βιβλία σε ρόδες

booksonwheels afisa F 35X50 F sketi 570x816 210x300 1

Τα βιβλία σε ρόδες έφτασαν στο σχολείο μας . Το θέμα των βιβλίων είναι η Οικογένεια.….

Τι θα πει «παιδί»;  Τι θα πει «πατέρας»; Τι θα πει «μαμά»; Τι θα πει «οικογένεια»;

Τα βιβλία αυτής της θεματικής επιλέχτηκαν γιατί παρουσιάζουν  παραδοσιακές και σύγχρονες  μορφές της οικογένειας και των σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ των μελών της, εντός και εκτός της οικογενειακής εστίας. Μάλιστα, ορισμένα υπολογίζουν στις συντροφικές οικογενειακές σχέσεις και τις τροφοδοτούν, απαιτούν τη συνανάγνωση των μεγαλύτερων με τα μικρά παιδιά, που βιώνουν την πρωτοαναγνωστική περίοδο της αναγνωστικής πορείας τους.

20231110 121246IMG f4a24b3b517ba3a1419881e58567dea5 V 20231024 113033 20231024 113224 20231024 113337

 

ΚΑΛΕΣ ΑΝΑΓΩΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕΙΣ ΠΑΙΔΙΑ!!!!!!!!!!!

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ



Λήψη αρχείου

Αγιασμός

                           κλαιν 

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για το σχολικό έτος 2023 – 2024 θα γίνει στις 11 Σεπτεμβρίου, ημέρα Δευτέρα και ώρα  08:30 πμΟ αγιασμός θα πραγματοποιηθεί με την παρουσία των γονέων/κηδεμόνων και μαθητών στο χώρο του σχολείου.

Την ίδια ημέρα στις 9:30 πμ θα πραγματοποιηθεί η πρώτη ενημερωτική συνάντηση από τις υπεύθυνες νηπιαγωγούς με τους γονείς στην τάξη (η παρουσία των γονέων είναι υποχρεωτική).

Υ.Γ. Υπενθυμίζουμε όσοι γονείς δεν έχουν προσκομίσει το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ) υποχρεούνται να το φέρουν στο σχολείο έως τις 20 Σεπτέμβρη.

Καλή Σχολική Χρονιά!

Από το Νηπιαγωγείο

Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας, τα νέα του σχολείου μας και τα στοιχεία επικοινωνίας του.