Ξεκίνησε και ο δεύτερος κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων και αυτή τη φορά οι μικροί σούπερ ήρωες έγιναν υπερασπιστές των ζώων.Κατά την διάρκεια των εργαστηρίων μας γνωρίσαμε τα ζώα και τα δικαιώματά τους,μιλήσαμε πιο αναλυτικά για τα αδέσποτα ζώα,τα ζώα συντροφιάς αλλά και τα ζώα εκτροφής και πως μπορούμε εμείς να τα υπερασπιστούμε!
Ας δούμε λοιπόν μερικές από τις δράσεις μας..
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Ξεκινήσαμε λοιπό την ενασχόληση μας με το θέμα με ένα παιχνίδι κίνησης και ρυθμού, όπου έπρεπε τα παιδιά ανάλογα με την κάρτα των ζώων που έβρισκαν στον χώρο να χωριστούν σε ομαδούλες.
Στη συνέχεια όλοι μαζί σαν μία ομάδα φτιάξαμε το συμβόλαιο δράσης της ομάδας όπου όλοι μαζί αποφασίσαμε τους κανόνες,τους καταγράψαμε και τέλος υπογράψαμε το συμβόλαιο μας,βρίσκοντας όνομα για την ομάδα μας,το οποίο δεν ήταν άλλο από ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ και αναρτήσαμε το συμβόλαιο σε εμφανές σημείο στην τάξη με την υπόσχεση να ακολουθούμε όλοι τους κανόνες!!Πολύτιμος βοηθός μας το σκυλάκι μας, ο ΚΟΥΚΙ ΜΠΙΣΚΟΤΑΚΗΣ.
Τραγουδήσαμε και κινηθήκαμε ανάλογα μιμούμενοι την φωνή και κίνηση του κάθε ζώου,με το τραγούδι ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΩ ΚΥΡΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΙ και με αφορμή αυτό το τραγούδι μιλήσαμε για τα ζώα εκείνα που προσφέρουν στον άνθρωπο τροφή αρχικά.
Βρήκαμε , εκτυπώσαμε και πλαστικοποιήσαμε αντίστοιχες εικόνες ζώων και στη συνέχεια αντιστοιχίσαμε εικόνες τροφών με τα ζώα.
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα ζώα προσφέρουν αυτά τα προϊόντα στον άνθρωπο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του.
Πως όμως εμείς οι άνθρωποι διευκολύνουμε τα ζώα;Τι τους προσφέρουμε;Δημιουργήσαμε έναν ακόμα εννοιολογικό χάρτη με όσα προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως υπάρχει μία πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση σχέση ανάμεσα στους ανθρώπους,τα ζώα και το περιβάλλον.
Φυσικά κάναμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας για εμπέδωση.
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο 2ο εργαστήριο μας,ασχοληθήκαμε με τον πίνακα του Σαγκάλ ”Εγώ και το χωριό”.Τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν τον πίνακα.Τι συναισθήματα τους προκάλεσε,τι τους εντυπωσίασε περισσότερο,ποιό μήνυμα μας δίνει ο καλλιτέχνης;Αφού μοιραστήκαμε τις απόψεις μας δημιουργήσαμε όλοι μαζί τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής για να αποτυπώσουμε το μήνυμα της αλληλένδετης σχέσης ανθρώπων και ζώων.
Στη συνέχεια του εργαστηρίου και αφού είχαμε ήδη γνωρίσει ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο, αποφασίσαμε να επεκτείνουμε αυτή την δραστηριότητα και να ταξινομήσουμε τα ζώα σε κατηγορίες ανάλογα με αυτό που μας προσφέρουν ΤΡΟΦΗ/ΠΡΟΪΟΝΤΑ,ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ,ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ.
Δημιουργήσαμε έτσι έναν πίνακα διπλής εισόδου και μάθαμε τι μας προσφέρει το κάθε ζώο.
Αποφασίσαμε λοιπόν να ασχοληθούμε πρώτα με τα ζωάκια που μας προσφέρουν την συντροφιά τους.
Τα ζώα γύρω μας,ποια ζωάκια συναντάμε στη γειτονιά μας, στο χωριό μας.Τα παιδιά αποτύπωσαν τις απόψεις τους στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Παρατηρήσαμε έργα τέχνης με θέμα τα ζώα συντροφιάς. Τα παιδιά προσπάθησαν να περιγράψουν το περιβάλλον που απεικονίζεται,τους ήρωες,τα συναισθήματα. Πως νιώθουν τα παιδιά που απεικονίζονται στους πίνακες;Πως νιώθουν τα ζώα;Μέσα από τη συζήτηση καταλήξαμε στο ότι και τα ζώα όπως κι εμείς οι άνθρωποι, έχουν συναισθήματα γιαυτό και δεν πρέπει να τα πληγώνουμε και να τα εγκαταλείπουμε.Για εμπέδωση ασχοληθήκαμε και με το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Πώς άραγε νιώθουν τα ζώα;Παρουσιάστηκαν εικόνες στα παιδιά με ζώα σε διάφορες καταστάσεις.Τα παιδιά τις περιέγραψαν και προσπάθησαν να καταλάβουν πως νιώθει το κάθε ζώο.Στη συνέχεια έγινε σύγκριση στις εικόνες αυτές με εικόνες ανθρώπων που βιώνουν αντίστοιχα συναισθήματα κι έτσι καταλήξαμε και πάλι στο συμπέρσαμα πως τα ζώα νιώθουν ότι κι εμείς απλά κάποιες φορές το εκφράζουν με διαφορετικό τρόπο.
Κάναμε την αντίστοιχη ομαδική και ατομική εργασία.
Κλείνοντας το 2ο εργαστήριό μας,παρουσιάστηκαν στα παιδιά εικόνες με ζώα συντροφιάς.Τ απαιδιά προσπάθησαν να φανταστούν τι μπορέι να σκέφτεται το κάθε ζωάκι,καταγράψαμε τις απόψεις τους και δημιουργήσαμε την δική μας αφίσα με τις σκέψεις των ζώων κάνοντας και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
30-7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Τα εργαστήρια μας συνεχίζονται και παρακάτω θα δείτε κάποιες από τις δράσεις μας και την ολοκλήρωσή τους/
Στα εργαστήρια που ακολούθησαν παρατηρήσαμε διάφορα έργα τέχνης σχετικά με τα ζώα και τα συναισθήματά τους,τα επεξεργαστήκαμε και τα περιγράψαμε.Καταγράψαμε και συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ζώων και κάναμε τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας.
Παρατηρήσαμε και περιγράψαμε εικόνες ζώων σε διάφορες καταστάσεις και συζητήσαμε για το πως μπορεί να νιώθουν τα ζώα σε κάθε μία από αυτές ενώ δημιουργήσαμε και την δική μας σχετική αφίσα.
Διαβάσαμε και μάθαμε τα δικαιώματα των ζώων μέσω της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων,επιλέξαμε ένα από τα δικαιώματα ο καθένας και το ζωγραφίσαμε ενώ με αυτά δημιουργήσαμε και το δικό μας βιβλίο.
Είδαμε και επεξεργαστήκαμε εικόνες με ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής.Δημιουργήσαμε ζευγάρια,παρατηρήσαμε ενώ μέσα από συζήτηση καταλήξαμε στο συμπέρασμα οτι κάποια ζώα ο άνθρωπος τα εκτρέφει στο φυσικό τους περιβάλλον ενώ κάποια σε μονάδες παραγωγής.
Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και προσπαθήσαμε να απαντήσουμε σε σχετικές ερωτήσεις..Γιατί κάποια ζώα εκτρέφονται;Τι επιπτώσεις έχει αυτό;Τι συνθήκες επικρατούν στις μονάδες παραγωγής;Είναι οι κατάλληλες;
Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι και μεταμορφωθήκαμε σε ζώα.Αν είχαν φωνή τα ζώα τι θα μας έλεγαν;Δημιουργήσαμε μία ακόμα αφίσα με τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής.
Αναφερθήκαμε επίσης στα δεσποζόμενα και στα αδέσποτα ζώα,ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά τους.Διαβάσαμε το παραμύθι ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑΚΙΑ ,το επεξεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε το δικό μας μήνυμα.
Επιλέξαμε το αγαπημένο μας ζώο συντροφιά και κάναμε την αντίστοιχη κατασκευή ενώ κάποιοι από τους μαθητές μας παρουσίασαν φωτογραφίες από το αγαπημένο τους κατοικίδιο.
Κλείσαμε τα εργαστήριά μας συζητώντας τι θα μπορούσαμε να κάνουμε προκειμένου να υπερασπιστούμε τα ζώα και τα δικαιώματά τους, δημιουργήσαμε αφίσα αλλά και βιβλίο σχετικό και σίγουρα μάθαμε να είμαστε υπεύθυνοι κηδεμόνες των ζώων αλλά και υπεύθυνοι πολίτες.








































































