Ξεκίνησε και ο δεύτερος κύκλος εργαστηρίων δεξιοτήτων και αυτή τη φορά οι μικροί σούπερ ήρωες έγιναν υπερασπιστές των ζώων.Κατά την διάρκεια των εργαστηρίων μας γνωρίσαμε τα ζώα και τα δικαιώματά τους,μιλήσαμε πιο αναλυτικά για τα αδέσποτα ζώα,τα ζώα συντροφιάς αλλά και τα ζώα εκτροφής και πως μπορούμε εμείς να τα υπερασπιστούμε!

Ας δούμε λοιπόν μερικές από τις δράσεις μας..

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Ξεκινήσαμε λοιπό την ενασχόληση μας με το θέμα με ένα παιχνίδι κίνησης και ρυθμού, όπου έπρεπε τα παιδιά ανάλογα με την κάρτα των ζώων που έβρισκαν στον χώρο να χωριστούν σε ομαδούλες.

 IMG 20220203 102626 1IMG 20220203 102904 1

Στη συνέχεια όλοι μαζί σαν μία ομάδα φτιάξαμε το συμβόλαιο δράσης της ομάδας όπου όλοι μαζί αποφασίσαμε τους κανόνες,τους καταγράψαμε  και τέλος υπογράψαμε το συμβόλαιο μας,βρίσκοντας όνομα για την ομάδα μας,το οποίο δεν ήταν άλλο από ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ και αναρτήσαμε το συμβόλαιο σε εμφανές σημείο στην τάξη με την υπόσχεση να ακολουθούμε όλοι τους κανόνες!!Πολύτιμος βοηθός μας το σκυλάκι μας, ο ΚΟΥΚΙ ΜΠΙΣΚΟΤΑΚΗΣ.

IMG 20220203 103748IMG 20220208 105600

Τραγουδήσαμε και κινηθήκαμε ανάλογα μιμούμενοι την φωνή και κίνηση του κάθε ζώου,με το τραγούδι ΟΤΑΝ ΘΑ ΠΑΩ ΚΥΡΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΠΑΖΑΡΙ και με αφορμή αυτό το τραγούδι μιλήσαμε για τα ζώα εκείνα που προσφέρουν στον άνθρωπο τροφή αρχικά.

IMG 20220203 104937

Βρήκαμε , εκτυπώσαμε και πλαστικοποιήσαμε αντίστοιχες εικόνες ζώων και στη συνέχεια αντιστοιχίσαμε εικόνες τροφών με τα ζώα.

IMG 20220203 113017

Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα ζώα προσφέρουν αυτά τα προϊόντα στον άνθρωπο προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του.

Πως όμως εμείς οι άνθρωποι διευκολύνουμε τα ζώα;Τι τους προσφέρουμε;Δημιουργήσαμε έναν ακόμα εννοιολογικό χάρτη με όσα προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα και καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως υπάρχει μία πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση σχέση ανάμεσα στους ανθρώπους,τα ζώα και το περιβάλλον.

IMG 20220203 120318IMG 20220208 105629

Φυσικά κάναμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας για εμπέδωση.

IMG 20220203 121829IMG 20220203 123006

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Στο 2ο εργαστήριο μας,ασχοληθήκαμε με τον πίνακα του Σαγκάλ ”Εγώ και το χωριό”.Τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν τον πίνακα.Τι συναισθήματα τους προκάλεσε,τι τους εντυπωσίασε περισσότερο,ποιό μήνυμα μας δίνει ο καλλιτέχνης;Αφού μοιραστήκαμε τις απόψεις μας δημιουργήσαμε όλοι μαζί τον δικό μας πίνακα ζωγραφικής για να αποτυπώσουμε το μήνυμα της αλληλένδετης σχέσης ανθρώπων και ζώων.

 

Εγώ και το χωριό μου" Marc Chagall

IMG 20220204 105607 1IMG 20220204 125212 1 1IMG 20220208 105635

Στη συνέχεια του εργαστηρίου και αφού είχαμε ήδη γνωρίσει ζώα που προσφέρουν τροφή στον άνθρωπο, αποφασίσαμε να επεκτείνουμε αυτή την δραστηριότητα και να ταξινομήσουμε τα ζώα σε κατηγορίες ανάλογα με αυτό που μας προσφέρουν ΤΡΟΦΗ/ΠΡΟΪΟΝΤΑ,ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ,ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ.

Δημιουργήσαμε έτσι έναν πίνακα διπλής εισόδου και μάθαμε τι μας προσφέρει το κάθε ζώο.

IMG 20220204 102242

Αποφασίσαμε λοιπόν να ασχοληθούμε πρώτα με τα ζωάκια που μας προσφέρουν την συντροφιά τους.

Τα ζώα γύρω μας,ποια ζωάκια συναντάμε στη γειτονιά μας, στο χωριό μας.Τα παιδιά αποτύπωσαν τις απόψεις τους στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

IMG 20220207 104916 1IMG 20220207 104923

Παρατηρήσαμε έργα τέχνης με θέμα τα ζώα συντροφιάς. Τα παιδιά προσπάθησαν να περιγράψουν το περιβάλλον που απεικονίζεται,τους ήρωες,τα συναισθήματα. Πως νιώθουν τα παιδιά που απεικονίζονται στους πίνακες;Πως νιώθουν τα ζώα;Μέσα από τη συζήτηση καταλήξαμε στο ότι και τα ζώα όπως κι εμείς οι άνθρωποι, έχουν συναισθήματα γιαυτό και δεν πρέπει να τα πληγώνουμε και να τα εγκαταλείπουμε.Για εμπέδωση ασχοληθήκαμε και με το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

IMG 20220208 105619IMG 20220208 123511IMG 20220208 123517

Πώς άραγε νιώθουν τα ζώα;Παρουσιάστηκαν εικόνες στα παιδιά με ζώα σε διάφορες καταστάσεις.Τα παιδιά τις περιέγραψαν και προσπάθησαν να καταλάβουν πως νιώθει το κάθε ζώο.Στη συνέχεια έγινε σύγκριση στις εικόνες αυτές με εικόνες ανθρώπων που βιώνουν αντίστοιχα συναισθήματα κι έτσι καταλήξαμε και πάλι στο συμπέρσαμα πως τα ζώα νιώθουν ότι κι εμείς απλά  κάποιες φορές  το εκφράζουν με διαφορετικό τρόπο.

Κάναμε την αντίστοιχη ομαδική και ατομική εργασία.

IMG 20220208 105606IMG 20220207 111815IMG 20220207 112731IMG 20220207 113204

Κλείνοντας το 2ο εργαστήριό μας,παρουσιάστηκαν στα παιδιά εικόνες με ζώα συντροφιάς.Τ απαιδιά προσπάθησαν να φανταστούν τι μπορέι να σκέφτεται το κάθε ζωάκι,καταγράψαμε τις απόψεις τους και δημιουργήσαμε την δική μας αφίσα με τις σκέψεις των ζώων κάνοντας και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

IMG 20220221 101905IMG 20220221 102331IMG 20220221 103245 1IMG 20220221 103906IMG 20220221 104259IMG 20220221 104745IMG 20220221 105007

30-7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Τα εργαστήρια μας συνεχίζονται και παρακάτω θα δείτε κάποιες από τις δράσεις μας και την ολοκλήρωσή τους/

Στα εργαστήρια που ακολούθησαν παρατηρήσαμε διάφορα έργα τέχνης σχετικά με τα ζώα και τα συναισθήματά τους,τα επεξεργαστήκαμε και τα περιγράψαμε.Καταγράψαμε και συζητήσαμε για τα συναισθήματα των ζώων και κάναμε τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας.

Παρατηρήσαμε και περιγράψαμε εικόνες ζώων σε διάφορες καταστάσεις και συζητήσαμε για το πως μπορεί να νιώθουν τα ζώα σε κάθε μία από αυτές ενώ δημιουργήσαμε και την δική μας σχετική αφίσα.

Διαβάσαμε και μάθαμε τα δικαιώματα των ζώων μέσω της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων,επιλέξαμε ένα από τα δικαιώματα ο καθένας και το ζωγραφίσαμε ενώ με αυτά δημιουργήσαμε και το δικό μας βιβλίο.

Είδαμε και επεξεργαστήκαμε εικόνες με ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον και ζώα σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής.Δημιουργήσαμε ζευγάρια,παρατηρήσαμε ενώ μέσα από συζήτηση καταλήξαμε στο συμπέρασμα οτι κάποια ζώα ο άνθρωπος τα εκτρέφει στο φυσικό τους περιβάλλον ενώ κάποια σε μονάδες παραγωγής.

Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και προσπαθήσαμε να απαντήσουμε σε σχετικές ερωτήσεις..Γιατί κάποια ζώα εκτρέφονται;Τι επιπτώσεις έχει αυτό;Τι συνθήκες επικρατούν στις μονάδες παραγωγής;Είναι οι κατάλληλες;

Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι και μεταμορφωθήκαμε σε ζώα.Αν είχαν φωνή τα ζώα τι θα μας έλεγαν;Δημιουργήσαμε μία ακόμα αφίσα με τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής.

Αναφερθήκαμε επίσης στα δεσποζόμενα και στα αδέσποτα ζώα,ομοιότητες και διαφορές ανάμεσά τους.Διαβάσαμε το παραμύθι ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑΚΙΑ ,το επεξεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε το δικό μας μήνυμα.

Επιλέξαμε το αγαπημένο μας ζώο συντροφιά και κάναμε την αντίστοιχη κατασκευή ενώ κάποιοι από τους μαθητές μας παρουσίασαν φωτογραφίες από το αγαπημένο τους κατοικίδιο.

Κλείσαμε τα εργαστήριά μας συζητώντας τι θα μπορούσαμε να κάνουμε προκειμένου να υπερασπιστούμε τα ζώα και τα δικαιώματά τους, δημιουργήσαμε αφίσα αλλά και βιβλίο σχετικό και σίγουρα μάθαμε να είμαστε υπεύθυνοι κηδεμόνες των ζώων αλλά και υπεύθυνοι πολίτες.

IMG 20220203 121829 IMG 20220203 123006 IMG 20220204 124802 1 IMG 20220204 125217 IMG 20220207 104916 1 IMG 20220207 104923 IMG 20220207 112731 IMG 20220207 113204 IMG 20220221 102358 IMG 20220221 103245 1 IMG 20220221 121551 IMG 20220221 122235 IMG 20220221 123111 1 IMG 20220221 124351 IMG 20220222 102003 IMG 20220222 103640 IMG 20220222 111429 1 IMG 20220222 113145 1 IMG 20220222 115813 IMG 20220222 115845 IMG 20220222 115928 1 IMG 20220222 123459 IMG 20220222 123754 IMG 20220222 123852 IMG 20220222 124334 IMG 20220223 111343 IMG 20220223 112514 IMG 20220223 112526 IMG 20220225 103236 IMG 20220225 105150 IMG 20220225 105505 IMG 20220225 112059 IMG 20220225 112856 IMG 20220225 112910 IMG 20220225 122421 IMG 20220225 123248 IMG 20220225 123248 2 IMG 20220225 123740 1 IMG 20220225 123849 IMG 20220225 124006 1 IMG 20220301 091841 IMG 20220330 101305 IMG 20220330 101403