Η τέταρτη εβδομάδα εργαστηρίων είναι γεγονός..παρέα με τον Σούπερ Καροτένιο μαθαίνουμε τόσα πολλά διασκεδάζοντας..Το ταξίδι μας λοιπόν συνεχίζεται..ας δούμε μερικές από τις δραστηριότητές μας..
Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι Ο ΩΡΑΙΟΣ ΔΑΡΕΙΟΣ
Μια ιστορία της Σοφίας Ζαραμπούκα που διηγείται τις περιπέτειες του γάτου Δαρείου.
Ένας κομψός γάτος που ακολουθούσε ισορροπημένη διατροφή, καθώς είχε για αφεντικό τον κύριο Τίτο,γνωστό διατροφολόγο..αυτός ήταν ο Δαρείος! Ακολουθούσε πιστά τις συμβουλές του κύριου Τίτου..ακόμη και όταν το φαγητό της ημέρας δεν ήταν από τα αγαπημένα του!
Μέσα του βαθειά όμως ζήλευε τις γάτες του δρόμου..και όσα αυτές έβρισκαν στα σκουπίδια..!Έτσι το έσκασε από το σπίτι και για μέρες τρεφόταν με σκουπιδοτροφές.Τα αποτελέσματα;;;Τραγικά!!!
Αφού διαβάσαμε και συζητήσαμε αποφασίσαμε να παίξουμε ένα παιχνίδι..Μέσα στην τάξη υπήρχαν εικόνες από ΘΗΣΑΥΡΟΤΡΟΦΕΣ και ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΡΟΦΕΣ.Αφού τις ανακαλύψαμε τις ταξινομήσαμε ανάλογα με το τι έτρωγε ο Δαρείος στο σπίτι και τι έξω..Ολοκληρώσαμε έτσι την ομαδική μας εργασία και συζητήσαμε..Ποιά ήταν η καλύτερη επιλογή;Πως να ένιωθε τρώγοντας τροφές από την κάθε ομάδα;
Και φυσικά κάναμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας για εμπέδωση,όπου τα παιδιά ζωγράφισαν τις δικές τους επιλογές για τον ΔΑΡΕΙΟ..
Έπειτα εστιάσαμε στα φρούτα και τα λαχανικά που αποτελούν υγιεινές επιλογές και έχουν πολλές βιταμίνες..Αφού ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο και το αγαπημένο μας λαχανικό,παρέα με τον Σούπερ Καροτένιο ταξιδέψαμε στην ΒΙΤΑΜΙΝΟΧΩΡΑ..
Τι είναι οι βιταμίνες;Έχουν ονόματα;Που τις βρίσκουμε;
Για να απαντήσουμε σε αυτές τις ερωτήσεις αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε τον υπολογιστή και το διαδίκτυο και να βρούμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε..
Βρήκαμε και διαβάσαμε πληροφορίες,είδαμε βίντεο,ακούσαμε τραγούδια..
Έπειτα δημιουργήσαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου με διάφορες τροφές και τις βιταμίνες τους αφού πρώτα είχαμε διαβάσει και κάνει την ομαδική με το ποίημα των βιταμινών..
Για να το κατανοήσουμε περισσότερο ο φίλος μας ο Σούπερ Καροτένιος είχε την ιδέα να παίξουμε ένα παιχνίδι.Στην τάξη υπήρχαν διάφορες εικόνες τροφών.Αφού τις ανακαλύψαμε έπρεπε να τις ταξινομήσουμε ανάλογα στην σωστή βιταμίνη,με την βοήθεια αντίστοιχων πινάκων αναφοράς..και φυσικά τα καταφέραμε..
Κάναμε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας για εμπέδωση..
Ποια φρούτα και λαχανικά συναντάμε όμως ανάλογα με την εποχή;Αφού παρουσιάσαμε και περιγράψαμε αντίστοιχους πίνακες αναφοράς,κάναμε τις ταξινομήσεις..Είδαμε πίνακες που είχαν ως θέμα τους τα φρούτα,τα λαχανικά και διάφορους καρπούς και εστιάσαμε στους 4 πίνακες του Arciboldo,για τις 4 εποχές..
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς το δικό μας ξεχωριστό πορτρέτο με εικόνες φρούτων και λαχανικών της επιλογής μας που πήραν την θέση των χαρακτηριστικών του προσώπου μας..
Σας συστήνουμε λοιπόν..Τον ΦΡΟΥΤΕΝΙΟ,την ΦΡΑΟΥΛΙΤΣΑ,τον ΚΑΡΠΟΥΖΕΝΙΟ,την ΠΕΠΟΝΟΥΜΑ και την ΜΗΛΙΤΣΑ.
Και όχι μόνο..με τις νερομπογιές μας δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες ζωγραφικής με φρούτα και λαχανικά..
Τους δώσαμε τίτλο..
Και έτοιμοι..
ΠΙΑΤΕΛΑ ΦΡΟΥΤΩΝ
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΣΤΗ ΕΞΟΧΗ
ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ
ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
ΠΙΑΤΕΛΑ ΜΕ ΦΡΟΥΤΑ
Ακόμα παρακολουθώντας το έργο του φωτογράφου Carl Warner,ο οποίος φτιάχνει τοπία χρησιμοποιώντας διάφορα τρόφιμα και τα φωτογραφίζει,αποφασίσαμε κι εμείς να δημιουργήσουμε το δικό μας ιδιαίτερο τοπίο χρησιμοποιώντας εικόνες διαφόρων τροφίμων..
Και κάπως έτσι μία ακόμα εβδομάδα εργαστηρίων έφτασε στο τέλος της..