Πως θα ήταν άραγε ο κόσμος μας αν δεν υπήρχαν τα χρώματα;Μάλλον όχι και πολύ όμορφος..Τα χρώματα υπάρχουν παντού γύρω μας και κάνουν τον κόσμο μας τόσο όμορφο..Γι’αυτό κι εμείς αποφασίσαμε να μάθουμε λίγα πράγματα για αυτό..Ας δούμε μερικές από τις δραστηριότητές μας..
Βοηθός μας φυσικά ο κύριος Πινελάκης Χρωματούλης..
Τι είναι τα χρώματα;Που τα συναντάμε;
Είναι κύματα από φως που πέφτουν πάνω στα αντικείμενα και τα χρωματίζουν..και φυσικά τα συναντάμε παντού..
Αρχικά γνωρίσαμε τα 3 βασικά χρώματα κόκκινο–κίτρινο–μπλε και αφού ονομάσαμε πράγματα στη φύση που μπορεί να έχουν αυτά τα χρώματα,με μουσική υπόκρουση ψάξαμε και βρήκαμε αντικείμενα στην τάξη μας και τα ταξινομήσαμε..
Έπειτα γνωρίσαμε τα δύο βοηθητικά χρώματα Άσπρο και Μάυρο και γιατί τα ονομάζουν βοηθητικά..Τι θα γίνει αν στο μπλε βάλουμε άσπρο και μαύρο αντίστοιχα;
Ας γνωρίσουμε όμως και τα υπόλοιπα χρώματα;Πως φτιάχνονται άραγε;Τα 3 βασικά αλλά και τα 2 βοηθητικά θα μας βοηθήσουν να τα δημιουργήσουμε..Ας κάνουμε λοιπόν μίξεις χρωμάτων αφού διαβάσουμε το βιβλίο ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΧΡΩΜΑΤΑ της Σοφίας Ζαραμπούκα.
Έτσι δημιουργήσαμε τα δικά μας μαγικά χρώματα..
Αποφασίσαμε να κάνουμε και την ατομική μας κατασκευή..Ένα πλυντήριο μέσα στο οποίο μπερδευτήκαμε και βάλαμε ρούχα διαφορετικών χρωμάτων..εκείνα πλύθηκαν, ανακατεύτηκαν και άλλαξαν χρώμα..
Ο κύριος Πινελάκης Χρωματούλης μας μίλησε για τις οικογένειες των χρωμάτων(τόνοι του ίδιου χρώματος) και αποφασίσαμε να φτιάξουμε την δική μας βεντάλια χρωμάτων από το πιο ανοιχτό στο πιο σκούρο..
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στα ψυχρά και θερμά χρώματα και αφού τα ταξινομήσαμε και είδαμε τους αντίστοιχους πίνακες ζωγραφικής, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας..θερμά και ψυχρά χρώματα λοιπόν..
Φτιάξαμε και τον δικό μας πίνακα αναφοράς χρωμάτων βάζοντας στο κάθε βαζάκι το πινέλο με το σωστό χρώμα..
Έπειτα διαβάσαμε ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ του Κυριτσόπουλου και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον κόσμο μας..πως θα ήταν με το ουράνιο τόξο και πως χωρίς αυτό..Και με αφορμη αυτό συζητήσαμε για το πολύ όμορφο φαινόμενο του ουράνιου τόξου..
Πως δημιουργείται;Ποιά χρώματα έχει;Πόσα είναι;Τι σχήμα έχει;Τι είναι το ουράνιο τόξο;
Είδαμε εικόνες, το παρατηρήσαμε,το περιγράψαμε,διαβάσαμε και είπαμε ιστορίες, μιλήσαμε για τον Νώε και την κιβωτό,για την Ίριδα αγγελιαφόρο των Θεών,που κατέβαινε από το ουράνιο τόξο για να μεταφέρει μηνύματα,ακούσαμε μύθους από άλλες χώρες,το βρήκαμε κρυμμένο μέσα σε ένα cd, το φτιάξαμε στο ποτήρι και σας το παρουσιάζουμε..
Διαβάσαμε τον Έλμερ και κάναμε τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας..
Κατά την διάρκεια επεξεργασίας της θεματικής ενότητας με τα χρώματα είδαμε διάφορα εκπαιδευτικά video σχετικά με τα χρώματα και το ουράνιο τόξο, ακούσαμε πολλά τραγούδια και κλείνουμε παρουσιάζοντας σας το αγαπημένο μας..