Με αφορμή την συζήτηση για τις 4 εποχές,σκεφτήκαμε μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες δραστηριότητες,να καλωσορίσουμε με τον δικό μας τρόπο το Φθινόπωρο..
Η συζήτηση ξεκίνησε με παρατήρηση και περιγραφή φθινοπωρινών εικόνων και πινάκων ζωγραφικής..
Μιλήσαμε για την όμορφη εποχή του φθινοπώρου,ανασυνθέσαμε την λέξη με κεφαλαία και πεζά, κάναμε αντιστοίχιση φθινοπωρινών εικόνων και λέξεων,μάθαμε την φωνούλα Φφ,διαβάσαμε γλωσσοδέτες,παρακολουθήσαμε video σχετικό με το γράμμα Φ,το γράψαμε και φτιάξαμε μία όμορφη κατασκευή, τους Φινοπωρούληδες μας..Επεξεργαστήκαμε και φθινοπωρινούς πίνακες, ένας από αυτούς ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ του Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο.
Γνωρίσαμε τα χρώματα του φθινοπώρου,παίξαμε παιχνίδια και προσπαθήσαμε να βρούμε μέσα στην τάξη μας αντικείμενα με φθινoπωρινά χρώματα..
Μία βόλτα στη φθινοπωρινή βροχή..
Συζητήσαμε για τα πρωτοβρόχια και για τον απαραίτητο εξοπλισμό για μία βόλτα στη βροχή..Κάναμε και την αντίστοιχη κατασκευή που στόλισε τον τοίχο μας φθινοπωρινά..
Μιλήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά και για το ταξίδι τους κι έπειτα μεταμορφωθήκαμε κι εμείς σε αποδημητικά πουλιά και ξεκινήσαμε το δικό μας ταξίδι για πιο ζεστές χώρες,μιμούμενοι την κίνηση του πετάγματος των πουλιών..
Μιλήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα,λαχανικά και καρπούς..Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια(συλλαβές,αρχικό γράμμα,αντιστοίχιση λέξεων),γνωρίσαμε τα δέντρα και τα φυτά που μας τα προσφέρουν..
Γίναμε μικροί καλλιτέχνες και φτιάξαμε τα δικά μας λαχταριστά μηλαράκια, αφού μάθαμε και την γνωστή παροιμία ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ.
Μία βόλτα στην αυλή μας και μαζέψαμε φθινοπωρινά φύλλα..Τα επεξεργαστήκαμε,παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια με αυτά(μεγέθη,ταξινομήσεις ανά σχήμα,μετρήσεις κ.α.) και τέλος τα χρησιμοποιήσαμε για να δημιουργήσουμε μία καινούρια φίλη, την Ρούλα την Φθινοπωρούλα,που στολίζει την πόρτα της τάξης μας..
Κατά την διάρκεια της επεξεργασίας του θέματος ασχοληθήκαμε και με τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας..
Τέλος ακούσαμε φθινοπωρινά τραγούδια,μεταμορφωθήκαμε σε φύλλα που πέφτουν και κινηθήκαμε στον ρυθμό..






























