Ο Νοέμβρης είναι ο μήνας που μαζεύουμε τις ελιές, έτσι καθώς κάποιοι από τους γονείς ασχολούνται με το μάζεμα της ελιάς αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα.
Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι για την διαμάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την πόλη της Αθήνας.
Γιατί πιστεύετε ότι οι Αθηναίοι επέλεξαν την ελιά?
Διασκεδάσαμε δραματοποιώντας την ιστορία και την ζωγραφίσαμε ελεύθερα.
Πως γίνεται το μάζεμα της ελιάς?
Βγήκαμε βόλτα στους γύρω ελαιώνες και για καλή μας τύχη ένας κύριος μάζευε ελιές και μας έκανε μια μικρή επίδειξη για το τίναγμα του δέντρου με τον σύγχρονο τρόπο αλλά μας μίλησε και για το πως γινόταν παλιά.
Στη επιστροφή στο σχολείο μαζέψαμε ελιές τις οποίες στη συνέχεια χωρίσαμε σύμφωνα με το χρώμα (πράσινες, κόκκινες ,μαύρες κ.τ.λ) αλλά και σύμφωνα με το μέγεθος(μεγάλες -μεσαίες-μικρές).
Είδαμε σε εικόνες τι συμβαίνει αφού μαζέψουμε τις ελιές πως πάνε στο ελαιοτριβείο γίνονται λάδι κ.τ.λ
Δοκιμάσαμε ελιές,πάστα ελιάς,μαργαρίνη από έλαιο ελιάς. Είδαμε σαπούνι από ελιά αλλά και απορρυπαντικό ρούχων. Ενώ μιλήσαμε για την χρήση του λαδιού και στην περιποίηση του δέρματος και των μαλλιών.
Φτιάξαμε ομαδική κατασκευή με το λιομάζωμα αλλά και ατομικές
Είδαμε τον πίνακα του Θεόφιλου
Μιλήσαμε για τον ζωγράφο και για το τρόπο που έζησε
αναλύσαμε τον πίνακα, τον αναπαραστήσαμε βιωματικά μοιράζοντας ρόλους,τον ανασυνθέσαμε μέσα από παζλ και στην συνέχεια ζητήσαμε από τα παιδιά να κοιτάξουν τον πίνακα για δυο λεπτά και μετά να πουν από μια λέξη που τους έρχεται στο μυαλό σχετικές με αυτόν .Από τις λέξεις που είπαν φτιάξαμε μια μικρή ιστορία.
Λίγα μαθηματικά
Εικονογραφούμε το παραμύθι της ελιάς, βάζουμε τις εικόνες στη σειρά και φτιάχνουμε το δικό μας βιβλίο
Παίζουμε με το γράμμα Λ, λ
Βάζουμε τόσες ελιές στο καλάθι όσες φέρνουμε με το ζάρι
Φτιάχνουμε διάγραμμα και βλέπουμε ποιος έφερε περισσότερες
ζωγραφίζουμε με νερομπογιές
Παιζουμε με την πρόταση “είμαι η ελιά η τιμημένη” από το ποίημα του Κ. Παλαμά ” Η Ελιά “



















































































