ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό

Στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθεια των παιδιών στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουν θα γίνουν ντετέκτιβ και θα αναζητήσουν στοιχεία.

Οι μαθητές περπάτησαν σαν ντετέκτιβ, εξασκήθηκαν στην αποκρυπτογράφηση στοιχείων, πρότειναν λύσεις στο πρόβλημα του ντετέκτιβ Βανς κι έτσι δημιούργησαν τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες και τις γνώσεις τους για τη διατροφή και την άσκηση και ζωγράφισαν τις τροφές που τρώνε αυτοί το μεσημέρι.

1730381762583
Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον πρώτο γρίφο σε φάκελο

1ος γρίφος: «Ψάξτε για μια πυραμίδα που δεν αφορά τη διατροφή, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Ποια είναι;»
1730382222017

Οι μικροί ντετέκτιβ χωρίζονται σε ομάδες και συνεργάζονται ώστε να δημιουργήσουν την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας ή αλλιώς της γυμναστικής όπως είπαν και τα παιδιά. Σε κόλλα Α4 δημιουργούν ο καθένας ξεχωριστά μια αφίσα με τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της φυσικής δραστηριότητας.Λαμβάνουν το πρώτο γράμμα το Υ για την επίλυση του πρώτου γρίφου. Πρώτα, όμως, συζητάμε και καταγράφουμε ιδέες
1730744744675

1730382222012

1730382222008

1730382222003

Φτιάξαμε μικρές ομαδούλες και η κάθε ομάδα περιέγραφε ένα φρούτο στην ολομέλεια. Η διαδικασία βοήθησε αρκετά τα παιδιά στην εκφορά λόγου και την περιγραφή ενός αντικειμένου.

Έπειτα, ατομικά, ζωγραφίσαμε τα οφέλη της φυσικής σραστηριότητας
1730744744679

1730744744683

1730744744687

1730744744663

1730744744670

Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον δεύτερο γρίφο σε φάκελο

2ος γρίφος: «Αναζητήστε σε τι χρησιμεύει η άσκηση, ποια τα οφέλη της και καταγράψτε τα»
Λαμβάνουν το δεύτερο γράμμα, το Γ για την επίλυση του δεύτερου γρίφου
Τα παιδιά αφού έψαξαν στην τάξη για τον δεύτερο γρίφο τον άνοιξαν και τον συζητήσαμε … είπαν τις ιδέες τους και τις ζωγράφισαν

Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα επιλέγει ένα αντικείμενο (ένα μαντήλι, ένα πλαστικό μπουκάλι, μια κορδέλα) και συζητά με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί το αντικείμενο αυτό σε κινητικό παιχνίδι. Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια το κινητικό παιχνίδι που σκέφτηκε. Τα παιχνίδια που σκέφτηκαν τα παιδιά άρεσαν σε όλους μας και ψηφίσαμε το αγαπημένο μας! έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να βγούμε έξω στην αυλή μας και να παίξουμε το παιχνίδι που μας άρεσε περισσότερο!

1730745922500

1730745922508

Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον τρίτο γρίφο σε φάκελο

3ος γρίφος: «Είναι ψηλή, έχει πολλές χρωματιστές ομάδες και δε βρίσκεται στην Αίγυπτο αλλά στη διατροφή. Τι είναι;»
Τα παιδιά ψάχνουν για τον γρίφο , τον βρίσκουν και ψάχνουν ξανά ώστε να βρουν πυραμίδες διατροφής. Χωρίζονται σε ομάδες-ντεντέκτιβς και συνθέοτν τα puzzle των πυραμίδων όπως μπορούν και όπως φαντάζονται ότι κολλάνε τα κομμάτια.
1730745663319

1730745663323

1730745663333

1730745663307

1730745663313
Βλέπουμε σχετικό βίντεο στον υπολογιστή για την πυραμίδα της διατροφής για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας και να καταλάβουμε πως διαμορφώνεται!

Επιπλέον, κάναμε στο δάπεδο της παρεούλας μας με χαρτοταινία τη διατριφική πυραμίδα και τα παιδιά βάλανε μέσα στα κουτάκια τα τρόφιμα που αντιστοιχούν!
1730817656721
μετά φτιάξαμε τις δικές μας πυραμίδες διατροφής…
1730816763730

1730816763734

1730816763751

Τέλος, είδαμε το παραμύθι η Κυρά Διατροφή Πρώτη στη μαγειρική και τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε πιο πολύ απο το παραμύθι

1730816763718

1730816763721

1730816763724

1730816763728
Αφού συζητήσαμε αρκετά για την πυραδμίδα φτιάξαμε όλοι μαζί μια πυραμίδα για την τάξη μας σε μορφή 3d.

1731938270413

1731938270417

Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει με μήνυμα τον τέταρτο γρίφο:

4ος γρίφος: «Τώρα που έμαθες πολλά για τη διατροφή, ψάξε στο δεύτερο επίπεδο στην πυραμίδα μεσογειακής διατροφής, φτιάξε ένα κολατσιό εποχής χρωματιστό πολύ και στείλε μας τη συνταγή».

Ξεκινάμε, λοιπόν και ανακαλύπτουμε πως ο Ντεντέκτιβ Βανς εννοεί την κατηγορία με τα φρούτα και τα λαχανικά. Καταγράψαμε στον πίνακα γιατί τα παιδιά πιστεύουν πως πρέπει να τρώμε φρούτα και ίσως με αυτό τον τρόπο βοηθήσουμε τα παιδιά του που είναι άρρωστα.
1730912434998

Έπειτα, παίξαμε ένα παιχνίδι όπου μάθαμε να χωρίζουμε τα φρούτα απο τα λαχανικά με μουσική υπόκρουση σχετική με τα φρούτα φυσικα!

https://www.youtube.com/watch?v=GXNQqsq-l6w

και αφού μάθαμε πώς γράφονται οι λεξούλες: φρούτα, λαχανικά τα χωρίσαμε και στο μαγαζάκι μας για να είναι πιο ευδιάκριτα και να μην τα μπερδεύουμε όταν παίζουμε.

Ψωνίσαμε φρούτα και λαχανικά

1730911891966

1730911891971

και τα ζωγραφίσαμε

1730911891945

1730911891951

1730911891957

1730911891962
Διαβάσαμε το βιβλίο 0 Ωραίος Δαρείος

1169930 264x264 800x800 1
και το ζωγραφίσαμε όπως κάνουμε με όλα τα παραμύθια που διαβάζουμε
1731331569156 1

1731331569160 1

1731331569165 1

και παίξαμε παιχνίδια με θέμα τη διατροφή
1731331596885

1731331596876

1731331596881

1731332923083

Για να γνωρίσουμε καλύτερα τα φρούτα και τα λαχανικά αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα στο μανάβικο της γειτονιάς και στο τέλος πήραμε και το δωράκι μας !
1731334217245

1731334217254

1731334217249

1731334217236

1731334217233

1731334217230

και φυσικά το ζωγραφίσαμε κιόλας
1731334713256

1731334713252

1731334713247

1731334713241

Γυρνώντας στο σχολείο για να χαλαρώσουμε έχοντας και πολύ ωραία μέρα παίξαμε στην αυλή μουσικές καρέκλες αλλά με φρούτα! Κάθε παιδί που έχανε μας έλεγε τι κρατάει στα χέρια του και αν είναι φρούτο ή λαχανικό
1731334428875

1731334428868

1731334428863

1731334428872

Επίσης, ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο για να το βάλουμε στη φρουτοσαλάτα που θα στείλουμε στα παιδά του Ντεντέκτιβ Βανς. Νικητές βγήκαν η φράουλα και το μήλο
Φτιάξαμε όμως και τη δική μας φρουτοσαλάτα με φρέσκα φρούσκα εποχής : μήλο, λωτός, μανταρίνι, μπανάνα
1731938211832

1731334611354

Διαβάσαμε το παραμύθι Ένας δράκος στην κουζίνα
Τι γυρεύει άραγε ένας δράκος στην κουζίνα; Τι ετοιμάζεται να φτιάξει; Ποιες δυσκολίες πρόκειται να συναντήσει; Ένα έξυπνο, γραμμένο με χιούμορ βιβλίο για να γνωρίσουν τα μικρά παιδιά τις ποσότητες.
Αφού το διβάσαμε αποφασίσαμε κι εμείς να φτιάξουμε τη δικιά μας συνταγή με φρούτα εποχής που δεν είναι άλλη απο τη μηλόπιτα

1731335129249

1731335129254

1731335129258

Ο ντετέκτιβ Βανς στέλνει τον 5ο γρίφο
«Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με γλυκά, χάμπουργκερ, τηγανιτές πατάτες, αναψυκτικά και δε γυμνάζονται; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με φρούτα και λαχανικά; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται με γλυκά, χάμπουργκερ, αναψυκτικά και κάνουν ποδήλατο καθημερινά; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται υγιεινά (γάλα, κρέας, σαλάτα, ψωμί κ.λπ.) και κάνουν και ποδήλατο καθημερινά;
1731938135849
Τα παιδιά είπαν την γνώμη τους και συγκρίναμε τα αποτελέσματα με αυτά που είχανε πει στην αρχή.
Παίξαμε ένα παιχνίδι με υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές όπου κάθε φορά που σταματούσε η μουσική τα παιδιά έπρεπε να βάλουν στο σωστό στεφάνι τα φαγώσιμα.
1731938135835

1731938135839
Ο Ντεντέκτιβ Βάνς μέσα στο φάκελο είχε και ένα γράμμα, το οποίο βάλαμε μαζί με τα υπόλοιπα και καταλάβαμε πως πρόκειται για τη λέξη Υ Γ Ε Ι Α . Τα παιδιά είπαν τη γνώμη τους για το τι είναι υγεία

Ανακοίνωση

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού και Νηπιαγωγείου διοργανώνει Ημερίδα με τίτλο “Σχέσεις Οικογένειας και Σχολείου” Παραμέληση καιΚακοποίηση ανηλίκου . Θα γίνει Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 17:00μμ στην αίθουσα Συνεδριάσεων Δημοτικού Διρφύων

Είσοδος ελεύθερη!
1730314872286

28η Οκτωβρίου 1940

Η εβδομάδα που μας πέρασε είχε ιδιαίτερη σημασία για το σχολείο μας! Μάθαμε με τα παιδιά για μια πολύ μεγάλη γιορτή που γιορτάζει όλη η Ελλάδα και είμαστε όλο οι Έλληνες υπερήφανοι.
Για αρχή, ξεκινήσαμε βλέποντας δύο βίντεο ως έναυσμα και ξεκινήσαμε να γράφουμε στον πίνακά μας ό,τι θυμόμασταν ή ξέραμε απο το βίντεο που είδαμε…

1730133571432

Έπειτα, διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο Η πόλη που έδιωξε τον πόλεμο και συζητήσαμε πάνω στην έννοια του πολέμου….
Δρόμοι και πλατείες, αγάλματα που κοκκινίζουν όταν τα κοιτάς, δέντρα που ψιθυρίζουν παραμύθια και σιντριβάνια που τα νερά τους χορεύουν με τη μουσική.
Αυτή η πόλη τα έχει όλα και τους χωράει όλους. . .εκτός από αυτόν. . . τον Πόλεμο.

Τα παιδιά αποφάσισαν απο μόνα τους πως δεν θέλουν τον πόλεμο αλλά την ειρήνη. Αυτό, μας έδωσε αφορμή να συζητήσουμε κάποιους πίνακες σχετικές με τον πόλεμο του 1940 αλλά και να φτιάξουμε την κατασκευή μας θέμα την ειρήνη!

1730133886879

Τα περιστέρια της ειρήνης διαδέχτηκαν τον υπόποιπο στολισμό της τάξης μας.

1730133886884
Επίσης, είδαμε την Ελληνική μας σημαία, τα χρώματά της αλλά και το σύμβολο που έχει πάνω, τον σταυρό και παίξαμε και ένα παιχνίδι παζλ βάζοντας στη σειρά τα γράμματα της λέξης ΕΛΛΑΔΑ
1730133571422

1730133571427

Φθινοπωρινά παιχνίδια

Το φθινόπωρο μας έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθούμε περισσότερο με τα φυσικά υλικά και να δημιουργήσουμε δικά μας παιχνίδια περνώντας τις πρώτες πρωινές ώρες των ελευθέρων δραστηριοτήτων. Χωριστήκαμε λοιπόν σε μικρές ομαδούλες και παίξαμε με κουκουνάρια, βελανίδα μικρά ξυλάκια, κάστανα και φύλλα.
1729714561685 1

1729714561669 1

1729714561679 1

1729714561663 1

1729714561674 1

1729714561690 1
1729714612567

Επίσης,μαζέψαμε πευκοβελόνες και τις κάναμε πινέλα!!! Η διαδικασία άρεσε πολύ στα παιδιά και το αποτέλεσμα της ζωγραφικής ήταν κάτι ευχάριστο για τα ίδια.

1729714561695

Μύρισε Φθινόπωρο!

Πράγματι, στο σχολείο μας μύρισε φθινόπωρο!

Ζητήσαμε απο τους γονείς να μας φέρουν μαζί με τα παιδιά φθινοπωρινούς θησαυρούς και έτσι κι έγινε!

Φύλλα σε διάφορα χρώματα, κουκουνάρια,βελανίδια και πολλάααα ακόμη!
Ενθουσιαστήκαμε πολύ και αποφασίσαμε να τα ανακαλύψουμε…Σιγά σιγά τα παιδιά ξεκίνησαν να τα χωρίζουν μόνα τους σε κατηγορίες και έτσι αυτό μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για το καθένα ξεχωριστά…Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά τους, το χρλωμα τους, που τα βρίσκουμε αλλά και το γράμμα που αρχίζουνε…

1729516745782

1729516745787

1729516745779

1729516745774

Φθινοπωρινό Messy Play!

Το φθινόπωρο είναι εδώ και μαζί του φέρνει χρώματα, μυρωδιές και υφές που προσφέρουν αμέτρητες ευκαιρίες για δημιουργικό παιχνίδι στο νηπιαγωγείο! Το messy play, ή αλλιώς το παιχνίδι που περιλαμβάνει ελεύθερη εξερεύνηση με υλικά που λερώνουν, αποτελεί μια εξαιρετική δραστηριότητα για τα παιδιά, ειδικά αυτή την εποχή. Τα φύλλα που πέφτουν, τα βρεγμένα χώματα και οι κολοκύθες είναι μόνο μερικά από τα υλικά που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να εξερευνήσουν με όλες τους τις αισθήσεις.

Το φθινοπωρινό messy play βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και να ενισχύσουν την αισθητηριακή τους αντίληψη. Μέσα από το παιχνίδι με τη λάσπη, τα φύλλα και άλλες φυσικές υφές, τα παιδιά μαθαίνουν να πειραματίζονται, να εξερευνούν και να ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους. Επιπλέον, αυτή η μορφή παιχνιδιού τα βοηθά να εκφράσουν συναισθήματα και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, καθώς συνεργάζονται και μοιράζονται υλικά με τους συμμαθητές τους.

1729515977475

1729515977483

1729515977463

1729515977467

1729515977460

1729515977470

1729515977479

Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Η Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού είναι μια υπέροχη ευκαιρία για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας να γνωρίσουν τον αθλητισμό και να καλλιεργήσουν την αγάπη τους για την κίνηση και το παιχνίδι. Μέσα από δραστηριότητες που συνδυάζουν την ψυχαγωγία με τη φυσική άσκηση, τα παιδιά έμαθαν για τη σημασία της συνεργασίας, της ευγενούς άμιλλας και της υγιεινής ζωής. Η χαρά, τα γέλια και ο ενθουσιασμός των παιδιών γέμισαν τον χώρο, ενώ οι μικροί μας αθλητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε ποικίλα παιχνίδια και αθλήματα. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε θετικές εμπειρίες που θα εμπνέουν τα παιδιά να εντάξουν την άσκηση στην καθημερινότητά τους.

Ευχαριστούμε πάρα πολύ που μέσα απο αυτή την ημέρα φάνηκε πολύ σημαντική και η συμβολή των γονέων, αφού κατευθείαν προθημοποιήθηκαν να συμμετέχουν.1729443275357

1729443275361

1729443275365

1729443322054

1729443322059

1729443322065

Χρώματα παντού!!!

Ξεκινήσαμε τη θεματική μας για τα χρώματα διαβάζοντας 3 πολύ αγαπημένα μας βιβλία όπου μέσα απο αυτά μάθαμε τα βασικά χρώματα
17DB79BB539CC5B005934F4E4E3C61E8 4f5c28c7 26ad 4f42 a93c 1cd7b6ce0f3e CEBE3E112B27BB8A48B7B2D858B3A0FD
Αφού τις διβάσαμε κάναμε τις δικές μας χρωματιστές ιστορίες χρησιμοποιώντας κάθε φορά μόνο το αντίστοιχο χρώμα μαρκαδόρου: κόκκινο, κίτρινο, μπλε!

Στη συνέχεια, αναρωτηθήκαμε τι θα συμβεί αν ανακατέψουμε διάφορα χρώματα μαζί; Αποφασίσαμε να το ανακαλύψουμε όλοι μαζί. Έτσι, μπλέξαμε τα χεράκια μας με τα βασικά χρώματα για να ανακαλύψουμε καινούρια. Η διαδικασία άρεσε πολύ στα παιδιά.

1729361864136 1
1729361864128
1729361864124

Δεν αρκεστήκαμε όμως σε αυτές τις μικρές ιστοριούλες και γι αυτό διαβάσαμε και την ιστορία του πολύχρωμου Έλμερ
07832

και κάναμε τους δικούς μας Ελμερ πολύχρωμους και χρωματιστούς όπως είπαν και τα παιδιά με ότι χρώματα και μοτίβα θέλουμε
1729361864068

1729361864072

1729361864079

Παίξαμε χρωματιστό twister!
Κάθε παιδί πήγαινε σε όποιο χρώμα του έλεγε η εντολή και έπρεπε να πατήσει πάνω μόνο με το πόδι του!
1729361864086 1

1729361864092 1

1729361864100 1

Κάναμε διαγωνισμούς με χρωματιστά χαρτάκια! Νικητής είναι αυτός που θα μαζέψει τα περισσότερα χρωματιστά χαρτάκια
1729361934817

1729361934821

Κάναμε αντιστοίχιση χρωμάτων τραβώντας γραμμές
1729361915055

1729361915046

1729361915059

Και για το τέλος αφήσαμε τη ζωγραφική σε τραπεζάκι με διάφορα χρώματα πάνω σε χαρτί λαδόκολλα
1729361971828

1729361971832

1729361971816
1729361971824 1
Τέλος, γνωρίσαμε τον ζωγράφο Βασίλι Καντίνσκι , είδαμε σχετικό βίντεο και φτιάξαμε το δικό μας πίνακα με τους ομόκεντρους κύκλους σε διάφορα χρώματα!

1730381762586

1730381762591