ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Τίτλος: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Το δέντρο της ομάδας μας

1738779815461

Τα παιδιά ζωγράφισαν ελεύθερα  σε μια κόλλα Α4 το περίγραμμα του χεριού τους και μέσα σε αυτό έκαναν κάτι που τους αρέσει να κάνουν στον ελέυθερο χρόνο τους ή γενικότερα. Το κόψανε και το κολλήσαμε πάνω στο γυμνό απο φύλλα δέντρο ώστε τα φύλλα του δέντρου να γίνουν οι ζωγραφιές των παιδιών.Καθώς συμπληρώνουν τα κλαδιά του δέντρου με την παλάμη τους λένε ποιος είναι και τι του αρέσει π.χ. «Είμαι η Μαρία και μου αρέσει η βόλτα με το σκυλί»

1738781795367

Έπειτα, αφού παρατηρήσουμε «Το Δέντρο της Ομάδας» και αφού συμφωνήσουμε ότι θα προσθέσουμε σε αυτό και τους κανόνες καλής λειτουργίας της ομάδας μας κάναμε μία συζήτηση με τη μορφή ιδεοθυελλας (brainstorming) και ζητήσαμε από τα παιδιά να προτείνουν κανόνες σωστής λειτουργίας της ομάδας τους οποίους και ζωγράφισαν . Στις ιδέες των παιδιών ήταν και οι μαγικές λεξούλες που χρησιμοποιούμε για να ζητήσουμε κάτι και έτσι φτιάξαμε και απο ένα βάζο με τα γλυκά λογάκια που μπορούμε να λέμε όταν θέλουμε να ζητήσουμε κάτι.

ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΒΑΖΑΚΙΑ ΜΕ ΓΛΥΚΑ ΛΟΓΑΚΙΑ

«Οι αρχικές μας ιδέες!»

Στον ελεύθερο χώρο έχουν τοποθετηθεί αραιά απλωμένα παντού πράσινα χαρτιά Α4 και πάνω σε κάθε χαρτί έχει τοποθετηθεί μία μολυβοθήκη με διάφορους μαρκαδόρους. Τα παιδιά κινούνται στον χώρο χωρίς να ακουμπάνε το ένα το άλλο και πάντα με το ρυθμό που δίνει η Νηπιαγωγός: είτε γρήγορα-είτε αργά.

Κάποια στιγμή η μ,ουσική σταματά και τα παιδιά καλούνται να ξαπλώσουν κάτω και να ζωγραφίσουν ότι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη Διαφορετικότητα.Αφού τελείωσαν συγκεντρώσαμε όλες τις ιδέες τους στην παρεούλα και τις αναλύσαμε…Καταλήξαμε στο γεγονός πως όλοι είμαστε διαφορετικοί και δεν μοιάζουμε τόσο στην συμπεριφορά όσο και στην εξωτερική εμφάνιση.

1738779769550 1738779769557 1738779769566 1738779769575 1738779769581 1738779857141 1 1738779857141

«Η αλυσίδα της τάξης μας»

Στόχος αυτής της δραστηριότητες είναι να φτιαχτούν κανόνες μιας πιο συγκεκριμένης κατηγορίας που αφορούν στην ανεκτικότητα, στην αποδοχή του άλλου και στη συνεργασία. Έτσι, φτιάξαμε κανόνες ώστε να μπορούμε να συνεργαζόμαστε ακόμα καλύτερα και να μπορούμε να λύνουμε μόνοι μας διάφορα προβλήμα που προκύπτουν χωρίς να ζητάμε  τη βοήθεια ενός μεγαλύτερου. Εννοείται, συμβουλευτήκαμε και τους κανόνες που έχουμε ήδη στην τάξη απο την αρχή της χρονιάς. Αφού τα γράψαμε σε λεπτές λωρίδες τα περάσαμε μέσα το ένα απο το άλλο και βγήκε μια αλυσίδα, η ισχυρή αλυσίδα της τάξης μας.

1738781551796

«Χαρίζω στον εαυτό μου και στον άλλον κάτι θετικό»

Στόχος της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι αφενός η αναγνώριση θετικών ιδιοτήτων που διαθέτουν τα ίδια για τον εαυτό τους -ως χαρακτήρες και ως δεξιότητες- με στόχο να αναπτύξουν μία θετική εικόνα για τον εαυτό τους και αφετέρου η αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών που βλέπουν και θαυμάζουν στους άλλους

1738779857159 1738779815442

Για το τέλος, διαβάσαμε και ένα αγαπημένο παραμύθι βραβευμένο(2015) το οποίο μας υπενθυμίζει τη δύναμη που κρύβουμε μέσα μας και πως μπορούμε να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά.

«Ανταλλάσοντας εικόνες»

Ξεκινήσαμε βάζοντας μουσική  και τα παιδιά κινούνταν ελκεύθερα στο χώρο με το χτύπο της μουσικής. Ξαφνικά, η μουσική σταματά και πρέπει να ανταλλάξουν μεταξύ τους χωρις να μιλάνε ή να ακουμπηθούν τις κάρτες με τους πίνακες . Μετα, με τον ίδιο πάλι τρόπο βάζοντας ξανά μουσική και κινούμενοι στο χώρο κάθε φορά που σταματούσε η μουσική έπρεπε να κάνουν αναπαράσταση την εικόνα που βλέπουν απο τον πίνακα και να πουν [πιο συνα’ισθημα βλέπουν στον πίνακα.

1739210957271 1739210957279 1739210957238 1739210957250 1739210957253 1739210957259

«Το Κάτι Άλλο»

Διαβάσαμε το παραμύθι και το δραματοποιήσαμε. Αφήσαμε στην παρεούλα κάποια αξεσουάρ και ρούχα και τα παιδιά ξεκίνησαν σε 2-3 άτομα να κάνουν αναπαράσταση το παιχνίδι

1739212190406

Το μοναδικό μου αποτύπωμα

1739811046076

Παιχνίδι για τη διαφορετικότητα

1739811046085

Ομαδική αφίσα για την έννοια της διαφορετικότητας

Μετά απο συζήτηση, παραμύθια, κατασκευές, παιχνίδια καταλήξαμε πως μάς αρέσει να είμαστε όλοι διαφορετικοί γιατί ςίναι ωραίο και έτσι βγάλαμε όλοι μαζί ένα σύνθημα!

1739811046081

Ένας Χιονάνθρωπος διαφορετικός απο όλους τους άλλους

Το παραμύθι Ο Χρωματιστός Χιονάνθρωπος είναι μια όμορφη ιστορία που ξεχωρίζει για τα μηνύματα αγάπης, αποδοχής και διαφορετικότητας. Κεντρικός ήρωας είναι ένας χιονάνθρωπος που δεν είναι λευκός όπως όλοι οι άλλοι, αλλά γεμάτος πολύχρωμα χρώματα. Στην αρχή δέχεται την απόρριψη από τους υπόλοιπους χιονάνθρωπους λόγω της διαφορετικής του εμφάνισης, όμως στη συνέχεια καταφέρνει να τους δείξει ότι η μοναδικότητα είναι κάτι που πρέπει να εκτιμάται και να γιορτάζεται.

Το παραμύθι αυτό ενθαρρύνει τα παιδιά να αποδέχονται τον εαυτό τους και τους άλλους όπως είναι, καλλιεργώντας αξίες όπως η φιλία και ο σεβασμός προς τη διαφορετικότητα.

1738601150328

Αφού το διαβάσαμε το συζητήσαμε και το ζωγραφίσαμε

1738600771347 1738600771353 1738601150333

Αφορμή για να συνεχίσουμε τις δραστηριότητες στάθηκε ο χειμώνας που χιονίζει και έτσι κι εμείς φτιάξαμε το δικό μας χιόνι

1738600771309 1738600771314 1738600771326 1738600771332

 

Τα Πολικά ζώα μάς καλούν να παίξουμε!

Ξεκινήσαμε την εξερεύνηση των πολικών ζώων με το παραμύθι Πιγκουίνος χάθηκε, πιγκουίνος βρέθηκε και έπειτα το ζωγραφίσαμε

https://www.youtube.com/watch?v=3K7Dfi7rQRQ

 

1738168705441 1738168705446 1738168705453

Συνεχίσαμε με τον χορό των πιγκουίνων και παρατηρήσαμε πως κινούνται και πως περπατάνε και φυσικά χορέψαμε μαζί τους!

Αφού είδαμε πως περπατάνε, παίξαμε πιγκουινοδρομίες με ένα μπαλόνι ανάμεσα στα πόδια σαν να είμαστε κι εμείς πιγκουίνοι

1738174154943 1 1738174154943 1738174154948

και ψαρέψαμε πιγκουινοαριθμούς σαν σωστοί ψαράδες…

1738174154959 1738174154968

Είδαμε εικόνες και βίντεο για τους Ινουίτ και παίξαμε αντίστοιχα παιχνίδια

 

 

 

Χειμερία Νάρκη!

“Ώρα για χειμερία νάρκη! 🐻❄️ Τα ζωάκια κοιμούνται ζεστά στη φωλιά τους…

Μαθαίνουμε για τη χειμερία νάρκη: Πώς τα ζωάκια προετοιμάζονται και περνούν τον χειμώνα στη ζεστή φωλιά τους!

Αφού είδαμε το βίντεο το συζητήσαμε και είδαμε σε εποπτικό υλικό τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη παράλληλα με ακόμη ένα βίντεο.

 

Παρατηρτήσαμε βέβαια, πως η καφέ αρκούδα δεν πέφτει σε χειμερία νάρκη αλλά σε χειμέρια λήθη και είδαμε σχετικό βίντεο απο μια αρκούδα που ξυπνάει την Άνοιξη μετά τον βαθύ υπνάκο της!

Έτσι σκεφτήκαμε να κάνουμε κι εμείς τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και με χαλαρωτική ήρεμη μουσική να κοιμόμαστε στις φωλίτσες μας και όταν η μουσική θα ζωντανεύει θα ξυπνάμε για να πηγαίνουμε να βρούμε την τροφή μας. (Δραματοποίηση της χειμερίας νάρκης)

1737570094506 1 1737570094495 2 1737570094490 1

 

Διαβάσαμε το παραμύθι Λιγουλάκι Χειμώνας και το ζωγραφίσαμε…

1738168551655

Μετά, κάναμε και την κατασκευή μας μια καφετιά αρκούδα μέσα στη σπηλιά της

1738168551651

 

Χειμωνιάτικα ρούχα!

Τα χειμωνιάτικα αξεσουάρ μας έδωσαν την αφορμή για συζήτηση και πολλά παιχνίδια…

Για αρχή, είδαμε ποιά είναι αυτά και πως τα φοράμε, που τα βάζουμε στο σώμα μας αλλά και γιατί. Τα βάλαμε κάτω και τα ταξινομήσαμε

1737564729255

 

έπειτα γράψαμε και τα ονόματά τους

1737564729247

 

και τα βάλαμε σαν πίνακα αναφοράς ώστε να τα βλέπουμε ως εποπτικό υλικό

1737564729239

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και παίξαμε “ποιός θα ντύσει τον άλλον πιο γρήγορα με τα αξεσουάρ του χειμώνα”

1737564762786 ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΝΤΥΘΕΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ

 

Κρεμάσαμε ρούχα στην αυλή μας με μανταλάκια για να δυναμώσουμε τα δαχτυλάκια μας

17375647627671737564762759

Τέλος, παίξαμε ανα 2 με ένα σκούφο ,ποιός θα τον πιάσει πρώτος

1737569073910 1737569073894

 

 

 

 

 

Ζωγραφική με παγάκια

Συνδιάσαμε τη φαντασία μας με την διασκέδαση και την επιστήμη!

Τα παιδιά μπορούν να πειραματιστούν με τα χρώματα, να μάθουν πώς αναμειγνύονται και να δημιουργήσουν μοναδικά έργα τέχνης ,ενώ παράλληλα θα διαπιστώσουν μόνα τους τι συμβαίνει όταν μείνει στον ήλιο ένα παγάκι.

Με λίγο νερό, τέμπερες και ένα μπόλ, η τέχνη γίνεται μια δροσερή και πολύχρωμη εμπειρία.

 

1737390409536 1737390409544 1737390409548

Το μεγάλο κόλπο του Φρέντι!

Η βιβλιοθήκη μας έχει γεμίσει βιβλία για το χειμώνα…ανάμεσα, λοιπόν,σε πολλά βιβλία διαλέξαμε να διαβάσουμε το βιβλίο με την ” μεγάλη αρκούδα” όπως είπαν και τα παιδιά..

Ο Φρέντι, η μικρή πολική αρκούδα, πλατσουρίζει στην “πισίνα” γιατί δεν ξέρει να κολυμπάει. Θα τον βοηθήσουν οι φίλοι του να μάθει; Ποιο κόλπο θα δείξει ο Φρέντι στα αδέρφια του ώστε να κολυμπούν. . . πετώντας; Για να εξασφαλίσουν τα παιδιά υγιή κοινωνική ζωή θεμελιωμένη σε αποτελεσματικές σχέσεις, πρέπει να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, την ικανότητα δηλαδή να μπαίνουν στη θέση των άλλων, να κατανοούν και να αισθάνονται πράγματα με τον ίδιο τρόπο που τα βιώνει ένα άλλο άτομο. Την ανάγκη αυτή αναλαμβάνουν να καλύψουν τα βιβλία της σειράς αυτής, που προάγουν τη συναισθηματική νοημοσύνη. Με την προτεινόμενη για γονείς και εκπαιδευτικούς προσέγγιση επιχειρούν να μυήσουν τα παιδιά στο να μπορούν να βλέπουν τον κόσμο με τα μάτια του άλλου, αφού μάθουν πρώτα να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα δικά τους συναισθήματα. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)

Αφού το διαβάσαμε και το συζητήσαμε φτιάξαμε τη δική μας πολική αρκούδα βήμα- βήμα παρακολουθώντας πρώτα ένα βίντεο στο ιντερνετ.

1737390326844 1737390326850 1737390326834

Πίνουμε ζεστή σοκολάτα!

Μιλώντας για τα ροφήματα του χειμώνα αυτό που κέρδισε ομόφωνα ήταν φυσικά η γλυκιά ζεστή σοκολάτα και επεισή όλοι ξέρουμε ότι κανένα παιδί δεν αντιστέκεται σε αυτή φτιάξαμε όλοι μαζί ζεστή σοκολάτα

17370416247231737041624714173704162468817370416246981737041624666

Καλώς μας ήρθες 2025!

Νέα χρονιά , νέοι στόχοι τόσο για τους μικρούς μας φίλους όσο και για τους εκπαιδειτικούς!

Καλοσωρίζουμε το 2025 με πολλά χαμόγελα, όμορφες στιγμές, δημιουργικότητα και πολλές εκλήξεις

Χρόνια Πολλά με τις πρώτες μας κατασκευές γισ το καλοσόρισμα της νέας χρονιάς!

Πυροτεχνήματα με στάμπες σε διάφορα χρώματα

1736517994978   17365179949621736517994970

και καπέλα για τη νέα χρονιά

1736875074662

 

Για το τέλος αφήσαμε την βασιλόπιτα, όπου μας προσέφερε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων με τυχερό το ένα  από τα δύο μας αγόρια..

1737038465866 1737038465878

Παιχνίδια του χειμώνα

Μέσα από δραστηριότητες που συνδέονται με τον χειμώνα, όπως η ταξινόμηση αντικειμένων ανά μέγεθος (π.χ. μικρά, μεσαία και μεγάλα γάντια) ή η σειροθέτηση αντικειμένων που σχετίζονται με το χιόνι (π.χ. καρότα, κουμπιά, καπέλα για τον χιονάνθρωπο), τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν τη λογική τους σκέψη και να καλλιεργήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Αυτού του είδους τα παιχνίδια, μέσα από τη βιωματική και παιγνιώδη μάθηση, ενισχύουν την κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών, ενώ ταυτόχρονα κρατούν τα παιδιά χαρούμενα και δημιουργικά.

Ο χειμώνας δεν μας αρέσει μόνο σαν εποχή αλλά μας αρέσουν και τα παιχνίδια που μας δίνει την ευκαιρία να ανακαλύψουμε…

Για αρχή, ταξινομίσαμε τους χιονάνθρωπους απο τον πιο μεγάλο στον πιο μικρό και το αντίθετο

1736518067328

Στολίσαμε τον χιονάνθρωπο με χρωματιστά καπέλα και αφού είπαμε ποιο είναι το χρώμα του κάθε χιονάνθρωπου βρήκαμε και τον αριθμό που έχει πάνω,έπειτα κάναμε την αντιστοιχία του αριθμού με τα κουμπιά που στόλισαν την κοιλίτσα του.

1736875020734 1736875020738 1736875020749

Μετά απο αυτό το παιχνίδι παίξαμε ένα παιχνίδι μνήμης με μοτίβα πανώ σε γάντια

1736875020722

Τέλος, αντιστοιχίσαμε τους χιονοσχηματούλιδες στα κατάλληλα σχήματα πάνω στο χαρτόνι

1736875111961

Φτιάξαμε χιονόμπαλες απο βαμβάκι και χωριστήκαμε σε δύο ομάδες! Όποια ομάδα μαζέψει τις περισσότερες χιονόμπαλες ρουφώντας τες με ένα καλαμάκι αυτή κερδίζει.

1737039588881 1737039588887 1737039588893

Παίξαμε με τις χιονονιφάδες και παρατηρήσαμε πως δεν είναι όλες ίδιες αλλα όλες είναι διαφορετικές μα τόσο όμορφες όλες τους.

Φτιάξαμε στα τραπεζάκια χιονονιφάδες και τα παιδιά τις στολίσανε με διάφορα υλικά..

17370406546631737040654659173704065464517370406546541737040654650

Στολίσαμε χιονονιφάδες

1737390361490

 

Βάλαμε τα πον-πον στα σωστά χρωματιστά καπέλα

1737390361512

 

Στολίσαμε τους χιονάνθρωπους με βαμβάκι και φασόλια

1737390361519

 

και τέλος, παίξαμε messy play με χιόνι,κουκουνάρια και πολικά ζώα

1737390361499