Πρωταπριλιά σήμερα και δεν χάσαμε την ευκαιρία να διαβάσουμε ένα παραμύθι με θέμα τα ψέματα και κατά πόσο είναι καλό να τα λέμε αλλά και πόσο συχνά;

8be00790 46b5 4530 a2ff bf150e945f29

Ο Κροκούλης, ένας μικρός κροκόδειλος, λέει συνεχώς υπερβολές για να εντυπωσιάζει τους φίλους του. Μια μέρα όμως ένα μεγάλο ψέμα που λέει τον βάζει σε μπελάδες και οι φίλοι του δεν θέλουν να ξαναπαίξουν μαζί του. Τι θα κάνει ο Κροκούλης; Πώς θα τους ξαναφέρει κοντά του;

Στη συνέχεια είδαμε έναν απο τους πιο γνωστούς Μύθους του Αισώπου: Τον ψεύτη βοσκό ο οποίος μας έμαθε πως όταν λέμε πολλά και συνεχόμενα ψέματα στο τέλος δεν μας πιστεύει κανείς!

 

Καλώς μας ήρθες Άνοιξη!

Μπορεί η Άνοιξη να μην ήρθε όπως την ονειρευτήκαμε αλλά με κάποιες βροχούλες…Εμείς όμως δεν το βάλαμε κάτω!

Ξεκινήσαμε να βάφουμε τα παράθυρα  για να μπούμε σε ανοιξιάτικη διάθεση

1743437359157 1743437359176 1743437359154 1743437359161

Διπλή γιορτή, διπλή χαρά!

Ξεκινήσαμε με το παραπάνω βίντεο ώστε να καταλάβουμε τι έχει συμβεί το 1821

Παρατηρήσαμε τις στολές των αγωνιστών και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας τσολιάδες βήμα-βήμα

1742234330228

Στην παρεούλα μας φέραμε και δύο γιλέκα για να τα παρατηρήσουμε απο κοντά

1742234330232

τραγουδήσαμε παραδοσιακά τραγούδια του 1821 αλλά και θυμηθήκαμε ξανά τον εθνικό μας ύμνο

Επίσης, κάναμε μια ομαδική κατασκευή για να στολίσουμε την τάξη μας με ανακυκλώσιμα υλικά και τους αγαπημένους μας ήρωες

1743094479070

Για το τέλος, αφήσαμε κάτι πολύ ενδιαφέρον που τράβηξε αρκετά την προσοχή των παιδιών. Είδαμε βίντεο με την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης Ήρωες του 1821 να μάς παρουσιάζουν τον εαυτό τους

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Τοποθετήσαμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος και βάλαμε μουσική. Τα παιδιά χόρεψαν ελεύθερα με την συνοδεία μουσικής και όταν αυτή σταματά γίνονται ζευγάρια και χορεύουν παρέα. Όταν η μουσική σταματά ξανά το κάθε ζευγάρι ψάχνει να βρει τις κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος που έχουμε κρύψει. Αφού τις βρήκαμε όλες διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, ανακαλύψαμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα αλλά και τι θα ήθελαν να μάθουν και με την τεχνική KWLH καταγράψαμε όλες τις ιδέες τους.

Είδαμε τους πλανήτες μέσω εφαρμογής της ΝASA σε 3D απεικόνιση κάτι που εντυπωσίασε πολύ τα παιδιά

About the Planets

και είδαμε σχετικά βίντεο για τους πλανήτες

Ζητήσαμε επίσης από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο αν μπορέσουν πληροφορίες για κάποιον πλανήτη αλλά και σχετικά βιβλία που ίσως έχουν στο σπίτι. Μαζί με τις πληροφορίες είχαμε και την ευχάριστη έκπληξη να έρθει στο σχολείο μας και ένα υπέροχο κουτόι κατασκευή για οτ ν πλανήτη Άρη συνεργασί αγονέα-παιδιού!

1742231118015

Βάλαμε τους πλανήτες στη σειρά ώστε να καταλάβουμε ποιός είναι πιο κοντά στον Ηλιο και ποιός όχι

1741630291971 1741630291980 1741630291975 1741630291967

και παίξαμε κι εμείς με τους πλανήτες! Βάλαμε μουσική και τα παιδιά κινούνταν στο χώρο ελεύθερα περπατώντας χωρίς να ακουμπιούνται και όταν η μουσική σταματά τα παιδιά πρέπει ανάλογα με την καρτέλα που έχουν να μπουν στη σωστή σειρά!

1742231096686

και έπειτα το κάθε παιδί ζωγράφισε τον αγαπημένο του πλανήτη

1742231118028 1742231118033  1742231096683 1742231096679

Για να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα τη σειρά των πλανητών κάναμε μια ομαδική κατασκευή με το Ηλιακό μας Σύστημα

1742231118025

Προχωρήσαμε στον Ήλιο μιλώντας γι αυτόν και λέγοντας ο καθένας τι γνωρίζει και κατα πόσο είναι καλός για όλους μας

1743094479075

Διαβάσαμε την ιστορία του Βασιλία Ήλιου και του Φαέθωνα και την ζωγραφίσαμε

1742231133829 1742231133833 1742231133839 1742231133818 1742231133823

Συζητήσαμε για την διπλή  κίνηση της Γης  και την κάναμε αναπαράσταση στην τάξη

All About Earth | NASA Space Place – NASA Science for Kids

και κάναμε το Πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.

Ευκαιρία στάθηκε και η δημιουργία της σκιάς απο το πείραμα και είπαμε να παίξουμε στην αυλή μας με τις σκιές και να δούμε πως δημιουργούνται

1743094456058 1743094456064 1743094456071 1743094456077

Συζητήσαμε για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα μας αλλά και τα χαρακτηριστικά τους

1742231257476 1742231257481 1742231257486 1742231257496 1742231257501

και είδαμε το παρακάτω βίντεο για καλύτερη κατανόηση

Είδαμε έναν πίνακα ενός αγαπημένου ζωγράφου που έχουμε ξαναασχοληθεί Την Έναστρη Νύχτα του Βαν Γκογκ και απο φασίσαμε να τον φτιάξουμε κι εμείς

1743094425607

1743094425600

Μερικές απο τις Κατασκευές μας…

1742231273190 1742231191923 1742231191916

Συνεχίσαμε με τις όμορφες κόρες του Χρόνου διαβάζοντας το παραμύθι Η κυρά Κακλή και οι 12 Μήνες και το ζωγραφίσαμε

1743094397301 1743094397312 1743094397318 1743094397325 1743094397333 1743094397342

Έπειτα, συζητήσαμε για τους μήνες και τις εποχές και κάναμε καταγραφή σε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών

και κάναμε μια κατασκευή τύπου ρολόι και γυρνάμε το βέλος κάθε φορά στην εποχή που είμαστε

1743094425583

 

 

Η κυρα-Σαρακοστή!

Τι θα χρειαστούμε:

• 3 κούπες αλεύρι

• 1 κούπα αλάτι (αρκετό για να μπορέσει να διατηρηθεί όλες αυτές τις μέρες χωρίς να χαλάσει)

• 1 κούπα νερό

• μπαχαρικά για διακόσμηση, όπως γαρύφαλλο (προαιρετικά)

• χρώματα ζαχαροπλαστικής ή τέμπερες (προαιρετικά)

1741109083843 1741109083837 1741109083833 1741109083828

Φτιάξαμε και τις δικές μας Σαρακοστές βήμα-βήμα μέσα απο βίντεο

1741628731261

Συζητήσαμε τα φαγητά που τρώμε την Σαρακοστή αλλά και αυτά που δεν τρώμε και τα κάναμε κολάζ

1741628731248 1741628731252 1741628731256

και για το τέλος φτιάξαμε μια ομαδική εργασία τον πίνακα που ονομάζεται ‘Το Σαρακοστιανό Τραπέζι’ του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου και στολίσαμε την τάξη μας

1741628731272

Καθαρά Δευτέρα

Σήμερα, μάθαμε όλη την ημέρα γύρων απο τη γιορτή της Καθαράς Δευτέρας και μάθαμε περισσότερα γι ατα φαγητά που τρώμε αλλά κια τον χαρταετό.
Είδαμε και ένα βίντεο ,υποστηρικτικά, για να μας δώσει περισσότερες πληροφορίες

Μάθαμε επίσης τους κανόνες για να πετάξουμε με ασφάλεια έναν χαρταετό:

  • Πετάμε τον χαρταετό σ’ ανοιχτούς χώρους, μακριά από γκρεμούς και –φυσικά- ποτέ από ταράτσες.
  • Δεν πετάμε χαρταετό κοντά σε καλώδια της ΔΕΗ.
  • Δεν πετάμε ποτέ χαρταετό όταν ο καιρός είναι κακός και έχει αστραπές
  • Μπορούμε να π΄’αμε σε κάποια παραλία να πετάξουμε χαρταετό μακριά απο σύρματα και δέντρα

Για το τέλος, αφήσαμε τους χαρταετούς που κατασκευάσαμε απο γλωσσοπίεστρα

1740658843110

Κλειστά θα παραμείνουν όλα τα σχολεία του Δήμου Διρφύων Μεσσαπίων για αύριο Πέμπτη 20/2 και μεθαύριο Παρασκευή 21/2 λόγω καιρικών συνθηκών με απόφαση του Δημάρχου Διρφύων Μεσσαπίων Γιώργου Ψαθά.

Αποκριάτικο Ξεφάντωμα!

Το τριώδιο άνοιξε και δεν χάσαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για την πιο διασκεδαστική γιορτή του Χειμώνα:Τις Απόκριες!

Ξεκινήσαμε με την ιστορία του Αρλεκίνου

Βάλαμε την ιστορία στη σειρά και τη διηγήθηκε όποιο παιδί ήθελε μόνο του

1739811686284

Μετά, παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με διάφορους αρλεκίνους και μάθαμε το σχήμα Ρόμβο που έχει ο Αρλεκίνος πάνω στη στολή του.

Φτιάξαμε και τους δικούς μας αρλεκίνους με πηλό …

Επίσης, κάναμε και κλόουν σε γλωσσοπίεστρα με τα μικρά μας χεράκια

1740414926596

και διαβάσαμε και ένα αποκριάτικο παραμύθι

1740414926602

Στη συνέχεια, είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τις Απόκριες, την καθαρά Δευτέρα , την Σαρακοστή, ήθη και έθιμα

Συνεχίσαμε με κατασκευή κλόουν σε πιάτο

1740589128685

και με το messy play με θέμα τον χαρτοπόλεμο όπου μέσα στο κουτί με το χαρτοπόλεμο έβρισκαν διάφορους κρυμμένους θησαυρούς που έπρεπε να πιάσουν με δαγκάνες

1740589128669

Τέλος, παίξαμε και με αριθμούς μετρώντας αποκριάτικες φιγούρες

1740589128675

Φυσικά, δεν έλειψε το αποκριάτικο πάρτυ στο οποίο χορέψαμε πολύ παίξαμε παπουτσοσαλάτα(ναι! καλά ακούσατε) και διασκεδάσαμε

1740658843106 1740658874382

 

Αμυγδαλιά: το δέντρο της αγάπης και της ελπίδας!

“Πάντα πρώτη ανθίζω και      

την Άνοιξη καλωσορίζω!

Τι είμαι;”

Αυτό το διάστημα ο καιρός μας δίνει την ευκαιρία να μιλήσουμε για ένα ακόμη μύθο, αυτόν της  Αμυγδαλιάς.

Αφού τον διαβάσαμε συζητήσαμε για την αμυγδαλιά

da2166867655e440a0f90397a3ef88a446ffd45c

και έπειτα  ζωγραφίσαμε τι μας άρεσε πιο πολύ από το μύθο

1739212501944 1739212501930 1739212501934 1739212501939

Μετά, στην παρεούλα, δραματοποιήσαμε τον μύθο.

Είδαμε τον πίνακα  του Βαν Γκογκ για την αμυγφαλιά και ζωγραφίσαμε κι εμείς τις δικές μας αμυδγαλιές.

Αφορμή στάθηκε και ο διάσημος ζωγράφος όπου συζητήσαμε για αυτόν και είδαμε σχετικό βίντεο