Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τον μήνα Μάιο πόσα γράμματα έχει και πόσες συλλαβούλες… Είδαμε το γράμμα Μ απο το ένα γράμμα μια ιστορία και μιλήσαμε για την πρώτη μέρα του Μάη βλέποντας σχετικό βίντεο
και ακούγοντας το τραγούδι του Μάη
Φτιάξαμε την Λουλουδένια όπως την ονόμασαν τα παδιά και την στολίσαμε στο κεφάλι με πολλά λουλούδια
παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τα ανοιξιάτικα λουλούδια
και φτιάξαμε μαγιάτικα στεφάνια για να τα στολίσουμε στο σπίτι μας
Σκεφτήκαμε με τα παιδιά να φτιάξει ο καθένας τη δικιά του ιστορία (μιας και η φαντασία των παιδιών είναι πλούσια) και να τη φέρει στο σχολείο ,να τη διαβάσουμε όλοι μαζί και να μας την παρουσιάσει το κάθε παιδί ξεχωριστά. Επίσης, είπαμε στα παιδιά ο καθένας να φέρει το αγαπημένο παιδικό του παραμύθι και να το παρουσιάσει στην τάξη…
Στη συνέχεια, είδαμε σχετικό βίντεο για τον πιο γνωστό παραμυθά! Μα ποιόν άλλον; Χανς Κρίστιαν Άντερσεν
Πρωταπριλιά σήμερα και δεν χάσαμε την ευκαιρία να διαβάσουμε ένα παραμύθι με θέμα τα ψέματα και κατά πόσο είναι καλό να τα λέμε αλλά και πόσο συχνά;
Ο Κροκούλης, ένας μικρός κροκόδειλος, λέει συνεχώς υπερβολές για να εντυπωσιάζει τους φίλους του. Μια μέρα όμως ένα μεγάλο ψέμα που λέει τον βάζει σε μπελάδες και οι φίλοι του δεν θέλουν να ξαναπαίξουν μαζί του. Τι θα κάνει ο Κροκούλης; Πώς θα τους ξαναφέρει κοντά του;
Στη συνέχεια είδαμε έναν απο τους πιο γνωστούς Μύθους του Αισώπου: Τον ψεύτη βοσκό ο οποίος μας έμαθε πως όταν λέμε πολλά και συνεχόμενα ψέματα στο τέλος δεν μας πιστεύει κανείς!
Ξεκινήσαμε με το παραπάνω βίντεο ώστε να καταλάβουμε τι έχει συμβεί το 1821
Παρατηρήσαμε τις στολές των αγωνιστών και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας τσολιάδες βήμα-βήμα
Στην παρεούλα μας φέραμε και δύο γιλέκα για να τα παρατηρήσουμε απο κοντά
τραγουδήσαμε παραδοσιακά τραγούδια του 1821 αλλά και θυμηθήκαμε ξανά τον εθνικό μας ύμνο
Επίσης, κάναμε μια ομαδική κατασκευή για να στολίσουμε την τάξη μας με ανακυκλώσιμα υλικά και τους αγαπημένους μας ήρωες
Για το τέλος, αφήσαμε κάτι πολύ ενδιαφέρον που τράβηξε αρκετά την προσοχή των παιδιών. Είδαμε βίντεο με την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης Ήρωες του 1821 να μάς παρουσιάζουν τον εαυτό τους
Τοποθετήσαμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος και βάλαμε μουσική. Τα παιδιά χόρεψαν ελεύθερα με την συνοδεία μουσικής και όταν αυτή σταματά γίνονται ζευγάρια και χορεύουν παρέα. Όταν η μουσική σταματά ξανά το κάθε ζευγάρι ψάχνει να βρει τις κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος που έχουμε κρύψει. Αφού τις βρήκαμε όλες διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, ανακαλύψαμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα αλλά και τι θα ήθελαν να μάθουν και με την τεχνική KWLH καταγράψαμε όλες τις ιδέες τους.
Είδαμε τους πλανήτες μέσω εφαρμογής της ΝASA σε 3D απεικόνιση κάτι που εντυπωσίασε πολύ τα παιδιά
Ζητήσαμε επίσης από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο αν μπορέσουν πληροφορίες για κάποιον πλανήτη αλλά και σχετικά βιβλία που ίσως έχουν στο σπίτι. Μαζί με τις πληροφορίες είχαμε και την ευχάριστη έκπληξη να έρθει στο σχολείο μας και ένα υπέροχο κουτόι κατασκευή για οτ ν πλανήτη Άρη συνεργασί αγονέα-παιδιού!
Βάλαμε τους πλανήτες στη σειρά ώστε να καταλάβουμε ποιός είναι πιο κοντά στον Ηλιο και ποιός όχι
και παίξαμε κι εμείς με τους πλανήτες! Βάλαμε μουσική και τα παιδιά κινούνταν στο χώρο ελεύθερα περπατώντας χωρίς να ακουμπιούνται και όταν η μουσική σταματά τα παιδιά πρέπει ανάλογα με την καρτέλα που έχουν να μπουν στη σωστή σειρά!
και έπειτα το κάθε παιδί ζωγράφισε τον αγαπημένο του πλανήτη
Για να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα τη σειρά των πλανητών κάναμε μια ομαδική κατασκευή με το Ηλιακό μας Σύστημα
Προχωρήσαμε στον Ήλιο μιλώντας γι αυτόν και λέγοντας ο καθένας τι γνωρίζει και κατα πόσο είναι καλός για όλους μας
Διαβάσαμε την ιστορία του Βασιλία Ήλιου και του Φαέθωνα και την ζωγραφίσαμε
Συζητήσαμε για την διπλή κίνηση της Γης και την κάναμε αναπαράσταση στην τάξη
και κάναμε το Πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.
Ευκαιρία στάθηκε και η δημιουργία της σκιάς απο το πείραμα και είπαμε να παίξουμε στην αυλή μας με τις σκιές και να δούμε πως δημιουργούνται
Συζητήσαμε για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα μας αλλά και τα χαρακτηριστικά τους
και είδαμε το παρακάτω βίντεο για καλύτερη κατανόηση
Είδαμε έναν πίνακα ενός αγαπημένου ζωγράφου που έχουμε ξαναασχοληθεί Την Έναστρη Νύχτα του Βαν Γκογκ και απο φασίσαμε να τον φτιάξουμε κι εμείς
Μερικές απο τις Κατασκευές μας…
Συνεχίσαμε με τις όμορφες κόρες του Χρόνου διαβάζοντας το παραμύθι Η κυρά Κακλή και οι 12 Μήνεςκαι το ζωγραφίσαμε
Έπειτα, συζητήσαμε για τους μήνες και τις εποχές και κάναμε καταγραφή σε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών
και κάναμε μια κατασκευή τύπου ρολόι και γυρνάμε το βέλος κάθε φορά στην εποχή που είμαστε
• 1 κούπα αλάτι (αρκετό για να μπορέσει να διατηρηθεί όλες αυτές τις μέρες χωρίς να χαλάσει)
• 1 κούπα νερό
• μπαχαρικά για διακόσμηση, όπως γαρύφαλλο (προαιρετικά)
• χρώματα ζαχαροπλαστικής ή τέμπερες (προαιρετικά)
Φτιάξαμε και τις δικές μας Σαρακοστές βήμα-βήμα μέσα απο βίντεο
Συζητήσαμε τα φαγητά που τρώμε την Σαρακοστή αλλά και αυτά που δεν τρώμε και τα κάναμε κολάζ
και για το τέλος φτιάξαμε μια ομαδική εργασία τον πίνακα που ονομάζεται ‘Το Σαρακοστιανό Τραπέζι’ του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου και στολίσαμε την τάξη μας
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή