Κατασκευές και παιχνίδια Χριστουγέννων!
Κάθε μέρα και μία κατασκευή ή ένα μουσικοκινητικό-ψυχοκινητικό παιχνίδι!
Μερικές απο τις Χριστουγεννιάτικες κατασκευές μας
Χιονόμπαλες απο ποτήρια πλαστικά και ψεύτικο χιόνι
Το δέντρο των ευχών απο τους μικρούς μας φίλους! κάθε καρδιά είναι και μία ευχή των παιδιών
Ρόδια απο πηλό με ημερολόγια για τα νέο έτος
Φτιάξαμε και το δικό μας στεφάνι για να στολίσει την τάξη μας!
και μπισκοτούλιδες με τη μέθοδο του Πουαντιογισμού και ξυλομπογιά στο εσωτερικό
Φτιάξαμε τις Χριστουγεννιάτικες καρτούλες μας και συζητήσαμε σε ποιον μπορούμε να δώσουμε μια κάρτα και τι ευχή μπορεί να γράφει μια κάρτα.Αποφασίσαμε όλοι μαζί να γράψουμε σαν ευχή ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!
Φτιάξαμε και μπισκοτούλιδες σε Χριστουγεννιάτικο κλίμα ,φυσικά, με σκούφο
και τέλος δοκιμάσαμε να ζωγραφίσουμε βήμα-βήμα μέσα απο ένα μικρό βίντεο ελαφάκια χριστουγεννιάτικα
Επίσης, καθώς διαβάζαμε παραμύθι τα παιδιά αναρωτήθηκαν τι θα συμβεί αν δεν θέλουμε να διαβάσουμε άλλο;Πώς θα δούμε που σταματήσαμε; Και έτσι μιλήσαμε για τους σελιδοδείκτες και ευκαιρία ήταν λόγω της δανειστικής μας βιβλιοθήκης να φτιάξουμε τους δικούς μας γκλιτερένιους σελιδοδείκτες!
Παιχνίδια ψυχοκινητικής!
Ποιά ομάδα θα μεταφέρει πιο φρήγορα τα δώρα στο τελευταίο ξωτικό;
Επόμενο παιχνίδι που μας άρεσε πολύ είναι ποιος θα στολίσει τον άλλο πιο γρήγορα χριστουγεννιάτικο δέντρο; Τα ξωτικά πήραν φωτιά και ξεκίνησαν το στόλισμα.
Φαντάζομαι καταλάβατε ποιά ομάδα κέρδισε…. μα τα μελομακάρονα φυσικά!
Το Bowling των Χριστουγέννων με χιονάνθρωπους
Παιχνίδι μουσικοκινητικής!
Τα παιδιά χορευούν ελεύθερα στο δικό τους χριστουγεννιάτικο ρυθμό αλλά όταν η μουσική σταματήσει πρέπει να εκτελέσουν μία απο τις εντολές που θα τους δώσει το ζωηρό ξωτικό!
Στολίζουμε το δέντρο της πλατείας
Αποφασίσαμε όλοι μαζί να γεμίσουμε το έλατο της πλατείας μας με πολύχρωμα στολίδια
Ξεκινήσαμε λοιπόν να φτιάχνουμε διάφορα σχέδια απο χρωματιστά ξυλάκια …
δεντράκια,αστεράκια,δωράκια,χιονονιφάδες…
Αφού τα ετοιμάσαμε πήγαμε στην πλατεία και με συμμάχό μας τον καιρό και περάσαμε πολύ όμορφα! Μαζί μας η κ.Κατερίνα πρόεδρος του χωριού έδωσε μεγαλύτερη χαρά στα παιδιά δίνοντάς τους απο ένα κέρασμα
Ανακοίνωση!
Τα ξωτικά μας βάφουν τα παράθυρα!
Μετράμε αντίστροφα και στολίζουμε την τάξη μας!
Απο σήμερα 2 Δεκεμβρίου μπήκαμε σε Χριστουγεννιάτικο κλίμα και ξεκινήσαμε με τα χριστουγεννιάτικα ημερολόγιά μας και διάφορες κατασκευές. Κάθε μέρα θα είναι και μια μέρα με μία δραστηριότητα σχετική με τα Χριστούγεννα ή μια κατασκευή ή ένα παιχνίδι.
Ξεκινήσαμε με το δικό μας ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης όπου κάθε μέρα ψάχνοντας στο δέντρο θα βρίσκουμε τον αντίστοιχο αριθμό απο το ημερολόγιο και τα παδιά θα παίρνουν ένα μικρό δωράκι στο σπίτι!
Επίσης, επειδή η διαδικασία μας άρεσε κάθε μέρα θα κάνουμε και ένα ηλεκτρονικό ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης
Μετάβαση στο calendar.myadvent.net.
Και συνεχίζουμε με στόλισμα δέντρου…
Η Ελιά
Αυτήν την εβδομάδα ασχοληθήκαμε με μια δραστηριότητα με την οποία πολλοί ασχολούνται αυτήν την περίοδο στην περιοχή που ζούμε και όχι μόνο: ΤΟ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ!!!
Ξεκινήσαμε διαβάζονγτας το παραμύθι η Ελίτσα και συζητήσαμε πάνω σε αυτό για τις αρχικές γνώσεις που έχουμε σχετικά με την ελιά και στο τέλος ζωγραφίσαμε και ότι μας άρεσε απο το παραμύθι
Είδαμε κάποια σχετικά βίντεο και τα συζητήσαμε…
Επίσης, βγήκαμε στην αυ΄λή μας μαζέψαμε φυλλαράκια απο την ελιά μας και κάναμε την κατασκευή μας με αληθινά φύλλα ελιάς!
Για το τέλος, αφήσαμε την εκδρομή μας στο Ελαιοτριβείο των Καθενών στο οποίο μας υποδέχθηκαν με μεγάλη χαρά και ο Κ.Χρήατος μαζί με την οικογένειά του μας εξήγησαν βήμα-βήμα πως απο την ελιά φτάνουμε στο λάδι!
Στο τέλος παίξαμε και το παιχνίδι μας
Ανακοίνωση!
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας για την ευγενική χορηγία της εταιρίας ΔΙΡΦΥΣ σε εμφιαλωμένα νερά προς το Νηπιαγωγείο Πάλιουρα.
Η προσφορά της εταιρίας αποτελεί πολύτιμη βοήθεια για εμάς.
Εκτιμούμε βαθιά την ευαισθησία σας ως εταιρία και την κοινωνική σας προσφορά, που δείχνει έμπρακτα το ενδιαφέρον σας για τη νέα γενιά. Τέτοιες πρωτοβουλίες αποτελούν φωτεινό παράδειγμα υπευθυνότητας και αγάπης προς την κοινότητα.
Εκ μέρους όλων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων του Νηπιαγωγείου Πάλιουρα, σας ευχαριστούμε θερμά για την πολύτιμη στήριξή σας. Ευχόμαστε να συνεχίσετε το εξαιρετικό έργο σας.
Εδώ Πολυτεχνείο!!!
Για αρχή είδαμε ένα σχετικό βίντεο για το Πολυτεχνείο για να μπορέσουμε να καταλάβουμε την ιστορία του
Έπειτα, είδαμε κάποιες φωτογραφίες και τις συζητήσαμε…
και τραγουδήσαμε
Ακούσαμε επίσης, τι ζητούσαν οι φοιτητές όσο ήταν μέσα στο Πολυτεχνείο απο τον κόσμο
Διαβάσαμε το Βιβλίο Η κυρά Δημοκρατία για να καταλάβουμε καλύτερα τις έννοιες Δημοκρατία και Δικτατορία
και τα παιδιά ζωγράφισαν τι σημαίνει για τα ίδια η λέξη δημοκρατία και η λέξη δικτατορία
Ακούσαμε το παραμύθι στο δάσος και αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας εκλογές ψηφίζοντας τον αγαπημένο μας μαθητή για αρχηγό της τάξης
ΚΑΙ ΠΑΊΞΑΜΕ ΚΑΙ ΚΟΥΚΛΟΘΈΑΤΡΟ…
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό
Στο e-mail του σχολείου ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητάει τη βοήθεια των παιδιών στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Για να τον βοηθήσουν θα γίνουν ντετέκτιβ και θα αναζητήσουν στοιχεία.
Οι μαθητές περπάτησαν σαν ντετέκτιβ, εξασκήθηκαν στην αποκρυπτογράφηση στοιχείων, πρότειναν λύσεις στο πρόβλημα του ντετέκτιβ Βανς κι έτσι δημιούργησαν τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες και τις γνώσεις τους για τη διατροφή και την άσκηση και ζωγράφισαν τις τροφές που τρώνε αυτοί το μεσημέρι.
Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον πρώτο γρίφο σε φάκελο
1ος γρίφος: «Ψάξτε για μια πυραμίδα που δεν αφορά τη διατροφή, αλλά είναι εξίσου σημαντική. Ποια είναι;»
Οι μικροί ντετέκτιβ χωρίζονται σε ομάδες και συνεργάζονται ώστε να δημιουργήσουν την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας ή αλλιώς της γυμναστικής όπως είπαν και τα παιδιά. Σε κόλλα Α4 δημιουργούν ο καθένας ξεχωριστά μια αφίσα με τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της φυσικής δραστηριότητας.Λαμβάνουν το πρώτο γράμμα το Υ για την επίλυση του πρώτου γρίφου. Πρώτα, όμως, συζητάμε και καταγράφουμε ιδέες
Φτιάξαμε μικρές ομαδούλες και η κάθε ομάδα περιέγραφε ένα φρούτο στην ολομέλεια. Η διαδικασία βοήθησε αρκετά τα παιδιά στην εκφορά λόγου και την περιγραφή ενός αντικειμένου.
Έπειτα, ατομικά, ζωγραφίσαμε τα οφέλη της φυσικής σραστηριότητας
Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον δεύτερο γρίφο σε φάκελο
2ος γρίφος: «Αναζητήστε σε τι χρησιμεύει η άσκηση, ποια τα οφέλη της και καταγράψτε τα»
Λαμβάνουν το δεύτερο γράμμα, το Γ για την επίλυση του δεύτερου γρίφου
Τα παιδιά αφού έψαξαν στην τάξη για τον δεύτερο γρίφο τον άνοιξαν και τον συζητήσαμε … είπαν τις ιδέες τους και τις ζωγράφισαν
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε ομάδα επιλέγει ένα αντικείμενο (ένα μαντήλι, ένα πλαστικό μπουκάλι, μια κορδέλα) και συζητά με ποιο τρόπο μπορεί να αξιοποιηθεί το αντικείμενο αυτό σε κινητικό παιχνίδι. Κάθε ομάδα παρουσιάζει στην ολομέλεια το κινητικό παιχνίδι που σκέφτηκε. Τα παιχνίδια που σκέφτηκαν τα παιδιά άρεσαν σε όλους μας και ψηφίσαμε το αγαπημένο μας! έτσι λοιπόν, αποφασίσαμε να βγούμε έξω στην αυλή μας και να παίξουμε το παιχνίδι που μας άρεσε περισσότερο!
Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει τον τρίτο γρίφο σε φάκελο
3ος γρίφος: «Είναι ψηλή, έχει πολλές χρωματιστές ομάδες και δε βρίσκεται στην Αίγυπτο αλλά στη διατροφή. Τι είναι;»
Τα παιδιά ψάχνουν για τον γρίφο , τον βρίσκουν και ψάχνουν ξανά ώστε να βρουν πυραμίδες διατροφής. Χωρίζονται σε ομάδες-ντεντέκτιβς και συνθέοτν τα puzzle των πυραμίδων όπως μπορούν και όπως φαντάζονται ότι κολλάνε τα κομμάτια.
Βλέπουμε σχετικό βίντεο στον υπολογιστή για την πυραμίδα της διατροφής για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας και να καταλάβουμε πως διαμορφώνεται!
Επιπλέον, κάναμε στο δάπεδο της παρεούλας μας με χαρτοταινία τη διατριφική πυραμίδα και τα παιδιά βάλανε μέσα στα κουτάκια τα τρόφιμα που αντιστοιχούν!
μετά φτιάξαμε τις δικές μας πυραμίδες διατροφής…
Τέλος, είδαμε το παραμύθι η Κυρά Διατροφή Πρώτη στη μαγειρική και τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους άρεσε πιο πολύ απο το παραμύθι
Αφού συζητήσαμε αρκετά για την πυραδμίδα φτιάξαμε όλοι μαζί μια πυραμίδα για την τάξη μας σε μορφή 3d.
Ο Ντεντέκτιβ Βανς στέλνει με μήνυμα τον τέταρτο γρίφο:
4ος γρίφος: «Τώρα που έμαθες πολλά για τη διατροφή, ψάξε στο δεύτερο επίπεδο στην πυραμίδα μεσογειακής διατροφής, φτιάξε ένα κολατσιό εποχής χρωματιστό πολύ και στείλε μας τη συνταγή».
Ξεκινάμε, λοιπόν και ανακαλύπτουμε πως ο Ντεντέκτιβ Βανς εννοεί την κατηγορία με τα φρούτα και τα λαχανικά. Καταγράψαμε στον πίνακα γιατί τα παιδιά πιστεύουν πως πρέπει να τρώμε φρούτα και ίσως με αυτό τον τρόπο βοηθήσουμε τα παιδιά του που είναι άρρωστα.
Έπειτα, παίξαμε ένα παιχνίδι όπου μάθαμε να χωρίζουμε τα φρούτα απο τα λαχανικά με μουσική υπόκρουση σχετική με τα φρούτα φυσικα!
και αφού μάθαμε πώς γράφονται οι λεξούλες: φρούτα, λαχανικά τα χωρίσαμε και στο μαγαζάκι μας για να είναι πιο ευδιάκριτα και να μην τα μπερδεύουμε όταν παίζουμε.
Ψωνίσαμε φρούτα και λαχανικά
και τα ζωγραφίσαμε
Διαβάσαμε το βιβλίο 0 Ωραίος Δαρείος
και το ζωγραφίσαμε όπως κάνουμε με όλα τα παραμύθια που διαβάζουμε
και παίξαμε παιχνίδια με θέμα τη διατροφή
Για να γνωρίσουμε καλύτερα τα φρούτα και τα λαχανικά αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα στο μανάβικο της γειτονιάς και στο τέλος πήραμε και το δωράκι μας !
και φυσικά το ζωγραφίσαμε κιόλας
Γυρνώντας στο σχολείο για να χαλαρώσουμε έχοντας και πολύ ωραία μέρα παίξαμε στην αυλή μουσικές καρέκλες αλλά με φρούτα! Κάθε παιδί που έχανε μας έλεγε τι κρατάει στα χέρια του και αν είναι φρούτο ή λαχανικό
Επίσης, ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο για να το βάλουμε στη φρουτοσαλάτα που θα στείλουμε στα παιδά του Ντεντέκτιβ Βανς. Νικητές βγήκαν η φράουλα και το μήλο
Φτιάξαμε όμως και τη δική μας φρουτοσαλάτα με φρέσκα φρούσκα εποχής : μήλο, λωτός, μανταρίνι, μπανάνα
Διαβάσαμε το παραμύθι Ένας δράκος στην κουζίνα
Τι γυρεύει άραγε ένας δράκος στην κουζίνα; Τι ετοιμάζεται να φτιάξει; Ποιες δυσκολίες πρόκειται να συναντήσει; Ένα έξυπνο, γραμμένο με χιούμορ βιβλίο για να γνωρίσουν τα μικρά παιδιά τις ποσότητες.
Αφού το διβάσαμε αποφασίσαμε κι εμείς να φτιάξουμε τη δικιά μας συνταγή με φρούτα εποχής που δεν είναι άλλη απο τη μηλόπιτα
Ο ντετέκτιβ Βανς στέλνει τον 5ο γρίφο
«Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με γλυκά, χάμπουργκερ, τηγανιτές πατάτες, αναψυκτικά και δε γυμνάζονται; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με φρούτα και λαχανικά; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται με γλυκά, χάμπουργκερ, αναψυκτικά και κάνουν ποδήλατο καθημερινά; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται υγιεινά (γάλα, κρέας, σαλάτα, ψωμί κ.λπ.) και κάνουν και ποδήλατο καθημερινά;
Τα παιδιά είπαν την γνώμη τους και συγκρίναμε τα αποτελέσματα με αυτά που είχανε πει στην αρχή.
Παίξαμε ένα παιχνίδι με υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές όπου κάθε φορά που σταματούσε η μουσική τα παιδιά έπρεπε να βάλουν στο σωστό στεφάνι τα φαγώσιμα.
Ο Ντεντέκτιβ Βάνς μέσα στο φάκελο είχε και ένα γράμμα, το οποίο βάλαμε μαζί με τα υπόλοιπα και καταλάβαμε πως πρόκειται για τη λέξη Υ Γ Ε Ι Α . Τα παιδιά είπαν τη γνώμη τους για το τι είναι υγεία