Πρωτομαγιά

Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τον μήνα Μάιο πόσα γράμματα έχει  και πόσες συλλαβούλες… Είδαμε το γράμμα Μ απο το ένα γράμμα μια ιστορία και μιλήσαμε για την πρώτη μέρα του Μάη βλέποντας σχετικό βίντεο

και ακούγοντας το τραγούδι του Μάη

Φτιάξαμε την Λουλουδένια όπως την ονόμασαν τα παδιά και την στολίσαμε στο κεφάλι με πολλά λουλούδια

1746033235137 1746033235143

παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τα ανοιξιάτικα λουλούδια

1746033235112

και φτιάξαμε μαγιάτικα στεφάνια για να τα στολίσουμε στο σπίτι μας

1746033235125 1746033235130

 

Πάσχα!

Ξεκινάμε τις Πασχαλινές μας δημιουργίες με πολύ κέφι και χαρά απο τα παιδιά!

Για αρχή μάθαμε τι γιορτάζουμε το Πάσχα αλλά και ποιά είναι τα έθιμα του, τα οποία και ζωγραφίσαμε

1743947998696 1743947998707 1743947998712 1743947998731

Συνεχίσαμε με Πασχαλινές κατασκευές…

Κουνελάκια με την τεχνική του Πουαντιγισμού και του περιγράμματος

1743948014430

Πασχαλινά αβγά απο πηλό με διάφορα σχέδια

1744273916683

Πασχαλινά καλαθάκια

1744278169593

Τρελό-κοτες απο χαρτόνι καλαμάκια απο σουβλάκι και πηλό

1743948014441

Φτιάξαμε και τις Πασχαλινές μας καρτούλες σε σχήμα αβγού

1744131773007 1744131773011

Διαβάσαμε ένα διασκεδαστικό βιβλίο με αρκετό χιούμορ για την διαδικασία του βαψίματος αβγού και έπειτα το ζωγραφίσαμε

1744273895529 1744273895534 1744273895541 1744273895546 1744273895552 1

Απο το βιβλίο μας μάς έκανε εντύπωση η Κυρία Φτου Σου και αποφασίσαμε να κάνουμε κι εμείς τη δικιά μας

1744278169589

 

 

Δημιουργώντας ιστορίες…

Σκεφτήκαμε με τα παιδιά να φτιάξει ο καθένας τη δικιά του ιστορία (μιας και η φαντασία των παιδιών είναι πλούσια) και να τη φέρει στο σχολείο ,να τη διαβάσουμε όλοι μαζί και να μας την παρουσιάσει το κάθε παιδί ξεχωριστά. Επίσης, είπαμε στα παιδιά ο καθένας να φέρει το αγαπημένο παιδικό του παραμύθι και να το παρουσιάσει στην τάξη…

1743947980024

Στη συνέχεια, είδαμε σχετικό βίντεο για τον πιο γνωστό παραμυθά! Μα ποιόν άλλον; Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

 

Πρωταπριλιά σήμερα και δεν χάσαμε την ευκαιρία να διαβάσουμε ένα παραμύθι με θέμα τα ψέματα και κατά πόσο είναι καλό να τα λέμε αλλά και πόσο συχνά;

8be00790 46b5 4530 a2ff bf150e945f29

Ο Κροκούλης, ένας μικρός κροκόδειλος, λέει συνεχώς υπερβολές για να εντυπωσιάζει τους φίλους του. Μια μέρα όμως ένα μεγάλο ψέμα που λέει τον βάζει σε μπελάδες και οι φίλοι του δεν θέλουν να ξαναπαίξουν μαζί του. Τι θα κάνει ο Κροκούλης; Πώς θα τους ξαναφέρει κοντά του;

Στη συνέχεια είδαμε έναν απο τους πιο γνωστούς Μύθους του Αισώπου: Τον ψεύτη βοσκό ο οποίος μας έμαθε πως όταν λέμε πολλά και συνεχόμενα ψέματα στο τέλος δεν μας πιστεύει κανείς!

 

Διπλή γιορτή, διπλή χαρά!

Ξεκινήσαμε με το παραπάνω βίντεο ώστε να καταλάβουμε τι έχει συμβεί το 1821

Παρατηρήσαμε τις στολές των αγωνιστών και αποφασίσαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας τσολιάδες βήμα-βήμα

1742234330228

Στην παρεούλα μας φέραμε και δύο γιλέκα για να τα παρατηρήσουμε απο κοντά

1742234330232

τραγουδήσαμε παραδοσιακά τραγούδια του 1821 αλλά και θυμηθήκαμε ξανά τον εθνικό μας ύμνο

Επίσης, κάναμε μια ομαδική κατασκευή για να στολίσουμε την τάξη μας με ανακυκλώσιμα υλικά και τους αγαπημένους μας ήρωες

1743094479070

Για το τέλος, αφήσαμε κάτι πολύ ενδιαφέρον που τράβηξε αρκετά την προσοχή των παιδιών. Είδαμε βίντεο με την υποστήριξη της Τεχνητής Νοημοσύνης Ήρωες του 1821 να μάς παρουσιάζουν τον εαυτό τους

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Τοποθετήσαμε σε διαφορετικά σημεία της τάξης κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος και βάλαμε μουσική. Τα παιδιά χόρεψαν ελεύθερα με την συνοδεία μουσικής και όταν αυτή σταματά γίνονται ζευγάρια και χορεύουν παρέα. Όταν η μουσική σταματά ξανά το κάθε ζευγάρι ψάχνει να βρει τις κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος που έχουμε κρύψει. Αφού τις βρήκαμε όλες διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, ανακαλύψαμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα αλλά και τι θα ήθελαν να μάθουν και με την τεχνική KWLH καταγράψαμε όλες τις ιδέες τους.

Είδαμε τους πλανήτες μέσω εφαρμογής της ΝASA σε 3D απεικόνιση κάτι που εντυπωσίασε πολύ τα παιδιά

About the Planets

και είδαμε σχετικά βίντεο για τους πλανήτες

Ζητήσαμε επίσης από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο αν μπορέσουν πληροφορίες για κάποιον πλανήτη αλλά και σχετικά βιβλία που ίσως έχουν στο σπίτι. Μαζί με τις πληροφορίες είχαμε και την ευχάριστη έκπληξη να έρθει στο σχολείο μας και ένα υπέροχο κουτόι κατασκευή για οτ ν πλανήτη Άρη συνεργασί αγονέα-παιδιού!

1742231118015

Βάλαμε τους πλανήτες στη σειρά ώστε να καταλάβουμε ποιός είναι πιο κοντά στον Ηλιο και ποιός όχι

1741630291971 1741630291980 1741630291975 1741630291967

και παίξαμε κι εμείς με τους πλανήτες! Βάλαμε μουσική και τα παιδιά κινούνταν στο χώρο ελεύθερα περπατώντας χωρίς να ακουμπιούνται και όταν η μουσική σταματά τα παιδιά πρέπει ανάλογα με την καρτέλα που έχουν να μπουν στη σωστή σειρά!

1742231096686

και έπειτα το κάθε παιδί ζωγράφισε τον αγαπημένο του πλανήτη

1742231118028 1742231118033  1742231096683 1742231096679

Για να κατανοήσουμε ακόμα καλύτερα τη σειρά των πλανητών κάναμε μια ομαδική κατασκευή με το Ηλιακό μας Σύστημα

1742231118025

Προχωρήσαμε στον Ήλιο μιλώντας γι αυτόν και λέγοντας ο καθένας τι γνωρίζει και κατα πόσο είναι καλός για όλους μας

1743094479075

Διαβάσαμε την ιστορία του Βασιλία Ήλιου και του Φαέθωνα και την ζωγραφίσαμε

1742231133829 1742231133833 1742231133839 1742231133818 1742231133823

Συζητήσαμε για την διπλή  κίνηση της Γης  και την κάναμε αναπαράσταση στην τάξη

All About Earth | NASA Space Place – NASA Science for Kids

και κάναμε το Πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.

Ευκαιρία στάθηκε και η δημιουργία της σκιάς απο το πείραμα και είπαμε να παίξουμε στην αυλή μας με τις σκιές και να δούμε πως δημιουργούνται

1743094456058 1743094456064 1743094456071 1743094456077

Συζητήσαμε για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα μας αλλά και τα χαρακτηριστικά τους

1742231257476 1742231257481 1742231257486 1742231257496 1742231257501

και είδαμε το παρακάτω βίντεο για καλύτερη κατανόηση

Είδαμε έναν πίνακα ενός αγαπημένου ζωγράφου που έχουμε ξαναασχοληθεί Την Έναστρη Νύχτα του Βαν Γκογκ και απο φασίσαμε να τον φτιάξουμε κι εμείς

1743094425607

1743094425600

Μερικές απο τις Κατασκευές μας…

1742231273190 1742231191923 1742231191916

Συνεχίσαμε με τις όμορφες κόρες του Χρόνου διαβάζοντας το παραμύθι Η κυρά Κακλή και οι 12 Μήνες και το ζωγραφίσαμε

1743094397301 1743094397312 1743094397318 1743094397325 1743094397333 1743094397342

Έπειτα, συζητήσαμε για τους μήνες και τις εποχές και κάναμε καταγραφή σε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις ιδέες των παιδιών

και κάναμε μια κατασκευή τύπου ρολόι και γυρνάμε το βέλος κάθε φορά στην εποχή που είμαστε

1743094425583

 

 

Η κυρα-Σαρακοστή!

Τι θα χρειαστούμε:

• 3 κούπες αλεύρι

• 1 κούπα αλάτι (αρκετό για να μπορέσει να διατηρηθεί όλες αυτές τις μέρες χωρίς να χαλάσει)

• 1 κούπα νερό

• μπαχαρικά για διακόσμηση, όπως γαρύφαλλο (προαιρετικά)

• χρώματα ζαχαροπλαστικής ή τέμπερες (προαιρετικά)

1741109083843 1741109083837 1741109083833 1741109083828

Φτιάξαμε και τις δικές μας Σαρακοστές βήμα-βήμα μέσα απο βίντεο

1741628731261

Συζητήσαμε τα φαγητά που τρώμε την Σαρακοστή αλλά και αυτά που δεν τρώμε και τα κάναμε κολάζ

1741628731248 1741628731252 1741628731256

και για το τέλος φτιάξαμε μια ομαδική εργασία τον πίνακα που ονομάζεται ‘Το Σαρακοστιανό Τραπέζι’ του ζωγράφου Σπύρου Βασιλείου και στολίσαμε την τάξη μας

1741628731272