Φιλαναγνωσία και νηπιαγωγείο

Η Γλώσσα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας του κάθε ανθρώπου. Μέσω αυτής τα παιδιά εκφράζονται, αλληλεπιδρούν με τους συνομηλίκους τους, κοινωνικοποιούνται, γνωρίζουν τον κόσμο γύρω τους. Λαμβάνοντας υπόψιν ότι το κάθε παιδί μπορεί να ξεκινά από διαφορετική γλωσσική αφετηρία λόγω του κοινωνικού ,πολιτισμικού ή οικονομικού του περιβάλλοντος, η γλωσσική ανάπτυξη στο νηπιαγωγείο πρέπει να δρα εξισορροπητικά για όλα τα παιδιά.

Η ανάγνωση βιβλίων στο νηπιαγωγείο δεν αποτελεί μια απλή διαδικασία αλλά μια πλούσια εμπειρία παροχής ερεθισμάτων προς το παιδί. Μέσα από την ανάγνωση βιβλίων το παιδί όχι μόνο ακροάται αλλά παράλληλα δέχεται νέες πληροφορίες, τις επεξεργάζεται νοητικά κι εξελίσσεται γνωστικά . Πώς όμως πρέπει να διαβάζουμε ένα παραμύθι στο σπίτι, με τον σωστό τρόπο, ώστε να συμβάλλουμε στη ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού μας;

  • Επιλέγουμε βιβλία   με μεγάλες κι ενδιαφέρουσες εικόνες.
  • Πριν αρχίσουμε την ανάγνωση παρακινούμε το παιδί μας  να μας πει, κοιτώντας την εικόνα, ποιο νομίζει ότι είναι το θέμα του παραμυθιού.
  • Διαβάζουμε τον τίτλο και τον συγγραφέα δείχνοντας με το δάχτυλο μας τα σημεία.
  • Κρατάμε το βιβλίο σε ένα λογικό, για το ύψος των ματιών τους ύψος ,ούτε πολύ ψηλά ούτε πολύ χαμηλά.
  • Διαβάζουμε την ιστορία αργά, αλλά δυνατά, χρωματίζοντας τη φωνή μας ανάλογα, ώστε να κρατήσουμε το ενδιαφέρον του παιδιού ζωντανό.
  • Σε διάφορα σημεία της ιστορίας σταματάμε και ζητάμε από το παιδί μας να μας κάνει μια περίληψη σχετικά με το τι άκουσε ως εκείνη τη στιγμή ή του ζητάμε να προβλέψει τι θα συμβεί στη συνέχεια της ιστορίας.
  • Όταν τελειώσουμε την ανάγνωση, ζητάμε από το παιδί μας να μας περιγράψει τους ήρωες της ιστορίας και να ζωγραφίσει σε ένα χαρτί αυτό που του έκανε εντύπωση ή του άρεσε περισσότερο.
  • ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ: Διαβάζουμε μία ιστορία στο παιδί μας όχι για αν γεμίσουμε το χρόνο μας ή γιατί δεν έχουμε τι άλλο να κάνουμε εκείνη τη στιγμή. Κάθε ανάγνωση έχει στόχο  και πρέπει να γίνεται με την κατάλληλη προετοιμασία ώστε να βοηθήσει το παιδί να οδηγηθεί στη γνώση.

 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ-ΠΗΓΕΣ

https://www.kindykids.gr/teachers/various-articles/483-pws-diavazoume-biblio-nipiagwgeio.html

https://paideia-news.com/i-simasia-tis-anagnosis-sto-nipiagogeio.-kanena-paidi-den-eksaireitai-apo-tin-anagnostiki-diadikasia29391

ΙΕΠ-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ,ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ,ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ, αναθεωρημένη έκδοση, ΑΘΗΝΑ 2014

Παρακάτω σας παραθέτουμε ενδιαφέρουσες σελίδες με παραμύθια on- line και δωρεάν, για να διαβάσετε με τα παιδιά σας!

https://www.helppost.gr/free/ebooks/paidika-paramithia-istories-online/

https://e-paideia.org/2020/03/17/dorean-e-book-paramythia/?fbclid=IwAR04Q7JhGv2kuQ26s_-94WGpl269uVfCEqmDnfQnlCD0TftpWGU-HFNTJ_A

https://free-ebooks.gr/tag/244?fbclid=IwAR1mu70Ew_GA-jlSbfLl1MjjAAwe1kL_8wRS1GE_ziuHntODfct2yuW2o3Q

http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria_list.asp?fbclid=IwAR3DD92OvVq4cHlZIulVYFEJXPVv-0sdkrg8fjzTNkXYdd-S3LF16F9F-h4

ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ!!!!ΝΕΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ!!!!Διαβάστε  το αγαπημένο σας παραμύθι και στείλτε το μας σε φωτογραφία μαζί  με ζωγραφιά που θα φτιάξετε σχετική με αυτό!!!Καλό θα ήταν να γράψετε μόνα σας ,χωρίς τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά και τον τίτλο. Περιμένουμε!!!!

Η Μαγδαληνή ανταποκρίθηκε στην αποστολή κι αφού διάβασε ένα αγαπημένο της παραμύθι ,ζωγράφισε ό,τι της άρεσε πιο πολύ σε αυτό!Πολλά Μπράβο Μαγδαληνή!!!!!