ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

4o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΠΙΚ ΝΙΚ- WWF Ελλάς)

Νοέ 202127

4o  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΜΑΚΡΙΑ

1Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 8/11/2021

ΣΠΙΤΟΜΠΟΥΚΙΕΣ

Αριθμός παιδιών 8

Ώπως είχαμε συμφωνήσει από την Παρασκευή σήμερα φτιάχνουμε μηλόπιτα.Συγκεντρώνουμε τα υλικά που ανέλαβαν να φέρουν κάποια παιδιά ,πλένουμε χεράκια,διαβάζουμε τη συνταγή,κάνουμε τις μετρήσεις των ποσοτήτων κ΄ ελέγχουμε αν υπάρχουν κάποιες ελλείψεις,(2 παιδιά που είχαν αναλάβει να φέρουν κάποια από τα υλικά της συνταγής απουσιάζουν) τις οποίες αναπληρώνουμε από τις «τροφοαποθήκες προμηθειών» του νηπιαγωγείου.

Ξεκινάμε την εκτέλεση της συνταγής, βοηθάνε όλοι με τη σειρά,και ψήνουμε το γλυκάκι μας.Έγινε πεντανόστιμη!!!

.jpeg .jpeg 1 11 .2 .22 μηλόπιτα

Σχολιασμός:

Ο ενθουσιασμός των παιδιών κάθε φορά που «μαγειρεύουμε» στο σχολείο μια υγιεινή συνταγή είναι δεδομένος..Σε κάποιους βέβαια δεν άρεσε το γευστικό αποτέλεσμα γιατί δεν έμοιζε με αυτό που είχαν συνηθίσει στη μηλόπιτα που φτιάχνει η μαμά στο σπίτι,αλλά δοκιμάσαν όλοι με προθυμία τη μηλόπιτά τους.

Αντιμετωπίσαμε κάποια τεχνική δυσκολία με το ψήσιμο της μηλόπιτας . Επειδή  στο σχολείο δεν υπάρχει κανονική κουζίνα αλλά ένα μικρό φουρνάκι χρειάζεται κάθε φορά που το χρησιμοποιούμε να προσαρμόζουμε τη θερμοκρασία ψησίματος που προτείνει η συνταγή,με αποτέλεσμα η διαδικασία ψησίματος να μην έχει πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα.

2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΤΡΙΤΗ 9/11/2021

ΦΡΟΥΤΟΜΠΟΥΚΙΕΣ

Αριθμός παιδιών: 8

Η ιστορία της μπανάνας

  • Παρατηρούμε στο κολατσιό μας τα φρούτα που έχουμε φέρει (ημέρα με φρουτομπουκιές): μήλα,αχλάδια,μανταρίνια και μπανάνες.

Προβληματισμός:

Πως ήρθαν στο πιάτο μας;από πόσο μακριά; Έχουμε δέντρα με τέτοιους καρπούς στο περιβόλι μας;(απάντηση: μανταρινιές,-πολλές λόγω περιοχής,κάποιος είπε έχει μια μηλιά).Τα υπόλοιπα;Μαθαίνουμε ότι κάθε καρποφόρο δέντρο φύεται σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον.Κάποια θέλουν ήπιο-γλυκό καιρό κοντά στη θάλασσα(π.χ εσπεριδοειδή) ενώ κάποια θέλουν πιο ορεινές περιοχές(μήλα ,αχλάδια).Προκύπτει το ερώτημα: Η μπανάνα; Σε ποιο περιβάλλον μεγαλώνει και καρπίζει;Κάποιοι είπαν: θέλει ζέστη,στην έρημο,στη ζέστη κ.λ.π.Η εκπαιδευτικός εξηγεί πως η μπανάνα είναι τροπικό φρούτο,φύεται δηλαδή σε μέρη που έχει ζέστη όλο το χρόνο γι΄αυτό και δεν υπάρχει στη χώρα μας.Παρατηρούμε τον παγκόσμιο χάρτη στον Η/Υ αλλά και στο χάρτη που αναρτούμε στον πίνακα και εντοπίζουμε τις τροπικές περιοχές.Εκεί φύονται οι μπανανιές,στις μπανανοφυτείες. Εμείς που είμαστε στον παγκόσμιο χάρτη;Εντοπίζουμε την Ελλάδα.Παρατηρούμε την απόσταση, τη μετράμε με σκοινάκι και το χάρακα και συμπεραίνουμε ότι οι τροπικές περιοχές είναι πολύ μακριά μας.

 

αποστάσεις

Πως φτάνουν λοιπόν οι μπανάνες σε μας; Ιδέες παιδιών: τις φέρνουν με αεροπλάνα,με καράβια,με αυτοκίνητα κ.λ.π.Όλα αυτά τα μέσα συγκοινωνίας  για να ταξιδέψουν τι χρειάζονται;Απάντηση: βενζίνη,πετρέλαιο.Και τι βγάζουν μετά; Απάντηση: Καυσαέρια,καπνούς,εξατμίσεις.Και που πάνε όλοι αυτοί οι ρύποι;Απάντηση: Στον αέρα,στο περιβάλλον, το βρωμίζουν κ.λ.π.

Εισαγωγή σταδιακά με το ρυθμό της συζήτησης των εικόνων που αφηγούνται την ιστορία της μπανάνας.

20211109 100636

Εισάγουμε τις έννοιες τροφοχιλιόμετρα και αποτύπωμα άνθρακα.

Η μπανάνα λοιπόν (ένα υγιεινό φρούτο με πολλές βιταμίνες) κάνει πάρα πολλά τροφοχιλιόμετρα για να φτάσει σε μας με αποτέλεσμα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.Και αυτό μολύνει την ατμόσφαιρα.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να λυθεί το πρόβλημα αυτό;

Απάντηση:

Να τυλίγουμε τα καράβια με μεγάλες,τεράστιες σακούλες και να μπαίνει ο βρώμικος αέρας εκεί μέσα και να μη βρωμίζει τη γη!!!

Και όταν γεμίζουν οι σακούλες που θα τις αδειάζουμε;

Απάντηση: Μμμμ…..να μη τρώμε!!!!!

Και οι βιταμίνες που μας χρειάζονται από τα φρούτα;

Απάντηση:Να τρώμε άλλα φρούτα που είναι κοντά μας .Για ποιο λόγο; Απ: Γιατί δεν κάνουν μεγάλο ταξίδι για να έρθουν εδώ!!!

Αποφασίζουμε λοιπόν να προτιμάμε τοπικά φρούτα (πορτοκάλια,μανταρίνια,ακτινίδια,μήλα,αχλάδια) γιατί ο δρόμος για να φτάσουν σε μας είναι μικρός και δεν προκαλούμε έτσι ρύπανση  στο περιβάλλον μας.Αλλά θα αγοράζουμε και πότε-πότε  μπανανούλες γιατί μας αρέσουν πολύ!!!!

  • Σειροθέτηση εικόνων

Παιγνίδι με την ιστορία της μπανάνας.Βάζουμε τις εικόνες σε σωστή σειρά και αφηγούμαστε το ταξίδι της μπανάνας από τη μπανανιά στο πιάτο μας!

ιστορία της μπανάνας

  • Οι τροφοντεντέκτιβς

Δίνονται οδηγίες στα παιδιά την επόμενη φορά που θα επισκεφτούν το σούπερ μάρκετ ή το μανάβικο να εντοπίσουν τη χώρα προέλευσης διαφόρων φρούτων και λαχανικών και με τη βοήθεια των γονέων τους να στείλουν τις φωτογραφίες στο  mail του σχολείου ώστε να τις αξιοποιήσουμε εκπαιδευτικά.(Στέλνεται και σχετικό σημείωμα στους γονείς).

.jpeg

Σχολιασμός:

Στην παρεούλα η συζήτηση που έγινε είχε πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη.Οι προβληματισμοί που προέκυπταν κάθε φορά οδηγούσαν  σε συμπεράσματα και αυτά με τη σειρά τους σε νέους προβληματισμούς με αποτέλεσμα οι νέες πληροφορίες και γνώσεις να αφομοιωθούν με τρόπο απλό και αβίαστο.Κατά τη δραστηριότητα σειροθέτησης των εικόνων της ιστορίας της μπανάνας ,φάνηκε ότι οι μαθητές είχαν κατανοήσει πλήρως τη διαδικασία που ακολουθείται και τις συνέπειες αυτής σχετικά με το περιβάλλον,για να φτάσει η μπανάνα στο σπίτι μας.

Επίσης τους άρεσε ιδιαίτερα η δράση παρατήρησης του παγκόσμιου χάρτη ,εντοπισμού των τροπικών χωρών παραγωγής μπανάνας και μέτρησης της απόστασής τους από τη χώρα μας.

3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12/11/2021

Αριθμός παιδιών: 8

ΠΑΙΓΝΙΔΙ  TUTTI FRUTI UNO

  • Παίζουμε το παιγνίδι με τις κάρτες από το καλάθι του πικ νικ ( WWF Ελλάς) Παρουσιάζονται οι κάρτες από τη νηπιαγωγό και οι κανόνες του παιγνιδιού.Δίνονται επεξηγήσεις για τη χρήση των ειδικών καρτών –μπαλαντέρ.Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια ( συνολικά 4 ζεύγη-4 παίκτες),όπου το κάθε ζευγάρι θα συνεργαστεί και θα παίξει ως ένας παίκτης.Τα «βγάζουν» και ξεκινάει το πρώτο ζευγάρι.Η νηπιαγωγός έχει ρόλο υποστηρικτικό όπου υπενθυμίζει ,επεξηγείκ.λ.π. κανόνες κάθε φορά που χρειάζεται .Το παιγνίδι συνεχίζεται με κάθε ζευγάρι να παίζει με τη σειρά του ( πότε ο ένας και πότε ο άλλος παίκτης του ζευγαριού).Ολοκληρώνεται όταν μένει ένα ζευγάρι χωρίς κάρτες στα χέρια.

tutti fruti

  • Επιλογή συνταγής

Διαλέγουμε από τις συνταγές που περιέχονται στο καλάθι του πικ νικ αυτή τη συνταγή με τους αυγοπόντικες.Τα παιδιά αποφασίζουν ποιος θα φέρει τι από τα υλικά(ετοιμάζεται και το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα για τους γονείς).

Φύλλο αυτοαξιολόγησης 4ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων

IMG 20211123 123640 IMG 20211123 123753 IMG 20211123 123800 IMG 20211123 123805 IMG 20211123 123812 IMG 20211123 123819 IMG 20211123 123910 IMG 20211123 124510

Σχολιασμός:

Το παιγνίδι των καρτών ήταν πολύ ενδιαφέρον.Όμως τα παιδιά (κυρίως τα προνήπια) παρουσίασαν σχετική δυσκολία να ακολουθήσουν τους κανόνες και χρειαζόταν πολύ συχνά η παρέμβαση της νηπιαγωγούΑκόμη,επειδή ο χρόνος (διάρκεια) μέχρι να ολοκληρωθεί το παιγνίδι ήταν μεγάλος, το ενδιαφέρον τους άρχισε να εξασθενεί και η προσοχή τους να αποσπάται προς το τέλος.

 

 

από κάτω από: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 4o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ ΤΟΥ ΠΙΚ ΝΙΚ- WWF Ελλάς)    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Νοέμβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Άδεια Creative Commons

Σαν σήμερα

9/12: Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς
Τη διαφθορά μάχεται εδώ και χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο η μη κυβερνητική οργάνωση «Διεθνής Διαφάνεια», που έπεισε τον ΟΗΕ να υιοθετήσει σχετικές πρωτοβουλίες. Η 9η Δεκεμβρίου γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς, γιατί την ημερομηνία αυτή του 2003 η γενική συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε τη Συνθήκη κατά της Διαφθοράς.
   - Σχετικές αναρτήσεις



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων