ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες

Φεβ 201924

Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες

Στο πλαίσιο του καινοτόμου προγράμματος φιλαναγνωσίας “Με μια αγκαλιά παραμύθια” επεξεργαστήκαμε το παραμύθι  “Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες”

Δραστηριότητες:

Μετά την αφήγηση της ιστορίας ακολούθησε αναδιήγηση με την βοήθεια εικόνων του παραμυθιού που είχαμε ετοιμάσει.

1η εικόνα (Χρήστος Γιάν.)

Μια φορά και έναν καιρό ζούσε ένα κοριτσάκι η Χρυσομαλλούσα.  Και η μαμά της της απαγόρευε να πηγαίνει στο δάσος  .Η Χρυσομαλλούσα πήγε βόλτα και την παρέσυρε ένα λαγουδάκι στο δάσος .Είδε ένα σπίτι,παράξενο

2η εικόνα (κωνσταντίνος Σ )

Μετά μπήκε μέσα και βρήκε φαγητό στο τραπέζι,βρήκε τρία πιάτα και δοκίμασε απ’τα τρία πιάτα.Το ένα ήταν κρύο ,το άλλο  ήταν λίγο ζεστό και το άλλο ήταν πολύ καλό.

-Εφαγε;

-Εφαγε απ΄αυτό που ήταν πολύ καλό.

-θυμάσαι πιο μπολ ήτανε;

-Έφαγε απ της μαμάς το μπολ

-ναι …συνέχισε…

και το τέλειωσε μέχρι κάτω.

-Ωραία,μετά τι έγινε;

3η εικόνα (Χάρης)

-είδε τρεις πολυθρόνες και εκείνη πήγε στη μεγαλύτερη.Δεν τη βόλευε και εκείνη …στης μαμάς…αυτή ήταν…δεν τη βόλευε ούτε εκείνη…και δοκίμασε τη μικρή και τη δοκίμασε και έσπασε.

4η εικόνα (Φώτης)

-Περιέγραψέ μας τη δική σου εικόνα.Τι έπαθε η η μικρή η πολυθρόνα;

-έσπασε.

Γιατί έσπασε;

-Γιατί ήτανε πολύ μικρή(η πολυθρόνα) και έκατσε η Χρυσομαλλούσα που ήταν  μεγάλη.

5η εικόνα (Μιλτιάδης)

-Μετά πήγε στο πάνω όροφο να δοκιμάσει τα τρία κρεβάτια ,που δοκίμασε πρώτο της μαμάς,

-τι είδε; Πως ήταν;

– ηταν λίγο σκλη…λίγο μαλακό αλλά δεν της έκανε,

-Τι έκανε μετά;;

Πήγε στου μπαμπά αλλά δεν της έκανε αυτό ,πήγαινε  και στο άλλο που τη χώραγε.

Ποιο ήταν το άλλο;

-το μικρό

6η εικόνα (Ντίνος )

-Μετά ήρθανε και είδανε το φαγητό που ήταν φαγωμένο

-Ποιοι ήρθανε;

-Οι αρκούδες και είδανε που είχε φάει το φαγητό από το αρκουδάκι.Και που είχε σπάσει και την καρέκλα.

7η εικόνα(Νεκτάριος)

Ανεβήκανε στο δωμάτιο που ήταν τα κρεβάτια και είδανε ένα κοριτσάκι που κοιμότανε.Τι γλυκό κοριτσάκι που όμως μου έφαγε το φαγητό μου,είπε το αρκουδάκι.

8η εικόνα(Γεωργία)

Η χρυσομαλλούσα κοιμάται στο κρεβάτι,άνοιξε λίγο το ματάκι της.Είδε τις αρκούδες και κατατρόμαξε.Φοβήθηκε πάαρα πολύ…

9η εικόνα(Χριστίνα)

Πετάχτηκε γρήγορα γρήγορα και έφυγε.Ο αρκούδος βγήκε στα σκαλιά και της φώναζε…ξέχασες τα παπούτσια σου κοριτσάκι…αλλά η χρυσομαλλούσα …δε γύρισε…φοβήθηκε.

10η εικόνα (Σύλβια)

Τώρα έτρεξε πολύ γιατί φοβόταν και ευτυχώς τη βρήκε η μαμά της .Της είπε που ήσουνα χωρίς να ξέρω;που πήγες; μη το ξανακάνεις.Η χρυσομαλλούσα της τα είπε όλα.

11η εικόνα(Παναγιώτης)

Την άλλη μέρα η χρυσομαλλούσα πήγε πάλι στο δάσος στο σπιτάκι με τις 3 αρκούδες για να ζητήσει συγνώμη που μπήκε σε ξένο σπίτι και έκανε και ζημιές.Μετά γίνανε φίλοι με το αρκουδάκι και παίζανε.Και ζήσανε αυτοί καλά και μεις …καλύτερα.

οι εικόνες του παραμυθιού σε άλλη χρονική στιγμή μπαίνουν πάλι στη σειρά και ξαναλένε την ιστορία.

Παραμύθι και μαθηματικά

Κάνουμε μια επανάληψη του αριθμού 3

ΈΝΝΟΙΕΣ: ΜΕΣΑΙΟ  (μικρό-μεσαίο-μεγάλο)       

Αφόρμηση δίνουμε με την αφήγηση του παραμυθιού

« Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες»

 Προϋπάρχουσα γνώση

 Να γνωρίζουν τις έννοιες μικρό-μεγάλο.

Δείχνουμε εικόνες με αντικείμενα που είναι μεγάλα π.χ ντουλάπα,αυτοκίνητο ,βουνό….

Ρωτάμε: είναι η ντουλάπα μεγάλη;

Απαντάνε σηκώνοντας τον αντίχειρά τους όταν συμφωνούν.

Είναι το αυτοκίνητο ή το βουνό μεγάλο;

Δείχνουμε εικόνες με αντικείμενα που είναι μικρά.Είναι το ποτήρι μικρό; κ.λ.π…

Δείχνουμε εικόνες ώστε να υπάρχει μέτρο σύγκρισης ποιο είναι το μεγάλο αντικείμενο; Ποιο είναι το μικρό ;

Αφού σιγουρευτούμε πως όλοι ξεχωρίζουν το μικρό και το μεγάλο ,ρωτάμε:

Η ντουλάπα είναι μεγάλη, η τσαγιέρα μικρή .Η καρέκλα τι μέγεθος έχει;

Κάποιοι είπαν μεσαίο(έχει αναφερθεί και στο παραμύθι)

Στόχοι :

Να κατανοήσουν όλοι  τι είναι το  μεσαίο μέγεθος  (βασική γνώση )

Να αντιληφθούν πως τα μεγέθη μικρό-μεσαίο-μεγάλο λειτουργούν συγκριτικά. (βασική γνώση)

Να ομαδοποιούν τα μεγέθη μικρό-μεσαίο-μεγάλο.(βασική γνώση)

Να ταξινομούν τα μεγέθη από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και αντίστροφα.(βασική γνώση)

1η Δραστηριότητα

Έχουμε εκτυπώσει εικόνες από αντικείμενα που χρησιμοποιούν οι 3 αρκούδες

Ζητάμε να τα βάλουν στη σωστή θέση.Τα μικρά-τα μεσαία -τα μεγάλα.

Αρχικά το κάθε παιδί επιλέγει μόνο του ένα αντικείμενο και το τοποθετεί.

Στη συνέχεια αυξάνουμε το βαθμό δυσκολίας ζητώντας εμείς να βάλουν ένα αντικείμενο ή  να βρούνε το μεσαίο κουτάλι ….κρεβάτι κ.λ.π…

2η Δραστηριότητα:

Έχουμε όλο το υλικό με τα αντικείμενα κάτω καθώς και  στεφάνια.

Ζητάμε να βάλουν σε κάθε στεφάνι από ένα είδος ανεξάρτητα από το μέγεθος.

Στη συνέχεια αφήνουμε 3 στεφάνια ,ζητάμε να βάλουν σε κάθε στεφάνι από ένα μέγεθος,ανεξάρτητα από το είδος.

3η Δραστηριότητα :

Κινητικό παιγνίδι.

Χρησιμοποιούμε το ίδιο υλικό .Αυτή τη φορά ορίζουμε τρία σημεία στην αίθουσα π.χ.το σπίτι του μικρού, του μεσαίου και του μεγάλου.

Έχουμε στο τραπέζι τις εικόνες .Με τη μουσική χορεύουμε και επιλέγουμε μια εικόνα.Όταν η μουσική σταματήσει πρέπει να πάμε στο δικό μας σπίτι .

Πρέπει να προσέχουμε τι εικόνα έχουμε εμείς αλλά και οι άλλοι .Η χρυσομαλλούσα μπορεί να πάει σε όποιο σπίτι θέλει κάθε φορά.

 

Κάθε φορά που η μουσική ξεκινά αλλάζουμε την εικόνα μας με ενός φίλου μας.

4η δραστηριότητα ( αυξάνοντας το βαθμό δυσκολίας)

Φτιάχνουμε πίνακα διπλής εισόδου με τα 3 αρκουδάκια και τα αντικείμενα που χρησιμοποιούν.Αφού εξηγήσαμε πως δουλεύουμε στον πίνακα ξεκινήσαμε δίνοντας σε κάθε παιδί μια καρτέλα.Το πιο εύκολο ήταν να βάλουνε τα μεγάλα (αυτές τις κάρτες τις δώσαμε σε προνήπια αρχικά).Ο καθένας περιγράφει την καρτέλα που κρατά και λέει που πιστεύει πως πρέπει να μπει.Στη συνέχεια δοκιμάσανε σε όλα τα μεγέθη .Κάποια προνήπια χρειάστηκαν βοήθεια.Το χρώμα βοήθησε σε αυτές τις περιπτώσεις.

Το παιγνίδι παραμένει στη γωνιά των μαθηματικών και το επιλέγουν αρκετά συχνά.

5η δραστηριότητα:

Εκτυπώνουμε κρεβάτια μπολ,καρέκλες,κουτάλια σε περισσότερα μεγέθη 6-7.Ταξινομούμε από το μεγαλύτερο στο μικρότερο και αντίστροφα.Σε αυτή τη δραστηριότητα διαφοροποιούμε ανάλογα με το παιδί τον αριθμό των αντικειμένων που ζητάμε να ταξινομήσει.

Φύλλα αξιολόγησης:

ενδεικτικές εργασίες των παιδιών

Συμπέρασμα: Βλέποντας τα φύλλα αξιολόγησης πιστεύουμε πως κατανόησαν τις έννοιες μικρό-μεσαίο-μεγάλο οι περισσότεροι μαθητές.

Μετασχηματιστική γνώση:

Εισάγουμε την  έννοια μεσαίος στη σειρά(πρώτος ,δεύτερος,τρίτος) .

ποιός είναι ο μεσαίος;Το βρήκανε εύκολα.

και στους αριθμούς (μονός -ζυγός).

Όταν  βάζαμε μονό αριθμό παιδιών βρίσκανε τη σωστή απάντηση.

Όταν όμως ο αριθμός των παιδιών ήταν ζυγός…..

Σε αυτή την περίπτωση μόνο 3-4 νήπια είπαν ότι δεν υπάρχει κάποιο παιδί που έχει τη μεσαία θέση.Οι υπόλοιποι λέγανε ή τον δεύτερο ή τον τρίτο .Οταν όμως κάναμε την επαλήθευση βρίσκανε το λάθος.1 παιδί είπε ότι στη μεσαία θέση είναι και τα 2 παιδιά.

Κάπου εδώ ολοκληρώσαμε την επεξεργασία ακόμη ενός παραμυθιού βασιζόμενοι στις αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας.Τα παιδιά κατανόησαν τους στόχους που θέσαμε,και το παιδαγωγικό υλικό που δημιουργήσαμε βοήθησε σε αυτή την κατεύθυνση.Τα παιδιά συνεχίζουν να το επιλέγουν στο ελεύθερο παιγνίδι τους.

από κάτω από: ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Φεβρουάριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

Άδεια Creative Commons

Σαν σήμερα

16/4/1972: Εκτοξεύεται από το Κέιπ Κένεντι της Φλόριντα το διαστημόπλοιο «Απόλλων 16» με κατεύθυνση τη Σελήνη

Σελίδες

Φεβρουάριος 2019
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  

ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ

Πατήστε εδώ.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων