Πρώτες Βοήθειες -Μαθηματικά
Παραγωγή παιδαγωγικού υλικού.
ΣΤΟΧΟΙ:
Ενίσχυση ομαδικότητας , αλλά και εξάσκηση της μνήμης. Παιχνίδι παρατήρησης, ελέγχου των κινήσεων, συγκέντρωσης και προσοχής.
Τρίλιζα.Αλλάξαμε τα πιόνια.Κολλήσαμε σε 3 τετράγωνα ξυλάκια εικόνα γιατρού και στα άλλα 3 το μπόμπ το σφουγγαράκι με πατερίτσες!!! Παίζουν ανά 2 παιδιά.Ο νικητής με τον επόμενο.
Μέμορυ.Βρίσκουμε εικόνες από το διαδίκτυο,τις εκτυπώνουμε ανά 2.
Τις τοποθετούμε κάτω,παρατηρούνε και γυρίζουμε ανάποδα.
Γυρίζουν ανά 2 κάρτες.Αν δεν βρούνε το ζευγάρι τις ξαναγυρίζουν ανάποδα.
Επιδαπέδιο παιγνίδι προσανατολισμού με εικόνες ατυχημάτων και αντιμετώπισής τους.
Στόχοι:
Να προσανατολίζονται με σημείο αναφοράς τον εαυτό τους
Να προσανατολίζονται με σημείο αναφοράς που βρίσκεται έξω από τον εαυτό τους.
Να χρησιμοποιούν γλωσσικές εκφράσεις που περιέχουν τους εξής όρους: “μέσα”, “έξω”, “δίπλα”, “ανάμεσα”, “πάνω”, “κάτω”, “μπροστά”, “πίσω”, “δεξιά”, “αριστερά” (χορικές έννοιες).
Να μάθουν με παιγνιώδη τρόπο τα ατυχήματα και πως τα αντιμετωπίζουμε.
Παίζουν 2 παιδιά.Ο οδηγός και ο παίκτης.Εχουμε βάλει μια εικόνα που δείχνει ηλίαση και ένα δέντρο (σκιά).Ο οδηγός οδηγεί την παίκτρια με εντολές χορικές ώστε να φτάσει στην σκιά.Στη συνέχεια μπορούμε να βάλουμε περισσότερες εικόνες με ατυχήματα και την αντιμετώπισή τους,ώστε να αυξήσουμε το βαθμό δυσκολίας.
Πίνακες προσανατολισμού
2 καρτέλες και 22 -25 ζευγάρια με εικόνες (σχετικές με τις πρώτες βοήθειες).Οι καρτέλες είναι χωρισμένες σε 25 τετράγωνα,που έχουμε κολλήσει βέλκρο. Τοποθετούμε κάρτες (πόσες εξαρτάται από το βαθμό δυσκολίας που θέλουμε),στην μία καρτέλα.Ο μαθητής θα πρέπει να βάλει τις δικές του ίδιες εικόνες στην σωστή θέση
Επιτραπέζιο : «Το φιδάκι των πρώτων βοηθειών»
Το φιδάκι μας είναι αριθμημένο από το 1 ως το 30.Παίζουν 2 παίκτες ,μπορεί όμως να παιχτεί και από ομάδα των 2 παιδιών και να συνεργαστούν.Ένα ζάρι και δύο πιόνια.Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχίζει.Κερδίζει όποιος φτάσει πρώτος στη γλώσσα του φιδιού.
Σε κάποια κουτιά έχουμε εικόνες ατυχημάτων και σε κάποια άλλα την αντιμετώπιση τους.Επίσης υπάρχουν καρτέλες με τα αντίστοιχα ατυχήματα και από πίσω οι οδηγίες.
Μετράμε με κουτιά από φάρμακα,βάζουμε τον αντίστοιχο αριθμό.
Μαθαίνουμε τους αριθμούς ΄εκτακτης ανάγκης 100 166 199
Βιωματικό παιγνίδι
Έχουμε βάλει στο τραπέζι καπέλα με αριθμούς 1,6,9,0.Σε στεφάνια έχουμε ορίσει τη σταθερά σημεία των αριθμών 100 166 199
Τα παιδιά κινούνται με τη μουσική.Στο stop της μουσικής παίρνουν ένα καπέλο , βλέπουν τον αριθμό και συνεργάζονται ώστε να φτιάξουν τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης.
Έρχεται ο ελεγκτής να δει αν όλα είναι σωστά!!!
Φύλλο εργασίας
Συνθέτουμε τους αριθμούς 100 199 166
Εικόνες από αντιμετώπιση τραύματος ανακατεμένες –αριθμοί 1-5 .
Φτιάχνουμε φύλλο εργασίας και βάζουμε σε κάθε εικόνα το σωστό αριθμό (βήματα για την αντιμετώπιση).
Ανταλλαγή παιδαγωγικού υλικού
Στο πλαίσιο της συνεργασίας με τα άλλα νηπιαγωγεία που συμμετέχουν στο Καινοτόμο Πρόγραμμα Πρώτες Βοήθειες,ανταλλάξαμε παιδαγωγικό υλικό.
Παίξαμε το φιδάκι που μας δώσανε από το νηπιαγωγείο Νεοχωρίου.