ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΩΝΑ ΑΡΤΑΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

Μάθημα 20ο Θυμωμένος.Πως διαχειρίζομαι το θυμό μου;Αποδεκτές και μη αποδεκτές συμπεριφορές.

Απρ 201811

Μάθημα 20ο Θυμωμένος.Πως διαχειρίζομαι το θυμό μου;Αποδεκτές και μη αποδεκτές συμπεριφορές.

Όλα τα συναισθήματα είναι καλό να τα έχουμε.Ωστόσο υπάρχει διαφορά στο συναίσθημα και στη συμπεριφορά με την οποία το εκδηλώνουμε.Αυτή η συμπεριφορά πολλές φορές δεν είναι καλή επιλογή.Για να μπορέσουμε να ελέγξουμε το θυμό μας,είναι καλό να χρησιμοποιούμε τεχνικές χαλάρωσης.

Γλωσσικές έννοιες:Θυμός,Θυμωμένος,Εξοργισμένος,Έξαλλος,Καλή επιλογή, Αποδεκτή συμπεριφορά,Τεχνικές χαλάρωσης,Αναπνοές.

Στόχοι:

Να επαναλάβουμε την ιδέα ότι όλα τα συναισθήματα είναι καλό να τα έχουμε.

Να γίνει κατανοητό ότι όλες οι συμπεριφορές με τις οποίες εκδηλώνουμε το θυμό μας δεν είναι όλες καλή επιλογή.

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να σκεφτούν για ποιό λόγο κάποιες συμπεριφορές είναι καλές ενώ άλλες όχι.

Επίσης τονίζουμε στα παιδιά ότι ακόμα και αν θυμώσουν οι άλλοι δεν θα σταματήσουν να τα αγαπούν.

Παρατηρούμε εικόνες θυμωμένων παιδιών και τις περιγράφουμε.Εστιάζουμε σε τεχνικές χαλάρωσης.Τι μπορούμε να κάνουμε με την αναπνοή μας;

Διαφραγματική αναπνοή.Η αναπνοή με την κοιλιά βοηθάει να μειωθεί η πίεση του αίματος και ο παλμός της καρδιάς,κάτι που ηρεμεί το σώμα.

Χρησιμοποιούμε ένα ξεφούσκωτο μπαλόνι για να δείξουμε στα παιδιά τη διαδικασία πυροδότησης,κλιμάκωσης αλλά και απομάκρυνσης του θυμού.Το ξεφούσκωτο μπαλόνι είναι σαν ένα παιδί που είναι ήρεμο και αισθάνεται χαλαρά και όμορφα.Λέμε ότι κάθε φορά που θα φυσάμε μέσα στο μπαλόνι ,αυτό θα σημαίνει ότι μπαίνει μέσα στο παιδί θυμός και εκνευρισμός….αρχίζουμε να τους λέμε μια ιστορία σχετική.

Ο Γιώργος κοιμόταν μετά απόμια κουραστική ημέρα.Όταν χτύπησε το ξυπνητήρι και ακούστηκε η φωνή της μαμάς του να του λέει να σηκωθεί γιατί θα αργήσει στο σχολείο…(φυσάμε όλοι λίγο μέσα στο μπαλόνι).Αφού ντύθηκε και την ώρα που κρατούσε το ποτήρι με το γάλα,του έπεσε και λερώθηκαν τα ρούχα του (ξαναφυσάμε αέρα στο μπαλόνι )…Συνεχίζουμε την ιστορία και κάθε φορά που ο Γιώργος εκνευριζόταν…φυσούσαμε κι άλλο μέσα στο μπαλόνι.Κι όταν το μπαλόνι κοντεύει να εκραγεί ρωτάμε τα παιδιά τι νομίζουν θα συμβεί;Σκάμε το μπαλόνι…και εξηγούμε ότι κάτι παρόμοιο συμβαίνει,όταν αφήνουμε το θυμό μας να συσσωρεύεται μέσα μας.Στη συνέχεια το ξανακάνουμε με καινούργιο μπαλόνι.Κάθε φορά που φουσκώνουμε το μπαλόνι,σταματάμε και ρωτάμε τι θα μπορούσε να κάνει ο Γιώργος για να του φύγει ο θυμός.Όταν απαντούνε ξεφουσκώνουμε λίγο.Εμείς το δοκιμάσαμε να το ξεφουσκώνουμε λίγο λίγο μέσα στο νερό,για να βλέπουμε το θυμό μας να βγαίνει με…μπουρμπουλίθρες!!!

Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουνε” και σκεφτήκαμε όταν θυμώνουμε και θέλουμε να χτυπήσουμε κάποιον,να εκτονώνουμε το θυμό μας …σε ένα μαξιλάρι!!!Το μαξιλάρι του θυμού

Άλλες τεχνικές που δουλέψαμε προηγούμενες χρονιές στο νηπιαγωγείο μας.

Όταν είσαι θυμωμένος για να ηρεμήσεις….βρίσκεις να κάνεις πράγματα που σου αρέσουν

΄΄Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΗΣ ΧΕΛΩΝΑΣ ΄΄…..συνέχεια στη διαχείρηση του θυμού.
«Το μικρό χελωνάκι, κάθε φορά που πήγαινε στο σχολείο έμπλεκε σε καβγάδες με τα άλλα μικρά χελωνάκια, που το πείραζαν και το χτυπούσαν. Ο δάσκαλος το τιμωρούσε. Μια μέρα συνάντησε τη μεγάλη χελώνα, η οποία του είπε πως η απάντηση στο πρόβλημά του ήταν το καβούκι του. Το συμβούλευσε να κρύβεται στο καβούκι του κάθε φορά που θύμωνε, μέχρι να αισθανθεί καλύτερα. Το χελωνάκι εφάρμοσε τη συμβουλή της χελώνας, και όλα βελτιώθηκαν: σταμάτησε τους καβγάδες, ο δάσκαλος δεν το μάλωνε πια και άρχισε να του αρέσει το σχολείο».
Αφού διαβάσουμε την ιστορία ακολουθούν παιγνίδια.Δραματοποιούμε ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΊΑ (κάποιος πετάει μια μπάλα στο κεφάλι μου,το σκέφτομαι και αντλι να θυμώσω κλείνομαι και γω σαν το χελωνάκι στο καβούκι μου ),παίζουμε παιγνίδια με το σώμα μας,όπως:να μαζεύει κοντά στο σώμα του τα χέρια και τα πόδια και να μένει έτσι για λίγο,ή να ακουμπά το κεφάλι του στο θρανίο ή να το σκεπάζει με τα χέρια του…..

  

Τα βήματα της ηρεμίας: θυμός -στάση σκέψη-ηρεμία.

Το φανάρι του θυμού

Γωνιά επίλυσης προβλημάτων

Και επειδή μπορούν να συμβούν μικροατυχήματα,και παρεξηγήσεις ,η συζήτηση είναι αυτή που θα δώσει τη λύση.Έχουμε βάλει 2 καρεκλάκια το ένα είναι το αυτί το άλλο το στόμα.Όταν 2 παιδιά έχουν ένα πρόβλημα,κάθονται σε αυτή τη γωνιά επίλυσης προβλημάτων.Αυτός που κάθεται στη καρέκλα με το στόμα μιλάει ,ο άλλος τον ακούει.Αλλάζουν θέση και αυτός που καθόταν στο αυτί τώρα έρχεται στην καρέκλα με το στόμα και είναι η σειρά του να μιλήσει.Ετσι δίνονται αμοιβαίες εξηγήσεις και λύνεται το πρόβλημα.

 

 

από κάτω από: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ:"ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ"| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μάθημα 20ο Θυμωμένος.Πως διαχειρίζομαι το θυμό μου;Αποδεκτές και μη αποδεκτές συμπεριφορές.    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Απρίλιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Άδεια Creative Commons

Σαν σήμερα

25/4/1850: Ο Πάουλ Γιούλιους φον Ρόιτερ, ιδρυτής του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, χρησιμοποιεί 40 περιστέρια για να μεταφέρει στους πελάτες του το κλείσιμο των τιμών του χρηματιστηρίου.

Σελίδες

Απρίλιος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ

Πατήστε εδώ.



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων