Ξεκινήσαμε την ενασχόληση με τη θεματική της μεγάλης γιορτής του Πάσχα. Η λέξη σημαίνει πέρασμα, από το θάνατο στη ζωή. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά ήθη κι έθιμα την περίοδο αυτή, κάποια με πανελλαδικό και ορισμένα με τοπικό χαρακτήρα. Ρωτώντας τα παιδιά τι τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη Πάσχα σχηματίστηκε το παρακάτω ιστόγραμμα.
Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Ξεφυλλίσαμε ένα βιβλίο με θέμα τους πλανήτες και προσπαθήσαμε να θυμηθούμε τα ονόματά τους. Παρακολουθήσαμε το μύθο του Φαέθοντα, του γιου το ήλιου και σχολιάσαμε τη συμπεριφορά του παιδιού αλλά και τη σημασία που έχει ο ήλιος για τη γη. Επίσης, το ρόλο που παίζει η απόσταση του ήλιου (πολύ κοντά ανεβαίνει η θερμοκρασία, λιώνουν οι πάγοι, πολύ μακριά, κρύο και πολικό κλίμα, αδυναμία καλλιέργειας). Συμπληρώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας. Απαντήσαμε προφορικά δύο φύλλα εργασίας (αντίστροφη μέτρηση και πρόσθεση) ενώ παράλληλα αναφερθήκαμε στα διάφορα στάδια της μέρας (ανατολή, πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ, μεσάνυχτα) και τους χαιρετισμούς που απευθύνουμε. Παρατηρήσαμε πίνακες με θέμα τη μέρα ή τη νύχτα κι επιλέξαμε τον αγαπημένο μας. Ακόμη μάθαμε ότι η γη αποτελείται εσωτερικά από διάφορα στρώματα και ότι τα αστέρια σχηματίζουν διάφορους αστερισμούς.
Στολίζουμε τις τάξεις σε ύφος πασχαλινό κι ανοιξιάτικο.
Οι φακές μας μεγαλώνουν…
κι εμείς είμαστε μικροί μηχανικοί…
Λινκ για online δραστηριότητες.