Εικαστικά, γλώσσα και μαθηματικά με αφορμή τη θεματική ενότητα της άνοιξης!

Σε ένα πρώτο επίπεδο, έγινε βολιδοσκόπιση των ήδη προϋπαρχουσών γνώσεων των παιδιών για τη λατρεμένη εποχή της άνοιξης. Τι ήξεραν για την άνοιξη; Ήδη πάρα πολλά! Τα νήπια μοιράστηκαν τις ιδέες τους (προφορική επικοινωνία) για τη μέρα που μεγαλώνει, τα λουλούδια που ανθίζουν, τα πουλιά που κελαηδούν, το κλίμα που σιγά σιγά αλλάζει (ζεστότερος καιρός), την εμφάνιση των εντόμων, τα χελιδόνια που μας την φέρνουν (την άνοιξη) και άλλα πολλά!

Κατόπιν, κλήθηκαν να απεικονίσουν εικαστικά (με την τεχνική της τέμπερας, της χαρτοκοπτικής και του κολάζ) τις πλούσιες γνώσεις τους, δουλεύοντας σε μικρο-ομάδες. Παρακάτω, μια σειρά φωτογραφιών από το τελευταίο στάδιο της ομαδικής αυτής εργασίας (η οποία κοσμεί την πόρτα της τάξης μας!):

anoixi  P3110032

P3110033

Παράλληλα, έγιναν γλωσσικές δραστηριότητες, στις οποίες, αφού παρουσιάστηκε στα νήπια το σχετικό εποπτικό υλικό (ταμπέλες ζευγών λέξεων/φωνημάτων με θέμα την άνοιξη από το α ως το ω), κι αφού εξοικειωθήκαμε με το νέο μας υλικό παίζοντας μουσικοκινητικά παιχνίδια, τα παιδιά διάλεξαν την ταμπέλα της αρεσκείας τους, σχημάτισαν προτάσεις που περιείχαν τη λέξη της ταμπέλας και τέλος δουλεύοντας σε ομάδες έγραψαν τις λέξεις της προτίμησής τους και ζωγράφισαν τα αντίστοιχα ανοιξιάτικα θέματα:

glwssanoixi glwssanoixi1

glwssanoixi2

glwssanoixi3

glwssanoixi4

Ακόμη, στη γωνιά των μαθηματικών, και πάλι δουλεύοντας σε μικρο-ομάδες, τα νήπια έπλασαν κεράσια (με πλαστελίνη), τα μοιράστηκαν ισόποσα (έννοια διαίρεσης) και κατόπιν μοίρασαν τα κεράσια τους στα δεντράκια, αποφασίζοντας ποια κερασιά είχε τους περισσότερους καρπούς (έννοιες αριθμών απόλυτων: ίσο με, μικρότερο/μεγαλύτερο από = < > ):

mathanoixi

Αφήστε μια απάντηση