Η Γη μας και οι άλλοι πλανήτες-δραστηριότητες!

Προσεγγίζοντας αυτό το τόσο πλούσιο θέμα που λατρεύουν όλα τα παιδιά, πραγματοποιήθηκαν πλείστες δραστηριότητες, εκ των οποίων κάποιες από αυτές παρατίθενται στη συνέχεια:

  • Χρησιμοποιήθηκε υλικό από τις εκδόσεις του πλανητάριου Θεσσαλονίκης «Νόησις»  («Ο Δασιλιάς της Γης» και «το Ρολόι του Ουρανού», του Σταύρου Αυγολούπη, καθώς και σχετική αφίσα με το υλιακό σύστημα) αλλά και πλούσιο φωτογραφικό υλικό από προσωπικό αρχείο της εκπαιδευτικού – φυσικά από το διαδίκτυο), για μια πρώτη γνωριμία με τα μέρη του σύμπαντος που μας φιλοξενούν (μελέτη περιβάλλοντος), αλλά και για την καλλιέργεια περιβαλλοντικής ευαισθησίας!

unnamed roloi

  • δραματοποιήσαμε την κίνηση των πλανητών, της Γης, του Ήλιου και της Σελήνης,
  • μάθαμε για τις φάσεις της Σελήνης, τις σειροθετήσαμε με υλικά από την τάξη. Επίσης, μάθαμε και για την έννοια του μισού και του ολόκληρου (μαθηματικά)
  • παίξαμε παιχνίδια μαθηματικών (memory, αντιστοιχίσεις-σχηματισμός ζευγών) με θέμα τους …εξωγήινους!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  •  κατασκευάσαμε τους δικούς μας πυραύλους με τους οποίους κάναμε πολλά νοερά, μουσικοκινητικά ταξίδια, χορεύοντας και τραγουδώντας: «έλα μια μέρα, στο διαστημόπλοιο που μοιάζει με μια σφαίρα, στριφογυρίζει μες στους ουρανούς και σε πηγαίνει όπου πάει ο νους!»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • φτιάξαμε το ηλιακό μας σύστημα με τον ήλιο και τους πλανήτες του!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

  • Εντοπίσαμε τη θέση μας στην υδρόγειο σφαίρα και άρα στον πλανήτη μας (πόσο δύσκολο να συνειδητοποιήσουμε ότι κινούμαστε συνεχώς, αφού και η Γη μας κινείται συνεχώς!)

earth

  • και παράλληλα, εντοπίσαμε τους πόλους της Γης…κι αφού συμπτωματικά τις μέρες εκείνες μας επισκέφτηκε η παγωνιά, μείναμε στον Αρκτικό κύκλο και στην Ανταρκτική περισσότερο απ’ όσο υπολογίζαμε! Τα παιδιά είχαν μεγάλη περιέργεια για τα πολικά ζώα, του Βορρά και του Νότου. Αγαπημένο τους ζωάκι; …μαντέψτε!

«Στο κορμί έχει φτερά,

μα ποτέ του δεν πετάει,
σαν γεννά κάνει αβγά,

περπατάει, κολυμπάει.
Είναι όμορφο πουλί,

ουρανός δεν το γνωρίζει,
και στη θάλασσα πολύ,

του αρέσει να γυρίζει.
Αν το βρεις ξέρεις πολλά

και το μπράβο μου σου δίνω.
– Χα, χα, χά, χα,/ χα, χα, χά,

μου μιλάς για πιγκουΐνο!»

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Με αυτό το τραγουδάκι συντροφιά, μάθαμε για τη ζωή του αυτοκρατορικού πιγκουϊνου και παράλληλα είδαμε μερικά στιγμιότυπα από την εκπληκτική ταινία «Το ταξίδι του αυτοκράτορα»

to_taxidi_tou_autokratora

  • Ακόμη, ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τους δικούς μας πιγκουϊνους

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

  • Επίσης, συναντηθήκαμε με άλλα τρία σχολεία (Νηπιαγωγεία Στρογγυλής, Επισκοπιανών και Χλωματιανών) στο Πολιτιστικό Κέντρο της Στρογγυλής και παρακολουθήσαμε τη διαδραστική θεατρική παράσταση: «Ταξίδι στην Ανταρκτική», με θέμα τους τρόπους αντιμετώπισης της μόλυνσης του περιβάλλοντος! Ευχαριστούμε θερμά τη νηπιαγωγό του νηπιαγωγείου Στρογγυλής κ. Μαρίνα για την πρόσκληση!

 

theaterplay

 

Τα παιδιά βοήθησαν τον «πιγκουϊνο» και το «γλάρο» να σώσουν τον πλανήτη και τους πόλους της Γης μας με πολλή χαρά! Οι ηθοποιοί εντυπωσιάστηκαν από τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών!

Mια εξαιρετική ανάρτηση έχει γίνει από την κ. Σπυριδούλα, νηπιαγωγό του νηπιαγωγείου Χλωματιανών και είναι ολόκληρη διαθέσιμη στο εκπαιδευτικό της ιστολόγιο!