Καλοκαίρι!
Έφτασε η αγαπημένη εποχή μικρών και μεγάλων, το καλοκαίρι! Οι τελευταίες μέρες του σχολείου μας μοιράστηκαν ανάμεσα στις προετοιμασίες για την καλοκαιρινή μας γιορτή και σε ανέμελες δραστηριότητες σε σχέση με την εποχή που διανύουμε.
Φτιάξαμε βυθούς χρησιμοποιώντας χαρτόνια και χρώματα
Στολίσαμε τις χάρτινες σακούλες μας με καρπούζια, παγωτά, μέδουσες, δελφίνια, χταπόδια, αστερίες και άλλα ψαράκια.
Συζητήσαμε όλοι μαζί για τη σχολική χρονιά που πέρασε, τα παιδιά σκέφτηκαν τι τους άρεσε περισσότερο από το σχολείο και τι θα τους λείψει, αποχαιρετιστήκαμε και συγκινηθήκαμε αρκετά!
Τους απονείμαμε τα ενθύμια τους και βγάλαμε αναμνηστικές φωτογραφίες!
Οι μέρες για τη σχολική γιορτή πλησίαζαν, οι γονείς έλαβαν την πρόσκλησή τους.
Το σκηνικό ετοιμάστηκε …
Οι μικροί μας πρωταγωνιστές έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και η τελευταία μέρα έκλεισε με γέλιο, χαρά, συγκίνηση και περηφάνια!
Κωνσταντίνε, Αντωνία, Μαρίνε, Χρυσάνθη, Δημήτρη, Ειρήνη, Γιώργο, Ρόζι, Κωνσταντίνε, Λεωνίδα, Λουίζα, Ίκαρε, Τόνια, Φώτη,
Δημήτρη, Μαρία, Κωνσταντίνε, Ιωάννα, Ηλία, Κοραλία, Σαράντο, Παρασκευή, Βαγγέλη, Μαρίζα, Ζαχαρία, Κωνσταντίνα, Παναγιώτη…
σας ευχαριστούμε για την όμορφη σχολική χρονιά που περάσαμε!
Ευχόμαστε καλή πρόοδο στα παιδιά που ξεκινούν το Δημοτικό σχολείο και καλή αντάμωση στα παιδιά που συνεχίζουν το Νηπιαγωγείο!
Καλό καλοκαίρι, με πολλές βουτιές!
Σχολική χρονιά 2021-2022
Άνοιξη
Επιτέλους οι ηλιόλουστες ημέρες ήρθαν και έτσι μπορέσαμε να γνωρίσουμε την πιο χρωματιστή εποχή του χρόνου. Παρατηρήσαμε, προβληματιστήκαμε και εξερευνήσαμε!
Πλέον ήταν πιο εύκολο να διακρίνουμε τις αλλαγές στη φύση, διαπιστώσαμε ότι οι καιρικές συνθήκες βελτιώθηκαν, ότι αρχίσαμε να φοράμε πιο ανάλαφρα ρούχα και ότι γύρω μας βλέπαμε λουλούδια, καταπράσινα δέντρα και πολλά πολλά ζουζούνια!
Νωρίτερα είχαμε μιλήσει για τα χελιδόνια που φέρνουν την Άνοιξη, που και πως φτιάχνουν τις φωλιές τους, πως είναι το σώμα τους και πως μεγαλώνουν τα μικρά τους.
Επιστρέφοντας από τις διακοπές του Πάσχα και έχοντας φτάσει στον Μάιο μήνα φτιάξαμε το μαγιάτικο στεφάνι μας για να στολίσει την πόρτα της τάξης μας!
Γνωρίσαμε όμορφα λουλούδια, παρατηρήσαμε τα χρώματά τους και μάθαμε όσα μπορούσαμε. Συζητήσαμε για τις ανάγκες ενός φυτού και μάθαμε να τα φροντίζουμε. Γνωρίσαμε τα μέρη που απαρτίζουν ένα φυτό και τη χρησιμότητά τους.
Μιλήσαμε για τις μαργαρίτες και το αστείο παιχνίδι να μαδάμε τα πέταλα της λέγοντας “μ’αγαπάει, δε μ’αγαπάει”.
Τα παιδιά δημιούργησαν λιβάδια με παπαρούνες από αυγοθήκες.
Γνωρίσαμε καλύτερα το ηλιοτρόπιο, παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστικά του, αναλύσαμε το όνομά του και μάθαμε ότι από το συγκεκριμένο λουλούδι παράγονται οι ηλιόσποροι. Με αφορμή τον πίνακα του Βαν Γκογκ ‘’Ηλιοτρόπια’’ παρατηρήσαμε τα χρώματα και τις λεπτομέρειες του έργου και επιχειρήσαμε να το αποτυπώσουμε μέσα από τα δικά μας μάτια.
Το επόμενο διάστημα μιλήσαμε για τα έντομα. Αρχικά εξερευνήσαμε τη ζωή της πασχαλίτσας,
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε αρκετά με τη ζωή της πεταλούδας, μιλήσαμε για τον κύκλο της ζωής της, γνωρίσαμε τα διαφορετικά είδη, τα μέρη του σώματός της και είδαμε πολλές εντυπωσιακές εκδοχές της.
Ακόμη, φτιάξαμε τον κύκλο ζωής του εντόμου και δημιουργήσαμε δικές μας πεταλούδες:
χρησιμοποιώντας φίλτρα καφέ,
χρωματίσαμε πεταλούδες με τη μέθοδο του πουαντιγισμού,
τις στολίσαμε και έφεραν την άνοιξη στο σχολείο μας.
Ακόμη, μέσα από την πεταλούδα μιλήσαμε για τη συμμετρία και φτιάξαμε ανοιξιάτικα καδράκια.
Το επόμενο έντομο που επεξεργαστήκαμε ήταν η λιβελούλα. Μιλήσαμε επίσης για τον κύκλο ζωής της και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές με της πεταλούδας. Παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστικά της και γνωρίσαμε μέσα από εικόνες διαφορετικά είδη. Συζητήσαμε που ζει, από ποια ζώα πρέπει να προστατεύεται και δημιουργήσαμε τις δικές μας λιβελούλες χρησιμοποιώντας σύρμα πίπας, χρωματιστά μακαρόνια, πον πον και χαρτόνι!
Δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε ένα από τα πιο σημαντικά έντομα για τη ζωή της φύσης και του ανθρώπου, τη μέλισσα! Τα παιδιά έδειξαν δικαίως μεγάλο ενδιαφέρον για τη ζωή της μέλισσας, γνωρίσαμε την ανατομία της και τον κύκλο ζωής της.
Μάθαμε τα τρία διαφορετικά είδη μελισσών (βασίλισσα, εργάτρια, κηφήνας), το ρόλο που έχει ο καθένας και τη σημασία του για το σύνολο. Συζητήσαμε για τον μελισσοκόμο και τη στολή του αλλά και για τους τρόπους που χρησιμοποιεί προκειμένου να πάρει λίγο από το μέλι τους. Γνωρίσαμε τα προϊόντα που αποκτούμε χάρη στη σκληρή δουλεία των μελισσών: το μέλι, το βασιλικό πολτό, την πρόπολη, και το κερί. Γνωρίσαμε το σχήμα εξάγωνο και τα παιδιά κλήθηκαν να φτιάξουν τα δικά τους σχήματα χρησιμοποιώντας καλαμάκια.
Φυσικά, φτιάξαμε τις δικές μας μελισσούλες!
Το σχολείο μας βρίσκεται μέσα στη φύση, περιτριγυρισμένο από χρώματα, μυρωδιές και ήχους της άνοιξης και αυτό αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για μάθηση με φυσικό τρόπο, γιατί η θεωρία συναντά την πράξη μέσα απ’ όλες τις αισθήσεις των παιδιών.
Αριθμοί
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς επιδιώκεται η σταδιακή κατάκτηση των αριθμών μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες που σχετίζονται πάντοτε με το θέμα που επεξεργαζόμαστε. Μέσα από παιγνιώδη τρόπο και αισθητηριακά υλικά πραγματοποιείται εξάσκηση στον κάθε αριθμό ξεχωριστά. Οι μαθητές μας ενθαρρύνονται να αναγνωρίζουν, να αντιστοιχίζουν ποσότητες και να γράφουν όπως μπορούν τους αριθμούς από το 1-10. Φυσικά η καθημερινότητά μας και κυρίως η ημερήσια ρουτίνα που ακολουθούμε για το ημερολόγιο, μας προσφέρουν πολλές ευκαιρίες για επιπλέον εξάσκηση και εξοικείωση με τους αριθμούς, ξεπερνώντας και το όριο του 10.
Μετά από κάθε αριθμό, πραγματοποιούμε ένα φύλλο εργασίας, προκειμένου να έχουμε μία καλύτερη εικόνα για το βαθμό κατανόησης του εκάστοτε αριθμού από το κάθε παιδί.


Πάσχα!
Έχοντας ως αφορμή την κυρά Σαρακοστή που είχαμε φτιάξει το προηγούμενο διάστημα, μετρήσαμε αντίστροφα τις εβδομάδες ως το Πάσχα, κόβοντάς της ένα ποδαράκι κάθε Παρασκευή. Αφού λοιπόν το Πάσχα πλησίαζε, ξεκινήσαμε τις ετοιμασίες. Αρχικά τα παιδιά μοιράστηκαν μαζί μας τι σημαίνει αλλά και τι τους θυμίζει το Πάσχα και μέσα από τις απαντήσεις τους καταφέραμε να αναφερθούμε στα περισσότερα έθιμα που τηρούμε τη συγκεκριμένη περίοδο.
Διαβάζοντας ιστορίες και μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό (εικόνες και βίντεο)
επιδιώξαμε να μάθουν τα παιδιά την ιστορία του Ιησού Χριστού και να κατανοήσουν τι γιορτάζουμε καθ΄ όλη τη διάρκεια του Πάσχα. Τονίσαμε ιδιαίτερα την αγάπη, την ταπεινότητα, την αλληλοβοήθεια και τη συγχώρεση που δίδαξε τόσο μέσα από τα λόγια του, όσο και μέσα από τις πράξεις του.
Αναφερθήκαμε σε πολλά από τα θαύματα που έκανε ο Ιησούς Χριστός καθώς και στην είσοδό του στα Ιεροσόλυμα όπου του έστρωσαν βάγια για να περάσει, κάνοντας μια αναπαράσταση της Κυριακής των Βαΐων μέσα από μια ομαδική εργασία.
Μιλήσαμε για τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού κάνοντας αντίστοιχες εργασίες.
Συγχρόνως προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε το συμβολισμό των παραδόσεων που
ακολουθούμε την περίοδο του Πάσχα και να υλοποιήσουμε όποιες από αυτές
μπορούσαμε. Έτσι βάψαμε κόκκινα αυγά, αφού πρώτα τα παιδιά τα είχαν ζωγραφίσει με
κηρομπογιές, ενώ άλλα έγιναν πασχαλίτσες. Όλα τα αυγουλάκια μαζί με αρκετά σοκολατένια τα βάλαμε στα καλαθάκια–κοτούλες που φτιάξαμε από πλαστικό μπουκάλι.
Με μαλλί πλεξίματος δημιουργήσαμε πρωτότυπα προβατάκια,
ενώ χρησιμοποιώντας κάλτσες και ρύζι φτιάξαμε λαγουδάκια!
Ακόμη, δημιουργήσαμε τις δικές μας κάρτες με κορδέλες και γράψαμε ευχές.
Χρησιμοποιώντας υφάσματα και κουμπιά στολίσαμε τις λαμπάδες μας
και φτιάξαμε ένα αστείο πασχαλινό ενθύμιο, όπου τα παιδιά ως κοτοπουλάκια βγαίνουν απ’ το σπασμένο αυγό.

Οι τάξεις μας γέμισαν λαγούς, καλαθάκια και αυγά σε διάφορα σχέδια, χρώματα και μεγέθη!
Οι προετοιμασίες πολλές… ώρα για λίγες διακοπές!
Καλό Πάσχα, με υγεία και ξεγνοιασιά!
25η Μαρτίου 1821
Εορτασμός 25ης Μαρτίου
Ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου στο σχολείο μας ξεκίνησε μιλώντας με τα παιδιά για τη διπλή εορτή αυτής της ημέρας. Αρχικά αναφερθήκαμε στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, εξηγώντας ότι αναφερόμαστε στον αρχάγγελο Γαβριήλ που έδωσε τον κρίνο στην Παναγία και της ανήγγειλε ότι θα φέρει στη ζωή τον Χριστό, τον υιό του θεού. Για να αποτυπωθεί καλύτερα στη μνήμη των παιδιών αποφασίσαμε να το δραματοποιήσουμε.
Ακόμη, χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά τα παιδιά έφτιαξαν πολλές εικαστικές δημιουργίες σχετικές με το θέμα. Χρησιμοποιώντας πλαστελίνη έφτιαξαν κρίνους,
με την τεχνική του ψηφιδωτού έφτιαξαν την εικόνα της Παναγίας,
ενώ χρησιμοποιώντας ρυζόχαρτο, χαρτόνι και μαρκαδόρους αναπαρέστησαν τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Τις επόμενες ημέρες συνεχίσαμε εστιάζοντας στη δεύτερη εορτή, την επανάσταση των Ελλήνων έπειτα από 400 χρόνια σκλαβιάς υπό τον τούρκικο ζυγό. Χρησιμοποιώντας εποπτικά μέσα, όπως εικόνες και βίντεο επιδιώξαμε να γνωρίσουμε στα παιδιά αυτό το κομμάτι της ιστορίας μας. Επισημάναμε την ψυχική δύναμη των Ελλήνων και αναδείξαμε τα σημαντικά πρόσωπα της επανάστασης. Μιλήσαμε για το ρόλο της γυναίκας στην επανάσταση αλλά και για τη σημασία της Ελευθερίας και του σεβασμού. Ακούσαμε και τραγουδήσαμε σημαντικά τραγούδια της εποχής από τα οποία οι Έλληνες αντλούσαν κουράγιο. Σε ομαδική εργασία που ακολούθησε όλα μαζί τα παιδιά συνεργάστηκαν και έφτιαξαν την ελληνική σημαία.

Συζητήσαμε για την παραδοσιακή ενδυμασία του τότε και αναφερθήκαμε στους σημερινούς Εύζωνες εντοπίζοντας ομοιότητες και διαφορές. Εξηγήσαμε το ρόλο τους στο σήμερα αλλά και το συμβολισμό της φορεσιάς τους.
Φτιάξαμε φάρια (φέσια) για τα αγόρια της τάξης και παραδοσιακές ποδιές για τα κορίτσια.
Ακόμη, φτιάξαμε τσολιάδες και ελληνοπούλες από χαρτί, δίνοντας έμφαση στο κάθε κομμάτι της παραδοσιακής φορεσιάς των ανθρώπων εκείνης της εποχής.
Επιπρόσθετα, αναφερθήκαμε στο κρυφό σχολειό,
αλλά και στον Θούριο του Ρήγα Φεραίου, μαθαίνοντας κυρίως τους γνωστούς στίχους:
«Καλύτερα μιας ώρας
ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνια
σκλαβιά και φυλακή»
Κατόπιν, πραγματοποιήσαμε μια μικρή γιορτή κατά την οποία τα παιδιά απήγγειλαν τα ποιήματά τους και τραγούδησαν.

Τέλος, την ημέρα της 25ης Μαρτίου πραγματοποιήθηκε η παρέλαση, όπου τα παιδιά ντυμένα με παραδοσιακές στολές διάφορων περιοχών ανά την Ελλάδα και υψώνοντας τα ελληνικά σημαιάκια τους, τίμησαν όλους όσοι έδωσαν τη ζωή τους για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
Η κυρά Σαρακοστή
Μετά την περίοδο της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας, έρχεται η Σαρακοστή. Συζητήσαμε για τις εβδομάδες που ακολουθούν έως το Πάσχα, τη νηστεία των Χριστιανών και γνωρίσαμε τα νηστίσιμα και αρτύσιμα φαγητά.
Μιλήσαμε για το έθιμο της κυράς Σαρακοστής δίνοντας βάση στο γεγονός πως δεν έχει στόμα γιατί νηστεύει και προσέχει τα λόγια που λέει, φοράει σταυρό στο κεφάλι ή στο λαιμό, τα χέρια της είναι σταυρωμένα γιατί προσεύχεται και έχει επτά πόδια για τις επτά εβδομάδες νηστείας έως το Πάσχα.
Δοκιμάσαμε να φτιάξουμε μία Σαρακοστή με αλεύρι και νερό όπως την έφτιαχναν και παλαιότερα και το αποτέλεσμα άρεσε πολύ στα παιδιά!
Καθαρά Δευτέρα
Μετά τις Απόκριες ήρθε στιγμή να μιλήσουμε για την Καθαρά Δευτέρα και το έθιμο του Χαρταετού. Είδαμε εικόνες από πίνακες ζωγραφικής που έχουν ως θέμα τους τον χαρταετό, και συζητήσαμε για το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας και τα τρόφιμα που το συνοδεύουν.
Τέλος, φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς και προσεγγίσαμε το εξάγωνο σχήμα.
Απόκριες
Για δυο εβδομάδες το σχολείο μας μπήκε σε γιορτινό κλίμα, καθώς έφτασαν οι Απόκριες! Την ημέρα της Τσικνοπέμπτης μιλήσαμε για το έθιμο να τσικνίζουμε, φάγαμε, χορέψαμε, ενώ μεταμφιεστήκαμε σε βατραχάκια και πιγκουίνους!
Μέσα από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό γνωρίσαμε ποιες είναι οι πόλεις με τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις για τα καρναβάλια στη χώρα μας και συζητήσαμε για τα έθιμα που συναντούμε.
Μιλήσαμε για τους Γενίτσαρους και τις Μπούλες από τη Νάουσα,
το γαϊτανάκι,
συζητήσαμε για την Ιταλία, μια χώρα πολύ ξακουστή για το καρναβάλι της και συγκεκριμένα για τη Βενετία, φτιάχνοντας βενετσιάνικες μάσκες που καλύπτουν όλο το πρόσωπο,
διαβάσαμε τον «Αρλεκίνο», τη γνωστή ιστορία της Ζωρζ Σαρή, γνωρίσαμε το σχήμα του ρόμβου και γίναμε μικροί Αρλεκίνοι φτιάχνοντας τις δικές μας πολύχρωμες μάσκες,
ενώ, δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στη χαρακτηριστική στολή του κλόουν! Παρατηρήσαμε τα χαρακτηριστικά αυτής της στολής, όπως είναι η κόκκινη μύτη, τα πολύχρωμα μαλλιά, ρούχα και παπούτσια και τις αστείες γκριμάτσες του και φτιάξαμε τους δικούς μας κλόουν.
Ακολουθώντας αυτό το γιορτινό κλίμα του νηπιαγωγείου, στο μάθημα των Αγγλικών, γίναμε clowns και φτιάξαμε γραβάτες από χαρτόνια.
Τελευταία μέρα των αποκριών ντυθήκαμε καρναβαλάκια και γιορτάσαμε τις Απόκριες με ένα πάρτυ γεμάτο τραγούδι, χορό, παιχνίδι και πολλές λιχουδιές!







































































































