Νηπιαγωγείο Αγίου Κήρυκα

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου

Η ζωή των ατόμων με ειδικές ανάγκες (τύφλωση-κώφωση-κινητική αναπηρία)

Νοέ 202027

Γεια σας! Καλωσήρθατε για ακόμη μια φορά στη σελίδα του Νηπιαγωγείου μας!!!

Την εβδομάδα που πέρασε στην τάξη μας συζητήσαμε αρκετά για τα δικαιώματα των παιδιών, αλλά κυρίως για τα δικαιώματα των παιδιών και των ανθρώπων γενικότερα που αντιμετωπίζουν κάποιες δυσκολίες στη ζωή τους λόγω βλάβης σε κάποιο αισθητήριο όργανο (μάτια, αυτιά) ή λόγω κάποιας άλλης δυσκολίας εκ γενετής, όπως κινητική αναπηρία σε χέρια, πόδια ή και τα δύο. Αναλογιστήκαμε τι συναισθήματα μπορεί να έχουν, αλλά και πως εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε να ξεπεράσουν μερικές δυσκολίες στην καθημερινότητά τους.

Αρχικά, επεξεργαστήκαμε το θέμα της κινητικής αναπηρίας. Διαβάσαμε τη “Ζαχαρούπολη”, μια ιστορία ενός παιδιού που βρέθηκε σε ένα σχολείο ατόμων με κινητική αναπηρία σε άκρα, ενώ ο ίδιος είχε τυπική ανάπτυξη. Μπορείτε να διαβάσετε την ιστορία εδώ:



Λήψη αρχείου

Με αφορμή αυτή την ιστορία, συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι μπορούμε να κάνουμε με ένα παιδί ΑΜΕΑ, όπως φαίνεται και εδώ:

Τι μπορούμε να κάνουμε με ένα παιδί ΑΜΕΑ

Την επόμενη μέρα, επεξεργαστήκαμε στην τάξη το θέμα της τύφλωσης. Έγινε ανάγνωση του παραμυθιού “Μόζα η γάτα: Μια μαγική νύχτα”.



Λήψη αρχείου

Τα παιδιά παρατήρησαν όλες τις δυσκολίες που συνάντησε η Μόζα λόγω της όρασής της και στη συνέχεια έγινε διάλογος για το θέμα της τύφλωσης η της μερικής όρασης ενός ανθρώπου.

Παρουσίαση-Τύφλωση

Τέλος, τα παιδιά προσπάθησαν να μάθουν να γράφουν σε γραφή braille! Με τη βοήθεια της πλαστελίνης, μπόρεσαν να σχηματίσουν κουκκίδες με το όνομά τους, μιμούμενοι τη γραφή αυτή. Για προσπαθήστε λοιπόν κι εσείς να γράψετε το δικό σας όνομα, με τη βοήθεια του πίνακα που ακολουθεί:

Χθες είδαμε ότι κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι τυγχάνει να έχουν δυσκολία στην ακοή, μπορούν να επικοινωνήσουν με μια άλλη γλώσσα…Τη νοηματική γλώσσα. Βγάλαμε ψευδώνυμα στη νοηματική για καθέναν από εμάς, με βάση κάποιο χαρακτηριστικό γνώρισμα ή συνήθειά του και έπειτα μάθαμε ένα αγαπημένο τραγούδι στη νοηματική, το βουνό του Σωκράτη Μάλαμα, σε απόδοση της κυρίας Μαρίας!

Το Βουνό στη Νοηματική, του Σωκράτη Μάλαμα

Έτσι, είδαν πως υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να επικοινωνήσει, ακόμη και να τραγουδήσει, ένας άνθρωπος με δυσκολίες στην ακοή και την ομιλία. Για δείτε κι εσείς πως μπορούμε να κάνουμε κι εμείς αριθμούς και γράμματα στη νοηματική γλώσσα…

 

Και τώρα που προπονηθήκατε λιγάκι…..Ένα παιχνίδι ακόμη για εσάς:

  1. Πόσο καλά γνωρίζεις τους αριθμούς στη νοηματική γλώσσα;

Σήμερα που ήταν η τελευταία μέρα επεξεργασίας της θεματικής αυτής, παίξαμε κουκλοθέατρο με τον “Θωμά”, ένα τυφλό “παιδί”, τον “Μάρκο”, ένα “παιδί” με κινητική αναπηρία στο ένα χέρι και τα πόδια του και τέλος, την “Αλίκη”, μια βαρήκοη “κοπέλα”. Τα παιδιά τους καλοδέχτηκαν και έδειξαν πρόθυμοι να τους γνωρίσουν κι από κοντά όταν ανοίξει το σχολείο! Για εμπέδωση όλων των παραπάνω, παίξαμε το παιχνίδι του Τροχού Γνώσεων που ακολουθεί. Μπορείτε να παίξετε κι εσείς πατώντας πάνω του:

https://wheelofnames.com/fg4-jd3

 

Ένα παιχνιδάκι για το τέλος…Καλή επιτυχία!!!!!

CC BY 4.0 Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Νοέμβριος 2020
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων