Παγκόσμια Ημέρα Μουσείου

18 ΜΑΪΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων έχει καθιερωθεί από το 1977 και  είναι μια ευκαιρία αυτή τη μέρα να θυμόμαστε τη σημασία των Μουσείων στην ανάπτυξη του πολιτισμού και της κοινωνίας.

Τι είναι το μουσείο; Για να δούμε ένα κατατοπιστικό βίντεο

Έπειτα  μπορούν να ακολουθήσουν ερωτήσεις εμπέδωσης και κατανόησης:

-Τι είναι μουσείο; Γιατί πάμε στο μουσείο; Ποια είδη μουσείου υπάρχουν; Τι πρέπει να προσέχουμε μέσα στο μουσείο; Τι αντικείμενα μπορούμε να συναντήσουμε σε ένα μουσείο; Ποια επαγγέλματα έχουν σχέση με τα μουσεία; Γιατί οι άνθρωποι βάζουν τα παλιά αντικείμενα σε μουσεία; Γιατί βάζουν τα αγγεία και τα νομίσματα σε βιτρίνες; Πού βρίσκουμε τα αρχαία; Ποιοι τα βρίσκουν και πώς; Ποια μουσεία (κι εάν) υπάρχουν στο τόπο που ζούμε;

ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

  • Αρχαιολογικό Μουσείο
  • Μουσείο Τέχνης
  • Ιστορικό Μουσείο
  • Ναυτικό Μουσείο
  • Στρατιωτικό και Πολεμικό Μουσείο
  • Μουσείο Τεχνολογιών
  • Μουσείο Επιστημών

Λίστες αναφοράς της Ζήση Ανθής για τα είδη μουσείων και  για τα εκθέματα του αρχαιολογικού μουσείου

 

 

Να ακούσουμε ένα τραγουδάκι για το μουσείο : ” Μες στο μουσείο”

κι αλλιώς

Παιδικό τραγουδάκι – Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή – Μουσική: Νίκος Κυπουργός

Μες στο μουσείο, μες στο μουσείο

μια μέρα μπήκα με φόρα κι εγώ.

Μη με τραβάτε, μη μου κολάτε

απ` το μουσείο δε θέλω να βγω.

Τρέχω τρέχω μες στα δωμάτια

μ` όλου του κόσμου τους θησαυρούς

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

Αχ το μουσείο, αχ το μουσείο

φεγγοβολάει σαν άστρο χρυσό.

Δε θέλω μπάλα ούτε τραμπάλα

δε θέλω ούτε να παίξω κουτσό.

Θέλω, θέλω, θέλω μουσείο

θέλω να βλέπω τους θησαυρούς

που δεν τους χωράει ανθρώπου νους.

Μη με τραβάτε, μη μου κολάτε

απ` το μουσείο δε θέλω να βγω,

μες στο μουσείο, μες στο μουσείο

θέλω να γίνω πορτραίτο κι εγώ.

Κανόνες Μουσείου

Όταν επισκεπτόμαστε ένα δημόσιο χώρο, όπως τα μουσεία, υπάρχουν κάποιοι κανόνες συμπεριφοράς του οποίους όλοι πρέπει να τηρούμε για να προστατεύεται ο χώρος και τα σπουδαία ευρήματα.

Για να δούμε  τις παρακάτω εικόνες που δείχνουν τους κανόνες, δηλαδή τι δεν επιτρέπεται να κάνουμε μέσα σε ένα μουσείο.

 

 

Εργαλεία αρχαιολόγου

Ένας αρχαιολόγος χρησιμοποιεί πολλά διαφορετικά εργαλεία κατά τη διάρκεια μιας έρευνας, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις ανασκαφές. Αυτό περιλαμβάνει ιστορικούς και τοπογραφικούς χάρτες της περιοχής, κασμά, φτυάρι, σκαλιστήρι, σπάτουλα, πινέλα, γάντια κι άλλα μικρά εργαλεία. Με αυτά σκάβει προσεκτικά για να μην καταστραφούν τα αντικείμενα.

 

Για να δούμε στην πράξη πως εργάζεται ένας αρχαιολόγος!

 

Γίνε αρχαιολόγος και διάλεξε τα εργαλεία σου! Σύρε κάθε  εικόνα και τοποθέτησε την στο σωστό μέρος .


Δείτε στο LearningApps.org

 

Ένα βίντεο από το Μουσείο της Ακρόπολης!

Για να περιηγηθούμε στο Μουσείο της Ακρόπολης!!!

https://artsandculture.google.com/streetview/acropolis-museum/IwFUpQvIJ1QDVA?sv_lng=23.7282032&sv_lat=37.9681684&sv_h=90.83696674859067&sv_p=-19.336580049549084&sv_pid=t65OTdI1BloiINk1Y00BqQ&sv_z=1.0000000000000002

 

Ένα βίντεο από το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας

 

Ένα μουσείο που θα ξετρελάνει όλα τα παιδιά και σίγουρα θα θέλουν να το επισκεφτούν είναι το ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

 

Μια περιήγηση σε αυτά τα μουσεία θα σας ενθουσιάσει σίγουρα!

Tyrannosaurid dinosaur cast on display in gallery.

 

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ

Φωτογραφίες από την επίσκεψη στο Μουσείο  Δημοκρατίας του νησιού στο οποίο μας υποδέχτηκε και μας ξενάγησε η κυρία Ανθή Τσακύρη. Ως έδρα του επιλέχθηκε το νησί του ‘Αη – Στράτη, καθώς για ένα μεγάλο διάστημα – από τις αρχές της δεκαετίας του 1930 έως και το 1943 και από το 1948 έως το 1963 – ήταν τόπος υποδοχής πολιτικών εξορίστων. Περιέχει εκθέματα, φωτογραφίες, αυθεντικά αντικείμενα και χειρόγραφες εφημερίδες  από τη ζωή των εξόριστων στο νησί.

Φτιάξαμε ανθρωπάκια με καπάκια και σύρμα πίπας για ενθύμιο  από την επίσκεψή μας  (ιδέα της κυρίας Ανθής, γιατί τα εκθέματα ήταν φωτογραφίες πολιτικών εξόριστων).

 

 

Η ιστορία ενός αγάλματος

” Είμαι ο Λέων των Κυθήρων ” το μαρμάρινο λιοντάρι αφηγείται τις περιπέτειές του , από την μέρα της ανακάλυψης του στα Κύθηρα στις αρχές του 19ου αιώνα μέχρι σήμερα.

 

Σύρε τις εικόνες στην ομάδα που ταιριάζει η καθεμία!

ΜΟΥΣΕΙΟ ή ΣΠΙΤΙ;


Δείτε στο LearningApps.org

 

Μια βόλτα στο μουσείο από την Αριάδνη Θεοχαρίδη από το blog ” Περί …Νηπιαγωγών”

Πατήστε στο View thiw image



Δείτε στο thinglink.com

 

Θέλετε να δούμε παράξενα αγάλματα σε όλον τον κόσμο!! 

Ποιο σου έκανε περισσότερο εντύπωση και γιατί ;

 

Γίνε αρχαιολόγος και φτιάξε παζλ με αρχαία ευρήματα!

Δείτε στο www.jigsawplanet.com

Δείτε στο www.jigsawplanet.com

Βρες τα γράμματα κάθε λέξης!


Δείτε στο LearningApps.org

“Ψηφιακά μουσεία στην τάξη” με ενδιαφέρουσες online δραστηριότητες από το blog “Περί … Νηπιαγωγών”.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ!  Πατήστε στο  View this image



Δείτε στο thinglink.com

Μπορείς να μετρήσεις τα εκθέματα σε κάθε εικόνα και να σύρεις την κάρτα με τον σωστό αριθμό;


Δείτε στο LearningApps.org

 

Βρες τα ζευγάρια


Δείτε στο LearningApps.org

ΤΑ ΕΡΓΑ ΜΑΣ

Με επιμονή και πείσμα, τα μικρά παιδιά γίνονται χαράκτες! Αρχικά βάφουν με ανοιχτόχρωμα λαδοπαστέλ όλη την επιφάνεια ενός σχεδίου από ένα αγγείο. Στη συνέχεια καλύπτουν όλη την επιφάνεια , με μαύρο λαδοπαστέλ πολύ έντονα. Τέλος χαράζουν με μικρά ξυλάκια ρίγες, τετράγωνα σχήματα ή ακανόνιστα σχέδια όπως ήταν στα αρχαία αγγεία.

Ενώσαμε τα “σπασμένα αγγεία” όπως ένας  συντηρητής έργων!

 

Όλα τα παιδιά αγαπούν τη ζωγραφική με πινέλα. Τα χρώματα, το νερό και το χαρτί αποτελούν πρόκληση για αυτά.

Τα παιδιά συνέχισαν την ενασχόλησή τους με τις δημιουργίες από πηλό. Αφού στέγνωσαν, τις έβαψαν με τέμπερες.

Δημιουργήσαμε και τα δικά μας γλυπτά από πηλό με σύρμα, αρχαίο κόσμημα και μικρά μαγνητάκια με  πηλό

 

 

 

 

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την τεχνική του μωσαϊκού/ψηφίδας

Με πολύ φαντασία δημιουργήσαμε και τα σύγχρονα έργα τέχνης μας!!!

 

Ώρα για παιχνίδι

  • αγαλματάκια, ακούνητα -αμίλητα, αγέλαστα μέρα ή νύχτα;
  • αγάλματα – πόζες (με το σταμάτημα της μουσικής πρέπει να πάρουν μια πόζα ακίνητα σαν αγάλματα)
  • αγάλματα και γλύπτες (σε ζευγάρια – το ένα παιδί κάνει το άγαλμα και το άλλο τον γλύπτη)

 

Παραμύθι “Επίσκεψη στο Μουσείο – Μπεν και Χόλι”