“ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ”

Φέτος στο νηπιαγωγείο μας υλοποιούμε το πρόγραμμα ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων “Βήματα για τη ζωή”.

Αυτό το πρόγραμμα βασίζεται στην πεποίθηση ότι η προαγωγή της ψυχικής υγείας έχει κρίσιμη σημασία και ότι τα παιδιά ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις της μάθησης και του σχολείου, αλλά και ότι το σχολείο έχει καθοριστικό ρόλο στην καλλιέργεια ικανοτήτων όπως η ψυχική ανθεκτικότητα, η επινοητικότητα και η κριτική σκέψη, οι οποίες στηρίζουν τη συναισθηματική ευεξία.

Σκοπός του προγράμματος “Βήματα για τη ζωή” είναι να διδαχθούν τα παιδιά τον τρόπο να σκέφτονται και να αποκτήσουν τις δεξιότητες εκείνες που θα τα βοηθήσουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, να έχουν ενσυναίσθηση, να αποφεύγουν τις συγκρούσεις και να παίρνουν σωστές αποφάσεις για να λύσουν τα προβλήματά τους.

Οι βασικές δεξιότητες που διδάσκονται στο πρόγραμμα είναι:

1. ανάπτυξη αυτοεκτίμησης,

2. αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων,

3. επίλυση προβλημάτων,

4.ανάπτυξη δεξιοτήτων φιλίας- κοινωνικής επάρκειας,

5. ανάπτυξη της ενσυναίσθησης,

6. συγκέντρωση προσοχής,

7. συμμετοχή και συνεργασία στην τάξη,

8. αποφυγή εκδήλωσης σωματικής και λεκτικής επιθετικότητας,

9. αποφυγή θυματοποίησης.

Μέχρι στιγμής, έχει επεξεργαστεί και ολοκληρωθεί το πρώτο μέρος του προγράμματος, που αφορά στη συμφωνία και  καθιέρωση των βασικών κανόνων της σχολικής ζωής, έχει καθιερωθεί ένα σύστημα ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης (με την επιλογή των Βοηθών), έχουν βελτιωθεί οι δεξιότητες διατήρησης της συγκέντρωσης και επίδειξης προσοχής, έχουν παρουσιαστεί και εξασκούνται δεξιότητες απόδοσης ρόλων και τέλος, έχει παρουσιαστεί το βασικό λεξιλόγιο που είναι απαραίτητο για τον λογικό συλλογισμό…

Ξεκινήσαμε με τη γνωριμία του προγράμματος .

DSC02108

Είπαμε και καταγράψαμε φιλοφρονήσεις .

DSC02107

Συμφωνήσαμε και καταγράψαμε τους κανόνες της τάξης με ένα “ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ” δεσμευτικό για όλους μας.

DSC01960

 

Μάθαμε να χρησιμοποιούμε τις λεξούλες ΕΙΝΑΙ/ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ, Ή/ΚΑΙ .

Η ΚΑΙ

Μάθαμε να ακούμε προσεκτικά με τις λεξούλες ΚΑΝΕ/ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ, ΑΝ ΠΩ .

ΚΛΗΡΩΣΗ 1

Κάναμε το μάθημα “ΜΕ ΑΚΟΥΤΕ;” Διαχείριση περισπασμών.

προσοχη

DSC02103 DSC02104

Μάθαμε να χρησιμοποιούμε τις λέξεις ΑΝ/ΤΟΤΕ, ΓΙΑΤΙ/ΕΠΕΙΔΗ .

DSC02029 DSC02109

Μάθαμε τις χρονικές έννοιες ΠΡΙΝ/ΠΡΟΤΟΥ και ΜΕΤΑ/ΑΦΟΤΟΥ, ΤΩΡΑ/ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΥΣΤΕΡΑ.

DSC02105

ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ

Μάθαμε με παιχνίδια τις έννοιες ΙΔΙΟ/ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ως προς την κατηγοριοποίηση.

Μάθαμε ότι ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ.

DSC01937

ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ; ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ..

Μάθαμε τέλος να ΔΙΑΚΟΠΤΟΥΜΕ ΕΥΓΕΝΙΚΑ χρησιμοποιώντας τις λεξούλες “Συγγνώμη”- “Με συγχωρείτε”- “Θα μπορούσα..”

ΒΟΗΘΟΣ13 14

Και φυσικά όλοι οι Βοηθοί μας πήραν το Δίπλωμά τους, με τα γλυκά λογάκια των συμμαθητών τους!! Είμαστε όλοι πολύ περήφανοι γι’ αυτούς!!

DSC01996 DSC02013

Θα ήθελα τέλος, να ευχαριστήσω  όλες τις μαμάδες και γιαγιάδες, που σε αυτή την πρώτη φάση του Προγράμματος ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και ομόρφυναν με την παρουσία και τα γλυκά τους λόγια την τάξη μας!!