Μια από τις πιο αγαπημένες γιορτές των παιδιών πλησιάζει και ξεκινήσαμε κάνοντας καταιγισμό ιδεών σχετικά με το τη λέξη απόκριες. Έπειτα παρατηρήσαμε και αναλύσαμε πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με τις Απόκριες τους οποίους είχαμε τοποθετήσει στο φελοπίνακα αλλά και από πίνακες που βρήκαμε στο ίντερνετ.
Ξεκινήσαμε μια ομαδική κατασκευή με σκοπό να διακοσμήσουμε το παράθυρό του σχολείου και με αφορμή τον Κλόουν μιλήσαμε και για το Κ,κ του κλόουν για το οποίο κάναμε και φύλλα εργασίας με σκοπό να εξασκηθούμε και να μάθουμε να το αναγνωρίζουμε.
Μιλήσαμε για την ιστορία της μάσκας, από που προήλθε αλλά και ποια είναι τα είδη της. Έπειτα ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το είδος της μάσκας που τους έκανε εντύπωση και φυσικά η νεκρική μάσκα του Τουταγχαμών είχε την τιμητική της.
Τσικνοπέμπτη και αποφασίσαμε να μασκαρευτούμε κάνοντας μόνοι μας τις στολές μας. Χαρτόνια, ψαλίδια, κόλλες και σκουπιδοσακούλες και έτοιμοι!!! Μεταμορφωθήκαμε σε πακμαν! Φάγαμε, παίξαμε, χορέψαμε πολύ και δεν έλειπε το αγαπημένο σε όλους γαϊτανάκι!!!
Μιλώντας για τα έθιμα του καρναβαλιού ξεκινήσαμε με το πιο γνωστό σε όλους μας γαϊτανάκι και αφού μάθαμε την ιστορία του το κατασκευάσαμε ομαδικά και συνεχίσαμε αναφερόμενοι σε όλα τα έθιμα ανά την Ελλάδα κάνοντας τη βόλτα μας μέσω του χάρτη.
Λίγα μαθηματικά με αφορμή τις απόκριες. Προσπαθήσαμε να εξασκηθούμε στην αφαίρεση και μάθαμε να βγάζουμε μια ποσότητα από ένα σύνολο και να βλέπουμε τι μας έχει απομείνει. Ακόμη παίξαμε και λύσαμε το μυστικό κώδικα της Απορκιάς.
Οι απόκριες τελειώνουν με το καρναβάλι και ακολουθεί η Καθαρά Δευτέρα με την οποία ξεκινάει η Μεγάλη Σαρακοστή. Μιλήσαμε για αυτή τη μέρα και αποφασίσαμε να κάνουμε έναν χαρταετό ομαδικά ζωγραφίζοντας όλοι με κοινό θέμα τη Φιλια και δημιουργήσαμε το “χαρταετό της φιλίας” όπως ονομάσαμε του οποίου δεν ξεχάσαμε να βάλουμε τα σκουλαρίκια αλλά και την ουρά.
Η Κυρά Σαρακοστή έγινε με αλεύρι, νερό και αλάτι και θα διακοσμεί την τάξη όπου και κάθε βδομάδα θα κόβουμε και ένα ποδαράκι μέχρι να φτάσουμε στο Πάσχα. Δεν θα μπορούσαμε όμως να μην φτιάξουμε και ο καθένας τη δική του κατασκευή για να την πάρει στο σπίτι του.
Ημέρα πάρτι ντυμένοι όλοι μασκαράδες φτιάξαμε άλλο ένα αποκριάτικο αξεσουάρ, πολύχρωμες και φανταχτερές γραβάτες!!!
Ήρθε ο χειμώνας και επίσημα με τις χαμηλές του θερμοκρασίες και ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να μιλήσουμε για την εποχή αυτή και τα χαρακτηριστικά της.
Έπειτα διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Βάτραχος το χειμώνα” του Μαξ Βελθουις.
Και κάπως έτσι άρχισε η συζήτηση μας για τα ζώα που κοιμούνται το χειμώνα.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Σε ποια ζώα συμβαίνει; Πώς προετοιμάζονται για αυτή τη διαδικασία; κ.α.
Έπειτα, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τον βάτραχο (μιας και ήταν πιο έντονα στο ενδιαφέρον των παιδιών). Αφού διαβάσαμε το βιβλίο και το συζητήσαμε, με κάρτες χρονικής ακολουθίας έφτιαξαν την ιστορία. Ακόμη βρήκαμε τα αρχικά γράμματα από τα ζωάκια της ιστορίας και ταιριάξαμε κεφάλαια και πεζά γράμματα.
Μετρήσαμε πόσο ψηλά (ύψος)πήδηξε κάθε βατραχακι, χρησιμοποιώντας άτυπη μονάδα μέτρησης (καπάκια) και συγκρίναμε.
Τέλος, φτιάξαμε το δικό μας βάτραχο το χειμώνα ακολουθώντας οδηγίες σχεδίασης.
Ιδιαίτερη αγάπη από τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη δείξαμε στην αρκούδα οπότε αποφασίσαμε να τη ζωγραφίσουμε και έπειτα να την τοποθετήσουμε μέσα στη σπηλιά της να είναι ζεστή μέχρι να περάσει ο χειμώνας.
Τι καλύτερο από τη βιωματική μάθηση και κυρίως όταν συμβαίνει από τα ίδια τα παιδιά τα οποία στο διάλειμμα βρήκαν ένα σαλιγκάρι το οποίο είχαμε προηγουμένως μάθει ότι πέφτει σε χειμερία νάρκη όποτε το πήραμε προσεκτικά στην τάξη, το παρατηρήσαμε,(είδαμε και το υγρό που βγάζει προκειμένου να πέσει σε νάρκη και να είναι ασφαλές και ζεστό) και το αφήσαμε εκεί που το βρήκαμε στο φυσικό του περιβάλλον.
Τέλος, ζωγραφίσαμε όσα περισσότερα ζωάκια απ’ όσα πέφτουν σε χειμερία νάρκη θυμόμασταν.
Παρατηρήσαμε τις εικόνες και αφού τις μετρήσαμε, σχεδιάσαμε τα ραβδογράμματα.
Μιλώντας για τα ρούχα του χειμώνα κάναμε το πείραμα με τα γάντια. Χωριστήκαμε σε 2αδες, πήραμε 2 χαρτιά κουζίνας τα οποία βάλαμε το ένα πάνω στο άλλο. Στο πρώτο σχεδιάσαμε μόνο το περίγραμμα ενώ στο δεύτερο ζωγραφίσαμε κανονικά τα γάντια. Τέλος βάλαμε τα χαρτιά το ένα πάνω στο άλλο και τα τοποθετήσαμε μέσα σε ένα ταψάκι με λίγο νερό. Το αποτέλεσμα εντυπωσιακό αφού τα άχρωμα γάντια του πρώτου χαρτιού πήραν το χρώμα από τα δεύτερα… “Κυρία τα γάντια απορρόφησαν το χρώμα”
Κατασκευάσαμε τους δικούς μας χιονάνθρωπους τους οποίους ντύσαμε με χειμερινά ρούχα.
Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το χειμώνα και δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στα ρούχα….Έπειτα στο δικό μας φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε τα ρούχα του χειμώνα.
Παρακολουθήσαμε το ουκρανικό παραμύθι “Το γάντι”, συζήτήσαμε για το τι είδαμε και στη συνέχεια τα παιδιά την αναδιηγήθηκαν την ιστορία. Έπειτα βάλαμε τα ζωάκια στο φελοπίνακα με τη σειρά που μπήκαν στο γάντι και τα μετρήσαμε. Εξασκηθήκαμε έτσι και στα τακτικά αριθμητικά (πρώτος , δεύτερος κτλ).
Κόψαμε και κολλήσαμε στο φύλλο εργασίας τα ζωάκια με τη σειρά που μπήκαν στο γάντι.
Ζωγραφίσαμε τις μάσκες των ζώων με σκοπό να υποδυθούμε τα ζωάκια και να αναπαραστήσουμε την ιστορία.
Ήρθε η ώρα της ρομποτικής. Γίναμε εμείς οι ίδιοι τα ρομπότ και τοποθετήσαμε τις οδηγίες που έπρεπε για να φτάσουμε από την έναρξη στη μάσκα μας.
Με αφορμή τα 7 ζωάκια που μπήκαν στο γάντι μάθαμε τον αριθμό 7 τον γράψαμε ζωγραφίσαμε τα ζώα και αναδιηγηθήκαμε την ιστορία.
Οι μάσκες μας ετοιμάστηκαν οπότε ήρθε η ώρα της δραματοποίησης. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 3 ομάδες χώρισαν τους ρόλους και το παραμύθι ξεκίνησε.
Τέλος, λίγη παραπάνω εξάσκηση στα μαθηματικά και τα μοτίβα. Παρατήρηση και επανάληψη μοτίβων στο γάντι!
Με αφορμή τη γέννηση και το αστέρι της Βηθλεέμ δείχνουμε εικόνες από το αστέρι της Βηθλεέμ και συζητάμε με τα παιδιά που βρίσκονται τα αστέρια και μ αυτό τον τρόπο διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, τι γνωρίζουν για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και δημιουργούμε τον πρώτο εννοιολογικό χάρτη.
Στο πρώτο εργαστήριο έγινε η γνωριμία με τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος. Συγκεκριμένα κρύψαμε εικόνες με τους πλανήτες μέσα στην τάξη και με την κατάλληλη μουσική και ζητήσαμε από τα παιδιά να ψάξουν και να τις βρουν. Εκτυπώσαμε δύο φορές (για να φτάσει για όλους τους μαθητές) και μόλις τις βρήκαν, ζητήσαμε να ψάξουν να βρουν το “ζευγαράκι” της εικόνας τους.
Έπειτα μιλήσαμε για τους πλανήτες με περισσότερες λεπτομέρειες.
Την επόμενη μέρα επισκεφτήκαμε το φορητό πλανητάριο που είχε έρθει στο χωριό μας. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το σχήμα και το μέγεθος του εξωτερικά. Έπειτα μπήκαμε μέσα και παρακολουθήσαμε προβολή σχετική με τον Ήλιο και το φεγγάρι. Τέλος, παρατηρήσαμε όλοι με το τηλεσκόπιο που βρισκόταν απέξω.
2ο Εργαστήρι – Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά. Υπάρχει ζωή εκεί έξω;
Κλείσαμε τα μάτια, φανταστήκαμε ότι επιβιβαζόμαστε σε ένα διαστημόπλοιο και απογειωθήκαμε για το διάστημα. Τι βλέπουμε εκεί; Ζωγραφίζουμε…
Έκφραση με βιωματικό τρόπο: Με βιωματικό τρόπο, αναπαράστησαν την κυκλική τροχιά των πλανητών, χρησιμοποιώντας τους τρισδιάστατους πλανήτες.
Έτσι εξάσκησαν την αισθητηριακή τους μνήμη.
Συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας αντιστοιχώντας τους πλανήτες με τα ονόματά τους.
Τέλος, φτιάξαμε τους πυραύλους μας στην τάξη και κάναμε διαγωνισμό για να δούμε ποιος πύραυλος θα φτάσει πιο μακριά! Με γραμμή έναρξης τον ήλιο, βάλαμε στο πάτωμα τους πλανήτες (για να έχουμε σημεία αναφοράς) και ξεκινήσαμε! Το παιχνίδι άρεσε πολύ στα παιδιά και οι “αγώνες” μας δεν έλεγαν να σταματήσουν!
Στη συνέχεια για να κατανοήσουν την εναλλαγή ημέρας και νύχτας, πειραματίστηκαν με ένα φακό (φωτεινή πηγή) και την υδρόγειο σφαίρα και διαβάσαμε το παραμύθι “Γυρίζει, γυρίζει η Γη”. Αφού συζητήσαμε για την εναλλαγή και τι κάνουμε κατά τη διάρκεια μιας μέρας ζωγραφίσαμε τι κάνουμε το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα και το βράδυ.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, παρατηρήσαμε και φωτογραφίσαμε τις σκιές που δημιουργούνται.
«Παιχνίδια με τις σκιές μας»
Προσπαθούν να πατήσουν τη σκιά τους. Να αγγίξουν τη σκιά τους. Κυνηγούν τη σκιά τους. Προσπαθούν να την κρύψουν.
Έπειτα επιλέγουμε από ένα ζώο ο καθένας και με χαρτί και μαρκαδόρους ξεκινάμε να ζωγραφίζουμε τις σκιές που δημιουργεί ο ήλιος πέφτοντας πάνω στα ζώα μας.
5ο Εργαστήριο
Όμορφες κόρες του Χρόνου…
Ποιες είναι οι εποχές του Χρόνου; Παρακολούθηση σύντομου βίντεο προβολής για Πλανητάριο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές. https://www.youtube.com/watch?v=vDgUmTq4a2Q&ab_channel=BradFreese
Λύσαμε αινίγματα όπου τα παιδιά ακούγοντας το αίνιγμα έπρεπε να βρούνε την αντίστοιχη εποχή.
Τέλος ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας εποχή με το καλοκαίρι να έχει την τιμητική του.
6ο Εργαστήριο
Ταξίδι στη Σελήνη…
Πόση απόσταση έχει η Γη από τη Σελήνη; Είναι τόσο κοντά; Πήραμε πληροφορίες από την ιστοσελίδα της NASA.
Κάναμε καταιγισμό ιδεών για το φεγγάρι που το λέμε και σελήνη όπως μας είπαν και στη συνέχεια τα παιδιά γνώρισαν τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της, την επιφάνειά της μέσα από πειραματισμό και βιωματική προσέγγιση.
Οι φάσεις της Σελήνης. Είδαμε βίντεο προσομοίωσης και συζητήσαμε με τα παιδιά για τις σεληνιακές φάσεις. Και δεσμευτήκαμε το βράδυ να παρατηρήσουμε το φεγγάρι και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε σε ποια φάση βρίσκεται σήμερα.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Φεγγαροσκεπαστής” και ζωγραφίσαμε την αγαπημένη μας σκηνή.
Τέλος, αφού πειραματιστήκαμε με τα περιγράμματα, ψάξαμε και βρήκαμε τα κατάλληλα με σκοπό να κάνουμε τους αγαπημένους μας πλανήτες.
7ο Εργαστήριο
Τι γνωρίζαμε; Τι γνωρίζουμε;
Αφού συζητήσαμε για το τι μάθαμε για τους πλανήτες, το ηλιακό σύστημα και όχι μόνο αποφασίσαμε μέσα από ομαδοσυνεργατική συνεργασία να δημιουργήσουμε μακέτα με το δικό μας ηλιακό σύστημα στην τάξη. Τραβήξαμε κλήρο για να δούμε ποιον πλανήτη θα φτιάξει ο καθένας, αποφασίσαμε με ποια υλικά θα τον φτιάξουμε και έπειτα ο καθένας ανάλογα τι του είχε τύχει επέλεγε τα χρώματα που χρειαζόταν για να αποτυπώσει τον πλανήτη του.
Υποδεχτήκαμε τη νέα χρονιά με τα “Νέα του Φρενέ” αφού αποφασίσαμε να πούμε να νέα μας με έναν διαφορετικό τρόπο. Πρόκειται για μια τεχνική, η οποία προέρχεται από τη θεσμική παιδαγωγική. Τα παιδιά μεταφέρουν στην τάξη ό,τι τους συμβαίνει έξω από αυτή. Σκοπός είναι να δημιουργηθεί ουσιαστικά ένα πλαίσιο ελεύθερου λόγου, στο οποίο θα μπορεί το καθένα να λέει αυτό που το απασχολεί και παράλληλα να γίνει κατανοητό στους υπόλοιπους.
Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού:
“Ο Στόχος του Σκίουρου για τη Νέα Χρονιά”
Νέα χρονιά, Νέα αρχή, Νέοι Στόχοι!!
Τι σημαίνει όμως “Βάζω ένα στόχο;”
Το σκιουράκι δυσκολεύεται να καταλάβει και αναζητά απαντήσεις.
Στην ιστορία εμφανίζονται με σειρά 7 ζωάκιακαι μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τακτικούς αριθμούς. Έπειτα τα παιδιά έβαλαν τις καρτέλες ζώων σε χρονική σειρά όπως εμφανίστηκαν στην ιστορία (1ο, 2ο,…7ο).
Ακόμη ταίριαξαν το αρχικό γράμμα κάθε ζώου με το ζώο που αρχίζει το όνομα του κάνοντας εξάσκηση φωνολογικής επίγνωσης και γραφοφωνημικης Αντιστοιχίας
Στο τέλος, αντιστοίχισαν το κάθε ζώο με το στόχο που έβαλε για τη νέα χρονιά.
Ευκαιρία για Μαθηματικά αναγνωρίζοντας το 2023 και γράφοντας το, θυμηθήκαμε και πάλι κάποιους από τους αριθμούς.
Αφού τελειώσαμε απ’ αυτή τη δραστηριότητα, σκεφτήκαμε τι στόχο θέλουμε για το 2023 και αφού το καταγράψαμε σε ένα βέλος το κόψαμε και το κολλήσαμε στο κέντρο ενός στόχου με το 2023 το οποίο πρώτα ζωγραφίσαμε.
Σήμερα ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων με τη θεματική ενότητα «Φροντίζω το περιβάλλον» με τον τίτλο « Για να σωθεί η Γη ανακυκλώνουμε μαζί». Μιλήσαμε για τα άχρηστα, τι τα κάνουμε; Τι θεωρείται άχρηστο; Σκεφτήκαμε, συζητήσαμε και αποτυπώσαμε στο χαρτί τις ιδέες μας.
Έπειτα φανταστήκαμε ότι από κάπου έρχεται μια πολύ άσχημη μυρωδιά και αναπαραστήσαμε τις αντιδράσεις μας σε αυτή τη μυρωδιά. Τέλος, ζωγραφίσαμε μια άσχημη μυρωδιά και από πού αυτή προερχόταν και δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη για τα σκουπίδια.
Εργαστήριο 2ο:
Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας Παρακολουθούμε το video: «HD Peri Poll» και καλούμαστε να παρατηρήσουμε, να συγκρίνουμε και να διαχειριστούμε κριτικά τις πληροφορίες…Μετά από συζήτηση ζωγραφίζουμε πως θα ήταν το τόπος μας χωρίς αλλά και με κάδους απορριμάτων.
Κάναμε ένα μικρό περίπατο γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουμε καλύτερα τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α)
να εντοπίσουμε τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουμε, (β) να παρατηρήσουμε τυχόν προβλήματα
σε σχέση με τα απορρίμματα και αν είναι εφικτό να τα διορθώσουμε, (γ) να εξετάσουμε κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς.
Επιστρέφοντας από τον περίπατο κλήθηκαν να αποτυπώσουν ατομικά τη διαδρομή που ακολούθησαν και τα όσα συνάντησαν στον δρόμο.
Έπειτα παρατηρούμε, συζητάμε, καταγράφουμε τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Μιλάμε για τα οργανικά και ανόργανα απορρίμματα και φωτογραφίζουμε το δεκατιανό μας και χωρίζουμε τα ευρήματά μας σε οργανικά και ανακυκλώσιμα…
Αφού ξεχωρίσαμε τα οργανικά από τα ανόργανα απορρίμματα βάλαμε τα δεύτερα στο κάθε στεφάνι ανάλογα με τον κάδο στον οποίο πάνε.
Συμπληρώνουμε φύλλο εργασίας με πίνακα διπλής εισόδου όπου ξεχωρίζουμε τα υλικά της ανακύκλωσης,
Ακόμη παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια στο learningapps όπου διακρίνουμε τα υλικά σε αυτά που ανακυκλώνονται και σε αυτά που δεν ανακυκλώνονται.
Εργαστήριο 4ο: Ας δώσουμε εξηγήσεις και στα προβλήματα λύσεις
Παρακολουθούμε το video: Ένα βίντεο για τη Μητέρα Φύση – Attica Park προβληματιζόμαστε και συζητάμε σχετικά με τα βασικότερα προβλήματα που δημιουργεί η ανθρώπινη συμπεριφορά στη φύση…
Σε ανοιχτό φύλλο εργασίας ζωγραφίζουμε: Πώς καταστρέφει το περιβάλλον ο άνθρωπος με τα απορρίμματά του;
Σε επόμενη φάση πραγματοποιούμε στην ολομέλεια διαγωνισμό επιχειρηματολογίας για τις ανθρώπινες ενέργειες που καταστρέφουν το περιβάλλον και για ενέργειες που το φροντίζουν. Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε ένα πρόβλημα και τη λύση που θα προτείναμε…
Εργαστήριο 5ο: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό!
Η τάξη γέμισε με ανακυκλώσιμα υλικά και αφού χωριστούμε σε ομάδες διαλέγουμε αυτά που θέλουμε κα κατασκευάζουμε μάσκες για να παίξουμε θεατρικό.
Ακόμη φτιάξουμε γλαστράκια από πλαστικά μπουκάλια.
Εργαστήριο 6ο: Ας δείξουμε σε όλους τι μάθαμε!
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου δεξιοτήτων αποφασίσαμε να κάνουμε ανακύκλωση σε χαρτί και πλαστικό γιατί διαπιστώσαμε ότι χρησιμοποιούμε πολλά αντικείμενα από αυτά τα υλικά στην τάξη. Στο δεύτερο εργαστήριο στον περίπατό μας διαπιστώσαμε ότι έξω από το σχολείο δεν έχουμε κάδους ανακύκλωσης χαρτιού και πλαστικού και μετά από συζήτηση για το ποιος είναι υπεύθυνος να μας φέρει κάδους έξω από το σχολείο καταλήξαμε ότι αυτό είναι αρμοδιότητα του Δήμου και αποφασίσαμε μετά από καταιγισμό ιδεών να στείλουμε ένα γράμμα στο Δήμαρχο στο οποίο θα του ζητάμε να τοποθετήσει κάδους για χαρτί και πλαστικό έξω από το σχολείο μας. Τέλος, δημιουργήσαμε μια αφίσα με ανακυκλώσιμα υλικά συγκεντρώνοντας όλα όσα μάθαμε.
Εργαστήριο 7ο: Πόσο χρήσιμα είναι τα άχρηστα;
Παρακολουθούμε το video: “Σκουπίδια αυτός ο θησαυρός – Με ερωτήσεις” – Ευγενία Σιαμπανοπούλου και παράλληλα συζητάμε, απαντάμε στις ερωτήσεις και ξαναθυμόμαστε όλα αυτά που έχουμε μάθει.. Δημιουργούμε πάλι έναν εννοιολογικό χάρτη και τον συγκρίνουμε με τον αρχικό μας. Εντοπίζουμε τις διαφορές σε όσα γνωρίζαμε πριν για την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ και σε αυτά που γνωρίζουμε τώρα. Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας για τις δραστηριότητες του προγράμματος, λέμε ποια δραστηριότητα μας άρεσε πιο πολύ και ποια λιγότερο, εάν υπάρχει κάτι άλλο που θα θέλαμε να μάθουμε ή να κάνουμε κ.λ.π
Τέλος, αποφασίσαμε να κάνουμε όλοι μας ανακύκλωση τόσο στο σχολείο, όσο και στο σπίτι και από εδώ και πέρα να προσπαθούμε όσες κατασκευές κάνουμε να αποτελούνται κατά κύριο λόγο από ανακυκλώσιμα υλικά.
Ήρθε η ώρα για την αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων. Αποφασίσαμε να στολίσουμε το δέντρο της τάξης όμως μας έλειπαν τα στολίδια και αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση και να τα φτιάξουμε μόνοι μας. Με μόνο 3 υλικά: αλάτι, αλεύρι και νερό τα στολίδια από αλατοζύμη είναι έτοιμα.
Αποφασίσαμε έχοντας στην τάξη χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης να ζωγραφίσουμε την αγαπημένη μας δραστηριότητα να τη βάλουμε στο ημερολόγιο και να κάνουμε 1 κάθε μέρα.
Μάθαμε το Δ, δ του δέντρου και αφού μιλήσαμε για την ιστορία του χριστουγεννιάτικου δέντρου, είδαμε τα πιο παράξενα χριστουγεννιάτικα δέντρα ανά τον κόσμο και ζωγραφίσαμε αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο.
Τα στολίδια είναι έτοιμα ψημένα, βαμμένα και ήρθε η ώρα να στολίσουμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Αφού μιλήσαμε για την ιστορία της γέννησης φτιάξαμε τη φάτνη στην οποία γεννήθηκε ο Χριστός.
Εκτός από το ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης της τάξης είχαμε καθημερινά και το ηλεκτρονικό ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης όπου ο Άη Βασίλης καθημερινά μας έβαζε και μια δοκιμασία. Μια από τις δοκιμασίες ήταν ακολουθώντας τις οδηγίες που μας έδινε να δημιουργήσουμε μια ζωγραφιά.
Θέλοντας να στολίσουμε τα παράθυρά μας φτιάξαμε στολίδια βιτρώ με αυτοκόλλητη ταινία και κομματάκια από χρωματιστές ζελατίνες.
Άλλη μια δοκιμασία του ηλεκτρονικού ημερολογίου είναι να φτιάξουμε στολίδια χιονάνθρωπου με το όνομά μας, αγγελάκια με πρόσωπο τη φωτογραφία μας αλλά και χριστουγεννιάτικα δέντρα.
Στην ιστορία της γέννησης μάθαμε και για τους 3 σοφούς που ακολουθώντας το αστέρι πήγαν να προσκυνήσουν το Χριστό και να του προσφέρουν τα δώρα τους και στάθηκαν αφορμή για να μάθουμε και να θυμηθούμε τον αριθμό 3.
Ο Άη Βασίλης μας γνώρισε τους ταράνδους του και μας ζήτησε να κατασκευάσουμε τον αγαπημένο όλων Ρούντολφ. Κόψαμε, βάψαμε, κολλήσαμε και έτοιμος.
Ήρθε η ώρα να στείλουμε το γράμμα μας στον Άγιο Βασίλη και να το στείλουμε φυσικά.
Με αφορμή τα Χριστούγεννα μάθαμε το γράμμα Χ, χ και αφού το γράψαμε ζωγραφίσαμε μια λέξη που να ξεκινάει από “Χ”.
Έτοιμες και οι χριστουγεννιάτικες κάρτες μας με τις ευχές για τα αγαπημένα μας πρόσωπα.
Ο Άη Βασίλης μας ανέθεσε να φτιάξουμε ένα κηροπήγιο διακοσμητικό και δεν χάσαμε ευκαιρία. Χρειαστήκαμε ένα βάζο, αλάτι, πολύ χρυσόσκονη και κόλλα και έτοιμα τα διακοσμητικά μας.
Τέλος, Χριστούγεννα χωρίς γλυκά δεν γίνονται οπότε φτιάξαμε αγαπημένα τρουφάκια με 3 υλικά. Ζαχαρούχο γάλα, μπισκότα, λίγη τρούφα για επικάλυψη και έτοιμα.
Τελευταία μέρα πριν τις διακοπές ας επισκέφτηκε ο αγαπημένος όλων Άγιος Βασίλης δίνοντάς μας τα δώρα μας. Έπειτα βγήκαμε στο χωριό για να πούμε τα παραδοσιακά κάλαντα των Χριστουγέννων.
Με αφορμή την ανακύκλωση μάθαμε και γράψαμε το “Α” της Ανακύκλωσης
Μαθαίνοντας τα σχήματα, το τρίγωνο στάθηκε αφορμή για το γράμμα “Δ” που έχει το σχήμα του τριγώνου. Μέσα από μια δύσκολη διαδρομή με εμπόδια φτάναμε στο τέλος όπου μας περίμενε μια φωτοτυπία με μπερδεμένα πολλά γράμματα και εμείς έπρεπε να κυκλώσουμε μόνο το “Δ, δ”. Τέλος, με τη μέθοδο του καταιγισμού ιδεών είπαμε λέξεις που ξεκινάνε από “Δ” ζωγραφίσαμε ότι θέλουμε που να ξεκινάει από “Δ”.
Τα Χριστούγεννα στάθηκαν αφορμή για να μάθουμε το Χ, χ και να ζωγραφίσουμε μια λέξη που να ξεκινάει από Χ.
Στα εργαστήρια δεξιοτήτων για το διάστημα μιλήσαμε για τον Ήλιο οπότε βρήκαμε την ευκαιρία και μάθαμε το Η το μεγάλο και το η το μικρό. Βρήκαμε λίγες λέξεις που να ξεκινάνε από η και συμπληρώσαμε το φύλλο εργασίας.
Μιλώντας για το φθινόπωρο συζητήσαμε πρώτα για τα χρώματα που επικρατούν την εποχή αυτή. Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής αφιερωμένους στο φθινόπωρο και τους συγκρίναμε με την εικόνα της φύσης γύρω μας. Αποφασίσαμε να κάνουμε βόλτα στην αυλή και να μαζέψουμε φύλλα με σκοπό να τα παρατηρήσουμε σε βάθος αλλά και να τα χρησιμοποιήσουμε σε κατασκευές. Διαλέξαμε από 3 φύλλα ο καθένας και αφού κάναμε σύγκριση στο μέγεθός τους τα τοποθετήσαμε από το μεγαλύτερο στο μικρότερο.
Δημιουργήσαμε φθινοπωρινά τοπία με διάφορες τεχνικές ζωγραφικής
Μάθαμε τη λέξη φθινόπωρο και με τη βοήθεια κώδικα τη γράψαμε.
Με τα φύλλα που περίσσεψαν κάναμε ομαδοποίηση ανά χρώμα και τα τοποθετήσαμε στα ανάλογα καλάθια.
Μετά τα χρώματα του φθινοπώρου σειρά είχαν οι καρποί και τα φρούτα τα οποία παρατηρήσαμε ότι έχουν κατά κύριο λόγω τα ίδια χρώματα. Αφού ψάξαμε στην τάξη και βρήκαμε τους κρυμμένους καρπούς και τα φρούτα αποφασίσαμε να καθαρίσουμε και να φάμε ρόδι και να κάνουμε μάφιν μήλου.
Τέλος, μιλήσαμε για τα ζώα του φθινοπώρου και τα χωρίσαμε σ’ αυτά που αποδημούν, σ’ αυτά που ετοιμάζονται για το χειμώνα και σ’ αυτά που πέφτουν σε χειμερία νάρκη.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή