Τα παιδιά γνώρισαν τον σπουδαίο ζωγράφο Γιώργο Ιακωβίδη και δημιούργησαν το δικό τους έργο
Με μεγάλο ενθουσιασμό, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Έλληνα ζωγράφου Γιώργου Ιακωβίδη, μαθαίνοντας για την τεχνοτροπία και τα θέματα που απεικόνιζε στους πίνακές του. Εμπνευσμένα από την τέχνη του, δημιούργησαν τον δικό τους τρισδιάστατο πίνακα με την ονομασία “Χρυσάνθεμα”, αποτυπώνοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Στη συνέχεια, διασκέδασαν μέσα από πλήθος διαδραστικών παιχνιδιών που σχεδιάσαμε ειδικά για να ενισχύσουν τη μάθηση και τη συνεργασία, μετατρέποντας τη γνώση σε μια μοναδική βιωματική εμπειρία.
ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ-ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΑΚΩΒΙΔΗ
ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ
ΣΥΡΕ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΣΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΤΙΤΛΟ-ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ
ΕΝΩΣΕ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΑΖΛ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΑΚΩΒΙΔΗ
Οι Νηπιαγωγοί
Ιωάννα Χρυσανθακοπούλου & Μαρίνα Τζώκα
Τμήμα 2
8 Μαρτίου-Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας
Σήμερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, συζητήσαμε με τα παιδιά για τη σημασία αυτής της ημέρας και για τις σπουδαίες γυναίκες που μας εμπνέουν καθημερινά. Μιλήσαμε για τη μητέρα, τη γιαγιά, τη δασκάλα και κάθε γυναίκα που θαυμάζουμε για τη δύναμη, την αγάπη και την προσφορά της.
Με ενθουσιασμό, τα παιδιά φιλοτέχνησαν μια όμορφη κάρτα αφιερωμένη στη γυναίκα που ξεχωρίζουν, εκφράζοντας την αγάπη και την εκτίμησή τους μέσα από τα χρώματα και τις δημιουργίες τους. Παράλληλα, γνώρισαν το σύμβολο της γυναίκας και έμαθαν τη σημασία του, κατανοώντας καλύτερα τον ρόλο και την αξία των γυναικών στην κοινωνία μας.
Μια μέρα γεμάτη δημιουργία, μάθηση και σεβασμό προς όλες τις γυναίκες του κόσμου! 💜✨
Οι Νηπιαγωγοί
Ιωάννα Χρυσανθακοπούλου & Μαρίνα Τζώκα
Τμήμα 2
Emil Ciubotaru: Αποχαιρετώντας το χειμώνα
Εμπνευστήκαμε από το μοναδικό έργο του Emil Ciubotaru με τις ομπρέλες με τίτλο “Γκρίζος και Καθαρός Ουρανός” και αποφασίσαμε να αποχαιρετήσουμε το χειμώνα με έναν δημιουργικό τρόπο. Οι μαθητές μας δημιούργησαν τις δικές τους εικαστικές συνθέσεις, χρησιμοποιώντας ομπρέλες που πετούν στον ουρανό ως σύμβολα της αλλαγής από τον χειμωνιάτικο στον ανοιξιάτικο καιρό. Οι μαθητές ζωγράφισαν χρησιμοποιώντας χρωματισμένα παγάκια και στην συνεχεια κατασκεύασαν και τοποθέτησαν τις δικές τους ομπρέλες από καθημερινά υλικά, αναδημιουργώντας με αυτό το τρόπο την ομορφιά του έργου του Ciubotaru.
Ivan Rabuzin: Ο Ζωγράφος των Ονειρικών Τοπίων
Ο Ivan Rabuzin ήταν ένας από τους σημαντικότερους Κροάτες ζωγράφους, γνωστός για τη μοναδική του ικανότητα να δημιουργεί έργα που μοιάζουν με παραμύθια. Το στυλ του χαρακτηρίζεται από φωτεινά χρώματα και ρομαντικές συνθέσεις που αποπνέουν ηρεμία και μαγεία. Οι πίνακές του συνδυάζουν τη φύση με την ονειρική φαντασία, με καθαρές μορφές που θυμίζουν αθώα, παιδικά όνειρα. Επηρεασμένος από τη λαϊκή τέχνη και τις παραδόσεις της Κροατίας, ο Rabuzin δημιούργησε έναν κόσμο γεμάτο με ποιητικά και σχεδόν μαγικά τοπία.
Οι μαθητές μας, εμπνευσμένοι από τα παραμυθένια έργα του Rabuzin, δημιούργησαν τις δικές τους ονειρικές συνθέσεις. Τα έργα τους αντικατοπτρίζουν τη μαγευτική ατμόσφαιρα των πινάκων του και μεταφέρουν την αίσθηση της αρμονίας και της ηρεμίας που διαπνέει την τέχνη του.
Τhe Wellbeing through disciplines: Μουσική, Χορός, Ποίηση, Ζωγραφική
Σε αυτή τη δράση συνεργαστήκαμε με σχολεία από άλλες χώρες της Ευρώπης ώστε μέσα από τις τέχνες της μουσικής, της ποίησης και της ζωγραφικής να δημιουργήσουμε μια όμορφη ατμόσφαιρα και να αποκομίσουμε την εμπειρία μιας διεθνούς ομαδικής συνεργασίας.
Συνδυάζοντας φαντασία και ομαδικό πνεύμα καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα υπέροχο βίντεο. Μια ομάδα μαθητών έγραψε ένα ποίημα, το οποίο μετατρέψαμε σε τραγούδι με μουσική, ενώ μια άλλη ομάδα επιμελήθηκε τη χορογραφία που συνόδευε την παρουσίαση. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, οι μαθητές ανέδειξαν τη δύναμη της τέχνης και της ομαδικότητας, δημιουργώντας ένα μοναδικό αποτέλεσμα γεμάτο έμπνευση και συναισθήματα.
Επιπρόσθετα, τα παιδιά εξέφρασαν τη δημιουργικότητά τους μέσα από τη ζωγραφική, αφού επιμελήθηκαν και χρωμάτισαν με τέμπερες το πορτρέτο τους. Με φωτεινά χρώματα και φαντασία, αποτύπωσαν τη μοναδικότητά τους, αναδεικνύοντας τη σημασία της αυτοέκφρασης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Τα παιδιά για αυτή τους την συνεργασία και την δημιουργία των πορτραίτων τους κέρδισαν βραβείο συμμετοχής απο τις δημιουργούς του έργου.
“Το Δέντρο που Έδινε: Μια Ιστορία που Συνεχίζεται με Αγάπη και Φροντίδα”
Τα παιδιά άκουσαν την ιστορία του “Δέντρου που Έδινε”, εργάστηκαν πάνω σε σχετικές δραστηριότητες και εξέφρασαν τις σκέψεις τους. Στη συνέχεια, δημιούργησαν τη δική τους μηλιά, χρησιμοποιώντας κιμωλίες και τέμπερες με διαφορετικές τεχνικές. Τελικά, αποφάσισαν να ξαναγράψουν την ιστορία, αλλάζοντας την πορεία της και δίνοντάς της ένα νέο, πιο αισιόδοξο τέλος. Επιπλέον, επιμελήθηκαν και την εικονογράφηση της νέας τους εκδοχής, αποτυπώνοντας με δημιουργικό τρόπο τα δικά τους μηνύματα αγάπης και φροντίδας.
Οι Νηπιαγωγοί
Ιωάννα Χρυσανθακοπούλου & Μαρίνα Τζώκα
Τμήμα 2
Safer Internet Day
Μέσα από την ανάγνωση βιβλίων, τη συμμετοχή σε διαδραστικά παιχνίδια, τη δημιουργία της δικής τους ιστορίας και την αφίσα για την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου, τα παιδιά απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες για την ασφαλή πλοήγησή τους στο διαδίκτυο. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, έμαθαν να αναγνωρίζουν πιθανούς κινδύνους, να προστατεύουν τα προσωπικά τους δεδομένα και να αλληλοεπιδρούν υπεύθυνα με άλλους χρήστες. Η βιωματική μάθηση τα βοήθησε να κατανοήσουν τη σημασία της ψηφιακής ασφάλειας και να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ώστε να μπορούν να απολαμβάνουν το διαδίκτυο με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προσφέρει την ευκαιρία να αναδείξουμε τις θετικές χρήσεις της ψηφιακής τεχνολογίας και να διερευνήσουμε το ρόλο που όλοι διαδραματίζουμε συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας καλύτερης και ασφαλέστερης διαδικτυακής κοινότητας. Για τον λόγο αυτό δηλώσαμε την υποστήριξή μας στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025, που οργανώνεται κάθε χρόνο από https://better-internet-for-kids.europa.eu/en , που είναι το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη.
- Παίξαμε παιχνίδια για τα ψέματα και τις αλήθειες στο διαδίκτυο που δημιουργήθηκαν από τις Νηπιαγωγούς
Μάθε πως να είσαι ασφαλής στο διαδίκτυο-escape-room
Οι Νηπιαγωγοί: Ιωάννα Χρυσανθακοπούλου & Μαρίνα Τζώκα, Τμήμα 2
Σαλβαντόρ Νταλί: Τα Όνειρα στην Τέχνη
Ο Salvador Dalí ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες του σουρεαλιστικού κινήματος και είναι γνωστός για τα εντυπωσιακά του έργα. Χρησιμοποιώντας παραμορφωμένα αντικείμενα και ονειρικές εικόνες, ο Dalí δημιούργησε έναν κόσμο γεμάτο από σουρεαλιστικά στοιχεία που προκαλούν την αντίληψή μας για την πραγματικότητα.
Εμπνευσμένοι από τα έργα του δημιουργήσαμε τα δικά μας σουρεαλιστικά ρολόγια και δέντρα χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά όπως χαρτί, πηλό, ζύμη αλατιού και αλουμινόχαρτο. Αντιγράφοντας το μοναδικό στυλ του Dalí, τα έργα μας παρουσιάζουν ρευστές, παραμορφωμένες μορφές και ονειρικά στοιχεία που θυμίζουν τον τρόπο που ζωγράφιζε ο καλλιτέχνης.
Διεθνής Ημέρα Μη Βίας και Ειρήνης
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της 30ης Ιανουαρίου εμπνευστήκαμε από το σύνθημα του Μαχάτμα Γκάντι “Γίνε η αλλαγή που θέλεις να δεις στον κόσμο”, και λάβαμε μέρος στην καμπάνια “Είμαι η αλλαγή στο σχολείο μου”, η οποία έλαβε χώρα στο πλαίσιο των προγραμμάτων eTwinning “Calendar of Wellbeing in School” και “Together for Peace”.
Μέσα από τα βιβλία που διαβάσαμε, τις συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν και τις ομαδικές χειροτεχνίες που διακόσμησαν την τάξη, τα παιδιά έμαθαν ήρθαν σε επαφή με θετικές έννοιες όπως η καλοσύνη, η ειρήνη και η φιλία, ενώ παράλληλα αντιλήφθηκαν τη σημασία των καλών πράξεων. Η δράση αυτή τα βοήθησε να κατανοήσουν ότι κάθε μικρή θετική αλλαγή ξεκινά από τον ίδιο μας τον εαυτό!
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της καμπάνιας “Είμαι η Αλλαγή στο Σχολείο μου”, οι μαθητές διάβασαν βιβλία για την καλοσύνη, όπως “Οι Καλοσυνόγατες και ο Κακοπόντικας“, “Τα Χέρια Δεν Χτυπάνε, Τα Χέρια Αγαπάνε” και “Η Καλοσύνη”. Εμπνεύστηκαν να δημιουργήσουν ένα “Βάζο με Ευγενικές Λέξεις” ως σημειο αναφοράς για την επίλυση συγκρούσεων, καθώς και ένα “Βάζο Καλοσύνης”, όπου κάθε παιδί προσθέτει ένα μπαλάκι κάθε φορά που κάνει μια καλή πράξη, συμβάλλοντας με αυτό το τρόπο στη δημιουργία ενός ευχάριστου και ασφαλούς περιβάλλοντος στην τάξη.
Επιπρόσθετα τα παιδιά συμμετείχαν σε δραστηριότητες που τους βοήθησαν να αναγνωρίσουν τη διαφορά μεταξύ καλής και κακής συμπεριφοράς, όπως η δημιουργία ενός κώδικα καλής συμπεριφοράς με την μορφή ενός Παζλ σε Σχήμα Καρδιάς, όπου κάθε κομμάτι αντιπροσώπευει έναν κανόνα συμπεριφοράς. Η καρδιά παραμένει πολύχρωμη και ολοκληρωμένη όταν τηρούνται οι κανόνες, ενώ σε περιπτώσεις μη αποδεκτής συμπεριφοράς, αφαιρείται ένα κομμάτι, δείχνοντας με αυτό το τρόπο την αρνητική επίδραση των κακών πράξεων.
Μέσα από τις παραπάνω δράσεις, φύλλα εργασίας, ζωγραφιές και διαδραστικά παιχνίδια, τα παιδιά αναγνώρισαν τη σημασία της καλοσύνης, της ενσυναίσθησης και του σεβασμού. Η δράση ολοκληρώθηκε στις 30 Ιανουαρίου, την Παγκόσμια Ημέρα Μη Βίας στα Σχολεία, όπου οι μαθητές συζήτησαν τη διαχείριση συγκρούσεων και παρουσίασαν τις δημιουργικές τους εργασίες, ενισχύοντας το μήνυμα της καλοσύνης και του σεβασμού στο σχολείο τους.
Οι δραστηριότητες στο πλαίσιο της καμπάνιας “Είμαι η Αλλαγή στο Σχολείο μου” στόχευαν στη δημιουργία ενός συναισθηματικά ασφαλούς περιβάλλοντος όπου κάθε παιδί νιώθει αποδεκτό και πολύτιμο. Μέσα από τη θετική αλληλεπίδραση, την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και τη συνεργασία, οι μαθητές καλλιέργησαν δεξιότητες επικοινωνίας και διαχείρισης συγκρούσεων, ενισχύοντας τη συνοχή της τάξης και τις φιλίες τους.



























