Wellbeing through the disciplines: Ενεργός πολίτης
“Μαθαίνοντας τη Δημοκρατία: Τα Παιδιά Ψηφίζουν τον Ιδανικό Δήμαρχο”
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για την εκπαίδευση στον ενεργό πολίτη, τα παιδιά γνώρισαν τη μέθοδο της δημοκρατικής εκλογικής διαδικασίας. Έπειτα από την παρακολούθηση της σχετικής ιστορίας με τίτλο «Ο κύριος Δήμος και ο κύριος Τυρρανάκης», κλήθηκαν να εκφράσουν τη γνώμη τους και να ψηφίσουν ποιος, κατά τη δική τους άποψη, θα ήταν ο ιδανικός δήμαρχος. Μέσα από τη διαδικασία αυτή κατανόησαν βασικές έννοιες της δημοκρατίας, της συμμετοχής και της συλλογικής απόφασης.
Η τεχνική της ιδεοθύελλας (brainstorming) είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο παιδαγωγικό εργαλείο, ιδιαίτερα όταν εφαρμόζεται σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την πολιτειακή αγωγή και την καλλιέργεια της δημοκρατικής συνείδησης των παιδιών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράσουν ελεύθερα και αυθόρμητα τις πρώτες τους σκέψεις, χωρίς φόβο για το αν είναι σωστές ή λάθος.
Συγκεκριμένα, όταν η ιδεοθύελλα εφαρμόζεται στο πλαίσιο συζήτησης για τις εκλογές και τη δημοκρατική διαδικασία, τα παιδιά καλούνται να αναστοχαστούν πάνω στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των υποψηφίων. Μέσα από τις σκέψεις και τις ιδέες τους, αναδεικνύονται οι αντιλήψεις τους για το τι κάνει έναν δήμαρχο ή έναν αντιπρόσωπο «καλό» ή «κατάλληλο».
Στη συνέχεια της δραστηριότητας, τα παιδιά, τοποθετημένα πίσω από ένα παραβάν, αποφάσισαν το καθένα ξεχωριστά για την ψήφο εμπιστοσύνης τους προς τον υποψήφιο της επιλογής τους. Με αυτόν τον τρόπο, βίωσαν στην πράξη τη σημασία της μυστικότητας και της ατομικής ευθύνης στην εκλογική διαδικασία. Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά έμαθαν πώς διεξάγονται οι εκλογές σε ένα δημοκρατικό σύστημα, κατανόησαν τη σημασία της συμμετοχής και της προσωπικής κρίσης, και ανέπτυξαν ουσιαστικά τη δημοκρατική τους συνείδηση.
Ο κύριος Δήμος και ο κύριος Τυρρανάκης
Τμήμα 2
Ιωάννα Χρυσανθακοπούλου
Μαρίνα Τζώκα