Ήρθε πάλι η πασχαλιά…..

Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχετε όλοι.

Σήμερα είναι Δευτέρα 6 Απριλίου 2020.

Πώς νιώθετε σήμερα;

Είστε χαρούμενοι;Λυπημένοι;Θυμωμένοι;

Προβληματισμένοι;Τρελαμένοι;

Φοβισμένοι;Ενθουσιασμένοι;

Συναισθηματική ρύθμιση στο νηπιαγωγείο - Παιδαγωγική τεχνική

Αυτή την εβδομάδα θα μιλήσουμε για το Πάσχα,για τα έθιμα και για τα Πάθη του Χριστού.

Όταν ακούτε τη λέξη ΠΑΣΧΑ τι εικόνες σας έρχονται στο μυαλό;

 

Πίνακες Αναφοράς για το ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ ~ Los Niños

 

dreamskindergarten Το νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι !: Πίνακες ...(http://dreamskindergarten.blogspot.com/2012/03/blog-post_30.html)

 

Τι κάνουμε το Πάσχα;

Πάσχα στο Νηπιαγωγείο: Πασχαλινά Έθιμα - Πίνακες Αναφοράς και ...

Τι φωνάζει η λέξη Πάσχα;Φωνάζει π….Π μεγάλο και  π μικρό.

Μπορούμε να βρούμε λέξεις από π……Μέσα στο σπίτι, ψάξτε να βρείτε αντικείμενα που αρχίζουν από π…..Πολύ ωραία!

Ας ακούσουμε ένα τραγουδάκι 

Ήρθε πάλι η πασχαλιά

Θέλετε σήμερα να κάνουμε μια κατασκευή;

Λοιπόν, θα πάρετε ένα χαρτόκουτο και θα σχεδιάσετε πάνω με ένα μολύβι, ένα μεγάλο αυγό. Τι σχήμα έχει το αυγό;….Έχει ωοειδές σχήμα.  Ας το δούμε…

Eggs Clipart Egg Carton - Oeuf De Paques Vide | Transparent PNG ...

Προσπαθήστε να το σχεδιάσετε πάνω  στο χαρτόκουτο.Έπειτα θα ζητήσετε τη βοήθεια ενός μεγάλου για να κόψετε το αυγό που σχεδιάσατε. Αφού το κόψετε μπορείτε να το στολίσετε με κομμάτια από μια χαρτοπετσέτα.Σκίζετε τη χαρτοπετσέτα σε μικρά κομμάτια ή την κόβετε με το ψαλιδάκι σας και έπειτα  τα κολλάτε πάνω στο αυγό σας. Μπορείτε να κόψετε κομμάτια από διαφορετικού χρώματος χαρτοπετσέτες και να γίνει πολύχρωμο το αυγό σας!Επίσης μπορείτε να κόψετε τη χαρτοπετσέτα σε λωρίδες.Μπορείτε να σχηματίσετε με το κάθε χρώμα  μια γραμμή οριζόντια ή κάθετη.

Αν έχετε μπογιές, μπορείτε και να βάψετε το αυγό σας!

Η μαμά σίγουρα κάπου θα έχει και μια κορδέλα για να το στολίσετε!

Κι αν θέλετε, μπορείτε να του βάλετε και ένα ξυλάκι από σουβλάκι με σελοτέιπ ή κάποιο αυτοκόλλητο, ή με μονωτική ταινία του μπαμπά ή χαρτοταινία ή να τρυπήσετε με προσοχή το χαρτόκουτο αν έχει αρκετό πάχος.

Πασχαλινή αυγο..κατασκευή – …Στο Νηπιαγωγείο

(https://teaching2kindergarten.wordpress.com)

Λοιπόν παιδιά ο Χριστός όταν μεγάλωσε άρχισε να μιλάει για τον Θεό και για την αγάπη. Πολλοί άνθρωποι πίστευαν στον Χριστό και τον αγαπούσαν. Υπήρχαν όμως και ορισμένοι , στους οποίους δεν άρεσαν όλα όσα έλεγε και έκανε ο Χριστός και για αυτό θα δούμε άλλη μέρα ότι του έκαναν κακό και τον οδήγησαν στη Σταύρωση.

Πάμε όμως τώρα να παρακολουθήσουμε ένα βίντεο με θαύματα που έκανε ο Χριστός και με την Ανάσταση του φίλου του του Λαζάρου.

ΘΑΥΜΑΤΑ-Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ

Ζωγραφίστε την ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ σε ένα χαρτί.

Το Σάββατο που μας έρχεται, δηλαδή σε πέντε ημέρες, είναι η γιορτή του Λαζάρου και την ημέρα αυτή τα παιδιά λένε τα κάλαντα του Λαζάρου.Για να τα θυμηθούμε

Που ‘σαι Λάζαρε, πού είναι η φωνή σου

που σε γύρευε η μάνα κ’ αδερφή σου.

Ήμουνα στη γη, στη γη

βαθιά χωμένος

κ από τους εχθρούς,

εχθρούς βαλαντωμένος.

Βάγια, βάγια των βαγιών

τρώνε ψάρια των κολιών

και την άλλη Κυριακή

ψήνουν το παχύ αρνί.

Ας τα ακούσουμε τώρα πατώντας ΚΑΛΑΝΤΑ ΛΑΖΑΡΟΥ

Την ίδια μέρα φτιάχνουμε γλυκά ψωμάκια που λέγονται λαζαράκια, πασχαλινά ζυμανθρωπάκια και τους δίνουμε αυτό το σχήμα που μοιάζει με το Λάζαρο.

Αυτή είναι η παραδοσιακή συνταγή για τα Λαζαράκια του Σαββάτου ...

Σας αφήνω μια συνταγή εδώ, για όποιον θελήσει να τα φτιάξει!

           Υλικά

  • 400 γρ. νερό, χλιαρό
  • 1 κ.σ. μαγιά ξηρή
  • 150 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
  • 50 γρ. ελαιόλαδο
  • 1 κ.γ. κανέλα
  • 1/4 κ.γ. γαρίφαλο, σε σκόνη
  • 1/2 κ.γ. κάρδαμο (κακουλέ)
  • 1/4 κ.γ. αλάτι
  • 800 γρ. αλεύρι γ.ο.χ.
  • 50 γρ. σταφίδες
  • 50 γρ. καρύδια, χοντροκομμένα
  • 40 γαρίφαλα

                             Εκτέλεση

  • Στον κάδο του μίξερ, προσθέτουμε το νερό, τη μαγιά και τη ζάχαρη.
  • Ανακατεύουμε καλά με ένα σύρμα χειρός για να διαλυθεί και το αφήνουμε για 10 λεπτά μέχρι να ενεργοποιηθεί η μαγιά.
  • Προσθέτουμε το ελαιόλαδο, την κανέλα, το γαρίφαλο σε σκόνη, το κάρδαμο, το αλάτι και το αλεύρι.
  • Χτυπάμε με τον γάντζο σε μέτρια ταχύτητα για 8-10 λεπτά μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα και να δέσει το ζυμάρι.
  • Αφήνουμε τη ζύμη να ξεκουραστεί σκεπασμένη με μια πετσέτα για 30 λεπτά.
  • Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170° C στον αέρα.
  • Αφού η ζύμη έχει ξεκουραστεί τη χωρίζουμε σε 20 μπαλάκια των 60 γρ. το καθένα.
  • Από το κάθε μπαλάκι ζυγίζουμε 50 γρ. για το σώμα και 10 γρ. για τα χεράκια.
  • Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τις σταφίδες και τα καρύδια ώστε να φτιάξουμε το μείγμα της γέμισης.
  • Πλάθουμε το σώμα από τα Λαζαράκια σε μακρόστενο σχήμα, γεμίζουμε με 1 κ.γ. από τη γέμιση, κλείνουμε καλά και με την υπόλοιπη ζύμη και φτιάχνουμε 2 χεράκια τα οποία περνάμε χιαστί από την πίσω μεριά για να καταλήξουν σε σχήμα Χ μπροστά.
  • Τοποθετούμε γαρίφαλα για τα μάτια.
  • Μεταφέρουμε τα Λαζαράκια σε ένα ταψί στρωμένο με λαδόκολλα και ψήνουμε για 20-30 λεπτά.
  • Σερβίρουμε.

Τη συνταγή πήραμε από ΑΚΗΣ ΠΕΤΡΕΤΖΙΚΗΣ

Αυτά για σήμερα.

Σας φιλώ γλυκά!

Happy teacher clipart 1 » Clipart Station

(https://clipartstation.com/happy-teacher-clipart-1/)

Σήμερα…..

Καλημέρα πέρα ως πέρα!

Ελπίζω να είστε όλοι καλά, μικροί και μεγάλοι. Να έχετε κοιμηθεί καλά και να έχετε φάει ένα γερό πρωινό!

Σήμερα είναι Παρασκευή 5 Απριλίου 2020. Ποιος θυμάται τι μέρα είχαμε χθες; Αύριο θα έχουμε….

Πάμε να βρούμε την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Μέρες, Εποχές και μήνες στο Νηπιαγωγείο. - Kindergarten Stories

Ο καιρός μας σήμερα …..ΚΑΡΤΕΣ - ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ( ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΚΑΙΡΟΥ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ...   (εικόνα από:http://xwrapaidiwn.blogspot.com/2011/04/blog-post_9296.html)

Σε ποια εποχή βρισκόμαστε;

                                ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ             ΑΝΟΙΞΗ                              ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ         ΧΕΙΜΩΝΑΣ

(εικόνα από:https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/children-showing-the-four-seasons-vector-1595423)

Ας θυμηθούμε τώρα και τους μήνες. Οι μήνες είναι…….Πόσοι; ……Οι μήνες είναι 12

Ας βρούμε τώρα τον Απρίλιο……

Λίστα αναφοράς και καρτέλες για τους μήνες του έτους | Greek ...

(εικόνα από:http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/07/blog-post_8308.html)

Σας υποσχέθηκα χθες, πως  σήμερα , θα σας έχω μια έκπληξη!Το αγαπημένο σας παραμύθι!

 

Το παραμύθι θα το απολαύσετε από μια παρουσίαση των παιδιών του 9ου Νηπιαγωγείου Περάματος .Μπορείτε να δείτε και τις ζωγραφιές  τους.

Ας θυμηθούμε όμως πρώτα πώς ξεκινάει ένα παραμύθι….Μια φορά κι έναν καιρό….

Πατήστε στα μπλε γράμματα και το παραμύθι θα εμφανιστεί .

 Καλή ανάγνωση!

Η σουσουράδα και η ουρά της

και πώς τελειώνει ένα παραμύθι…..

Έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!……Και δυο τσουβάλια πίτουρα!

Μπορείτε να μοιράσετε ρόλους στην οικογένεια και να “παίξετε το παραμύθι”.Μπορείτε όλοι μαζί να ζωγραφίσετε ό,τι σας έκανε εντύπωση και να δείξει ο ένας στον άλλον τι έφτιαξε.

Μετά το κολατσιό σας, θα συναντηθούμε πάλι εδώ να παίξουμε!

ΑΝΟΙΞΕ ΤΟ ΚΟΥΤΊ!

 

 

Ενημερωτικό υλικό σχετικά με την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο

Με εγκύκλιό του σήμερα το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εφιστά την προσοχή σας στα παρακάτω.Παρακαλούμε να διαβάσετε με προσοχή τις συμβουλές που σας δίνονται.

Ασφαλής εκπαίδευση εξ’ αποστάσεως

Ασφαλής εξ’ αποστάσεως εργασία

Συμβουλές χρήσης του διαδικτύου

Συμβουλές για γονείς

Σας προτείνουμε και την παρακάτω ιστορία με τον Παπάκη!

Ο Διάσημος φίλος του @Παπάκη

2 Απριλίου-Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Καλημέρα,καλημέρα!

Ελπίζω να έχετε ξεκουραστεί, να έχετε ρίξει νερό στο όμορφο προσωπάκι σας, να έχετε βάλει τα καθαρά σας ρουχαλάκια, γιατί όπως λένε και οι μεγάλοι “Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΣΗ ΑΡΧΟΝΤΙΑ!” και να είστε έτοιμοι για τη σημερινή μας συνάντηση.

Λοιπόν σήμερα είναι Πέμπτη 2 Απριλίου 2020. Αφού σήμερα είναι Πέμπτη,χθες τι ημέρα ήταν; Και αύριο;

Αλήθεια σε ποια εποχή βρισκόμαστε;

Τι καιρό έχει;

Πολύ ωραία!

Σήμερα λοιπόν, αν βρισκόμασταν στη τάξη μας, θα βλέπαμε στο ημερολόγιο του Απριλίου, στον αριθμό 2, την εικόνα ενός βιβλίου.Books clip art book free danasojak top 2 - Clip Art LibraryΞέρετε γιατί; Γιατί κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, σε όλο τον κόσμο είναι η γιορτή των παιδικών βιβλίων.

Έτσι και φέτος, σήμερα, σε όλο τον κόσμο. μικροί και μεγάλοι,διαβάζουν και παίζουν παιχνίδια με τα βιβλία.

Εδώ θα δείτε και την αφίσα που έχουν φτιάξει για το 2020.Κάθε χρόνο μια χώρα αναλαμβάνει να φτιάξει την αφίσα για αυτή τη μεγάλη γιορτή. Φέτος την έφτιαξε η χώρα της Σλοβενίας.

pagkosmia hmera paidikou vivliou 2020

Μήπως ξέρετε γιατί διάλεξαν αυτή την ημερομηνία;Δηλαδή γιατί στις 2 Απριλίου κάθε χρόνο;

Ακούστε λοιπόν….Στις 2 Απριλίου, πριν πολλά χρόνια γεννήθηκε ένας σπουδαίος παραμυθάς, ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν - Φεγγαρόσκονη

Και για να τον τιμήσουν και να τον ευχαριστήσουν για τα όμορφα παραμύθια που έγραψε, καθιέρωσαν αυτή την ημερομηνία για τη γιορτή του παιδικού βιβλίου.

Ποιος μπορεί να πει γρήγορα το όνομα ΧΑΝΣ ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΑΝΤΕΡΣΕΝ;

Κάποια από τα παραμύθια του είναι:

  •  Η μικρή γοργόνα
  •  Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα
  •  Οι αγριόκυκνοι
  •  Η Βασίλισσα του χιονιού
  • Η Τοσοδούλα
  • Το ασχημόπαπο
  • Τα κόκκινα παπούτσια
  • Το κοριτσάκι με τα σπίρτα
  • Το μολυβένιο στρατιωτάκι

 

1)Τώρα θα ήθελα να σας ρωτήσω ποιο ή ποια  είναι το/τα αγαπημένο/α σας βιβλίο/α….και γιατί σας αρέσει….

Σκεφτείτε κάποιο που έχετε στο σπίτι και κάποιο που έχουμε διαβάσει στο σχολείο….

Θέλω τώρα να ψάξετε στο σπίτι σας και να βρείτε το αγαπημένο σας βιβλίο.Αν θέλετε μπορείτε να μου στείλετε τον τίτλο του βιβλίου και να φωτογραφίσετε το εξώφυλλό του.

Προσπαθήστε να βρείτε τον τίτλο του, το όνομά του δηλαδή…..Συνήθως, έχουμε πει, είναι με μεγάλα γράμματα…

Αφού βρείτε το αγαπημένο σας βιβλίο στο σπίτι, μπορείτε να το διαβάσετε με τη βοήθεια κάποιου μεγάλου ή μόνοι σας! Ζητήστε να σας διαβάσουν και το όνομα του συγγραφέα, εκείνου δηλαδή που έγραψε το βιβλίο.

Θα χαιρόμουν πολύ να δω μια ζωγραφιά από το αγαπημένο σας βιβλίο.

Ξέχασα να σας ρωτήσω…..τι φωνάζει η λέξη ΒΙΒΛΙΟ; ……….Φωνάζει Β όπως βιβλίο, όπως Βάγια!Όπως……….;;;;;Για να ακούσω λεξούλες……

Β μεγάλο και β μικρό.

Νομίζω όμως πως έφτασε η ώρα για κολατσιό!Θα συνεχίσουμε σε λίγο!

Ξέρετε, δεν υπάρχουν μόνο τα έντυπα βιβλία, εκείνα δηλαδή που πιάνουμε στα χέρια μας, υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά βιβλία, τα οποία έχουμε δει ξανά.

2)Θέλετε να διαβάσουμε ένα τέτοιο βιβλίο;

Λοιπόν  αν πατήσετε στα μπλε γράμματα θα μπορέσετε να διαβάσετε ένα παραμύθι με τον τίτλο

Ο μαυρούλης από την σελίδα HELP POST

Μήπως σας θυμίζει κάποιο άλλο βιβλίο που είχαμε διαβάσει;Ποιος άλλος ήρωας βιβλίου ήθελε να αλλάξει το χρώμα του και να γίνει σαν τους άλλους; ……..Ο πράσινος λύκος!Θυμάστε;

Τελικά είναι ωραίο να είσαι διαφορετικός; Αν ήμαστε όλοι ίδιοι;

3) Θέλετε να παίξετε ένα παιχνίδι;

Λοιπόν θα πατήσετε πάνω στα μπλε γράμματα πιο κάτω και θα εμφανιστεί ένα παιχνίδι. Εκεί θα συναντήστε ήρωες από γνωστά σας παραμύθια.Με τη βοήθεια ενός μεγάλου ή και μόνοι σας, σιγά σιγά φωνάζοντας τα γραμματάκια, θα διαβάζετε τους τίτλους των παραμυθιών και θα βάζετε δίπλα τον αντίστοιχο ήρωα.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ

ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

4) Κι άλλο ένα παιχνίδι; ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ!

Λοιπόν τοποθετείτε πάνω στο κρεβάτι, στο τραπέζι, στον καναπέ ή στο πάτωμα 5 βιβλία.Έπειτα βγαίνετε έξω από το δωμάτιο ή απομακρύνεστε και κάποιος κρύβει ένα βιβλίο.Θυμάστε ποιο είναι;

5) Εδώ μπορείς να ακούσεις ιστορίες Παραμύθια από τη μάγισσα Σουμουτού-Εκδόσεις πατάκη

Θέλω να θυμάσαι κάτι πολύ σημαντικό…

Ένα βιβλίο είναι ένας καλός φίλος.Και αυτές τις ημέρες που βρίσκεσαι στο σπίτι, θα μπορούσες να διαβάζεις ό,τι βιβλίο θες, όσες φορές θες και όπου θες.Στη κουζίνα, στο μπάνιο, στον καναπέ,στο κρεβάτι, κάτω απ’το τραπέζι….ΠΑΝΤΟΥ!

ΙΔΕΑ!Αν θέλεις πάρε δύο καρέκλες, τοποθέτησέ τες σε μικρή  απόσταση μεταξύ τους, ρίξε μια κουβέρτα από πάνω και έτοιμη η σκηνή σου! Πάρε ένα βιβλίο και ένα φακό αν χρειαστεί, ζήτησε να μην σε ενοχλήσει κανείς και ξεκίνα το διάβασμα σου.

Το βιβλίο σε βοηθά να ταξιδεύεις μέσα από τις εικόνες του και τα λόγια του. Ακόμη και μόνος να είσαι στο σπίτι ή στο δωμάτιό σου, το βιβλίο σου κρατά συντροφιά.

Αύριο,Παρασκευή,  θα σας έχω εδώ ένα πολύ αγαπημένο σας παραμύθι….ΕΚΠΛΗΞΗ!

Τώρα όμως θα σας αποχαιρετήσω με ένα τραγουδάκι.

Πατήστε επάνω για να το ακούσετε…Το βιβλίο

ΣΑΣ ΦΙΛΩ ΓΛΥΚΑ!

Θα περιμένω νέα σας.

 

Πρωταπριλιά σήμερα!Καλό μήνα!

Καλημέρα σε όλους!

Έφυγε ο ΤΡΕΛΟΜΑΡΤΗΣ και σήμερα είναι Τετάρτη 1 Απριλίου του 2020.

Για να ελέγξουμε τη μνήμη μας…..Αφού σήμερα είναι Τετάρτη;Χθες τι ημέρα ήταν; Αύριο τι ημέρα θα είναι;

Να σας πω κάτι;Χθες συνάντησα έναν δεινόσαυρο!Ήταν πολύ ψηλός και δυνατός!

Χι,χι,χι!Σας έκανα πλάκα!Πρωταπριλιά σήμερα!

Σήμερα είναι η ημέρα που λέμε ψέματα.Μικρά, αθώα ψέματα που δεν κάνουν κακό σε κανέναν.Ψέματα που τα λέμε για να γελάσουμε ή να πειράξουμε κάποιον.

Σκεφτήκατε τι πλάκα θα κάνετε στη μαμά και στο μπαμπά;

Με βοηθάτε σας παρακαλώ να θυμηθώ η λέξη ΨΕΜΑ τι φωνάζει μπροστά; Γνωρίζετε άλλες λέξεις από ψ;Μπορείτε αν θέλετε να ψάξετε κάτι μέσα στο σπίτι που ξεκινάει από το γράμμα ψ, να το φωτογραφίσετε και να μου το στείλετε.

Ψ μεγάλο και ψ μικρό

Μπορείτε να παίξετε και αυτό το παιχνίδι εδώ: ΠΑΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Ψ

Μήπως ξέρετε να μου πείτε, όταν κάποιος δεν λέει ψέματα, τι λέει;Λέει Α…………….ΑΛΗΘΕΙΑ!

Τι μας αρέσει περισσότερο;Το ΨΕΜΑ ή η ΑΛΗΘΕΙΑ;

Πώς νιώθετε όταν κάποιος σας πει ψέματα και πώς όταν σας πει την αλήθεια;

Θέλετε να παίξουμε ένα παιχνίδι;

Λοιπόν, θα κόψετε ένα χαρτί σε δύο κομμάτια.Στο ένα θα γράψετε το γράμμα Ψ και στο άλλο το γράμμα Α. Κάποιος θα σας λέει κάποιες φράσεις και εσείς θα προσπαθείτε να βρείτε αν είναι αλήθεια ή ψέματα αυτό που σας λέει. Αν είναι ψέματα, θα σηκώνεται ψηλά το χαρτί με το γράμμα Ψ.Αν είναι αλήθεια, θα σηκώνεται ψηλά το χαρτί με το γράμμα Α.

Το ίδιο παιχνίδι μπορείτε να το παίξετε αν καθίσετε σε μια καρέκλα.Όταν αυτό που ακούτε είναι αλήθεια θα σηκώνεστε, αν είναι ψέμα θα παραμένετε καθισμένοι.

Τον ΠΙΝΟΚΙΟ τον γνωρίζετε; Θέλετε να δούμε μια παράσταση κουκλοθεάτρου;

ΠΙΝΟΚΙΟ-ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ 

(ΠΙΝΟΚΙΟ του Κάρλο Κολόντι / από την ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (2016))

“Κυνηγός και εξολοθρευτής μικροβίων”

Καλήμερα σε όλους!

Να θυμηθούμε πάλι τι κάνουμε τώρα που μένουμε στο σπίτι μας…..

Πριν κλείσει το σχολείο μας, είχαμε μιλήσει για τα μικρόβια και πως μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε.Είδαμε αυτό  το βίντεο Σωστό Πλύσιμο Χεριών ,είδαμε εικόνες μικροβίων και τα ζωγραφίσαμε.Φυσώντας ένα  καλαμάκι έφτιαξε ο καθένας το δικό του μικρόβιο και φυσικά γίναμε μικροί ήρωες και με το μεγεθυντικό μας φακό, ανακαλύπταμε τα μικρόβια και τα εξουδετερώναμε με σαπούνι και νερό φυσικά!

Τέλος φτιάξαμε και μια αφίσα για να θυμόμαστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε και να κάνουμε!

Ας παίξουμε με τα μικρόβια!

Σήμερα αν θέλετε μπορείτε να κάνετε ένα πείραμα.

Θα χρειαστείτε μια λεκάνη με νερό, πιπέρι και σαπούνι.

Θα ρίξετε μέσα στο νερό πιπέρι.

Θα βάλετε στο χέρι σας λίγο σαπούνι και θα το ακουμπήστε στο νερό;

Τι παρατηρείτε;

Το ίδιο συμβαίνει και με τα μικρόβια όταν πλένουμε τα χέρια μας!

Χρόνια πολλά!25η Μαρτίου 1821

Καλημέρα και χρόνια πολλά σε όλους.

Σήμερα είναι 25 Μαρτίου 2020.

Σαν σήμερα πριν πολλά χρόνια οι Έλληνες ξεκίνησαν τον αγώνα για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ τους από τους Τούρκους. Ο αγώνας τους κράτησε 8 χρόνια όμως κατάφεραν με αγάπη για την ΕΛΛΑΔΑ και υπομονή να διώξουν τους Τούρκους και να ζούμε και εμείς σήμερα ελεύθεροι.

Μου στείλατε τις ζωγραφιές σας με την ελληνική σημαία.Είναι υπέροχες!Μπράβο σας!!!2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας » Blog Archive » Η ...

1)Ποια είναι τα χρώματα της σημαίας μας;Τι σας θυμίζουν;Πόσες λωρίδες έχει η σημαία μας;Θυμάστε;Έχει 9.

Πόσες άσπρες και πόσες μπλε;Τι σύμβολο έχει πάνω της;

Πάμε να φτιάξουμε ένα παζλ με τον πίνακα που έχουμε στην τάξη μας “νέος σημαιοφόρος-Αλέκος Φασιανός”

ΝΕΟΣ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΣ-ΠΙΝΑΚΑΣ-ΑΛΕΚΟΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ

2)Θέλετε να δούμε ορισμένους από τους ήρωες του 1821;

Το ιστορικό ντοκιμαντέρ του Κώστα Γκιουλέκα για τους Ήρωες του 1821Πολλοί οι ήρωες και οι ηρωίδες……Ας δούμε ένα βίντεο ΗΡΩΕΣ-1821

Τι παρατηρήσατε;Τα ρούχα τους μοιάζουν με τα δικά μας;Είδατε μόνο άντρες ή και γυναίκες;Ποιος σας έκανε εντύπωση;

Μπορείτε σε ένα χαρτί να ζωγραφίστε τον αγαπημένο σας ήρωα και αν έχετε φίλτρο του καφέ ή άσπρη χαρτοπετσέτα, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να του βάλετε μια φουστανέλα.

Πάμε να φτιάξουμε ένα παζλ με έναν εύζωνα

ΠΑΖΛ-ΤΣΟΛΙΑΣ

3)Ο πόλεμος δεν αρέσει σε κανέναν μας. Μας αρέσει να έχουμε….τι; ΕΙΡΗΝΗ!

Για αυτό ας θυμηθούμε πάλι μερικούς στίχους από το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου που μιλάει για την ΕΙΡΗΝΗ.

Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη.
Τ’ όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη.
Τα λόγια της αγάπης κάτω απ’ τα δέντρα,
είναι η ειρήνη.

Ειρήνη είναι η μυρωδιά του φαγητού το βράδι,

Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα

κ’ ένα βιβλίο μπροστά στο παιδί που ξυπνάει.

Η ειρήνη είναι τα σφιγμένα χέρια των ανθρώπων
είναι το ζεστό ψωμί στο τραπέζι του κόσμου
είναι το χαμόγελο της μάνας.
Μονάχα αυτό.
Τίποτ’ άλλο δεν είναι η ειρήνη.

Ειρήνη. Τίποτ’ άλλο. Ειρήνη.

ΑΘΗΝΑ, Γενάρης 1953,Από τη συλλογή Αγρύπνια (1941-1953)

[πηγή: Γιάννης Ρίτσος, Ποιήματα 1930-1960, Β΄ τόμος, Εκδόσεις «Κέδρος», Αθηνα 1961, σ. 173-175]

4)Τον γνωρίζετε τον Καραγκιόζη;Κάποτε συνάντησε ένα ήρωα του 1821.Τον Αθανάσιο Διάκο.Όταν βρείτε χρόνο δείτε όλοι μαζί την παράσταση από τον καραγκιοζοπαίχτη Ευγένιο Σπαθάρη.

Ο Καραγκιόζης και ο Αθανάσιος Διάκος

5)Στο τέλος κάθε γιορτής για την 25η Μαρτίου, λέμε όλοι μαζί τον εθνικό μας ύμνο. Ας τον ακούσουμε.

ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ

 

 

Επιστολή προς τους γονείς από τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας

Αγαπητοί γονείς και αγαπητά μας παιδιά,

ως Συντονίστριες Νηπιαγωγών του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας, με αυτό το μήνυμα επικοινωνούμε μαζί σας για να σας πούμε λίγα λόγια.

Είμαστε ήδη στην εβδομάδα της διπλής μεγάλης γιορτής της 25ης Μαρτίου (https://64ppa.blogspot.com επιλέξτε 25 Μαρτίου). Αυτή τη φορά είμαστε «αιχμάλωτοι» ενός ιού, με τον οποίο γίνονται ήδη μάχες. Εκείνο που εμείς χρειάζεται να κάνουμε είναι να ακούμε τις συμβουλές των ειδικών, να πλένουμε καλά τα χέρια μας και να μένουμε σπίτι, θεωρώντας πως ήδη νοσούμε. Έτσι θα προσέχουμε να μην κολλήσουμε και άλλους.

Όμως η ζωή δεν σταματά και όλοι είμαστε ενεργοί πολίτες και άνθρωποι ζωντανοί που θέλουμε να κάνουμε πράγματα. Ήρθε η ώρα να δώσουμε περισσότερο χρόνο ο ένας στον άλλο. Μείνετε σπίτι, αλλά ζήστε δημιουργικά μαζί με τα παιδιά σας. Ένα «φυλακισμένο» στο σπίτι παιδί δεν έχει που να βγάλει την ενέργειά του. Ασχοληθείτε μαζί του μέσα από δραστηριότητες που σας προτείνουμε εμείς στο ιστολόγιο Προσχολικής Εκπαίδευσης Δράσεις (https://64ppa.blogspot.com). Είναι χαρούμενες δραστηριότητες και δημιουργικές. Τα παιδιά της ηλικίας του Νηπιαγωγείου έχουν ανάγκη καλλιέργειας του προφορικού τους λόγου. Θα βρείτε υλικά για να τα βοηθήσετε να δημιουργούν ιστορίες που έχουν αρχή, μέση και τέλος. Αν έχετε ξεμείνει από χαρτί Α4, μην ανησυχείτε. Πάρτε για αρχή τρία αντικείμενα και στη συνέχεια περισσότερα και ζητήστε τους με αυτά να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες. Παραδείγματος χάρη ένα ανθρωπάκι, ένα τουβλάκι και ένα μαρκαδόρο. Όποια ιστορία και να φτιάξει το παιδί είναι άξιο συγχαρητηρίων.

Εκτυπώστε επιτραπέζια παιχνίδια στα οποία μπορείτε να παίξετε μικροί και μεγάλοι(https://64ppa.blogspot.com επιλέξτε Παιχνίδι).

Επισκεφτείτε Μουσεία για Εικονικές Περιηγήσεις (https://64ppa.blogspot.com επιλέξτε Μουσεία).

Αφήστε το παιδί να ζωγραφίσει ελεύθερα. Ρωτήστε το όταν τελειώσει τι έφτιαξε. Επιβραβεύστε το. Ρωτήστε το μήπως θα ήθελε να προσθέσει κάτι ή πείτε του ότι κάτι λείπει για να το βοηθήσετε να σκεφτεί τι άλλο μπορεί να βάλει στη ζωγραφιά του και αφήστε το ελεύθερο να συνεχίσει ή να τελειώσει.

Επίσης στις σελίδες μας θα βρείτε λογοτεχνικά βιβλία (https://64ppa.blogspot.com επιλέξτε Βιβλιοθήκη). Επιλέξτε αυτά που είναι κατάλληλα για παιδιά Νηπιαγωγείου και διαβάστε τους ένα την ημέρα. Παίξτε με τα βιβλία, π.χ.: α) Παρατηρήστε το εξώφυλλο του βιβλίου πριν την ανάγνωσή του. Ζητήστε από το παιδί να σας πει τι νομίζει ότι θα λέει, ποιος να είναι ο πρωταγωνιστής κ.λπ.

β) Μάντεψε τον τίτλο. Πριν διαβαστεί η ιστορία, βλέποντας το εξώφυλλο προσπαθούν να μαντέψουν τον τίτλο. Μετά βλέπουμε αν οι τίτλοι που επιλέξαμε αντιπροσωπεύουν το παραμύθι, κ.λπ.

γ) Παίξτε τους διαλόγους των ηρώων.

δ) Με αντικείμενα του σπιτιού και με τα παιγνίδια των παιδιών φτιάξτε το σκηνικό για ένα περιστατικό της ιστορίας (Δεν πειράζει αν το σπίτι αλλάξει για λίγο μορφή. Συμφωνείστε με τα παιδιά ότι η τακτοποίηση είναι μέρος  αυτού του παιχνιδιού).

ε)Παιχνίδια συνειρμών. Λέει κάποιος μία λέξη και οι άλλοι λένε όποια σχετική τους έρχεται στο μυαλό.

στ) Αν ήμουν κάποιος άλλος. (Π.χ. Η Κοκκινοσκουφίστα, πώς θα διακοσμούσα το δωμάτιο μου;).

ζ) Τα ονόματα των ηρώων. Σχολιάζουμε τα ονόματα των ηρώων. Φτιάχνουμε ονόματα για τους δικούς μας ήρωες.

η) Παραλείποντας λέξεις ή φράσεις (Μια φορά κι …, ένα βατραχάκι πρασινούλη σα …).

θ)Σταματήστε πριν τελειώσει το βιβλίο και ζητήστε από τα παιδιά να δώσουν το δικό τους τέλος στην ιστορία. Μετά διαβάστε και το τέλος του συγγραφέα.

ι) Μάντεψε ποιος είμαι. Βάζω με το μυαλό μου έναν ήρωα και με 10 ερωτήσεις οι άλλοι προσπαθούν να τον αναγνωρίσουν.

ια) Φαντάσου την ιστορία. Δίνουμε στα παιδιά έναν τίτλο και μαντεύουν την ιστορία (π.χ. Ο καλόκαρδος λύκος).

ιβ) Από ποιο γράμμα αρχίζει το όνομα του ήρωα. Βρίσκουμε λέξεις, αντικείμενα με το ίδιο γράμμα και τα γράφουμε σε ένα χαρτόνι.

ιγ) Μιλάμε για το πώς νιώθουμε εμείς και οι ήρωες των βιβλίων (συναισθήματα).

Δώστε στα παιδιά να σκίσουν, να κόψουν, να κολλήσουν, να βάψουν, να χτίσουν, να παίξουν, να χαρούν.

Να είστε όλοι καλά και βέβαιοι ότι όλα θα περάσουν με τη δική μας προσπάθεια και του Θεού τη βοήθεια.

Οι Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Δυτικής Ελλάδας

Βοϊνέσκου Ζαχαρούλα, Διδάχου Ελένη, Κουζέλη Χαρούλα, Νικολακοπούλου Ελένη

Προτάσεις για την 25η Μαρτίου

Αγαπητοί γονείς και αγαπημένα μου παιδιά,

Σε δύο μέρες γιορτάζουμε την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821. Δυστυχώς φέτος δεν θα μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε εορταστικές εκδηλώσεις όλοι μαζί στο σχολείο μας, όμως μπορούμε να προσπαθήσουμε να κάνουμε μια μικρή γιορτή στο σπίτι μας. ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!

Σας παραθέτω κάποιες προτάσεις και ιδέες για την ημέρα αυτή.Μπορείτε να ξεκινήσετε από σήμερα τις προετοιμασίες!

Εσείς θα επιλέξετε τι θέλετε να κάνετε από όλα αυτά.

-Μπορείτε να μάθετε τα ποιήματα που σας δόθηκαν, πριν το κλείσιμο των σχολείων.

-Με μπογιές, μαρκαδόρους και κάθε είδους χρώματα, τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν την ελληνική σημαία, σε χαρτί, σε μια πέτρα, σε μια παλιά μπλούζα, σε γυαλί, σε τοίχο εξωτερικό!
-Ζωγραφίζω την Ελλάδα.Πώς την φαντάζομαι….Της δίνω πρόσωπο, σώμα.
-Παίζω με πίνακες ζωγραφικής που έχουν την ελληνική σημαία. (π.χ.νέος σημαιοφόρος-Φασιανός).Ψάχνω στο διαδίκτυο,παρατηρώ τα χρώματα, το περιεχόμενο.Ζωγραφίζω τον πίνακα κ εγώ, όπου θέλω. Κάνουμε έκθεση ζωγραφικής στο σπίτι.ΑΝ έχω εκτυπωτή, εκτυπώνω τον πίνακα,αν όχι με το κινητό ή το τάμπλετ,τον κρύβει κάποιος και προσπαθώ να θυμηθώ τα χρώματα, τα πρόσωπα-πόσα ήταν, πόσες σημαίες.Παίζω κυνήγι χαμένου θησαυρού…κρύβει κάποιος τον πίνακα, που έχω εκτυπώσει ή ζωγραφίσει, κ όταν τον βρω φωνάζω το όνομα του ζωγράφου ή του πίνακα.Κόβω τον πίνακα κ τον κάνω παζλ. Ψάχνω στο διαδίκτυο τον ζωγράφο και τον ζωγραφίζω.
-Ακούμε τραγούδια για την 25η Μαρτίου
-Διαβάζουμε ιστορίες και ποιήματα
-Κάνουμε αναπαράσταση του κρυφού σχολειού, του Ζαλόγγου, του Ευαγγελισμού, της φιλικής εταιρίας, κτλ.
-Ζωγραφίζω τον εαυτό μου να κρατά της ελληνική σημαία
-Ζωγραφίζω τον αγαπημένο μου ήρωα της ελληνικής Επανάστασης
-Γνωρίζω τον Διονύσιο Σολωμό και τον εθνικό ύμνο
-Γνωρίζω τη λέξη “ΦΙΛΕΛΛΗΝΑΣ”
-Αναφορά στην ΕΞΟΔΟ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ-Ζωγραφίζουμε τα τείχη
-Σημαία (σύμβολο,χρώμα,σχήμα,σημαίες του κόσμου,σημαίες που μοιάζουν με τη δική μας)
-Η σημασία της ειρήνης-Ποιήματα για την ειρήνη-Σύμβολα της ειρήνης
Σε όλα αυτά και σε τόσα άλλα ακόμα, μπορείτε να συμμετέχετε όλοι μαζί.Μια γιορτή στο σπίτι!