βάφω αβγά…..
με ρύζι και χρώματα ζαχαροπλαστικής: ΕΔΩ

Καλημέρα!
Σήμερα είναι Μεγάλη Πέμπτη 16 Απριλίου 2020.
Σήμερα συνηθίζεται να βάφουμε τα πασχαλινά αυγά.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να τα βάψουμε χρησιμοποιώντας και διαφορετικά υλικά.
1)Πάμε να δούμε το βάψιμο με φυσικά υλικά.
Κόκκινο λάχανο
Κόβουμε πολύ καλά το λάχανο, καθώς θα χρειαστούμε ένα φλιτζάνι λάχανο για κάθε φλιτζάνι νερού. Τα ρίχνουμε μέσα στο νερό και περιμένουμε μέχρι να βράσει. Ύστερα, αφήνουμε το χρωματισμένο νερό περίπου 20-30 λεπτά να κρυώσει και βυθίζουμε τα αυγά μέσα. Τα αφήνουμε για αρκετή ώρα. Όσο περισσότερο, τόσο καλύτερο.
Πάπρικα
Για κάθε δύο φλιτζάνια νερού, ρίχνουμε μέσα στην κατσαρόλα 2 κ.σ πάπρικα. Τα αφήνουμε να βράσουν για 5 λεπτά περίπου και ύστερα προσθέτουμε 1 κ.σ ξίδι. Μόλις κρυώσει και πάλι το κόκκινο νερό, τοποθετούμε πολύ προσεκτικά τα αυγά μέσα και τα αφήνουμε μέχρι να πάρουν το ανάλογο χρώμα.
Κρεμμύδι
Τοποθετούμε τις φλούδες του κρεμμυδιού μέσα στην κατσαρόλα με το νερό. Για κάθε φλιτζάνι νερού, θα χρειαστούμε αντίστοιχα ένα με φλούδες. Τις αφήνουμε να βράσουν 10 λεπτά περίπου και έπειτα ρίχνουμε 3 κ.σ ξίδι. Μόλις σβήσουμε τη φωτιά και κρυώσει το μείγμα, τοποθετούμε ξανά τα αυγά μέσα στην κατσαρόλα.
Παντζάρια
Ακολουθούμε ξανά την ίδια διαδικασία έχοντας στο μυαλό μας πως, για κάθε ρίζα χρειαζόμαστε 1 φλιτζάνι νερό για βράσιμο.
Κουρκουμάς
Χρειαζόμαστε 1 κ.σ κουρκουμά για κάθε φλιτζάνι και ακολουθούμε την παραπάνω διαδικασία, όπως στα άλλα φυσικά υλικά. Δεν ξεχνάμε να προσθέσουμε το ξίδι μόλις το νερό βράσει.
Μήπως δε θυμάσαι και τη διαδικασία για το βάψιμο; Μην αγχώνεσαι καθώς παρακάτω θα σου δώσουμε λεπτομερώς κάθε στάδιο που πρέπει να ακολουθήσεις!
Διαδικασία:
1.Αφήνουμε το αυγά εκτός ψυγείου για 2-3 ώρες περίπου, ώστε να πάρουν θερμοκρασία δωματίου. Μία τυχόν απότομη αλλαγή από το κρύο στο ζεστό, θα τους προκαλέσει ρωγμές κατά το βράσιμο ίσως και… σπάσιμο.
2. Γεμίζουμε μία μεγάλη κατσαρόλα με νερό και τοποθετούμε στον πάτο της μία λευκή πετσέτα. Το τέχνασμα αυτό θα μας σώσει από απώλειες, καθώς η πετσέτα θα απορροφήσεις τους κραδασμούς και τα αυγά θα είναι πιο ασφαλή κατά το βράσιμο. Τα τοποθετούμε αρκετά προσεκτικά στο πάτο της κατσαρόλας και περιμένουμε μέχρι το νερό να βράσει.
3. Μόλις αρχίσει να κοχλάζει ρίχνουμε 1 κ.σ ξύδι και χαμηλώνουμε τη φωτιά. Αφήνουμε τα αυγά μέσα για περίπου 15-20 λεπτά.
4. Όταν είναι έτοιμα, τα βγάζουμε πολύ προσεκτικά από την κατσαρόλα και αδειάζουμε το νερό. Αφήνουμε τα αυγά να κρυώσουν περίπου 30-60 λεπτά πάνω σε μία πετσέτα και ετοιμάζουμε τη βαφή.
5. Ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες της βαφής και τοποθετούμε τα αυγά ένα ένα και πάλι μέσα στην κατσαρόλα. Τα αφήνουμε όσο απαιτείται και τα αφαιρούμε με ένα μεγάλο κουτάλι. Κάθε αυγό πρέπει να το βγάλουμε μόνο του και να τα ακουμπήσουμε όλα μαζί πάνω σε ένα απορροφητικό χαρτί.
6. Μόλις η βαφή στεγνώσει, τοποθετούμε λίγο ελαιόλαδο πάνω σε ένα βαμβάκι και τα γυαλίζουμε.
Τα αβγά μας είναι έτοιμα
(οι προτάσεις είναι από τη σελίδα QUEEN.GR)
2)Τώρα θα δούμε προτάσεις βαψίματος αυγών με χρώματα ζαχαροπλαστικής, με αφρό ξυρίσματος και με τις γνωστές βαφές του εμπορίου από μια συνάδελφο νηπιαγωγό την Κατερίνα Παπαευθυμίου και την ιστοσελίδα της ΠΑΙΧΝΙΔΟΚΑΜΩΜΑΤΑ

Καλημέρα σε όλους!Για τη σημερινή ημέρα έχω να σας προτείνω πειράματα.Πειράματα με αυγά που θα σας κάνουν να προβληματιστείτε….να πείτε “Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί” ή να φωνάξετε “Πώς έγινε αυτό;”
Σας υπόσχομαι όμως ότι θα αποκτήσετε νέες γνώσεις και θα διασκεδάσετε!
Θα χρειαστείτε τη βοήθεια ενός μεγάλου για καθοδήγηση και ασφάλεια.
Λίγα λόγια για τους γονείς…..
“Τα παιδιά λατρεύουν τα πειράματα, γιατί μπορούν να παρατηρούν, να υποθέτουν, να υλοποιούν, να διαφωνούν, να επαναλαμβάνουν και να εξάγουν συμπεράσματα. Δοκιμάστε τα τρία πειράματα που ακολουθούν και είναι βέβαιο ότι θα ξετρελαθούν:

Πείραμα 1ο: Επιπλέει ή όχι το αυγό;
Θα χρειαστείτε:
Εκτέλεση: Προσθέστε νερό στο πρώτο ποτήρι και ζητήστε από το παιδί να βάλει με προσοχή μέσα το αυγό. Στο άλλο ποτήρι, ζητήστε στο παιδί να προσθέσει την ίδια ποσότητα νερού με το πρώτο και τουλάχιστον 4 κουταλιές αλάτι. Αφού ανακατέψει πολύ καλά μέχρι να διαλυθεί το αλάτι, μπορεί να βάλει μέσα το δεύτερο αυγό. Ζητήστε του να παρατηρήσει και να περιγράψει τι συμβαίνει. Τέλος, επαναλάβετε το πείραμα σε ένα τρίτο ποτήρι. Αυτή τη φορά πείτε του, αφού προσθέσει το αλάτι και μετά το αυγό που θα επιπλέει, να προσθέτει σταδιακά λίγη ποσότητα νερού και να παρατηρεί τι γίνεται.
Πείραμα 2ο: Τι θα πάθει το αυγό;
Θα χρειαστείτε:
Εκτέλεση:
–Βάλτε ένα αυγό μέσα σε ένα τάπερ, γεμίστε το με Coca Cola και αφήστε το για 24 ώρες. Την επόμενη μέρα, παρατηρήστε τι έγινε με το αυγό.
-Βάλτε ένα αυγό σε ένα ποτήρι, γεμίστε το με λευκό ξύδι και αφήστε το για 24 ώρες. Καθαρίστε το αυγό με νερό και στεγνώστε το με προσοχή. Παρατηρείστε και πάλι τι θα γίνει.
– Αλείψτε οδοντόκρεμα πάνω σε ένα αυγό με μια οδοντόβουρτσα και βάλτε το σε ένα ποτήρι με λευκό ξύδι. Μετά από 10 ώρες, βγάλτε το και παρατηρείστε τι έγινε.
Πείραμα 3ο: Τελικά χωράει το αυγό μέσα στο μπουκάλι;
Θα χρειαστείτε:
Εκτέλεση: Τοποθετήστε οι ίδιοι το χαρτί που μόλις έχετε ανάψει μέσα στο μπουκάλι και γρήγορα τοποθετήστε το αυγό πάνω στο στόμιο του μπουκαλιού. Μην εκπλαγείτε, όταν το αυγό χωρέσει ξαφνικά μέσα στο μπουκάλι.
(άρθρο από το περιοδικό BOOM -Πειράματα με αυγά & άλλοι 4 δημιουργικοί τρόποι να μπούμε σε πασχαλινή διάθεση από την ομάδα του Littles)
Καλή διασκέδαση!
Θα χαρώ να μάθω τα συμπεράσματά σας!
Να έχετε μια όμορφη ημέρα!

Καλημέρα σε όλους. Εύχομαι να είστε όλοι καλά, μικροί και μεγάλοι!
Σήμερα είναι Μεγάλη Τρίτη 14 Απριλίου 2020.
Η ημέρα είναι υπέροχη γεμάτη άνοιξη και σήμερα θα σας προτείνω κατασκευές με υλικά που έχετε στο σπίτι ή που μπορείτε εύκολα να προμηθευτείτε.
Υλικά
1)ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΡΤΕΣ
Θα κόψετε από τα διαφημιστικά φυλλάδια των σούπερ μάρκετ τις πασχαλινές εικόνες

Θα διπλώσετε ένα χαρτί στη μέση για να σχηματιστεί μια κάρτα και θα κολλήσετε επάνω ό, τι σας αρέσει κάνοντας τη δική σας σύνθεση.

Μπορείτε να σχηματίσετε με μαρκαδόρο ένα περίγραμμα στη κάρτα σας και μετά να κολλήσετε τα στοιχεία που θέλετε.
Μπορείτε στο περίγραμμα να κολλήσετε σχοινί ή χαρτοπετσέτα.

Φυσικά μπορείτε να ζωγραφίστε και εσείς ό,τι θέλετε και να το κολλήσετε στη κάρτα σας.
Αν δεν έχετε κάποιο λευκό χαρτί ή χαρτόνι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη συσκευασία από τη βαφή αυγών.

2)Πασχαλινό αυγό
Θα σχεδιάσετε σε ένα χαρτόκουτο ένα αυγό.
Θα κόψετε σε λωρίδες δύο διαφορετικά χρώματα χαρτοπετσέτας και θα τα κολλήσετε εναλλάξ στο αυγό σας.

Θα κόψετε ό,τι περισσεύει και είναι έτοιμο.

Μπορείτε να πάρετε μια λωρίδα από τη χαρτοπετσέτα σας και να την κολλήσετε στο πίσω μέρος του αυγού και να το κρεμάσετε κάπου.

Μπορείτε επίσης να φτιάξετε πολλά αυγά με αυτό τον τρόπο ή με όποιο άλλο εσείς θέλετε,και να στολίσετε ένα κλαδί κάνοντας μια σύνθεση.

3)Πασχαλινό καλαθάκι
Θα πάρετε ένα μπουκάλι νερού και θα το κόψετε αρκετά χαμηλά στη τρίτη γραμμή μετρώντας από το τέλος .

ή μια θήκη/βάση από σοκολατένιο αυγό
Θα χρειαστείτε χαρτοπετσέτα και σχοινί
Θα “αγκαλιάσετε” το πλαστικό με τη χαρτοπετσέτα και θα το δέσετε με το σχοινί.

Μπορείτε να το στολίσετε με μια μικρή ζωγραφιά ή με μία από τις εικόνες που βρήκατε στα διαφημιστικά φυλλάδια των σούπερ μάρκετ όπως φαίνεται στην φωτογραφία.

Μπορείτε να βάλετε μέσα, για βάση, λωρίδες από χαρτοπετσέτες και να το γεμίσετε με κεράσματα!
Βλέπετε ότι μπορούμε με πράγματα που έχουμε στο σπίτι μας να δημιουργήσουμε!
Όμορφη ημέρα να έχετε και δημιουργική!
Σας γλυκοχαιρετώ!
Καλή σας ημέρα!
Σήμερα είναι Δευτέρα 13 Απριλίου 2020. Συγκεκριμένα είναι Μεγάλη Δευτέρα.
Σήμερα, ξεκινάει η Μεγάλη Εβδομάδα και οι νοικοκυρές έχουν αρχίσει τις προετοιμασίες για το Πάσχα.
Ένα από τα έθιμα μας είναι και το βάψιμο των αυγών.
Τα αυγά τα παίρνουμε από την …..ΚΟΤΑ ![]()
Η κότα όμως πώς βρέθηκε στο κοτέτσι μας;
Πριν η κότα μεγαλώσει για να μας δώσει τα αυγά της, ήταν και εκείνη ένα μικρό κοτοπουλάκι.
Από πού βγήκε αυτό το κοτοπουλάκι;
Μέσα από ένα αυγό!
Ποιος έκανε το αυγό;
Μια κότα!
Η κότα έκανε το αυγό και το αυγό την κότα!
Πάμε να δούμε τον κύκλο ζωής της κότας.
1)Η κότα θα γεννήσει ένα αυγό.
2)Θα το κλωσήσει.
3)Μέσα στο αυγό θα μεγαλώσει ένα κοτοπουλάκι, όπως μεγαλώσατε και εσείς μέσα στη κοιλιά της μαμάς σας.
4)Όταν μεγαλώσει το κοτοπουλάκι, θα σπάσει το κέλυφος του αυγού και θα βγει .
5)Όταν το κοτοπουλάκι μεγαλώσει θα γίνει μια κότα. Όπως μεγαλώνετε και εσείς παιδιά.Τα αγόρια θα γίνουν άντρες και τα κορίτσια θα γίνουν γυναίκες.
Και όταν το κοτοπουλάκι γίνει κότα τότε θα γεννήσει αυγά και θα ξεκινήσει πάλι ένας άλλος ίδιος κύκλος ζωής!

(η εικόνα είναι από http://mikapanteleon.blogspot.com/2013/02/blog-post.html)
Ας παίξουμε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι σειραθέτησης με τον κύκλο ζωής μιας κότας.
Σας αφήνω και ένα δεύτερο ηλεκτρονικό παιχνίδι μνήμης με πασχαλινά αυγά που πήρε η γιαγιά η Μαριγώ από την κότα της και τα έβαψε.
Καλή διασκέδαση!
Καλημέρα, καλημέρα!
“Η γιαγιά η Μαριγώ και το κόκκινο αυγό”
Η γιαγιά η Μαριγώ
ζει στο σπίτι στο χωριό
κι έχει μια μικρή αυλή
που μυρίζει γιασεμί.
Και στην άκρη της αυλής
μία κότα στρουμπουλή
φτιάχνει πάντα με χαρά
τα καλύτερα αυγά.
Και σαν έρθει η πασχαλιά,
τότε τρέχει η γιαγιά
να μαζέψει τα αυγά
να τα βάψει γιορτινά.
Με τη κόκκινη μπογιά
βάφει διαλεχτά αυγά,
κι όταν βράσουνε καλά
με το λάδι τα περνά.
Στο τσουρέκι της Λαμπρής
που ζυμώνει ολονυχτίς
θα στολίσει το αυγό
μες στη μέση φυλαχτό.
Κι έτσι θα ναι η γιαγιά
με τα κόκκινα αυγά
πιο καλή νοικοκυρά
στου χωριού τη γειτονιά.
Κι όλοι μες στη γειτονιά
ξέρουν πια κάθε χρονιά,
πως το πιο καλό αυγό
το χει η θεία Μαριγώ!
(Το τραγούδι είναι της Μάρως Θεοδωράκη/Μουσικοπαιδαγωγός-Συγγραφέας (περιοδικό Παράθυρο τ.74)
Αφού τραγουδήσετε το τραγούδι, αν θέλετε φτιάξτε μια ζωγραφιά με τη δική σας γιαγιά να βάφει τα κόκκινα αυγά και να της την χαρίσετε γράφοντας της επάνω και μια ευχή για το Πάσχα.
Να σας ρωτήσω κάτι, για το οποίο χρόνια ψάχνουν οι μεγάλοι να βρουν μια απάντηση….

Η κότα κάνει το αυγό ή το αυγό την κότα;
Την ημέρα που σταυρώθηκε ο Χριστός στον ουρανό πετούσε ένα μικρό πουλάκι. Είχε άσπρο λαιμό, έξυπνα μάτια και καφετί χρώμα στα φτερά του. Όταν το πουλάκι είδε το Χριστό πήγε και έκατσε πάνω στο ξύλο του Σταυρού. Αισθάνθηκε λύπη για τον πόνο που είδε. Είδε το άγιο κεφάλι του Κυρίου που αιμορραγούσε και λυπήθηκε πολύ.
«Γιατί να υπάρχει πόνος στη ζωή? Δεν θα ήταν όλα καλύτερα αν οι άνθρωποι μπορούσαν να αντέξουν την αγάπη και την καλοσύνη;» :είπε το πουλάκι βγάζοντας ένα μικρό αναστεναγμό.
«Έι …σε ακούω» φώναξε μια φωνή. Το πουλάκι κοίταξε στη βάση του Σταυρού και είδε ένα μικρό άσπρο λουλούδι. Αν και ήταν μικρό ήταν πολύ όμορφο και μόλις είχε ανθίσει. «Σε καταλαβαίνω πουλάκι, και εγώ λυπάμαι πολύ» είπε το λουλούδι.
Το πουλάκι ένιωσε καλύτερα που το λουλούδι είχε συμπονέσει και αυτό τον Κύριο και είπε:
-Θα τραβήξω ένα αγκάθι από το Χριστό και θα τον κάνω να νιώσει καλύτερα.
-Ναι, ναι, θα τον ανακουφίσεις λίγο, είπε το λουλούδι
Αμέσως το πουλάκι πέταξε κοντά στον Κύριο, τράβηξε με το μικρό του ράμφος ένα αγκάθι. Στάλες από το αίμα του κύλησαν στο λαιμό του πουλιού και άλλες στα πέταλα του λουλουδιού. Και τότε συνέβη κάτι μοναδικό: το πουλάκι απέκτησε κόκκινο λαιμό και το λουλούδι κόκκινα πέταλα.
Από τότε το αίμα του Κυρίου μας χάρισε στο μικρό πουλί έναν πανέμορφο κόκκινο λαιμό και ονομάστηκε Κοκκινολαίμης.
Και το μικρό άσπρο λουλούδι μεταμορφώθηκε σε μια κατακόκκινη παπαρούνα.


(οι εικόνες είναι από https://thechildrenslab.net)
Σας άρεσε η ιστορία;Τι σας έκανε περισσότερο εντύπωση;Έχετε δει ποτέ κοκκινολαίμη; Θυμίστε μου γιατί λέγεται έτσι; Πώς νιώσατε ακούγοντας την ιστορία; Αν ήσασταν εσείς το πουλί, τι θα κάνατε;
Το επόμενο κέρασμα μου θα είναι μια πολύ ωραία κατασκευή, από μία πολύ καλή μου φίλη νηπιαγωγό, την κυρία Γεωργία Γούλα.
Λοιπόν θα χρειαστείτε χαρτιά λευκά ή χρωματιστά ή χαρτόνια, μαρκαδόρους ή ξυλομπογιές, κόλλα,ψαλίδι, κορδόνι ή σχοινί, κορδέλα και δύο πιάτα το ένα πιο μικρό από το άλλο.
Θα φτιάξουμε ένα πασχαλινό στεφάνι.
1)Σχεδιάζω με το μεγαλύτερο πιάτο έναν κύκλο. Μέσα σε αυτό τον κύκλο, τοποθετώ το πιο μικρό πιάτο και σχεδιάζω πάλι έναν κύκλο. Θα κόψω τον εσωτερικό γκρι κύκλο. Αυτό θα είναι το στεφάνι μου.

2)Σχεδιάζω 10-12 αυγά σε ένα άλλο χαρτί, όπως μπορώ.
3)Ζωγραφίζω τα αυγά όπως μου αρέσει και τα κόβω.
4)Τα κολλάω γύρω γύρω πάνω στο στεφάνι και βάζω και μια κορδέλα για να το κρεμάσω.
Πιο κάτω θα δείτε την κατασκευή της κυρίας Γεωργίας.

Για να θυμηθούμε τι σας κέρασα μέχρι τώρα; Τραγούδι, παραμύθι και κατασκευή.Σωστά;
Νομίζω πως έφτασε η ώρα να σας κεράσω και ένα παιχνίδι! Ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού!
Έχουν σταλεί οι οδηγίες στους μεγαλύτερους.Θα χρειαστείτε όμως την βοήθειά τους για να διαβάσετε τους γρίφους μέχρι να φτάσετε στον θησαυρό!
Είστε έτοιμοι; Ωραία!
Αυτιά
και μάτια
ανοιχτά!

Χέρια και πόδια θα πάρουν φωτιά!
Θα σας δώσω τον πρώτο γρίφο….
Μέσα στη ζεστή φωλιά της
ψήνει η μανούλα τα γλυκά της.
Για να σκεφτούμε την απάντηση…..Πού ψήνει η μαμά τα γλυκά της;…….
Εκεί θα βρείτε τον επόμενο γρίφο! Όταν βρείτε τις απαντήσεις σε όλους τους γρίφους θα οδηγηθείτε στον κρυμμένο θησαυρό!Όταν βρείτε τον θησαυρό σας, περιμένω φωτογραφίες σας.
Καλή διασκέδαση!
Σας φιλώ γλυκά!
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ!
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΘΗΣΑΥΡΟΥ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΤΟΝ ΕΝΑΝ ΓΡΙΦΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟΝ.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΡΑΨΕΤΕ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΓΡΙΦΟ ΣΕ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΒΑΛΕΤΕ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΑΞΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ.ΦΡΟΝΤΙΣΤΕ, ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΑ ΚΡΥΨΕΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
ΓΡΙΦΟΙ
Τον πρώτο γρίφο τον λέτε.
1)ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΖΕΣΤΗ ΦΩΛΙΑ ΤΗΣ
ΨΗΝΕΙ Η ΜΑΝΟΥΛΑ ΤΑ ΓΛΥΚΑ ΤΗΣ.
(τα παιδιά πρέπει να βρουν ότι είναι η κουζίνα.
Εκεί τους περιμένει ο δεύτερος γρίφος)
2)ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΤΑ ΤΙΣ ΛΕΜΕ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ
(τα παιδιά πρέπει να σκεφτούν που βλέπουμε τις ημέρες. Μπορείτε να τα ρωτήσετε. Πρέπει να βρουν ότι είναι το ημερολόγιο. Αν όχι βοηθήστε τα. Εκεί είναι ο τρίτος γρίφος.)
3) ΔΟΝΤΙ ΠΑΝΩ ΔΟΝΤΙ ΚΑΤΩ
ΘΑ ΒΟΥΡΤΣΙΣΩ ΔΥΝΑΤΑ
ΚΙ ΟΛΑ ΘΑ ΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ
(τα παιδιά πρέπει να πάνε στο μπάνιο όπου κοντά στις οδοντόβουρτσες τους περιμένει ο τέταρτος γρίφος)
4)ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ
ΜΗΝ ΑΡΓΗΣΕΙΣ ΝΑ ΜΕ ΒΡΕΙΣ
ΘΑ ΠΑΓΩΣΩ ΣΤΗ ΣΤΙΓΜΗΣ
(τα παιδιά πρέπει να βρουν ότι είναι η κατάψυξη. Εκεί τους περιμένει ο πέμπτος γρίφος)
5)ΠΑΝΩ ΜΟΥ ΚΑΘΕΣΤΕ
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ
ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΣΑΣ ΣΤΙΓΜΗ
(τα παιδιά πρέπει να βρουν ότι είναι ο καναπές. Εκεί θα βρουν τον έκτο και τελευταίο γρίφο)
6)ΤΟΝ ΘΗΣΑΥΡΟ ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΑΣ
ΜΕΣΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΦΟΡΑΣ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΣΟΥ
ΦΥΛΑΣ
(τα παιδιά θα πρέπει να ψάξουν στα παπούτσια τους και θα βρουν κάτι που θα τους έχετε βάλει. Ένα κέρασμα, ένα παιχνίδι, ό,τι θέλετε)
Καλημέρα σε όλους!
Σήμερα είναι Πέμπτη 9 Απριλίου 2020.
Και ο μήνας μας…..
Πάμε να δούμε και τον καιρό μας…

Θα συνεχίσουμε και θα τελειώσουμε σήμερα με τα Πάθη του Χριστού.
Χθες λοιπόν σταματήσαμε στη στιγμή που έπιασαν τον Χριστό και τον οδήγησαν στη φυλακή και τον δίκασαν. Αφού του φόρεσαν ένα στεφάνι από αγκάθια τον έκαναν να υποφέρει. Αφού τον δίκασαν δυο φόρες, την τρίτη φορά έφεραν τον Χριστό μπροστά στο λαό και στο διοικητή Πόντιο Πιλάτο.
Τότε ο Πιλάτος ρώτησε γιατί έφεραν αυτόν τον άνθρωπο μπροστά του και του είπαν πως λέει ότι είναι βασιλιάς. Εκείνος προσπαθούσε να καταλάβει τι κακό έκανε και στο τέλος ρώτησε τον κόσμο τι ήθελαν να κάνει με τον Χριστό και εκείνοι φώναξαν “Σταύρωσέ τον!”
Τότε ο Πόντιος Πιλάτος ζήτησε να του φέρουν νερό για να πλύνει τα χέρια του λέγοντάς τους ότι εγώ Νίπτω τας χείρας μου, δηλαδή δεν έχω καμία ευθύνη για την τύχη αυτού του ανθρώπου και τους τον παρέδωσε.
Έπειτα του έδωσαν να κουβαλήσει τον σταυρό του για να ανέβει στον Γολγοθά όπου εκεί θα τον σταυρώσουν μαζί με άλλους δύο ανθρώπους που ήταν ληστές



Την Μεγάλη Πέμπτη σταύρωσαν τον Χριστό. Εκεί επάνω στο σταυρό του έδωσαν να πιει ξύδι.
Αυτή τη μέρα βάφουμε κόκκινα αυγά.
Το βράδυ στις εκκλησίες τα κορίτσια στολίζουν τον επιτάφιο.
Την Μεγάλη Παρασκευή κατέβασαν τον Χριστό από το σταυρό, τον αγκάλιασε η μητέρα του , έπλυναν το σώμα του, το τύλιξαν, το αρωμάτισαν και το έβαλαν μέσα σε ένα βράχο και έκλεισαν την είσοδό του με με μια μεγάλη πέτρα .Εκεί έβαλαν φρουρούς να το προσέχουν.

Το Μεγάλο Σάββατο και ενώ το σώμα του Χριστού βρισκόταν δύο ημέρες στο βράχο,ξαφνικά έγινε σεισμός και η είσοδος του βράχου άνοιξε.Τότε ο Χριστός αναστήθηκε.
Το βράδυ της Ανάστασης, βρισκόμαστε στην εκκλησία, ανάβουμε τις λαμπάδες μας παίρνοντας έτσι το φως από την Ανάσταση του Χριστού και λέμε ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.

Την Κυριακή του Πάσχα είμαστε όλοι χαρούμενοι που ο Χριστός αναστήθηκε.
Είναι η ημέρα που σουβλίζουμε αρνί, τρώμε όλοι μαζί και διασκεδάζουμε.
Αφού δείτε όλα αυτά και συζητήσετε για την Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού, θα ήθελα να κάνουμε μια μικρή κατασκευή.Θα βγείτε έξω στην αυλή ή στο κήπο και θα ψάξετε να βρείτε ξυλάκια ή μικρά κλαδάκια από ένα δέντρο. Το ένα κλαδάκι θέλουμε να είναι πιο μικρό από το άλλο για να φτιάξουμε έναν σταυρό.Αν εσείς θέλετε μπορείτε να φτιάξετε και τους τρεις σταυρούς που ήταν στον Γολγοθά.
Αφού τα βρείτε, θα πάρετε ένα σχοινάκι ή κλωστή ή κορδόνι, ο,τι έχετε, και θα ενώσετε τα κλαδάκια για να σχηματιστεί ο σταυρός.Ίσως χρειαστείτε και την βοήθεια ενός μεγάλου.

Αν θέλετε μπορείτε να βάλετε ένα λουλουδάκι εκεί που έχετε βάλει το σχοινάκι.Ίσως έχει η μαμά και κάποιο ψεύτικο.
Αν έχετε πλαστελίνη, φτιάξτε μπαλάκια και τοποθετήστε το σταυρό ή τους σταυρούς.
Μπορείτε όμως και σε μια γλάστρα της μαμάς ή να πάρετε μια και να ρίξετε μέσα χώμα, να βάλετε εκεί το σταυρό ή τος σταυρούς που θα φτιάξετε.
Αργότερα θα πάρετε ένα χαρτί και θα τραβήξετε μια γραμμή στη μέση. Από τη μία πλευρά του χαρτιού θα γράψετε τη λέξη ΣΤΑΥΡΩΣΗ και από την άλλη πλευρά του χαρτιού τη λέξη ΑΝΑΣΤΑΣΗ και θα ζωγραφίσετε τα δύο αυτά γεγονότα.
| ΣΤΑΥΡΩΣΗ
|
ΑΝΑΣΤΑΣΗ
|
Αυτά για την ώρα.Αργότερα θα βρείτε και παιχνίδια στη σελίδα μας.
Θα τα πούμε λοιπόν πιο μετά!
Σας χαιρετώ!
Σας υποσχέθηκα ότι αργότερα εδώ θα βρείτε παιχνίδια με το ΠΑΣΧΑ.
Σας παραθέτω έξι ηλεκτρονικά σύντομα παιχνίδια. Ελπίζω να διασκεδάσετε!
1)Ένας σπουδαίος ζωγράφος ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος ή όπως είναι γνωστός Ελ Γκρέκο, ζωγράφισε τα πάθη του Χριστού. Τον είχαμε γνωρίσει και πέρυσι. Σας έφτιαξα ένα παιχνίδι μνήμης που σας αρέσει.Πάμε να βρούμε τους ίδιους πίνακες του.
Πρόσβαση χωρίς χρέωση δεδομένων (zerorating) από κινητά δίκτυα, σε ψηφιακές πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία, από την Τετάρτη 8 Απριλίου, έχει εξασφαλίσει η συνεργασία της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη, της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφίας Ζαχαράκη, και των παρόχων κινητής τηλεφωνίας της χώρας Cosmote, Vodafone και Wind.
Το τεράστιο έργο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές της χώρας μας διεκπεραιώνεται μέσω των σταθερών ευρυζωνικών συνδέσεων που διατίθενται εμπορικά για κάθε νοικοκυριό, με κάλυψη που σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) υπερβαίνει το 99% σε όλη την Επικράτεια.
Στην προσπάθεια ενδυνάμωσης, στο μέγιστο βαθμό, των τεχνολογικών επιλογών που διατίθενται σε όλους τους πολίτες υπό τις παρούσες συνθήκες, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ανταποκρίθηκαν στην πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργείων και παραχώρησαν πρόσβαση χωρίς χρέωση στις κάτωθι ιστοσελίδεςπου χρησιμοποιούνται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία:
URL: https://www.sch.gr/
URL: http://eclass.sch.gr
URL: https://blogs.sch.gr
URL: sso.sch.gr
URL: https://e-me.edu.gr
URL: http://ebooks.edu.gr/new/
URL: http://photodentro.edu.gr/aggregator
URL: aggregation-service.photodentro.edu.gr
Καλημέρα! Είστε όλοι καλά;Μικροί και μεγάλοι; Πώς νιώθετε σήμερα;

Σήμερα είναι Τετάρτη 8 Απριλίου 2020.
Κι αφού σήμερα είναι Τετάρτη, χθες τι ημέρα ήταν; …..Αύριο;…..
Πάμε να βρούμε την ημέρα ΤΕΤΑΡΤΗ
Ποιος καλός μετεωρολόγος θα μας πει σήμερα τον καιρό;
Σήμερα έχει……

Ποιος θα μας βρει τώρα τον μήνα Απρίλιο;

Και αφού βρήκαμε τον μήνα, ας δούμε και σε ποια εποχή βρισκόμαστε αν και ο καιρός μας κάνει τρέλες!
Περιττό να σας πω πόσο υπερήφανη αισθάνομαι για όλους σας…μικρούς και μεγάλους….Σας ευχαριστώ με όλη μου τη καρδιά που ασχολείστε με όσα προτείνουμε εδώ και όχι μόνο αφού κάνετε και δικές σας δημιουργίες!
Τα κτίρια των σχολείων μας δεν είναι προσβάσιμα…η εκπαίδευση όμως και η επικοινωνία μας συνεχίζεται με πολλούς τρόπους!
Ας δούμε τις δημιουργίες σας αυτές τις δυο ημέρες…

Άρχισε να μου μυρίζει Πάσχα!Και σε εσάς;….Τέλεια!
Θα συνεχίσουμε και σήμερα με τη θεματική μας ενότητα ΠΑΣΧΑ.
Όπως είπαμε χθες ο Χριστός την Κυριακή των Βαΐων πήγε στα Ιεροσόλυμα ενώ γνώριζε πως εκεί τον περιμένουν άσχημες στιγμές. Κι αυτό μπορούμε να το δούμε και σε ένα παραδοσιακό παιδικό ποίημα/τραγούδι όπου αναφέρονται οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας.
Μεγάλη Δευτέρα – μεγάλη μαχαίρα
Μεγάλη Τρίτη – ο Χριστός εκρύφτη
Μεγάλη Τετάρτη – ο Χριστός επιάστη
Μεγάλη Πέμπτη – ο Χριστός παιδεύτη
Μεγάλη Παρασκευή – ο Χριστός στο καρφί
Μεγάλο Σαββάτο – ο Χριστός στον τάφο
Μεγάλη Κυριακή – ο Χριστός θ’ αναστηθεί.
Για να το ακούσετε από τα παιδιά που συμμετείχαν στο δίσκο με τα παραδοσιακά τραγούδια της Δόμνας Σαμίου πατήστε Παιδικό της Μεγάλης Εβδομάδας
Μετά την Κυριακή των Βαΐων λοιπόν ξεκινά η Μεγάλη Εβδομάδα, η εβδομάδα όπου οι άνθρωποι νηστεύουν, πηγαίνουν στην εκκλησία κάθε μέρα και οι νοικοκυρές ασχολούνται με την καθαριότητα και τις προετοιμασίες για την ημέρα του Πάσχα.

Άγιος Σπυρίδωνας-Αετός Ξηρομέρου
Πρώτη στη σειρά είναι η Μεγάλη Δευτέρα. Λένε ότι Χριστός έρχεται μέσα στην εκκλησία και εμείς με χαμόγελο και αγάπη τον υποδεχόμαστε.
Την Μεγάλη Τρίτη, το πρωί γίνεται ευχολόγιο και ο παπάς αλείφει το μέτωπο και τα χέρια των πιστών με ευλογημένο λάδι ενώ το απόγευμα η εκκλησία μας θυμάται την Μαρία τη Μαγδαληνή που άλειψε με μύρο τα πόδια του Χριστού και με δάκρυα στα μάτια του ζήτησε να της συγχωρέσει όλα τα άσχημα που είχε κάνει.

Την Μεγάλη Τετάρτη ,στην εκκλησία θα ακούσουμε την λειτουργία του Μυστικού δείπνου. Ο Χριστός κάθισε στο τραπέζι να φάει με τους δώδεκα μαθητές του.Εκεί έβαλε ψωμί και κρασί σε ένα ποτήρι και τους κοινώνησε, όπως κοινωνά κι εμάς ο παπάς στην εκκλησία.
Εκεί λοιπόν, στο Μυστικό Δείπνο, ο Χριστός, πρώτα έπλυνε τα πόδια των μαθητών του και
όταν κάθισαν στο τραπέζι, είπε στους 12 μαθητές του ότι κάποιος από εσάς θα με προδώσει και θα με δώσει σε εκείνους που θέλουν να μου κάνουν κακό. Οι μαθητές του όταν το άκουσαν αυτό ανησύχησαν και απόρησαν. Τότε ο μαθητής του ο Ιούδας, έφυγε από το δείπνο, γιατί εκείνος ήταν που θα τον πρόδιδε.

Εκείνοι που ήθελαν το κακό του Χριστού, είχαν δώσει στον Ιούδα 30 αργύρια, νομίσματα δηλαδή, για να τους δείξει ποιος είναι ο Χριστός.

Εκείνος τους είπε “Αυτός που θα φιλήσω στο μάγουλο”.

Τι λέτε τελικά τον πρόδωσε ο Ιούδας τον Χριστό ή το μετάνιωσε;
Ακούστε λοιπόν…Όταν ο Χριστός πήγε σε ένα κήπο γεμάτο με ελαιόδεντρα, στον Κήπο των Ελαιών, για να προσευχηθεί και να ζητήσει από τον πατέρα του τον Θεό να τον βοηθήσει, εκεί πήγε ο Ιούδας , του έδωσε το φιλί και αμέσως έπιασαν τον Χριστό και τον οδήγησαν στη φυλακή όπου τον χτύπησαν άσχημα και τον δίκασαν.
![]()
Θα συνεχίσουμε την ιστορία για τα πάθη του Χριστού αύριο.
Εσείς όμως θέλω να γράψετε στο πάνω μέρος ενός χαρτιού τις λέξεις
ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΔΕΙΠΝΟΣ και να ζωγραφίσετε τον Χριστό με τους μαθητές του.
Το απόγευμα που θα έχετε χρόνο και θα είστε πιο ξεκούραστοι, θα σας πρότεινα να ασχοληθείτε με την παρακάτω κατασκευή.
Θα χρειαστείτε χαρτιά λευκά κ χρωματιστά αν έχετε, , μαρκαδόρους, ξυλομπογιές, κόλλα και ψαλίδι.
Σήμερα θα φτιάξουμε μια πασχαλινή κάρτα.
1)Στο ένα χαρτί θα σχεδιάσετε έναν κύκλο ή ένα οβάλ και θα χαράξετε μια κάθετη γραμμή στη μέση.Από πάνω προς τα κάτω

2)Θα το χρωματίσετε έτσι ώστε να μοιάζει με πασχαλίτσα. ΜΗΝ ξεχάστε ότι η πασχαλίτσα έχει μαύρες βούλες.Έπειτα θα κόψετε αυτό που χρωματίσατε.
3)Μετά θα πάρετε ένα άλλο χαρτί και θα το διπλώσετε στη μέση ώστε να μοιάζει με κάρτα.![]()
4)Θα κολλήσετε απ’έξω την πασχαλίτσα και αν θέλετε μπορείτε τώρα να σχεδιάστε και τα πόδια της και τις κεραίες της.Μην ξεχνάτε ότι η πασχαλίτσα,είναι έντομο και όλα τα έντομα έχουν 6 πόδια.
5)Τέλος αφού ανοίξετε την κάρτα μπορείτε να γράψετε πασχαλινές ευχές όπως:
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΚΑΙ
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ
Μπορείτε να φτιάξετε όσες κάρτες θέλετε και να τις στολίσετε όπως εσείς θέλετε.
Μπορείτε να τη στολίσετε απ’έξω με ένα λαγουδάκι ή με ένα αυγό που μάθατε να σχεδιάζετε.
Θα χαρώ πολύ να δω τις νέες δημιουργίες σας.
Καλή σας ημέρα!
Σας φιλώ γλυκά και σας αγκαλιάζω.
Καλημέρα σε όλους! Ελπίζω να ξεκουραστήκατε και να είστε έτοιμοι για τη νέα μέρα.
Σήμερα είναι Τρίτη 7 Απριλίου 2020.
Ας βρούμε την ημέρα ΤΡΙΤΗ
Είμαστε στον Απρίλιο, το δεύτερο παιδάκι της άνοιξης. Φωνάζει μπροστά Α…..Ας τον βρούμε κι αυτόν….

(http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/07/blog-post_8308.html)
Χθες ξεκινήσαμε να μιλάμε για το Πάσχα.Τι εικόνες μας έρχονται στο μυαλό, ποια είναι τα έθιμά μας και είδαμε και θαύματα που έκανε ο Χριστός καθώς και την Ανάσταση του Λαζάρου που όπως αναφέραμε γιορτάζουμε το Σάββατο.
Την Κυριακή, είναι η Κυριακή των Βαΐων και ονομάζεται έτσι γιατί ο Χριστός πήγε στην πόλη Ιεροσόλυμα πάνω σε ένα γαϊδουράκι και οι άνθρωποι εκεί, οι Ιουδαίοι, τον υποδέχτηκαν κρατώντας βάγια, κλαδιά από φοίνικα τα οποία έστρωναν μαζί με τα ρούχα τους στο δρόμο, για να δείξουν με αυτό τον τρόπο ότι τον αγαπούν και τον περίμεναν.
Ο Χριστός πηγαίνει εκεί ενώ ξέρει ότι η επόμενη εβδομάδα θα είναι η εβδομάδα των Παθών. Η εβδομάδα όπου θα υποφέρει, θα του κάνουν κακό και στο τέλος θα τον σταυρώσουν.
Την Κυριακή των Βαΐων γιορτάζουν όσοι έχουν το όνομα Βάιος και Βάια.

Πώς πιστεύετε ότι νιώθει ο Χριστός;
Μπορείτε και εσείς να ζωγραφίσετε τον Χριστούλη καβάλα στο γαϊδουράκι.
Πάμε να ακούσουμε πάλι το τραγουδάκι Ήρθε πάλι η πασχαλιά και να το μάθουμε.




