Συμμετέχουμε με δραστηριότητες στην ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 που διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu). Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου θα εορταστεί στις 06/02/2024 σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ. Στόχος μας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές μας τους κινδύνους του Διαδικτύου και τους κανόνες της ασφαλούς πλοήγησης.Για την επεξεργασία του θέματος χρησιμοποιήθηκε υλικό (βίντεο και αφίσες) από την ιστοσελίδα του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου
Γνωριμία με το Διαδίκτυο και τον Υπολογιστή
Με την τεχνική της Ιδεοθύελλας παροτρύνουμε τους μαθητές να εκφράσουν ιδέες και απόψεις σχετικά με το Διαδίκτυο. Θέτουμε το ερώτημα: «τι μας αρέσει να κάνουμε στον Υπολογιστή;» Έτσι δημιουργήθηκε ένα ιστόγραμμα. Στη συνέχεια οι μαθητές αποτύπωσαν τις απόψεις τους και σε φύλλο εργασίας.
Γνωρίσαμε τα μέρη του Υπολογιστή.Μάθαμε τα ονόματά τους και δημιουργήσαμε αφίσα.Τα παιδιά συμπλήρωσαν το παρακάτω φύλλο εργασίας. Ποια από τα σήματα του Διαδικτύου αναγνωρίζουμε; Τα εκτυπώσαμε και τα επεξεργαστήκαμε, μάθαμε τα ονόματά τους, τα παιδιά ζωγράφισαν τα σήματα της αρεσκείας τους, τα πλαστικοποιήσαμε και αποφασίσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε στη δημιουργία αφίσας και στη μακέτα που θα φτιάξουμε για τη συμμετοχή μας στο διαγωνισμό Ασφαλούς Διαδικτύου 2024.
Ευγένεια στο Διαδίκτυο
Αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο διαγωνισμό για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 με θέμα:«Ευγένεια στο διαδίκτυο – Δικαιώματα και υποχρεώσεις παιδιών και νέων στον ψηφιακό κόσμο». Τι σημαίνει να είμαι ευγενής στο Διαδίκτυο; Τι πρέπει να προσέχω; Ποια τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μου; Όπως και στην καθημερινή ζωή μας έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις έτσι και στο Διαδίκτυο. Τα παιδιά το κατανόησαν και αποτύπωσαν τις σκέψεις τους στα παρακάτω φύλλα εργασίας.
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Μάθαμε τι είναι τα προσωπικά δεδομένα και τα καταγράψαμε. Ποια δεδομένα δεν μπορούμε να μοιραστούμε και ποια μοιραζόμαστε; Δημιουργήσαμε δυο αφίσες. Ανακαλύψαμε πως προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα. Ποιοι είναι οι άγνωστοι και πως μπορούν να μας προσεγγίσουν μέσα από το Διαδίκτυο; Τι είναι το όνομα χρήστη, πως μπορούμε να δημιουργήσουμε τους κωδικούς μας και πως τους κρύβουμε.
Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο
Και στο Διαδίκτυο υπάρχουν ιοί. Και πρέπει να παίρνουμε μέτρα για την προστασία των συσκευών μας. Εκπαιδεύσαμε τη μελισσούλα να μαζέψει τους ιούς από τον Υπολογιστή και συμπληρώσαμε το παρακάτω φύλλο εργασίας.
Ψευδείς ειδήσεις
Εθισμός στο Διαδίκτυο
Αν είμαι όλη την ώρα στο Διαδίκτυο τι θα στερηθώ; Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών και δημιουργήσαμε με τις ζωγραφιές τους αφίσα.
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου: Δημιουργία αφίσας
Για να δημιουργήσουμε την αφίσα μας για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου χρησιμοποιήσαμε λαδοπαστέλ, μαρκαδόρους, νερομπογιές και φωτοτυπίες με τα σήματα που είχαν ζωγραφίσει τα παιδιά (τα πρωτότυπα τα βάλαμε στη μακέτα). Τα παιδιά φαντάστηκαν το Διαδίκτυο σαν έναν ιστό αράχνης που τυλίγει όλη τη Γη. Το αποτέλεσμα τα ενθουσίασε. Την αφίσα που δημιούργησαν την κάναμε παζλ για να παίζουν την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων.
Η αφίσα μας έγινε παζλ με την εφαρμογή jigsawplanet
Η κατασκευή μας: Ένας Υπολογιστής για τον οποίο χρησιμοποιήσαμε χαρτόνια και ρολά υγείας.
Αξιολόγηση εργαστηρίων και αφίσα για ενημέρωση των γονέων