Unplugged activities
Εισαγωγή στη ρομποτική: Δημιουργούμε στο πάτωμα του σχολείου με μονωτική ταινία ένα πλέγμα μέσα στο οποίο τα παιδιά γίνονται τα ίδια ρομπότ και κινούνται δημιουργώντας κώδικα. Τα νήπια χωρίζονται σε ομάδες. Ένα νήπιο είναι ρομπότ και κάποιο άλλο προγραμματιστής. Στόχος μας είναι να μάθουν βασικές εντολές προγραμματισμού: Μπροστά, πίσω, στρίβω αριστερά, στρίβω δεξιά. Τα νήπια για την πραγματοποίηση της δραστηριότητας χρησιμοποιούν υλικά που υπάρχουν στο σχολείο: ζώα, φυσικά υλικά κ.λ.π. Για αρχή το παιδί προγραμματιστής καθοδηγεί το παιδί ρομπότ να συναντήσει ένα δεινόσαυρο και στη συνέχεια το καλαθάκι με τα φύλλα που μάζεψαν από την αυλή του σχολείου.
Κωδικοποίηση μέσω αφήγησης
Σχεδιάσαμε στο πάτωμα ένα πλέγμα από κολλητική ταινία. Τα παιδιά γίνονται ρομπότ και προγραμματιστές. Στόχος της δραστηριότητας είναι να μάθουν οι μαθητές/τριες βασικές εντολές προγραμματισμού: Μπροστά, πίσω, στρίβω αριστερά, στρίβω δεξιά. Για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα αξιοποιήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα το Φθινόπωρο. Με αφορμή τους πίνακες ζωγραφικής δημιουργήθηκε μια ιστορία από τα ίδια τα παιδιά. Οι (πίνακες)εικόνες της ιστορίας τοποθετήθηκαν στο πλέγμα και κάθε φορά που το παιδί-ρομπότ βρίσκεται σε μια εικόνα αφηγείται μέρος της ιστορίας.
Ακολουθίες με φυσικά υλικά
Με αφορμή την ενασχόλησή μας με τη θεματική ενότητα «Φθινόπωρο» τα νήπια συλλέγουν φύλλα κίτρινα και πράσινα από την αυλή του σχολείου και καλούνται να σχηματίσουν μια κάμπια ακολουθώντας με τα φύλλα συγκεκριμένο μοτίβο.
Μαθαίνω τα σχήματα με τη BeeBot
Γίνεται μια πρώτη γνωριμία με τη BeeBot.Τα νήπια μπαίνουν στην εφαρμογή BeeBot online και προγραμματίζουν τη μελισσούλα να επισκεφτεί συγκεκριμένο σχήμα της αρεσκείας τους ή κάποιο που τους έχουμε υποδείξει εμείς.