Unplugged δραστηριότητες

Για να πραγματοποιήσουμε τις δραστηριότητες στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κώδικα τα νήπια έπρεπε να γνωρίζουν το ρομπότ και τον τρόπο που περπατάει. Βασιστήκαμε και στις πρότερες γνώσεις τους αλλά παρακολουθήσαμε και σχετικά βίντεο. Είδαμε πως περπατάει ένα ρομπότ και κατανοήσαμε ότι για να περπατήσει, κάποιος του δίνει εντολές (εντολέας).Στη συνέχεια αξιοποιήσαμε το πάτωμα του σχολείου. Με χαρτοταινία δημιουργήσαμε ένα πλέγμα μέσα στο οποίο τα παιδιά καλούνται να γίνουν τα ίδια ρομπότ και να κινηθούν δημιουργώντας κώδικα. Στόχος μας είναι να μάθουν βασικές εντολές προγραμματισμού. Μπροστά, πίσω, στρίβω αριστερά, στρίβω δεξιά. Τα νήπια  περπάτησαν στο πλέγμα όπως περπατάει ένα ρομπότ.

Στη συνέχεια τους δόθηκαν και ζωγράφισαν τόξα, τα πλαστικοποιήσαμε και τοποθετήθηκαν στο πλέγμα. Τα νήπια κινήθηκαν ατομικά δημιουργώντας και ακολουθώντας το καθένα τη δική του διαδρομή σαν ρομπότ, αλλά και ομαδικά παριστάνοντας κάποιο παιδί το ρομπότ και κάποιο άλλο ή όλη η ομάδα τον εντολέα, μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά. Λόγω δυσκολίας να ξεχωρίσουν όλα τα νήπια το δεξί-αριστερό, τοποθετήσαμε στο δεξί ώμο μια κορδέλα για διευκόλυνση.

Συνεχίσαμε με αντικείμενα που ήδη υπάρχουν στην τάξη  με μια ιστορία που εμπνεύστηκαν τα ίδια τα παιδιά. Προσπάθησαν να αποτυπώσουν τη διαδρομή που κάνει ένα αρκουδάκι μέχρι το βάζο με το μέλι. Κάθε παιδί έφτιαξε με τόξα τη δική του διαδρομή.

 

 

Στη συνέχεια μεταφέραμε την ιστορία σε φύλλο εργασίας Α4 με ιδιαίτερη επιτυχία από την πλευρά των παιδιών.