25η Μαρτίου

  Ολοήμερο τμήμα

   Για να εισάγουμε τα παιδιά στον αγώνα της ελληνικής επανάστασης, διαβάσαμε σχετικά βιβλία

DSC00438

και στη συνέχεια μιλήσαμε αναλυτικά για τους ήρωες, οπότε οι μαθητές επέλεξαν και ζωγράφισαν το πορτρέτο του αγαπημένου τους ήρωα

DSC00441   DSC00439   DSC00443DSC00440

αναφερθήκαμε στις Σουλιώτισσες και στο κρυφό σχολειό και τα αναπαραστήσαμε μέσα από ομαδικές εργασίες

DSC00437   DSC00446

 

και τέλος ετοιμάσαμε κρίνους, τα χαρακτηριστικά φεσάκια και το σκηνικό της γιορτούλας μας.

DSC00448   DSC00447   DSC00449

 Κλασικό τμήμα

Κατασκευή κρίνων με φίλτρα από καφέ

DSC00486

στεφανάκια με δάφνη και με τους ήρωες της επανάστασης

DSC00487

και τσολιαδάκια με φωτογραφίες των μαθητών.

DSC00488

Κατάθεση στεφάνου από αντιπροσωπεία μαθητών του Νηπιαγωγείου μας στο ηρώο πεσόντων του Άδελε

DSC00483   DSC00484

Καλώς όρισες Άνοιξη

Ολοήμερο τμήμα

Με τον ερχομό του Μάρτη αναφερθήκαμε στην καινούρια εποχή, την Άνοιξη, και πώς μπορούμε να την προσεγγίσουμε μέσα από τις αισθήσεις μας

DSC00422

συζητήσαμε για την επιστροφή των χελιδονιών στη χώρα μας και για το έθιμο με τα χελιδονίσματα

DSC00427   DSC00428

 ασχοληθήκαμε με τη διακόσμηση της τάξης δημιουργώντας καδράκια με λουλούδια από πλαστικά κουταλάκια και πουλάκια στο κλουβί

DSC00425   DSC00577

και τέλος δημιουργήσαμε ένα ξεχωριστό ημερολόγιο για το Μάρτη για να καταγράψουμε τον άστατο καιρό σύμφωνα άλλωστε και με τη γνωστή παροιμία.

DSC00445

Παγκόσμια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Ολοήμερο τμήμα

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα στις 6 Μαρτίου προσεγγίσαμε το επίκαιρο αυτό θέμα μέσα από σχετική βιβλιογραφία

DSC00435   DSC00436

και δημιουργήσαμε μια ομαδική κατασκευή με το δέντρο της φιλίας

DSC00429

όπου ο κάθε μαθητής έγραψε το δικό του μήνυμα για την εξάλειψη της βίας και της άσχημης συμπεριφοράς προς τους συμμαθητές του.

DSC00431   DSC00432   DSC00433

Απόκριες

Κλασικό τμήμα

Διακόσμηση της τάξης με κλόουν από χάρτινα πιάτα και χαρτοπετσέτες και γελωτοποιούς με γλωσσοπίεστρα

DSC00387   DSC00396   DSC00384   DSC00414   DSC00394

μάσκες γάτα και ποντίκι

DSC00386

και στολές κλόουν για όλους τους μαθητές στον εορτασμό της Τσικνοπέμπτης.

DSC00401

Χαρούμενοι χαρταετοί για την καθαρά Δευτέρα

DSC00412

και η κυρά Σαρακοστή με τα νηστήσιμα φαγητά της.

DSC00417   DSC00419

Ολοήμερο τμήμα

Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας σχετικά με τη διατροφή και τη στοματική υγιεινή την ημέρα της Τσικνοπέμπτης ντυθήκαμε μάγειρες και φτιάξαμε κεράσματα για τους γονείς.

DSC00392   DSC00405   DSC00406

Διακοσμητικές κατασκευές μάγισσα και φαντασματάκι

DSC00407

μάσκες και μαγισσούλες

DSC00416   DSC00408

και οι πολύχρωμοι χαρταετοί μας με γλωσσοπίεστρα.

DSC00415

Τέλος, κατασκευή της Σαρακοστής με ξύλινη κουτάλα

DSC00420   DSC00421

Καλή Σαρακοστή

ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 

Με αφορμή την επίσκεψη ψυχολόγου στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας και την ομιλία-συζήτηση με θέμα: “Απαραίτητες αναπτυξιακές ικανότητες για τα παιδιά που θα προαχθούν στην πρώτη δημοτικού” σας παραθέτουμε ενδεικτικά παρακάτω τους πίνακες ανάπτυξης σύμφωνα με την εταιρία ψυχικής υγείας παιδιού και εφήβου. 

 

Γλωσσική Ανάπτυξη

4 – 5 ετών
  1. Φτιάχνει προτασούλες με 4 έως 8 λέξεις
  2. Ακούει σύντομες και απλές ιστορίες και κάνει ερωτήσεις σχετικά με αυτές
  3. Απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις
  4. Ακολουθεί σύνθετες εντολές
  5. Περιγράφει την ημέρα του και τις εμπειρίες του
  6. Καταλαβαίνει σχεδόν όλα όσα λέγονται στο σπίτι, στον παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο
  7. Μπορεί να διηγηθεί ολοκληρωμένα μια ιστορία
  8. Εμπλουτίζει τις προτάσεις του με επίθετα και λεπτομέρειες
  9. Δεν κάνει γραμματικά και συντακτικά λάθη
  10. Αρθρώνει σωστά σχεδόν όλους τους ήχους της γλώσσας
  11. Επικοινωνεί εύκολα με παιδιά και ενήλικες
  12. Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει 900 έως 2000 ή και περισσότερες λέξεις
5 – 6 ετών
  1. Κάνει ερωτήσεις με το «πώς»
  2. Παράγει σωστά όλους τους φθόγγους και τα συμπλέγματά τους
  3. Χρησιμοποιεί απλές και επαυξημένες προτάσεις
  4. Τραγουδά ολόκληρα τραγούδια και αποστηθίζει ποιηματάκια
  5. Αναγνωρίζει όλα τα χρώματα και σχήματα
  6. Κατανοεί αντίθετες έννοιες
  7. Ξεχωρίζει το πραγματικό από το φανταστικό σε μια ιστορία
  8. Ξεκινά και διατηρεί το θέμα μιας συζήτησης
  9. Το λεξιλόγιό του αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς

Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων

 

4-5 ετών
  1. Ισορροπεί στο ένα πόδι
  2. Ανεβοκατεβαίνει σκάλες εναλλάσσοντας τα ποδαράκια του
  3. Χορεύει
  4. Χοροπηδάει στο ένα πόδι
  5. Πετάει την μπάλα σε κατεύθυνση
  6. Κόβει και κολλάει χαρτιά ακολουθώντας γραμμές
  7. Ξεκλειδώνει
  8. Ζωγραφίζει άνθρωπο με 5 μέλη
  9. Αντιγράφει γεωμετρικά σχήματα
5-6 ετών
  1. Κάνει ποδήλατο χωρίς βοηθητικές
  2. Κολυμπάει
  3. Περπατά ανάποδα
  4. Κάνει τούμπες
  5. Κάνει σκοινάκι
  6. Χτίζει πολύπλοκες κατασκευές
  7. Κόβει γεωμετρικά σχήματα
  8. Περνάει μικρές χάντρες σε κλωστή
  9. Ζωγραφίζει σπίτι
  10. Σχεδιάζει ολοκληρωμένο άνθρωπο

Συναισθηματικές και Κοινωνικές Δεξιότητες

4-5 ετών
  1. Είναι ολοένα και λιγότερο εγωκεντρικό
5-6 ετών
  1. Αισθάνεται ανασφάλεια
  2. Αναπτύσσει το αίσθημα της εμπιστοσύνης

Δεξιότητες καθημερινής ζωής

3 – 5 ετών
  1. Τρώει μόνο του χρησιμοποιώντας το πιρούνι
  2. Ζητάει να πάει στην τουαλέτα
  3. Χρησιμοποιεί την τουαλέτα χωρίς βοήθεια
  4. Βάζει τα παπούτσια του
  5. Ξεκουμπώνει κουμπιά και φερμουάρ και λύνει τα κορδόνια του
  6. Πλένει και σκουπίζει τα χέρια του και το πρόσωπό του
5 – 6 ετών
  1. Ντύνεται και γδύνεται
  2. Δένει τα κορδόνια του
  3. Βουρτσίζει τα δόντια του
  4. Έχει πλήρη έλεγχο των σφικτήρων
  5. Προσπαθεί να κάνει μπάνιο μόνο του

 

Πηγές : 1) ΕΔΑΛΦΑ Στάδια Τυπικής Ανάπτυξης, Εταιρία ψυχικής υγεία παιδιού και εφήβου Αιτωλοακαρνανίας – ΕΨΥΠΕΑ 
                 2) Ψυχοκινητική Αγωγή, Γ. Δράκος, Ν. Μπινιάς, εκδ. Πατάκη

 

 Σημείωση:Λαμβάνουμε πάντα υπόψη ότι οι πίνακες αναφέρονται στο μέσο όρο της τυπικής ανάπτυξης και ενδέχεται να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις.

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2014-2015: Διατροφή και στοματική υγιεινή Μέρος 2

Ολοήμερο τμήμα

Διαβάσαμε υπέροχα βιβλία για τη στοματική υγιεινή και το επάγγελμα του οδοντίατρου

DSC00377

και δημιουργήσαμε τους δικούς μας αγαπημένους ήρωες “Σοκολάκη” και “Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”

DSC00348

Φτιάξαμε και παίξαμε το δικό μας επιτραπέζιο ή καλύτερα επιδαπέδιο ομαδικό παιχνίδι για τα δόντια που ενθουσίασε τα παιδιά

DSC00365   DSC00361

Δουλέψαμε μαθηματικές έννοιες (απαρίθμηση,αντιστοίχιση,κλπ.) με τη βοήθεια σχετικών καρτών

DSC00354   DSC00355

αλλά και γλωσσικές δραστηριότητες με παρεούλες γραμμάτων (συλλαβές).

DSC00346

Τέλος, για να μην ξεχνάμε ποτέ την καθημερινή φροντίδα των δοντιών φτιάξαμε καδράκια για το μπάνιο των μαθητών κι ένα βιβλιαράκι που θα μπορεί ο κάθε μαθητής να ανατρέχει κάθε φορά που θα χρειάζεται πληροφορίες για τα δόντια.

DSC00374   DSC00382   DSC00379

Κλασικό τμήμα

Κατασκευές με χαρούμενο και λυπημένο δοντάκι

DSC00369   DSC00367

οι κάτοικοι της οδού Ασπροδόντη

DSC00413

αλλά και αστείες οδοντοστοιχίες με πλαστελίνη και όσπρια.

DSC00383

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2014-2015: Διατροφή και στοματική υγιεινή Μέρος 1

Κλασικό Τμήμα

Γνωρίζουμε τα φρούτα του χειμώνα και τα ξεχωρίζουμε από τα λαχανικά

                                                                                                                                                   DSC00274     DSC00275

φτιάχνουμε φοβερές φρουτοσαλάτες και κερνάμε τις μαμάδες

                                                                                                                                                        DSC00258   DSC00265

και μια υγιεινή βασιλόπιτα για καλή χρονιά

                                                                                                                                                   DSC00312   DSC00339

 

 Δεν ξεχνάμε και την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής

                                                                                                                                                         DSC00370  DSC00372

Ολοήμερο Τμήμα

Αφού όλα τα παιδιά έφεραν φρούτα και λαχανικά της εποχής

                                                                                                                                                                      DSC00262

κατηγοριοποιήσαμε τα τρόφιμα σε φυτικά, ζωικά και επεξεργασμένα

                                                                                                                                                          DSC00263  DSC00264

και στη συνέχεια ο κάθε μαθητής επέλεξε το αγαπημένο του φρούτο και τα φάγαμε στη λαχταριστή φρουτοσαλάτα.

                                                                                                                                                         DSC00268  DSC00325

Έπειτα αναφερθήκαμε στα είδη των γευμάτων

                                                                                                                                                                      DSC00342

και φτιάξαμε κατασκευούλες που θα μας θυμίζουν πάντα τη σημασία της υγιεινής διατροφής.

                                                                                                                          DSC00351     DSC00344     DSC00271    DSC00350

Χριστούγεννα παντού !!!

Ολοήμερο τμήμα

Φτιάξαμε στολίδια από χαρτόνι και πηλό και στολίσαμε το δεντράκι μας

DSC00214  DSC00207

DSC00208

η απαραίτητη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση

DSC00172  DSC00173

κατασκευές στολιδιών

DSC00174  DSC00209

γράψαμε γράμμα στον Αη Βασίλη και τα ρίξαμε στο γραμματοκιβώτιό του

DSC00177  DSC00178

DSC00179  DSC00181

DSC00180   DSC00183

DSC00184  DSC00182

DSC00216

ετοιμάσαμε τις κάρτες μας

DSC00195  DSC00213

βάψαμε ζυμαρικά για να φτιάξουμε στεφάνια

DSC00144  DSC00145

DSC00217

και πήλινα πέταλα για καλή τύχη

DSC00167 DSC00231

Έπειτα διακοσμήσαμε τις τσάντες όπου θα πάρουν τα παιδιά τις κατασκευές τους

DSC00223 DSC00229

και οι ομαδικές μας κατασκευές με φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά

DSC00192  DSC00210

Γράφουμε σε αστεράκια “Καλά Χριστούγεννα” σε διάφορες γλώσσες του κόσμου για να διακοσμήσουμε το σκηνικό μας

DSC00235 DSC00236

Το σκηνικό της γιορτής μας

DSC00247

Κατασκευή ημερολογίων από τους γονείς  με σκοπό την πώλησή τους και την ενίσχυση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας

DSC00232 DSC00233

DSC00234

Κλασικό τμήμα

Διακόσμηση της τάξης

DSC00152  DSC00155

DSC00156  DSC00160

DSC00161  DSC00163

στολισμός δέντρου με πρωτότυπα στολίδια

DSC00168  DSC00170

DSC00171

χριστουγεννιάτικα τριγωνοδεντράκια

DSC00157  DSC00158

DSC00159 DSC00224

οι παντόφλες του Αη Βασίλη

DSC00194

και φάτνη με ξύλα κανέλας

DSC00196  DSC00197

καδράκια με τον Άγιο Βασίλη

DSC00222

οι κάρτες με τα ελατάκια

DSC00218

πήλινα διακοσμητικά στεφάνια

DSC00221 DSC00228

και οι τσάντες για τις χριστουγεννιάτικες κατασκευές

DSC00226

ομαδική κατασκευή “Το χωριό του Αη Βασίλη”

DSC00185

και οι προτάσεις των μαθητών για τα δώρα των παιδιών του κόσμου

DSC00191

πολύτιμη βοήθεια των γονέων για την ετοιμασία του χριστουγεννιάτικου μπουφέ μετά τη γιορτούλα μας

DSC00241 DSC00242

DSC00244 DSC00249

Πότε το άρρωστο παιδί πρέπει να μείνει στο σπίτι;

αρχείο λήψηςΚατά τη διάρκεια του σχολικού έτους το παιδί σας θα αρρωστήσει κάποιες φορές και αυτό δεν μπορείτε να το αποφύγετε. Πότε θα πρέπει να μην το στείλετε στο σχολείο, αλλά να το κρατήσετε στο σπίτι;

Όσο πιο μικρό είναι το παιδάκι, τόσο πιο δύσκολο είναι να μπορέσετε να συνεννοηθείτε μαζί του και να σας περιγράψει επαρκώς πώς νιώθει και πού πονάει. Όσο το παιδί μεγαλώνει, αυτό θα κάνει πιο εύκολη την εκτίμηση του γονιού για το πόσο άρρωστο είναι το παιδί και εάν θα πρέπει να πάει στο σχολείο.

Οι παιδίατροι εφιστούν την προσοχή σε ορισμένα συμπτώματα, που εάν τα εμφανίζει το παιδί σας, καλό είναι να το κρατήσετε στο σπίτι και να συμβουλευτείτε τον παιδίατρό σας.

 

Πυρετός

Σε κάθε περίπτωση, ένα παιδί με πυρετό θα πρέπει να παραμένει στο σπίτι, καθώς και το ίδιο δεν θα μπορεί να είναι δραστήριο, αλλά και γιατί είναι σημάδι ότι μπορεί να είναι μεταδοτικό. Ακόμη κι αν ο πυρετός του είναι χαμηλός το πρωί, δεν θα πρέπει να παρασυρθείτε και να το στείλετε, αφού τις περισσότερες φορές ο πυρετός αργότερα ανεβαίνει, ενώ τα επίπεδα δραστηριότητάς του θα πέφτουν.

 

Εμετός και διάρροια

Καταλαβαίνει κανείς ότι και πρακτικά ένα παιδί με εμετό ή διάρροια δεν μπορεί να πάει στο σχολείο. Τις περισσότερες φορές θα χρειαστεί συχνά τουαλέτα, θα νιώθει άσχημα, ενώ η ιογενής γαστρεντερίτιδα είναι μεταδοτική. Επίσης, υπάρχει ο κίνδυνος αφυδάτωσης και το παιδί ακολουθεί ειδική διατροφική αγωγή. Επιτρέψτε να περάσουν 24 ώρες χωρίς συμπτώματα πριν το παιδί πάει ξανά στο σχολείο και φροντίστε να έχει δυναμώσει αρκετά, αφού η στερητική δίαιτα ίσως το έχει εξαντλήσει.

 

Εξάνθημα

Τις περισσότερες φορές τα εξανθήματα είναι συμπτώματα μεταδοτικών ασθενειών, όπως ανεμοβλογιά ή στρεπτόκοκκος. Συμβουλευτείτε αμέσως τον παιδίατρο, ιδιαίτερα εάν συνοδεύονται και από άλλα συμπτώματα, όπως πυρετός.

 

Ερεθισμένα μάτια με τσίμπλες

Όταν το παιδί ξυπνήσει με υπερβολικά  πολλές τσίμπλες και το μάτι είναι πρησμένο και έχει φαγούρα, είναι πιθανό να έχει επιπεφυκίτιδα. Εάν δεν πρόκειται για αλλεργία, τότε οφείλεται σε ιό ή μικρόβιο και είναι μεταδοτική. Συμβουλευτείτε άμεσα τον παιδίατρο ή τον οφθαλμίατρο και μην στείλετε το παιδί στο σχολείο πριν καθοριστεί η αγωγή του. Η μετάδοσή της είναι πολύ εύκολη μέσα από κοινή χρήση πετσέτας κτλ.

 

Έντονος πόνος στο αυτί

Ο έντονος και επίμονος πόνος στο αυτί του παιδιού μπορεί να είναι σημάδι ωτίτιδας και καλό είναι να εξεταστεί από τον παιδίατρο.

 

Βήχας ή πονόλαιμος

Ο έντονος και επίμονος  βήχας μπορεί να είναι πολύ ενοχλητικός για το παιδί, ενώ βοηθά στην εξάπλωση του ιού. Ο τρόπος με τον οποίο βήχει μπορεί να φανερώνει διαφορετικές λοιμώξεις, όπως βρογχίτιδα, πνευμονία ή γρίπη. Σε περίπτωση έντονου πόνου στο λαιμό, ο γιατρός θα πρέπει να διαγνώσει εάν πρόκειται για στρεπτόκοκκο, που είναι μεταδοτικός. Σε κάθε περίπτωση, το παιδί θα πρέπει να εξεταστεί από τον παιδίατρο.

 

Σε γενικές γραμμές, προσπαθήστε να εκτιμήσετε με βάση το ένστικτό σας και το πόσο καλά γνωρίζετε το παιδί σας, εάν μπορεί να παρακολουθήσει το πρόγραμμα του σχολείου χωρίς προβλήματα. Εάν έχει απλώς λίγες μυξούλες που δεν δείχνουν να το ενοχλούν, δεν υπάρχει λόγος να μείνει στο σπίτι, ενώ εάν όλο το βράδι δυσκολεύτηκε να κοιμηθεί από τη μπουκωμένη μύτη του και βλέπετε ότι δυσκολεύεται να αναπνεύσει και δυσανασχετεί, ίσως δεν υπάρχει λόγος να το ταλαιπωρήσετε.

Εάν δεν είστε πολύ σίγουροι, αλλά τα συμπτώματα είναι πολύ ήπια, μπορείτε να το πάτε σχολείο και να ενημερώσετε σχετικά τη δασκάλα, ώστε να σας ειδοποιήσουν εάν το παιδί χειροτερέψει. Από την άλλη, εάν η κατάστασή του δεν επιτρέπει να το πάτε σχολείο, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε για τα μαθήματα (εάν είναι στο δημοτικό), αφού το πιο σημαντικό είναι να είναι το παιδί σας υγιές και να μπορέσει να επιστρέψει σύντομα στις κανονικές του δραστηριότητες.

 

Μην στέλνετε στο σχολείο ένα άρρωστο παιδί. Εκτός του ότι το ίδιο ταλαιπωρείται, μπορεί να μεταδώσει τον ιό σε πολλά παιδάκια ακόμη. Είναι προτιμότερο να χάσει το παιχνίδι ή τα μαθήματά του για 1-2 μέρες, ώστε να αναρρώσει και να επιστρέψει στο σχολείο σε καλύτερη κατάσταση. Αντίθετα, εάν ταλαιπωρηθεί, ο κύκλος των συμπτωμάτων μπορεί να κρατήσει περισσότερο, ενώ αυξάνετε τις πιθανότητες επιπλοκών.

Επίσης, μη βιαστείτε να στείλετε στο σχολείο ένα παιδί που είχε αρρωστήσει, αφήστε να περάσουν 24 ώρες χωρίς σοβαρά συμπτώματα, αφού υπάρχει ο κίνδυνος υποτροπής.

 

Προσοχή: Όσα διαβάζετε σε αυτό το άρθρο έχουν μόνο ενημερωτικό χαρακτήρα. Μην ξεχνάτε ότι ο παιδίατρος του παιδιού είναι ο μόνος κατάλληλος άνθρωπος για να κάνει διάγνωση και να συστήσει θεραπεία για το παιδί σας.

 

Πηγή: www.mamakid.gr

 

Ο κύκλος του νερού

Ολοήμερο τμήμα

Αναπαράσταση του κύκλου του νερού με ομαδική εργασία

DSC00081

ευκαιρία για δραστηριότητες με χωροχρονικές και μαθηματικές έννοιες

DSC00083 DSC00079

DSC00080 DSC00084

αλλά και ατομική κατασκευή με συννεφάκια και ομπρέλες

DSC00087 DSC00090

Κλασικό τμήμα

Ομαδικές εργασίες

DSC00118 DSC00122

DSC00123

Δραστηριότητα με το γνωστό ποίημα “Το ποταμάκι” του Ζ. Παπαντωνίου

DSC00119

και ατομικές κατασκευές

DSC00121 DSC00120