Απόκριες

Κλασικό τμήμα

Διακόσμηση της τάξης με κλόουν από χάρτινα πιάτα και χαρτοπετσέτες και γελωτοποιούς με γλωσσοπίεστρα

DSC00387   DSC00396   DSC00384   DSC00414   DSC00394

μάσκες γάτα και ποντίκι

DSC00386

και στολές κλόουν για όλους τους μαθητές στον εορτασμό της Τσικνοπέμπτης.

DSC00401

Χαρούμενοι χαρταετοί για την καθαρά Δευτέρα

DSC00412

και η κυρά Σαρακοστή με τα νηστήσιμα φαγητά της.

DSC00417   DSC00419

Ολοήμερο τμήμα

Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας σχετικά με τη διατροφή και τη στοματική υγιεινή την ημέρα της Τσικνοπέμπτης ντυθήκαμε μάγειρες και φτιάξαμε κεράσματα για τους γονείς.

DSC00392   DSC00405   DSC00406

Διακοσμητικές κατασκευές μάγισσα και φαντασματάκι

DSC00407

μάσκες και μαγισσούλες

DSC00416   DSC00408

και οι πολύχρωμοι χαρταετοί μας με γλωσσοπίεστρα.

DSC00415

Τέλος, κατασκευή της Σαρακοστής με ξύλινη κουτάλα

DSC00420   DSC00421

Καλή Σαρακοστή

ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

 

Με αφορμή την επίσκεψη ψυχολόγου στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας και την ομιλία-συζήτηση με θέμα: “Απαραίτητες αναπτυξιακές ικανότητες για τα παιδιά που θα προαχθούν στην πρώτη δημοτικού” σας παραθέτουμε ενδεικτικά παρακάτω τους πίνακες ανάπτυξης σύμφωνα με την εταιρία ψυχικής υγείας παιδιού και εφήβου. 

 

Γλωσσική Ανάπτυξη

4 – 5 ετών
  1. Φτιάχνει προτασούλες με 4 έως 8 λέξεις
  2. Ακούει σύντομες και απλές ιστορίες και κάνει ερωτήσεις σχετικά με αυτές
  3. Απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις
  4. Ακολουθεί σύνθετες εντολές
  5. Περιγράφει την ημέρα του και τις εμπειρίες του
  6. Καταλαβαίνει σχεδόν όλα όσα λέγονται στο σπίτι, στον παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο
  7. Μπορεί να διηγηθεί ολοκληρωμένα μια ιστορία
  8. Εμπλουτίζει τις προτάσεις του με επίθετα και λεπτομέρειες
  9. Δεν κάνει γραμματικά και συντακτικά λάθη
  10. Αρθρώνει σωστά σχεδόν όλους τους ήχους της γλώσσας
  11. Επικοινωνεί εύκολα με παιδιά και ενήλικες
  12. Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει 900 έως 2000 ή και περισσότερες λέξεις
5 – 6 ετών
  1. Κάνει ερωτήσεις με το «πώς»
  2. Παράγει σωστά όλους τους φθόγγους και τα συμπλέγματά τους
  3. Χρησιμοποιεί απλές και επαυξημένες προτάσεις
  4. Τραγουδά ολόκληρα τραγούδια και αποστηθίζει ποιηματάκια
  5. Αναγνωρίζει όλα τα χρώματα και σχήματα
  6. Κατανοεί αντίθετες έννοιες
  7. Ξεχωρίζει το πραγματικό από το φανταστικό σε μια ιστορία
  8. Ξεκινά και διατηρεί το θέμα μιας συζήτησης
  9. Το λεξιλόγιό του αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς

Ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων

 

4-5 ετών
  1. Ισορροπεί στο ένα πόδι
  2. Ανεβοκατεβαίνει σκάλες εναλλάσσοντας τα ποδαράκια του
  3. Χορεύει
  4. Χοροπηδάει στο ένα πόδι
  5. Πετάει την μπάλα σε κατεύθυνση
  6. Κόβει και κολλάει χαρτιά ακολουθώντας γραμμές
  7. Ξεκλειδώνει
  8. Ζωγραφίζει άνθρωπο με 5 μέλη
  9. Αντιγράφει γεωμετρικά σχήματα
5-6 ετών
  1. Κάνει ποδήλατο χωρίς βοηθητικές
  2. Κολυμπάει
  3. Περπατά ανάποδα
  4. Κάνει τούμπες
  5. Κάνει σκοινάκι
  6. Χτίζει πολύπλοκες κατασκευές
  7. Κόβει γεωμετρικά σχήματα
  8. Περνάει μικρές χάντρες σε κλωστή
  9. Ζωγραφίζει σπίτι
  10. Σχεδιάζει ολοκληρωμένο άνθρωπο

Συναισθηματικές και Κοινωνικές Δεξιότητες

4-5 ετών
  1. Είναι ολοένα και λιγότερο εγωκεντρικό
5-6 ετών
  1. Αισθάνεται ανασφάλεια
  2. Αναπτύσσει το αίσθημα της εμπιστοσύνης

Δεξιότητες καθημερινής ζωής

3 – 5 ετών
  1. Τρώει μόνο του χρησιμοποιώντας το πιρούνι
  2. Ζητάει να πάει στην τουαλέτα
  3. Χρησιμοποιεί την τουαλέτα χωρίς βοήθεια
  4. Βάζει τα παπούτσια του
  5. Ξεκουμπώνει κουμπιά και φερμουάρ και λύνει τα κορδόνια του
  6. Πλένει και σκουπίζει τα χέρια του και το πρόσωπό του
5 – 6 ετών
  1. Ντύνεται και γδύνεται
  2. Δένει τα κορδόνια του
  3. Βουρτσίζει τα δόντια του
  4. Έχει πλήρη έλεγχο των σφικτήρων
  5. Προσπαθεί να κάνει μπάνιο μόνο του

 

Πηγές : 1) ΕΔΑΛΦΑ Στάδια Τυπικής Ανάπτυξης, Εταιρία ψυχικής υγεία παιδιού και εφήβου Αιτωλοακαρνανίας – ΕΨΥΠΕΑ 
                 2) Ψυχοκινητική Αγωγή, Γ. Δράκος, Ν. Μπινιάς, εκδ. Πατάκη

 

 Σημείωση:Λαμβάνουμε πάντα υπόψη ότι οι πίνακες αναφέρονται στο μέσο όρο της τυπικής ανάπτυξης και ενδέχεται να υπάρχουν μικρές αποκλίσεις.

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 2014-2015: Διατροφή και στοματική υγιεινή Μέρος 2

Ολοήμερο τμήμα

Διαβάσαμε υπέροχα βιβλία για τη στοματική υγιεινή και το επάγγελμα του οδοντίατρου

DSC00377

και δημιουργήσαμε τους δικούς μας αγαπημένους ήρωες “Σοκολάκη” και “Ζαχαρούλα Τρυποδόντη”

DSC00348

Φτιάξαμε και παίξαμε το δικό μας επιτραπέζιο ή καλύτερα επιδαπέδιο ομαδικό παιχνίδι για τα δόντια που ενθουσίασε τα παιδιά

DSC00365   DSC00361

Δουλέψαμε μαθηματικές έννοιες (απαρίθμηση,αντιστοίχιση,κλπ.) με τη βοήθεια σχετικών καρτών

DSC00354   DSC00355

αλλά και γλωσσικές δραστηριότητες με παρεούλες γραμμάτων (συλλαβές).

DSC00346

Τέλος, για να μην ξεχνάμε ποτέ την καθημερινή φροντίδα των δοντιών φτιάξαμε καδράκια για το μπάνιο των μαθητών κι ένα βιβλιαράκι που θα μπορεί ο κάθε μαθητής να ανατρέχει κάθε φορά που θα χρειάζεται πληροφορίες για τα δόντια.

DSC00374   DSC00382   DSC00379

Κλασικό τμήμα

Κατασκευές με χαρούμενο και λυπημένο δοντάκι

DSC00369   DSC00367

οι κάτοικοι της οδού Ασπροδόντη

DSC00413

αλλά και αστείες οδοντοστοιχίες με πλαστελίνη και όσπρια.

DSC00383