Τις ημέρες αυτές προσεγγίσαμε το θέμα του φθινοπώρου μέσα από δραστηριότητες που έφεραν τα παιδιά σε άμεση επαφή με τη φύση και τις αλλαγές της εποχής.
Τα παιδιά μάζεψαν και έφεραν πραγματικά φύλλα, στα οποία παρατηρήσαμε:
Χρώματα: κόκκινα, κίτρινα, καφέ και όλες τις ενδιάμεσες αποχρώσεις,
Μεγέθη: μικρά, μεγάλα, μεσαία
Σχήματα: μυτερά, στρογγυλά.
Στη συνέχεια τα ταξινόμησαν ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους και δημιούργησαν μικρές ομαδικές συνθέσεις.





Γνωρίσαμε και αγγίξαμε φρούτα της εποχής, όπως μήλα, αχλάδια, ρόδια, λωτούς, ακτινίδια και σταφύλια. Τα παιδιά τα παρατήρησαν, τα ομαδοποίησαν ανά χρώμα ή μέγεθος και φυσικά τα δοκίμασαν, ανακαλύπτοντας γεύσεις και αρώματα του φθινοπώρου.



Συζητήσαμε για την αλλαγή του καιρού και τις πρώτες βροχές. Τα παιδιά περιέγραψαν τι παρατηρούν όταν βρέχει, μιλήσαμε για τα ρούχα που φοράμε αυτή την εποχή και αναρωτηθήκαμε τι χρειαζόμαστε για τη βροχή (ομπρέλα, αδιάβροχο, γαλότσες). Με αφορμή αυτό “ετοιμάσαμε” τον εξοπλισμό μας για μια φθινοπωρινή βόλτα στη βροχή και κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του ομπρέλα χρησιμοποιώντας χαρτόνια, τέμπερες και αληθινά φθινοπωρινά φύλλα. Οι ομπρέλες μας στόλισαν την τάξη και έφεραν μαζί τους όλα τα χρώματα της εποχής.

Τέλος, στην τάξη μας γνωρίσαμε το Φ, φ μέσα από τη μαγεία του φθινοπώρου!
Τα παιδιά ανακάλυψαν ότι πολλές από τις λέξεις που συναντήσαμε αυτές τις μέρες αρχίζουν από το γράμμα Φ.
Φύλλα που αλλάζουν χρώματα
Φρούτα του φθινοπώρου
Φθινόπωρο με τις πρώτες βροχές
Ρούχα όπως φούτερ, φανέλα κτλ.
Παρατηρήσαμε το σχήμα του γράμματος, το αναγνωρίσαμε σε καρτέλες και εικόνες, και το γράψαμε με διάφορους τρόπους.
Έπειτα, δημιουργήσαμε το δικό μας “Φ του Φθινοπώρου” στολίζοντας το με πραγματικά φύλλα από την αυλή μας! Μια δημιουργική δραστηριότητα που βοήθησε τα παιδιά να συνδέσουν το γράμμα Φ με την εποχή και τις εμπειρίες τους!
