Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις – Άξονας 8

lego g8b5b189a2 1280

Τίτλος σχεδίου δράσης: “Πιλοτάροντας ρομποτικά” – Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική ρομποτική

Στόχοι: 

  • η υποστήριξη των εκπαιδευτικών ώστε να προσεγγίσουν με ελκυστικό τρόπο διάφορα γνωστικά πεδία (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική) αναπτύσσοντας ταυτόχρονα την αλγοριθμική σκέψη, τη δημιουργικότητα και τον πειραματισμό.
  • η εισαγωγή σε βασικές αρχές προγραμματισμού ρομποτικών συστημάτων
  • η εξοικείωση με το kit ρομποτικής We Do της Lego για τη διδασκαλία της ρομποτικής και του προγραμματισμού στα πλαίσια της τάξης καθώς και την ενίσχυση των μαθημάτων STEM

Συντονιστής Δράσης: ΜΠΕΓΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

Μέλη: Κούνδη Αντωνία ΠΕ60,Κώτσου Ζωή ΠΕ60, Τελιανίδου Μαρία ΠΕ60

Υλοποίηση σχεδίου δράσης

Τηρώντας το χρονοδιάγραμμα των επιμορφωτικών δράσεων οι οποίες προβλέπονται, τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου, συμμετείχαμε στην πρώτη δια ζώσης συνάντηση του Πιλοτικού Επιμορφωτικού Προγράμματος με θέμα: “Η Ρομποτική στο Νηπιαγωγείο” διάρκειας 24 ωρών (δια ζώσης και εξ αποστάσεως) το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας, του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) και την  ΣΕΕ ΠΕ60 του 3ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ Κ. Μακεδονίας κ. Άννα Βαμβάκη, τον κ. Απόστολο Τσαγκάρη, Πρόεδρο του Τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) και τον κ. Κωνσταντίνο Κουμούτση, Υποψήφιο Διδάκτωρ.

Σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών ώστε να προσεγγίσουν με ελκυστικό τρόπο διάφορα γνωστικά πεδία (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική) συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης, τη δημιουργικότητα και τον πειραματισμό.

Η 1η επιμόρφωση αφορούσε στην Εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική και τις νέες τεχνολογίες, πραγματοποιήθηκε στο φιλόξενο χώρο του 1ου Ν/γειου Γιαννιτσών και σε αυτή συμμετείχαν επιπλέον νηπιαγωγοί από 25 Νηπιαγωγεία της Π.Ε. Πέλλας.

οθόνης 2022 12 08 232511 οθόνης 2022 12 08 232445 οθόνης 2022 12 08 232414

Η 2η επιμορφωτική συνάντηση υλοποιήθηκε στις 19/12/2022 στο χώρο του Νηπιαγωγείου μας και σε αυτή οι επιμορφούμενοι αφού ενημερώθηκαν θεωρητικά για το κιτ LEGO WEDO 2.0, αξιοποίησαν τον εξοπλισμό των εκπαιδευτών και κατασκεύασαν το πρώτο τους ρομπότ.

319796855 678638100380467 697154208447135182 n 320033644 3299955210333611 4413561051805503278 n 320442710 612765910605058 2369608345707424582 n 320045326 1335352477290176 756771243430415703 n 320931017 651153373376441 7630391334381830885 n

Η 3η επιμορφωτική συνάντηση υλοποιήθηκε διαδικτυακά και το περιεχόμενό της αφορούσε τη γνωριμία με το ρομποτικό κιτ spike essential της Lego.

οθόνης 2023 03 18 193339

Η 4η (δια ζώσης) επιμορφωτική συνάντηση που ήταν προγραμματισμένο να υλοποιηθεί τη Δευτέρα 6/2/2023 στο 10ο Νηπιαγωγείο Έδεσσας, ακυρώθηκε  λόγω καιρικών συνθηκών.

Στις 13/3/2023 πραγματοποιήθηκε η 5η (δια ζώσης) επιμορφωτική συνάντηση στο 10ο Νηπιαγωγείο Έδεσσας με αντικείμενο την εκμάθηση και αξιοποίηση του κιτ spike essential για την κατασκευή ενός ρομπότ ταξί

Viber 2023 03 13 21 40 23 090 Viber 2023 03 13 21 40 27 991

Δευτέρα 03/04/2023

Οι πρώτοι μας πειραματισμοί με τα Lego και το κιτ WeDO

339110349 984067236302028 1343925316702386807 n

339315618 724137039440554 402802882331302171 n

 

Δευτέρα 24/04/2023

Έκτη 6η (δια ζώσης) επιμορφωτική συνάντηση στο 1ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών. Οι συμμετέχοντες επιμορφούμενοι δημιουργήσαμε ένα ρομπότ ρόδας λούνα παρκ και πειραματιστήκαμε με μετατροπές. Στην συνάντηση παρευρέθηκε και ο Αν. Περιφερειακός Δ/ντης Εκπ/σης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Μπαχαράκης Θωμάς, ο οποίος στηρίζει την οργάνωση και το σχεδιασμό της επιμόρφωσης. Οι νηπιαγωγοί θα συμμετέχουμε επιπλέον στη διεξαγωγή έρευνας που υλοποιεί το Τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ) με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Απόστολο Τσαγκάρη, Πρόεδρο του Τμήματος παρατηρώντας το βαθμός της ευχρηστίας του εκπαιδευτικού εργαλείου της ρομποτικής Lego WeDo 2.0. Δείκτες της ευχρηστίας που θα διερευνηθούν είναι:

–Αποτελεσματικότητα

–Αποδοτικότητα

–Ικανοποίηση από την χρήση

–Ευκολία χρήσης

–Ευκολία μάθησης

346100563 1367055804150196 5093791581465280352 n

346043313 2426639420827805 1746427843155157107 n 346014710 243883398324516 4855985614591461157 n 346096358 785404472894912 4868461454279565646 n

Τετάρτη 03/05/2023

Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και τεχνολογίας στα Γιαννιτσά με παρουσίαση βραβευμένης εργασίας στα πλαίσια του Διαγωνισμού ρομποτικής WRO Hellas 2022

344823248 3543317665990639 7101703089507188919 n 344573777 256083590315561 5723166694660050303 n

Πέμπτη 04/05/2023 και Παρασκευή 05/05/2023

Συνέχεια πειραματισμών στις τάξεις μας

346097355 620883143279730 6703925010629798250 n 346051299 257649430092306 4270785807826726224 n

346101584 249314484304427 8031801863874758096 n 346024586 778623327229746 2962571374309458942 n 346023059 512616794266305 2225479990308596249 n

 

Δευτέρα 08/05/2023

Έβδομη 7η (δια ζώσης) επιμορφωτική συνάντηση στο 10ο Νηπιαγωγείο Έδεσσας. Χρήση του κιτ spike essential για την κατασκευή αμαξιδίου μεταφοράς αντικειμένων με προσαρμογές. Παρουσίαση και εφαρμογή της τεχνολογίας 3D printing

345991252 204846072349087 6734058834065162135 n 345969816 195623886672708 6168638209498478128 n 346095554 1393130474809057 402937367687119715 n 346090249 239052885378009 3423683058195634666 n

Δευτέρα 29/5/2023

Όγδοη και τελευταία (δια ζώσης) επιμορφωτική συνάντηση στο 1ο Νηπιαγωγείο Αριδαίας.

Η συνάντηση που ήταν προγραμματισμένη για τις 22/5/2023, μεταφέρθηκε τη συγκεκριμένη ημερομηνία λόγω εθνικών εκλογών. Είχε αξιολογητικό χαρακτήρα και σε αυτήν παρουσιάστηκε συνοπτικά το πρόγραμμα της επιμόρφωσης και εκτέθηκαν τα αποτελέσματα από την έρευνα που διεξήγαγε το τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης του ΔΙΠΑΕ σχετικά με το δείκτη ευχρηστίας των LEGO WeDo 2.0 στο νηπιαγωγείο. Για την εν λόγω έρευνα οι συμμετέχουσες νηπιαγωγοί συνέλεξαν υλικό από τα νηπιαγωγεία τους με ανώνυμες καταγραφές και με τη συναίνεση των γονέων των νηπίων. Έτσι δόθηκε στις εκπαιδευτικούς η δυνατότητα να παρατηρήσουν πτυχές της διάδρασης των νηπίων με το συγκεκριμένο κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής όπως την ικανοποίηση των παιδιών, την ικανότητά τους να το χειρίζονται, τις δεξιότητες επικοινωνίας που εκδηλώνουν καθώς επίσης την ομαδικότητα αναπτύσσουν μεταξύ τους και τη δημιουργικότητα που επιδεικνύουν. Στην παρουσίαση που ακολουθεί δείτε συνοπτικά τα πρώτα αποτελέσματα των δελτίων καταγραφής που συμπληρώθηκαν από τις εκπαιδευτικούς.

350717797 208595392005996 5468714445942327610 n 1 350708753 265615205934963 6157016289962131615 n 1