Εργαστήρια δεξιοτήτων

Στην ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων «Ζω καλύτερα-ευ ζην» υπάρχει το πρόγραμμα που αφορά παιδιά νηπιακής ηλικίας

«Το παπάκι πάει», το οποίο κάναμε στην τάξη.

 Έχει σχεδιαστεί από ειδικούς επιστήμονες  που εργάζονται στο” Χαμόγελο του παιδιού “και έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται μέσω της αφήγησης ιστοριών και βασίζεται στο παιδαγωγικό μοντέλο της Ανάπτυξης Δεξιοτήτων ζωής, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Κύριοι στόχοι του προγράμματος, είναι μετά το πέρας του τα παιδιά να έχουν εκπαιδευτεί στα εξής πεδία:

  • σε περίπτωση που είμαι σε δημόσιο χώρο και δε βλέπω τον κηδεμόνα μου δεν κρύβομαι, δεν τρέχω, δεν απομακρύνομαι αλλά μένω σταθερά στο σημείο που τον είδα τελευταία φορά
  • δεν ακολουθώ ποτέ κάποιον άγνωστο και φωνάζω δυνατά σε περίπτωση που προσπαθήσει να με κάνει με τη βία να τον ακολουθήσω
  • εμπιστεύομαι τους αστυνομικούς
  • γνωρίζω το ονοματεπώνυμο μου και κάποιον αριθμό τηλεφώνου από το σπίτι ή τους κηδεμόνες μου
  • μαθαίνω να πληκτρολογώ στους δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους τα νούμερα έκτακτης ανάγκης 100 και 116000

Στις παρακάτω φωτογραφίες θα δείτε μερικές από τις δραστηριότητες που κάναμε στην τάξη:

IMG d9d232722de16f4616d1412d3529b335 V 1

IMG 2d6cd1f39238d542d1af4e34b3d274ff VIMG ba38255775b1988d1aba059496bc5711 VIMG a89775e8becb54bd3cf2739721cf70b7 V

 

ΘΕΜΑ :  «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24»

 

Λαμβάνοντας υπόψη την περ. α της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2023. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ.  53128/Δ1/2020 (Β 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2023-2024, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-24, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού..

Επισημαίνεται ότι κατά την περίοδο των εγγραφών, αποτελεί ευθύνη των Διευθυντών/ντριών – Προϊσταμένων των σχολικών μονάδων η μέριμνα για την τήρηση των εκάστοτε απαιτούμενων οδηγιών του ΥΠΑΙΘ και του ΕΟΔΥ για την αποφυγή της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

→ Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

→ Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

→ Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)::

  1. τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
  2. τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
  3. τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
  4. εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
  5. τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

  1. η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
  2. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
  3. Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
  4. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
    Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια – Προϊστάμενος/η του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το σχολείο στο τηλέφωνο 2287041483.

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

Treis Ierarxes

Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2023 ,ημέρα γιορτής των Τριών Ιεραρχών πήγαμε στην εκκλησία με το σχολείο για να παρακολουθήσουμε τη θεία λειτουργία .Η προσφορά των άρτων ήταν από το αρτοποιείο του κ. Γιάννη Μάλλη, ευχαριστούμε πολύ.

Χρόνια Πολλά!!!

Ήρθε ο χειμώνας

Ανιχνεύσαμε λεξιλόγιο που έρχεται στο μυαλό των παιδιών ακούγοντας τη λέξη χειμώνας: κρύο ,

χιόνι ,τζάκι ,σκούφος, σούπα,

γάντια, χιονάνθρωπος, μπουφάν, καλοριφέρ και πολλά άλλα…

Διαβάσαμε σχετικά  παραμύθια….

ad02528a cf72 4802 9547 e9220cbbbd36

475417 1

Διαβάσαμε και ποιήματα γνωστών ποιητών….

page 75

 

 

Ο χιονάνθρωπος

(ποίημα της Ντίνας Χατζηνικολάου)

 

Όλα σκεπάστηκαν μ΄ άσπρο χαλί,

γλέντι τρικούβερτο μες στην αυλή.

-Χιονάνθρωπο πάμε να φτιάσουμε,

ελάτε, παιδιά, να γελάσουμε!

 

Να τ΄ ανθρωπάκι! Καπέλο φαρδύ,

πούρο στο στόμα, στο χέρι ραβδί,

είν΄όλο πόζα και μεγαλέιο!

(Ήλιε, μην κάνεις κανέν΄ αστείο….)

Δέστε! Θαρρώ μας γελά πονηρά.

Μα βγήκε ο ήλιος….Τι συμφορά!

Και τ΄ ανθρωπάκι πια δε γελάει.

Δάκρυσε λίγο, έλιωσε, πάει…

 

Κάναμε και δραστηριότητες :

 

 

 

IMG 87da5074f7a7a5d06794d1a0d3500fd8 VIMG 5e98d4b59a5628563733ab0b82302b6d V

IMG 6f4599bf424582bbf4d3be9d8d91dee5 V 1

 

 

 

Χριστούγεννα

Χριστούγεννα

Χαρούμενο ένα αστέρι

τους μάγους οδηγεί

το φως τους θα τους φέρει

μακριά στην άγια γη.

Χαρούμενοι όλοι πάνε

πλάι στο Χριστό οι βοσκοί

και δώρα του σκορπάνε

μ΄αγάπη μυστική.

Χαρούμενοι εμείς τώρα

στην άγια αυτή νυχτιά

χαρίζουμε όλοι δώρο

τραγούδια από καρδιά.

Περιμένοντας τις γιορτές κάναμε στο σχολείο μας όμορφες κατασκευές ,ακούσαμε παραμύθια ,ακούσαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια ,δραματοποιήσαμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες.

IMG 20230111 115851

Στις 16 Δεκεμβρίου παρουσιάσαμε στην αίθουσα του Πολιτιστικού Συλλόγου Πολλωνίων τη χριστουγεννιάτικη παράσταση που είχαμε ετοιμάσει με τίτλο:¨ Τα γυαλιά του Άγιου Βασίλη¨.

Η πρόσκλησή μας:

IMG 20221209 112309

IMG 20230117 124859IMG 20230117 124755

 

 

 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΦΥΤΩΡΙΟ ΤΗΣ IMERYS

 IMG 20221208 202718

IMG 20221208 202759

IMG 20221208 202637

Μια πολύ ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική επίσκεψη είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν οι μαθητές του δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου Πολλωνίων  στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και του περιβαλλοντικού προγράμματος που κάνουν ,την Πέμπτη 8-12-2022 στο  φυτώριο της εταιρείας IMERYS στα Βούδια. Περιηγήθηκαν στα μονοπάτια του φυτωρίου ,απόλαυσαν τα φυντάνια που καλλιεργούνται εκεί ,ενημερώθηκαν από τους ειδικούς για τον τρόπο που πολλαπλασιάζονται τα φυτά και φύτεψαν σποράκια αρωματικών φυτών ,που όταν μεγαλώσουν θα τα μεταφυτέψουν στο σχολικό θερμοκήπιο.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Ι.Σανούδο ,διευθυντή της εταιρείας IMERYS στη Μήλο,

τον κ.Γ.Πετράκη ,δασολόγο και την κ.Κ.Γαρέζου ,γεωπόνο .

Ο σεισμός

Σεισμός ένα φυσικό φαινόμενο

Πριν λίγες μέρες μιλήσαμε στο σχολείο για το φαινόμενο του σεισμού. Αναφερθήκαμε στο πώς δημιουργείται και στους τρόπους προστασίας και προφύλαξης .Κάναμε και άσκηση, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουμε.

2 MATHETE SEISMOS 768x543

Διαχείριση Κινδύνων ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕΙΣΜΟΥ

Πες μου καφέ αρκούδα….

Σήμερα διαβάσαμε ένα ωραίο παραμύθι και κάναμε δραστηριότητες με βάση αυτό, προκειμένου να μιλήσουμε για τα χρώματα , για μαθηματικές έννοιες και να εξοικειωθούμε στη σειροθέτηση.

 

pes mou kafe arkouda ti vlepeis2 1024x766

Πες μου καφέ αρκούδα τι βλέπεις; του Μπιλ Μάρτιν Τζούνιορ (εικονογράφηση: Έρικ Καρλ)

 

 

“Πες μου καφέ αρκούδα τι βλέπεις, σε ρωτώ; Εκείνη απαντά: “βλέπω ένα κόκκινο πουλί που βλέπει προς τα εδώ”. Αυτό θα συνεχιστεί με άλλα οκτώ ζώα. Το κόκκινο πουλί, την κίτρινη πάπια, το γαλάζιο άλογο, τον πράσινο βάτραχο κ.α.

Όλα τα ζώα βλέπουν πάντα το επόμενο ζώο. Απλό ε; Κι όμως μέσα σε μια τόσο απλή πλοκή και ιστορία, ο συγγραφέας και ο εικονογράφος κατάφεραν να βάλουν ζώα, χρώματα, μαθηματικές έννοιες (δεξιά, αριστερά) καθώς τα ζώα κοιτάζουν διαφορετικά κάθε φορά.

IMG 1c2220c8b75bbb909b97bd47e145f9a3 V

Παγκόσμια ημέρα ζώων

 

IMG 5f89d674402413041853b2cd11e5e049 V

Παγκόσμια ημέρα ζώων – 4 Οκτωβρίου

Σήμερα αφιερώσαμε τη μέρα μας στα ζώα.

Όλοι  είχαμε εμπειρίες από ζωάκια κατοικίδια ,της φάρμας ή ακόμα και αδέσποτα. Μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά τους, τις ανάγκες τους , τα δικαιώματά τους ,τις υποχρεώσεις μας απέναντί τους. Καταλήξαμε ότι σε όλα τα ζωάκια πραγματικά αξίζει αγάπη,φροντίδα και μια αγκαλιά.

Σας αγαπάμε!!!!