Αγαπημένα μας παιδιά

Είμαστε καλά και ευχόμαστε να είστε καλά  εσείς και τα μέλη της οικογένειά σας! Είμαστε πολλές  ώρες σπίτι όλοι μας και είναι φυσικό να βαριόμαστε. Δεν είναι εύκολο . Στην αρχή χαίρεσαι που μένεις σπίτι και κάνεις ότι θέλεις και όποτε το θέλεις. Όσο περνούν οι μέρες αρχίζεις να νιώθεις παράξενα. Έτσι νιώθουμε όλοι. Ζούμε σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση γι αυτό  θεωρήσαμε σωστό μέχρι να ξαναβρεθούμε να σας δώσουμε μερικές συμβουλές.

  • Πρώτα πρώτα παιδάκια ακούμε τους γονείς μας με προσοχή και χωρίς γκρίνια.
  • Έπειτα εφαρμόζουμε τους κανόνες υγιεινής για να είμαστε  όλοι γεροί και δυνατοί.
  • Κατά τη διάρκεια της ημέρας οργανώνουμε το χρόνο μας σωστά για να μη βαριόμαστε. Σ αυτό μας βοηθούν οι γονείς μας ή τα μεγαλύτερα αδερφάκια μας .

(Και τώρα λίγα λογάκια για την μαμά και τον μπαμπά , μην φύγετε….)

Αγαπητοί γονείς

Τα μικρά παιδιά δε χρειάζεται να παρακολουθούν από την τηλεόραση  τις εξελίξεις αναφορικά με τον covid 19, διότι οι πληροφορίες αυτές μπορεί να τους προκαλέσουν συναισθήματα φόβου, αγωνίας και    ανασφάλειας. Όταν τα παιδιά μας ρωτήσουν για το ζήτημα αυτό, εξηγούμε τι συμβαίνει και δίνουμε σαφείς πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο μείωσης του κινδύνου μόλυνσης. Μιλάμε στα παιδιά με τρόπο απλό και κατανοητό χρησιμοποιώντας λεξιλόγιο ανάλογα με την ηλικία τους. Τούς μιλάμε με ήρεμη και σταθερή φωνή. Ακούμε τα παιδιά με προσοχή και κατανόηση για ότι τα απασχολεί. Δείχνουμε με διάφορους τρόπους τη συμπαράσταση και τη διαθεσιμότητά μας. Επιδιώκουμε να τους δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ασφάλειας.

Οι  νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί παρέχουν περισσότερο χρόνο για την ανάπτυξη της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας. Οι γονείς έχουν την «ευκαιρία να  ακούσουν τα παιδιά», να  συζητήσουν  μαζί  τους  για  τα  παιχνίδια,  για  τις  εμπειρίες  τους.  Να ακούσουν  τα  συναισθήματά  τους,  αυτά  που  τα  απασχολούν. Τα παιδιά έχουν ανάγκη να νιώσουν ασφάλεια. Τα  παιδιά της προσχολικής ηλικίας μιμούνται  όσα  βλέπουν  γύρω  τους  και  πολύ  περισσότερο  τους  σημαντικούς  ενήλικες,  όπως είναι  οι  γονείς.  Η  συμπεριφορά  των γονιών  αποτελεί  όχι  μόνο  παράδειγμα,  αλλά  και πρότυπο  για  το  παιδί.

Το  πρότυπο  που  βιώνει  κάθε  παιδί  μέσα  στην  οικογένεια  αποτελεί  το  ισχυρότερο  μάθημα ζωής!!!

Αγαπητοί  γονείς είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι τα παιδιά χρειάζεται να ακολουθούν ένα σταθερό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει τις καθημερινές ρουτίνες (αναφορικά με τις ώρες του ύπνου, τις ώρες του φαγητού), παιχνίδι και δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης.

Ρουτίνες (Ενδεικτικά)

  • Πλύσιμο δοντιών και προσώπου
  • Ντύσιμο, γνωρίζει τα ρούχα του, που βρίσκονται, επιλέγει και αποφασίζει (δεν αφήνουμε πολλές επιλογές – μέχρι 2).
  • Τακτοποίηση των ρούχων – που βάζουμε τα άπλυτα.
  • Η τακτοποίηση του δωματίου του είναι δική του φροντίδα.
  • Συνεργασία με τους γονείς για την τακτοποίηση διάφορων χώρων του σπιτιού.
  • Συμμετοχή σε διάφορες εργασίες του σπιτιού ως βοηθοί. (στρώνουμε το τραπέζι το κρεβάτι, βάζουμε τα πιάτα στο πλυντήριο κλπ…)
  • Τηλεφωνικοί επικοινωνία με γιαγιάδες – παππούδες και με άλλα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα στο σπίτι είναι:

η ανάγνωση βιβλίων, οι εικαστικές δημιουργίες (ζωγραφική, πλαστελίνη, κολάζ, κατασκευές με άχρηστα υλικά κ.ά.), τα επιτραπέζια παιχνίδια, τα παζλ, η ακρόαση μουσικής, τα εκπαιδευτικά βίντεο, η μαγειρική, η περιποίηση των φυτών κ.λπ.

Εναλλακτικά, για συγκεκριμένο χρόνο και με μέτρο, μπορούν να αξιοποιηθούν τα μέσα τεχνολογίας για την  ενασχόληση των παιδιών με εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικά.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ

Επισήμανση: Οι σύνδεσμοι που ακολουθούν είναι όλοι ενεργοί. Πατάμε απλώς ένα αριστερό κλικ του ποντικιού πάνω στον τίτλο!

1 Παραμύθι της Χαράς Πάτρα

ΕΝΑΣ ΙΟΣ ΜΕ ΚΟΡΩΝΑ

 

2.COVIBOOK:

Συγγραφέας: Manuale Molina

Μετάφραση: Χαρά Σφέτσα

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ

 

3.Παραμύθι της Δέσποινας Χριστοφορίδου

Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΑ

 

Μικρές  γενικές συμβουλές πριν την ανάγνωση

  • Πριν αρχίσουμε την ανάγνωση κοιτάζουμε το εξώφυλλο, τον τίτλο, το  όνομα του συγγραφέα  και του εικονογράφου.
  • Κοιτάζουμε  την εικόνα που υπάρχει στο εξώφυλλο και ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν μια πρόβλεψη για το θέμα του βιβλίου. Αν τα παιδιά δυσκολεύονται  τότε μπορούμε να δείξουμε και τις εσωτερικές εικόνες στα παιδιά χωρίς να διαβάζουμε και να ρωτήσουμε πάλι τι νομίζουν ότι λέει το βιβλίο.

Αφού τελειώσει η ιστορία

  • Συζητάμε με τα παιδιά και ζητάμε να μας μιλήσουν για τους χαρακτήρες, τα γεγονότα, τα προβλήματα και τις λύσεις που δόθηκαν από τους ήρωες.
  • Θέτουμε ερωτήσεις : ποιος , που , πως , τι, ποιον , τι έγινε πρώτα , μετά , στο τέλος.
  • Ζητάμε να ζωγραφίσουν αυτό που τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση!!
  • Αντιγράφουμε όπως μπορούμε λέξεις που μας έκαναν εντύπωση.

Και φυσικά δεν ξεχνάμε το όνομά μας στο τέλος γιατί σαν μικροί καλλιτέχνες πρέπει να υπογράφουμε τα έργα μας!!

Υπενθύμιση: Χρειάζεται προσοχή όσον αφορά το υλικό και το χρόνο ενασχόλησης με τα τεχνολογικά μέσα: πραγματοποιείται με την εποπτεία των γονιών και σε συγκεκριμένο χρόνο.

Τα μικρά παιδιά χρειάζονται ΠΑΙΧΝΙΔΙ!!!

ΣΥΝΘΗΜΑ ΜΑΣ: Μένουμε σπίτι και περνάμε δημιουργικά το χρόνο μας με τα παιδιά!

Αγαπημένα μας παιδιά σύντομα θα τα ξαναπούμε…

Φιλάκια πολλά !!!