Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας

Η πασχαλινή μας εβδομάδα στο νηπιαγωγείο ήταν γεμάτη χαρά, δημιουργία και παράδοση. Αρχικά, μιλήσαμε αναλυτικά για τα γεγονότα του Πάσχα και της Μεγάλης Εβδομάδας. Τα παιδιά άκουσαν με μεγάλο ενδιαφέρον τις ιστορίες που συνοδεύουν αυτές τις σημαντικές ημέρες και συζητήσαμε μαζί τα ήθη και τα έθιμα που κρατούν ζωντανή τη μνήμη τους μέχρι και σήμερα.
Στη συνέχεια, περάσαμε στη δράση, συμμετέχοντας σε αγαπημένες πασχαλινές δραστηριότητες. Το κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του ξεχωριστή λαμπάδα, διακοσμώντας την με χρώματα, κορδέλες και μικρά στολίδια. Βάψαμε αυγά με παραδοσιακό τρόπο, γεμίζοντας το νηπιαγωγείο με ανοιξιάτικες αποχρώσεις και ενθουσιασμό. Δεν έλειψε και η παρασκευή πασχαλινών τσουρεκιών: τα μικρά χεράκια βοήθησαν να πλάσουμε τη ζύμη και να στολίσουμε τα τσουρέκια μας με σουσάμι και κόκκινα αυγά.

0 02 05 235d989fbdc9207d530c945109eafd54e18abb4c12aad78b878d82be12b3d8cb 1c6dc0d4320660 0 02 05 18e65c6ce8b51b55cbb6e2d1f0fbf7e19dce6095af812e52a5eedd09b9839d29 1c6dc0d4322d91 0 02 05 508cf6565caa053e7e6555787302ade063d888d747c9bf06a96d89afec6273e3 1c6dc0d434a0060 02 05 9450f07116006974aebabc168e7eeb9f05edabd06c19c6ac84e2f1b91f713642 1c6dc0d434ae510 02 05 5f241ccd32808bdaa98336798b28f3a6149d81cd535282979a422d1ec2d99d1b 1c6dc0d4377ab1  0 02 05 3894b4f1d50abddaaee8eb8d6e5f3c5f2e272f59f4c72ef7d8e4b3ac2d575881 1c6dc0d43759d60 02 05 636220b49f2e91bb5e58be0832c4594eacbdceb63fe147e26b040f70a756460c 1c6dc0d43746eb
Παράλληλα, δημιουργήσαμε όμορφες κατασκευές με θέμα το Πάσχα. Φτιάξαμε κάρτες, διακοσμητικά για το σπίτι και πασχαλινές ζωγραφιές, που τα παιδιά πήραν μαζί τους για να χαρίσουν στις οικογένειές τους.

0 02 05 cd4339a833379a6ad20ca45cd90cd2363b1146692b90d6d67949afa52c4de36d 1c6dc0d4374d050 02 05 4979feebdff43f85043d0a34e124897adf10ad4253a1a8a1aeeef1fb0deee09b 1c6dc0d4374386 0 02 05 023eead09832956e60280c6ea64c03b9b5d68a35e35bb1c6debf95a0732d3ee2 1c6dc0d4374121 0 02 05 1f4360568738514cec3b4846647fb89377f3614ade3066bf32da93faf4375355 1c6dc0d4374266
Το φετινό Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας ήταν μια μοναδική εμπειρία γεμάτη χρώματα, αρώματα και στιγμές συνεργασίας.

Ευχόμαστε σε όλους Καλή Ανάσταση και Χρόνια Πολλά!

Πασχαλινή Πράξη Αγάπης από το Νηπιαγωγείο μας

Με αφορμή τις Άγιες Μέρες του Πάσχα, στο νηπιαγωγείο μας αποφασίσαμε να μοιραστούμε την αγάπη και την αλληλεγγύη μας με παιδιά που το έχουν ανάγκη. Όλοι μαζί, παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί, ενώσαμε τις δυνάμεις μας και συγκεντρώσαμε είδη πρώτης ανάγκης για τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Η δράση αυτή ξεκίνησε με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό από τους μικρούς μας μαθητές, οι οποίοι έφεραν τρόφιμα, είδη προσωπικής υγιεινής και άλλα χρήσιμα προϊόντα.

Μέσα από αυτή τη δωρεάν πράξη αγάπης, τα παιδιά έμαθαν με βιωματικό τρόπο την αξία της προσφοράς, της ενσυναίσθησης και της στήριξης προς τον συνάνθρωπο. Με μικρές κινήσεις, μπορούμε όλοι να κάνουμε έναν κόσμο πιο φωτεινό και πιο δίκαιο.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλες τις οικογένειες που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και πρόσφεραν από το υστέρημά τους. Μαζί αποδείξαμε ότι το Πάσχα είναι γιορτή αγάπης και ελπίδας!

g34g34g ferg 0 02 05 7c436b24d7bb927789a09643bc3805dea5c4214b4a9c884e7c234f9654360e9c 1c6dc0d40209dd

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Ζω Καλύτερα – Ευ ζην: “Μαθαίνουμε Μαζί και Ζούμε με Υγεία”

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην», τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το ανθρώπινο σώμα και να κατανοήσουν τη σημασία της υγείας και της ισορροπημένης διατροφής.

Αρχικά, ασχοληθήκαμε με τα μέρη του προσώπου. Εμπνευσμένοι από τους πίνακες του Πικάσο, οι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους ξεχωριστό πρόσωπο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, αξιοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Παράλληλα, κατασκευάσαμε μία ομαδική εργασία σε μεγάλο χαρτόνι: κάθε παιδί φιλοτέχνησε ένα μέρος του προσώπου και, ενώνοντάς τα, σχηματίστηκε ένα εντυπωσιακό και μοναδικό έργο.

0 02 05 4f04d4d0e2078551cb66251646612b19b0d12a74f0c813518137fc906fafae46 1c6dc0d4ec3519 eikona Viber 2025 07 06 18 12 320 02 05 36627accf15330d3f702dbd06307826a2f02cb01158d48e737739063419bc778 1c6dc0d4ecd60eesfefefefef

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τα μέρη του σώματος με τη βοήθεια ενός εκπαιδευτικού σκελετού. Τα παιδιά έφτιαξαν τον δικό τους σκελετό τοποθετώντας τα «κόκκαλα» σε χαρτόνι, ενισχύοντας έτσι τη γνώση τους για τη δομή του σώματος.

Ακολούθως, παρατηρήσαμε τα βασικά όργανα του ανθρώπινου σώματος και συζητήσαμε για τις λειτουργίες τους και τον ρόλο τους στη διατήρηση της υγείας.

lekfhoth3f fl3kfnf3 exkpsbxkepso l3keonlx3ebo0 02 05 e6900eeb4d71108e217bc0411426268969a986d96b19ba87d12836348385b6a2 1c6dc0d4ef7b8a

Η θεματική ολοκληρώθηκε με αναφορά στη σωστή διατροφή και τα οφέλη της. Τα παιδιά κατασκεύασαν την πυραμίδα της ισορροπημένης διατροφής, ξεχωρίζοντας τα υγιεινά τρόφιμα και μαθαίνοντας πόσο συχνά πρέπει να τα καταναλώνουμε για να έχουμε δύναμη και ευεξία.

3kenolx3en3  l3xeonx3bo

Τέλος, μιλήσαμε για τη σημασία της στοματικής υγιεινής και τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να φροντίζουμε τα δόντια μας. Παρατηρήσαμε προσεκτικά φωτογραφίες της οδοντοστοιχίας και στη συνέχεια τα παιδιά δημιούργησαν με πλαστελίνη τα δικά τους δόντια, κατανοώντας καλύτερα τη μορφή και τη διάταξή τους. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με πρακτική άσκηση στο σωστό βούρτσισμα, ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν σωστές συνήθειες καθημερινής φροντίδας.

3elpsnexl3b  l3xebpsx3ebo 3lfkn31f3

 

Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές καλλιέργησαν πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να μεγαλώνουν με υγεία και χαρά!

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – 2 Απριλίου

Στις 2 Απριλίου, γιορτάσαμε στο νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, μια ημέρα αφιερωμένη στη μαγεία των βιβλίων και στη χαρά της ανάγνωσης!

Αρχικά, συζητήσαμε με τα παιδιά για τη σημασία των βιβλίων στη ζωή μας. Ανακαλύψαμε μαζί πώς μας βοηθούν να μαθαίνουμε, να ταξιδεύουμε με τη φαντασία μας και να γνωρίζουμε νέους κόσμους και χαρακτήρες. Καθένας μοιράστηκε τις σκέψεις του για το αγαπημένο του βιβλίο και γιατί το ξεχωρίζει.

Στη συνέχεια, τα παιδιά ανέλαβαν μια δημιουργική αποστολή! Σκέφτηκαν τις αγαπημένες τους εικόνες από το βιβλίο που διάλεξαν και τις αποτύπωσαν μέσα από ζωγραφιές. Χρώματα, σχήματα και φαντασία γέμισαν τις σελίδες τους, αποτυπώνοντας την αγάπη τους για την ανάγνωση.

Για να κάνουμε την ανάγνωση ακόμα πιο ξεχωριστή, φτιάξαμε και τους δικούς μας σελιδοδείκτες! Με χαρτόνια, χρώματα, αυτοκόλλητα και κορδέλες, κάθε παιδί δημιούργησε τον προσωπικό του σελιδοδείκτη, έτοιμο να συνοδεύσει τις μελλοντικές του αναγνώσεις.

Τέλος, με μεγάλη χαρά διακοσμήσαμε την τάξη μας με τις δημιουργίες τους

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά όχι μόνο εξέφρασαν τη δημιουργικότητά τους, αλλά και συνειδητοποίησαν πως κάθε βιβλίο είναι ένας θησαυρός που μας δίνει γνώση, χαρά και έμπνευση!

0 02 05 5ff6ad466d06a872a17f74d2e33414a88aa595db1ea672a70cb05ffdbdd3edf1 1c6dbf062a5fd2  0 02 05 2c4f21e1aa3dc809d7d357df764d82e11df8e2cd049555b888f737cedfb9ebda 1c6dbf062a68a0 0 02 05 1cf603728b215ae70153f267278b66f61fedb2066537b04ce5f993ef0015180d 1c6dbf062d8b310 02 05 9f379b07c013087d33c61fdd67b187cf200afe3f50d883a2f9cafc195d1d2a7b 1c6dbf062daeb3

Εορτασμός της Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821

Με ποιήματα, τραγούδια και πολλή χαρά γιορτάσαμε την επέτειο της 25η Μαρτίου 1821 στο νηπιαγωγείο μας, σε συνεργασία με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Οι μαθητές μας, παρέλασαν περήφανα στην πλατεία της Ανάφης, κρατώντας τη ελληνική σημαία και συμμετέχοντας με ενθουσιασμό στους εορτασμούς.

Χρόνια πολλά σε όλους!

0 02 05 063abf170317d64ae0ebed8f4d339fe792008ffbfaf1417244a36fc8a0d0a6cb 1c6dbe055e65b4

spssodko

 

Το Πείραμα του Ερατοσθένη στο Νηπιαγωγείο μας!

Στο νηπιαγωγείο μας, μέσα από το πρόγραμμα του ΠΑΝΕΚΦΕ, πραγματοποιήσαμε το διάσημο πείραμα του Ερατοσθένη! Αν και ο Ερατοσθένης, ένας σπουδαίος αρχαίος Έλληνας μαθηματικός και αστρονόμος, υπολόγισε την περίμετρο της Γης με απίστευτη ακρίβεια, εμείς το προσεγγίσαμε με έναν τρόπο προσαρμοσμένο στις ηλικίες των μικρών μας μαθητών, γεμάτο παιχνίδι και ανακαλύψεις.

Ξεκινήσαμε κατασκευάζοντας τον Ήλιο και τη Γη σε ένα χαρτί, για να καταλάβουμε πώς το φως φωτίζει τον πλανήτη μας και γιατί δημιουργούνται οι σκιές. Στη συνέχεια, βγήκαμε έξω, παρατηρήσαμε τη σκιά που σχηματιζόταν από ένα ραβδάκι και μιλήσαμε για το πώς αλλάζει η σκιά στη διάρκεια της ημέρας. Το πείραμα πραγματοποιήθηκε στις 20 Μαρτίου στις 12:24, τη στιγμή που ο Ήλιος βρισκόταν στο υψηλότερο σημείο του ουρανού για την περιοχή μας. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες της φυσικής και των μαθηματικών, όπως το φως, οι σκιές και η σχέση τους με την κίνηση της Γης.

Στο τέλος της δράσης, συμπληρώσαμε ένα φύλλο αξιολόγησης, όπου τα παιδιά αποτύπωσαν τι τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση. Άλλοι εντυπωσιάστηκαν από τη δύναμη του φωτός, άλλοι από τις σκιές που «μεγαλώνουν και μικραίνουν».

Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά δεν έμαθαν απλώς κάτι νέο αλλά, πειραματίστηκαν, αναρωτήθηκαν και κυρίως διασκέδασαν! Και αυτό είναι το πιο σημαντικό: η χαρά της ανακάλυψης!

sdds  0 02 05 902c4f240ccb9293b9b855754d0fb41182b55b68dee033756c9c0db8d4db9e9d 1c6dbe054ee0ee   eikona Viber 2025 03 29 18 38 29
IMG 1217

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 2025-2026

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού. Ακολουθούν πληροφορίες από την περυσινή εγκύκλιο εν αναμονή της νεότερης.

Α) Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις, για φοίτηση νηπίων και προνηπίων, που ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου.

Β) Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Γ) Νήπια που δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 6 ετών (την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής) εγγράφονται στο δημοτικό με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του/της οικείου/ας Συμβούλου Εκπαίδευσης Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο,(παρ. 1β του άρθρου 204 του ν. 4610/2019 (Α΄70)). Παιδιά που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 8 του άρθρου 6, του Π.Δ. 79/2017 (Α΄ 109), εγγράφονται υποχρεωτικώς στο δημοτικό.

  1. Α) Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου ελέγχει καθημερινά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλει ηλεκτρονικό μήνυμα στους/στις ενδιαφερόμενους/ες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου- προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου

μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η

Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρεί την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).

ΙΙ. ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ/ΤΗΝ Δ/ΝΤΗ/ΝΤΡΙΑ-ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ/Η ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Στο άρθρο 3 της με αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ ορίζεται ότι για τη διαχείριση των αιτήσεων, ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) μέσω της Ενιαίας Πρόσβασης σε Υπηρεσίες (Single Sign On) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με τα στοιχεία σύνδεσης του επίσημου λογαριασμού της σχολικής μονάδας, τον οποίο διαχειρίζεται αποκλειστικά ο/η ίδιος/α. Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:

α) αποδοχή της αίτησης

β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν στην αίτηση

γ) προώθηση της αίτησης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το Νηπιαγωγείο σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.

ΙΙΙ. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Στο άρθρο 4 της με αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, ορίζεται ότι το αρμόδιο τμήμα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) μέσω της Ενιαίας Πρόσβασης σε Υπηρεσίες (Single Sign On) του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου με τα στοιχεία σύνδεσης του επίσημου λογαριασμού της Διεύθυνσης, τον οποίο διαχειρίζεται αποκλειστικά ο/η οικείος/α Διευθυντής/ντρια Εκπαίδευσης.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προβαίνει σε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου να διορθωθούν λάθη και παραλείψεις των αιτήσεων. Για τον σκοπό αυτό δύναται να έρχεται σε επικοινωνία, εκτός από τους/τις Διευθυντές/ντριες-Προϊσταμένους/ες των Νηπιαγωγείων, και με τους γονείς/κηδεμόνες.

Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών και ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις διαδικασίες, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην παρ. 4δ στο άρθρο 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/202(Α΄ 25), ο/η Διευθυντής/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανέμει τα προνήπια-νήπια στα Νηπιαγωγεία της περιοχής ευθύνης της Διεύθυνσής του/της, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των αιτήσεων και τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ
ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του
Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-
δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/νες των
Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των
μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται
στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Επίσης οι εγγραφές των
μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής
αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ.
106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα
και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/
νήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις
16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30
για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

“Χειμερία Νάρκη: Τα Ζώα του Χειμώνα και η Δημιουργία της Ομαδικής Μας Αφίσας”

Στο νηπιαγωγείο μας, με αφορμή την ανάγνωση του παραμυθιού Ξενοδοχείο Χειμερίας Νάρκης, είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Μιλήσαμε για το πώς αυτά τα ζώα, όπως η αρκούδα, ο σκαντζόχοιρος και η νυχτερίδα, προετοιμάζονται για τον χειμώνα και πώς βρίσκουν καταφύγιο για να κοιμηθούν και να ξυπνήσουν την άνοιξη.

Αφού γνωρίσαμε τα ζώα που κοιμούνται το χειμώνα, κάθε παιδί επέλεξε το αγαπημένο του ζώο και το ζωγράφισε. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε μια ομαδική αφίσα, όπου τοποθετήσαμε τα ζώα στο μέρος που θα κοιμηθούν τον χειμώνα, όπως μια σπηλιά, ένα λαγούμι ή μια φωλιά. Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε την κατανόηση των παιδιών για τη φύση και τα έφερε σε επαφή με τη διαδικασία της χειμερίας νάρκης με έναν διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο.

Το αποτέλεσμα ήταν μια όμορφη αφίσα, γεμάτη χρώματα και ζωάκια, που κοσμεί την τάξη μας και μας θυμίζει τις θαυμάσιες φυσικές διαδικασίες του χειμώνα!

0 02 05 132fdf25fce034312ee68bd767b40e1afbb4b3a2df7393ea5ac18f48abf096cf 1c6dbee5a9ee25 0 02 05 64ef3ba1ec65cb124712f6acca9c1644d2d1d0297491884027fbbae57ca1f98b 1c6dbee5a910f7qdq

Δραστηριότητα με το Βιβλίο Το Μαγικό Γάντι

Στο νηπιαγωγείο μας, η δραστηριότητα με το βιβλίο Το Μαγικό Γάντι προσέφερε στα παιδιά μια μοναδική ευκαιρία να ενισχύσουν τις γνωστικές και κοινωνικές τους δεξιότητες με έναν ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.

Αρχικά, διαβάσαμε το βιβλίο και παρακολουθήσαμε την περιπέτεια του μαγικού γαντιού, το οποίο φιλοξενεί διάφορα ζώα που μπαίνουν ένα-ένα μέσα του. Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, αναγνωρίζοντας τα ζώα και παρατηρώντας την αλληλεπίδραση μεταξύ τους. Αυτό ενίσχυσε τη μνήμη τους, καθώς προσπαθούσαν να θυμηθούν ποια ζώα μπήκαν πρώτα και ποια αργότερα.

Μετά την ανάγνωση, τα παιδιά εκτέλεσαν διάφορες δραστηριότητες για να ενισχύσουν τις μαθηματικές τους δεξιότητες. Κλήθηκαν να καταμετρήσουν τα ζώα που χωρούσαν στο γάντι και να τα τοποθετήσουν σε σωστή σειρά. Αυτή η άσκηση ενίσχυσε την αριθμητική αντίληψη και τη δυνατότητα καταμέτρησης, ενώ παράλληλα ενθάρρυνε τη συνεργασία, καθώς τα παιδιά εργάστηκαν μαζί για να θυμηθούν τα ζώα και να τα ταξινομήσουν.

0 02 05 dc1e1918ff60eee57d87aaa22e0b4de6a504e4067898a0c0a6d7e865807f11fb 1c6dbee5aff106 0 02 05 367ab41ff45d2b75ba1f767d0494697f48af6a48d2424a1daa52501c70689c9a 1c6dbee5afe233 0 02 05 88b3530d3feb13eb39504de61c36dbec947a4e95c5147e7e911feed8f0831245 1c6dbee5af4ee7

 

21 Ιανουαρίου – Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς: Μια Μέρα Γεμάτη Αγάπη!

Στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς με δραστηριότητες που γέμισαν την τάξη μας με αγάπη, χαρά και ζεστασιά!

Ξεκινήσαμε φτιάχνοντας τα «κουλουράκια της αγάπης»! Με μικρά χεράκια και μεγάλη φροντίδα, τα παιδιά ζύμωσαν, έπλασαν και έφτιαξαν λαχταριστά κουλουράκια, μαθαίνοντας πως η αγάπη εκφράζεται μέσα από τις μικρές, γλυκές πράξεις φροντίδας. Στο τέλος, με χαμόγελα και περηφάνια, τα πρόσφεραν στους γονείς τους, χαρίζοντάς τους μια γεύση από την αγάπη που έβαλαν στη δημιουργία τους!

Στη συνέχεια, χορέψαμε το τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη», νιώθοντας τη χαρά που φέρνει η μουσική όταν τη μοιραζόμαστε με τους φίλους μας. Οι κινήσεις μας ενώθηκαν, όπως ενώνονται και οι καρδιές μας, δημιουργώντας μια όμορφη στιγμή συντροφικότητας.

Τέλος, παίξαμε με τις καρδιές μας! Κάθε παιδί είχε μια καρδούλα και έπρεπε να βρει το ζευγάρι της – μια άλλη καρδιά με το ίδιο χρώμα. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, καταλάβαμε πως όλοι είμαστε κομμάτια ενός μεγάλου παζλ αγάπης, όπου ο καθένας μας έχει τη θέση του.

Μέσα από αυτές τις δράσεις, τα παιδιά έμαθαν πως η αγκαλιά δεν είναι μόνο μια κίνηση· είναι ένας τρόπος να δείχνουμε αγάπη, φροντίδα και αποδοχή. Μια απλή αγκαλιά μπορεί να ζεστάνει την καρδιά, να φέρει χαμόγελα και να γεφυρώσει αποστάσεις.

Σήμερα, μάθαμε πως η αγάπη βρίσκεται παντού – στις ζύμες που πλάθουμε μαζί, στους χορούς που μοιραζόμαστε και στις καρδιές που ενώνονται. Και το πιο σημαντικό μάθημα; Πως μια αγκαλιά αξίζει περισσότερο από χίλιες λέξεις!

qwojdn 0 02 05 1a1680117a886f43cbc00f114d456e51f29f42ef11e00289ac528028ecde780d 1c6dbee59067eb 1 wecwe wfwevwe wevwevw