ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στα πλαίσια του 2ου θεματικού άξονα ”φροντίζω το περιβάλλον” των ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τον σεισμό και τα μέτρα προστασίας.

1o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 

Αρχικά συζητήσαμε  για τα φυσικά φαινόμενα και τις φυσικές καταστροφές.Παρακολουθήσαμε βίντεο γι’αυτά (τσουνάμι,πλημμύρες,ηφαίστεια,φωτιά από κεραυνό,ανεμοστρόβιλο,σεισμό) και καταγράψαμε σε ιστόγραμμα τα συναισθήματα που προκαλούν όλα αυτά τα φαινόμενα.

 

ιστογραμμα

 

Τα παιδιά στη συνέχεια αποτύπωσαν στο χαρτί όπως μπορούσαν τα φυσικά φαινόμενα.

fysika fainomena

 

Αναφέραμε ότι εμείς θα εστιάσουμε στον σεισμό και τα παιδιά ζωγράφισαν την πρώτη εντύπωσή τους για τον σεισμό.

prvth entypvsh

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Με διάχυση των γνώσεων των παιδιών συμπληρώσαμε το ιστόγραμμα  ”σεισμός και τώρα τι κάνω” όπου καταγράφηκαν οι έννοιες του σεισμού,της δόνησης και συμπληρώσαμε το ιστόγραμμα με τις έννοιες:ρίχτερ,σεισμογράφος,σεισμογενείς περιοχές,εγκέλαδος,αρχαία ελίκη,μέτρα προστασίας κ.ά..

ISTOGRAMMA 2

Κατασκευάσαμε σπιτάκια που στηρίζονταν σε πλαστελίνη και σύρμα ώστε να δούμε την σεισμική δόνηση.

SPITAKIA

 

Γιατί συμβαίνει ένας σεισμός;Παρατηρήσαμε την υδρόγειο σφαίρα,μιλήσαμε για τις λιθοσφαιρικές και τεκτονικές πλάκες της γης…Αναφέραμε ότι όταν μετακινούνται αυτές οι πλάκες συμβαίνει η σεισμική δόνηση,είδαμε σχετικά βίντεο για το εσωτερικό της γης και  το αποτυπώσαμε στο χαρτί …

ESVTERIKO GHS

 

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Παρακολουθήσαμε την ιστορία <<περιπέτειες του Τολίτο>> από την σειρά παιδικά ελληνικά παραμύθια και συζητήσαμε για τα μέτρα προστασίας από τον σεισμό.

Αφού αναφέραμε τον ΟΑΣΠ και το έργο του, παρατηρήσαμε και αναλύσαμε την αφίσα με τα μέτρα προστασίας.

Κατασκευάσαμε το βαλιτσάκι του σεισμού με όλα τα απαραίτητα αντικείμενα για την ώρα του σεισμού.

balitsaki

Μάθαμε τα τηλέφωνα άμεσης ανάγκης (166,199,100) καθώς και το τηλέφωνο ενός γονέα μας.

 

amesh anagkh

Ωρα για την άσκηση σεισμού!!!

 

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Σημειώσαμε πάνω σε χάρτες τις σεισμογενείς περιοχές της Ελλάδας και όλου του κόσμου.

Παρακολουθήσαμε ντοκιμαντέρ με τον σεισμό του Αιγίου το 1995,της Ιαπωνίας και της Αρχαίας Ελίκης.

Επισκεφτήκαμε την αίθουσα του κοινοτικού καταστήματος Νικολεΐκων,όπου υπήρχε έκθεση με φωτογραφίες από ευρήματα της Αρχαίας Ελίκης.

EPISKECH ELIKH

ELIKH EPISKECH

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Παρακολουθήσαμε βίντεο για την λειτουργία των σεισμογράφων,για τις μετρήσεις του σεισμού και τα ρίχτερ και ζωγραφίσαμε κι εμείς μία σεισμική δόνηση.

seismikh

Γράψαμε ένα τραγούδι για τον σεισμό και το μάθαμε…

Οταν γίνεται σεισμός

μη σε πιάνει πανικός,

τρέξε κάπου να κρυφτείς

μόνο έτσι θα σωθείς!

Διάλεξε ένα τραπεζάκι

πιάστο από το ποδαράκι

κράτησε την ψυχραιμία

μέχρι να ΄ρθει η ηρεμία!

Απολαύστε μας!

 

Παίξαμε  διάφορα διαδικτυακά παιχνίδια για σεισμό.

 

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Διαβάσαμε τον μύθο του Εγκέλαδου και ζωγραφίσαμε τον Εγκέλαδο ομαδικά σε χαρτί του μέτρου

 

Αλλά και ατομικά…

atomika

Καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών για το πώς φαντάζονται τον Εγκέλαδο αν ήταν φαγητό,χρώμα,καιρικό φαινόμενο.ζώο,ήρωας,μουσικό όργανο.

an o egkeladow

 

 

Παίξαμε το παιχνίδι <<Ο Εγκέλαδος χτυπά>>, όπου ένα  παιδί παριστάνει τον Εγκέλαδο και προσπαθεί με μία τεράστια μπάλα να <<χτυπήσει>>  τα παιδιά.

Μάθαμε το Ε του Εγκέλαδου…

gramma e

 

Συμπληρώσαμε το φύλλο αυτοαξιολόγησης και τέλος δόθηκαν βραβεία συμμετοχής στο πρόγραμμα!

aytoajiologhsh

 

brabeio 1