1ο Εργαστήριο
«The Walk –Το ταξίδι της μικρής Αμάλ και του μικρού Λουκά »
Εισαγωγή θέματος.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Το Ταξίδι- The Walk »ενός κινούμενου φεστιβάλ τέχνης και ελπίδας για την στήριξη των προσφύγων και την ευαισθητοποίηση στα ανθρώπινα δικαιώματα, μια κούκλα 3,5μέτρων , η Αμάλ , με τη μορφή μιας νεαρής προσφυγοπούλας ηλικίας 9 ετών, ταξίδεψε από την Συρία ως την Αγγλία για να βρει την μητέρα της.
Παρακολουθήσαμε το σχετικό βίντεο,παρατηρήσαμε την Αμάλ,συζητήσαμε για τα συναισθήματα της.Αναφέραμε ότι το όνομα Αμάλ σημαίνει ελπίδα!
Μαζί μας φέτος είναι ο 4χρονος Λουκάς που ήρθε από την Ουκρανία .Το όνομα του σημαίνει φωτισμένος!
Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για τον πόλεμο και την ειρήνη, τις συνέπειες που έχει ο πόλεμος στη ζωή των ανθρώπων,τα ανθρώπινα δικαιώματα και πρότειναν τους δικούς τους τρόπους για βοήθεια, στήριξη και αλληλεγγύη για τους συνανθρώπους μας!Ακούσαμε το υπέροχο τραγούδι ¨Το παιδί με το ταμπούρλο” που ερμηνεύει η Νάνα Μούσχουρη και μπορείτε να το απολαύσετε κι εσείς…
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το γνωστό έργο του πικάσο “το παιδί με το περιστέρι”
Τέλος σημειώσαμε πάνω στον παγκόσμιο χάρτη τη διαδρομή της Αμάλ και του Λουκά ,όταν ξέσπασε πόλεμος στη χώρα τους.
Εσύ πώς φαντάζεσαι την Αμάλ;Ζωγράφισε την.
Διαβάσαμε το βιβλίο <<ο ουρανός δεν έχει σύνορα>> από το youtube.Πρόκειται για μια ιστορία για τη γενναιοδωρία και τη φιλία πέρα από τους τόπους…
Ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός πάνω στην ιστορία.
Παρακολουθήσαμε στο youtube την <<Ειρήνη -Ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα>> δίνοντας βαρύτητα στα συναισθήματα της ηρωίδας…
Γραφή του ονόματος της Αμάλ,του συμμαθητή μας Λουκά και του δικού μας ονόματος.
Το όνομα της Αμάλ σημαίνει ελπίδα,το όνομα του Λουκά φωτεινός ,φωτισμένος… τι σημαίνει το δικό μας όνομα και από πού προέρχεται;
Καλέσαμε στο σχολείο μας τη μαμά του Λουκά για να γνωριστούμε καλύτερα.. δέχτηκε με πολλή χαρά την πρόσκληση και ήρθε με τον Λουκά φορώντας την παραδοσιακή στολή της χώρας τους.. μας μίλησε για την οικογένειά της, την πατρίδα της ,το λόγο που φύγανε από την Ουκρανία και ποιους αφήσανε πίσω….Στη συνέχεια είδαμε εικόνες και αξιοθέατα της Ουκρανίας…Τα παιδιά τη ρώτησαν ποιο είναι το αγαπημένο φαγητό ,παιχνίδι ,τραγούδι του Λουκά και το ακούσαμε..ο Λουκάς χαρούμενος μας τραγούδησε το ουκρανικό τραγούδι που του αρέσει !!Τέλος μάθαμε κάποιες ουκρανικές λέξεις και μας κέρασε ένα σοκολατάκι από τη χώρα του!
2ο Εργαστήριο
Τι σημαίνει για εμάς η λέξη σπίτι;
Συζήτηση και καταγραφή των απόψεων των παιδιών…οικογένεια,φροντίδα,αγκαλιά,ζεστασιά,παιχνίδι….είναι μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών…
Δημιουργία του παρακάτω ιστογράμματος
Έτοιμα και τα σπιτάκια μας!!
Η λέξη σπίτι σε διάφορες γλώσσες…προσπαθήσαμε να τις μάθουμε…
Ζωγραφίσαμε το σπίτι μας και την οικογένειά μας…
Κολάζ με τη λέξη ΣΠΙΤΙ
3ο Εργαστήριο
Γιατί μεταναστεύουν οι άνθρωποι ,τα ζώα ,τα πουλιά…
Συζήτηση – Ιδεόγραμμα.
Κατασκευή πελαργού.
Μαθηματικά: οι αριθμοί 1, 2, 3 και αποδημητικά πουλιά.
4ο Εργαστήριο
Μετανάστευση από το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο. Ζωγράφισε τον εαυτό σου, την Αμάλ και το Λουκά.
Συζήτηση σχετικά με το τι σημαίνει η κάθε λέξη.
Σχολιασμός εικόνων
5ο Εργαστήριο
Συναισθήματα της Αμάλ και του Λουκά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους…(αγωνία λύπη ,φόβος κ.α).Τι ακριβώς φοβόντουσαν;Τι φοβίζει εσάς;
Παιχνίδια διαχείρισης των φόβων!Βρίσκω τρόπους να αντιμετωπίσω τους φόβους μου!
Διαβάσαμε το βιβλίο”το σκοταδάκι που φοβόταν”‘ και αφού συζητήσαμε , ζωγραφίσαμε τους φόβους μας…
Παιχνίδι με τηλεκοντρόλ.(Ένα παιδί κρατάει ένα τηλεκοντρόλ και λέει στους άλλους τι πρέπει να κάνουν .Πώς νιώθετε που δεν μπορείτε να κάνετε ότι εσείς θέλετε;