Άδεια Creative Commons

Καλημέρα !!!

Καλημέρα !!!

Ας πούμε όλοι ΚΑΛΗΜΕΡΑ, ο καθένας από το σπίτι του, με το πολύ ωραίο τραγούδι «Καλημέρα» από το cd «Λάχανα και Χάχανα» του Τάσου Ιωαννίδη

Σας άρεσε;

Συζητήστε με τη μαμά και το μπαμπά σε ποιούς θα θέλατε να πείτε καλημέρα.

Αν θέλετε μπορείτε να τους ζωγραφίσετε και να γράψετε «Καλημέρα», όπως μπορείτε.

 

Συμβουλές για τους γονείς:

Τα παιδιά πρέπει να ενθαρρύνονται να ζωγραφίσουν μόνα τους ό,τι και όπως θέλουν. Μην περιορίζετε το παιδί σας. Αφήστε το να επιλέξει μόνο του τι θέλει να ζωγραφίσει και τι χρώματα θέλει να χρησιμοποιήσει. Δείξτε εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και επιβραβεύστε το έργο του. Έτσι ενισχύετε την αυτοπεποίθηση του. Όταν ολοκληρώσει το έργο του, συζητήστε τί ζωγράφισε. Θα σας εντυπωσιάσει η φαντασία του και ο αυθορμητισμός του.

Ο διάσημος ζωγράφος, χαράκτης, γλύπτης, ποιητής, σκηνογράφος και δραματουργός Πάμπλο Πικάσο έλεγε: «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας» και «Μου πήρε τέσσερα χρόνια να ζωγραφίσω σαν το Ραφαήλ, αλλά μια ολόκληρη ζωή για να ζωγραφίσω σαν παιδί».

Όταν τα  παιδιά  προσπαθούν  να  γράψουν μία λέξη,  μπορούμε  να  την  επαναλάβουμε  μαζί  τους τονίζοντας κάθε συλλαβή χωριστά (π.χ. «ΚΑ-ΛΗ-ΜΕ-ΡΑ») και να ζητήσουμε να γράψουν ό,τι ακούν. Είναι μια διαδικασία με την οποία τα παιδιά είναι εξοικειωμένα. Μην ξαφνιαστείτε αν το παιδί σας γράφει χρησιμοποιώντας μόνο σύμφωνα (π.χ. «Κ Λ Μ Ρ » αντί για «ΚΑΛΗΜΕΡΑ»). Μπορείτε να το παροτρύνετε να βρει το φωνήεν που λείπει, επαναλαμβάνοντας τη συλλαβή (π.χ. «ΚΑ») και ρωτώντας «Τί φωνάζει;» (γιατί όπως θα σας εξηγήσει, «τα φωνήεντα φωνάζουν!»).

Στο Νηπιαγωγείο μαθαίνουμε πως κάθε γράμμα έχει ένα όνομα (π.χ. «άλφα») και μια φωνούλα («α»). Όταν βοηθάμε τα παιδιά να γράψουν χρησιμοποιούμε τις «φωνούλες» των γραμμάτων.

Ένα παιχνίδι που παίζουμε συχνά στο Νηπιαγωγείο και μπορείτε να παίξετε όλοι μαζί, είναι να βρείτε λέξεις που αρχίζουν από ένα γράμμα. Για παράδειγμα: «Ας βρούμε λέξεις που αρχίζουν από “o” (και όχι “όμικρον”)». Με τον τρόπο αυτό καλλιεργούμε τη φωνημική επίγνωση και προετοιμάζουμε τα παιδιά για τη γραφή και την ανάγνωση.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση