Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο θεωρείται πολύ σημαντική για την περαιτέρω εξέλιξη του παιδιού. Η αδυναμία προσαρμογής τους στις νέες αλλαγές κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου μπορεί να έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην περαιτέρω ακαδημαϊκή εξέλιξή τους την κοινωνικοποίησή τους και στη διαμόρφωση βαθύτερων χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους.
Για την εξάλειψη του άγχους και της ανησυχίας των νηπίων σχετικά με το πρόγραμμα του Δημοτικού και τη γεφύρωση της ασυνέχειας των προγραμμάτων μεταξύ των δύο βαθμίδων εφαρμόζουμε ένα πρόγραμμα με δράσεις που στόχο έχουν την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο.
Η πρώτη δράση μας ( επίσκεψη των παιδιών της πρώτης Δημοτικού στην τάξη μας )
Τραγούδια , παιχνίδια γνωριμίας και παιχνίδι φωνολογικής ενημερότητας. Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με δύο ομάδες παιδιών. Η μία ομάδα τα παιδιά του νηπιαγωγείου, οι κάτοικοι του χωριού με το όνομα ΠΙ και η άλλη τα παιδιά της πρώτης, οι κάτοικοι του χωριού ΤΑ. Όταν μετά από πολλά γεγονότα ενώνονται τα δύο χωριά και γίνονται ένα, το χωριό ονομάζεται ΠΙΤΑ και όλοι είναι ευτυχισμένοι.
Οι κάτοικοι του χωριού που δημιουργήθηκε χορεύουν και διασκεδάζουν.
Η δεύτερη δράση μας με τα παιδιά της Α τάξης έγινε στις 11 Δεκεμβρίου με αφορμή την παγκόσμια ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού.
Συζητήσαμε για τα προβλήματα που μπορεί να έχουν τα παιδιά σε διάφορα μέρη του πλανήτη, τι χρειάζονται και ποια τα δικαιώματά τους.
Ακολούθησε καταιγισμός με τις απόψεις και ιδέες των παιδιών. Τα παιδιά χρειάζονται και δικαιούνται ( τροφή, οικογένεια, αγάπη, στέγη, ρούχα, σχολείο κ.τ.λ
Στη συνέχεια τα νήπια ζωγράφισαν παιδιά του πλανήτη και τα παιδιά της Α έγραψαν σε μπαλόνια τα δικαιώματα των παιδιών. Έτσι έφτιαξαν μια ομαδική αφίσα η οποία τοποθετήθηκε σε σημείο ώστε να τη βλέπουν οι γονείς και τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου.
Δραστηριότητες φυσικής αγωγής με το γυμναστή του Δημοτικού σχολείου.
Επίσκεψη στον Διευθυντή του Δημοτικού και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.
Επίσκεψη των νηπίων στην τάξη της πρώτης Δημοτικού. ( πριν την επίσκεψη καταγράψαμε τις απορίες και τα ερωτήματα των νηπίων σχετικά με την φοίτησή τους στην πρώτη. Τα παιδιά ετοίμασαν ένα ταμπλό με τις ζωγραφιές τους και τα ονόματά τους, το οποίο θα άφηναν στην τάξη της πρώτης ώστε να το βρουν την επόμενη χρονιά).
Τα παιδιά και η δασκάλα υποδέχτηκαν τα νήπια με χαρά. Τα νήπια κάθησαν στα θρανία με τα παιδιά της πρώτης και πολύ γρήγορα ένιωσαν άνετα και ασφαλή. Η δασκάλα εξήγησε και έλυσε τις απορίες των νηπίων. Στη συνέχεια αφού έδειξε τα βιβλία της πρώτης τάξης διάβασε την ιστορία « Το δέντρο που έδινε». Μετά από συζήτηση κι αφού τα παιδιά κατάλαβαν την αξία και την προσφορά του δέντρου, αποφάσισαν να φυτέψουν στην αυλή του σχολείου ένα δέντρο το οποίο θα φρόντιζαν όλοι μαζί και θα το έβλεπαν να μεγαλώνει.