Ακολουθείστε τους συνδέσμους και δείτε τα βίντεο:
https://www.youtube.com/watch?v=2zN3-Urkcnw
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=V7NcU8cozho&feature=emb_logo
Ερωτήσεις-Εργασίες
1.Να σχολιάσετε τον τίτλο του ποιήματος λαμβάνοντας υπόψη ότι ο Σολωμός άλλαξε τον τίτλο τέσσερις φορές (α) Μισολόγγι, β) Χρέος, γ)Αδελφοποιτοί δ) Ελεύθεροι Πολιορκημένοι)
2.Να βρείτε στο Α΄ σχεδίασμα του ποιήματος ένα παράδειγμα από τα ακόλουθα σχήματα λόγου:
α) μεταφορά:
β) προσωποποίηση:
γ) επανάληψη:
δ) παρήχηση συμφώνου
ε) αποστροφή:
3. Στο Α΄ σχεδίασμα ο ποιητής αναφέρεται σε δύο πρόσωπα. Ποια είναι , τι εκπροσωπούν και γιατί ο Σολωμός επέλεξε να αναφερθεί σε αυτά;
4.Ποια χαρακτηριστικά έχει η στιχουργία του Α΄ σχεδιάσματος;
Β΄ σχεδίασμα
Ερωτήσεις-Εργασίες
1.Να βρείτε στο Β΄ σχεδίασμα του ποιήματος ένα παράδειγμα από τα ακόλουθα σχήματα λόγου:
α) μεταφορά:
β) προσωποποίηση:
γ) επανάληψη:
δ)παρήχηση συμφώνου
ε)υπερβολή:
στ)αντίθεση:
2. Στο Β΄ Σχεδίασμα ο ποιητής με ρεαλιστικές εικόνες και περιγραφές αγκαλιάζει όλη την πλάση και τον κόσμο των ζώων. Τι επιδιώκει να πετύχει ο Σολωμός με την παραστατική παρουσίαση του κόσμου που περιβάλλει τους πολιορκημένους Μεσολογγίτες;
3.Προσπαθήστε να μιμηθείτε κι εσείς την τεχνική του Σολωμού ( ιαμβικό μέτρο, ομοιοκαταληξία ή δεκαπεντασύλλαβος αν σας είναι εύκολο) και γράψτε ένα παρόμοιο ποίημα ( σύντομο, 8-15 στίχων )με θέμα την κατάσταση που σήμερα βιώνουμε λόγω της πανδημίας του κοροναϊού ( με αφορμή δηλαδή την πολιορκία από τον ιό: εγκλεισμός στο σπίτι, απαγόρευση κυκλοφορίας, άγχος, φόβος, ανησυχία επέκτασης του ιού κ.λ.π).
4.Ακούστε το μελοποιημένο ποίημα ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο
Το χάραμα επήρα (Νένα Βενετσάνου)
https://www.youtube.com/watch?v=GaRSOZvhKxI&spfreload=5
και προσπαθήστε να εντοπίσετε τις ομοιότητες ανάμεσα σε αυτό το κείμενο και στα δύο σχεδιάσματα των Ελεύθερων Πολιορκημένων που αναλύσαμε.
Πρόσφατα σχόλια