Συμπληρωματικές οδηγίες ΕΟΔΥ- Χρήση Μάσκας.

Παρακαλούμε ενημερωθείτε στα κάτωθι αρχεία, για τις συμπληρωματικές οδηγίες του ΕΟΔΥ, στα μέτρα προστασίας κατά της διασποράς του COVID-19, στα σχολεία.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό

ΦΟΡΑΩ ΤΗΝ ΜΑΣΚΑ ΜΟΥ.

Ο ΜΑΣΚΟΥΛΗΣ ΠΟΛΕΜΑ ΤΟΝ ΙΟ.

ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ ΜΟΥ-ΟΔΗΓΙΕΣ.

 

Έντυπα Ενημέρωσης.

ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ.

ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ.

ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ.

 

Αγιασμός-Έναρξη διδακτικού έτους 2020-2021.

Αγιασμός-Έναρξη διδακτικού έτους 2020-2021.

Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη του διδακτικού έτους 2020-2021 θα τελεστεί την Δευτέρα 14/09/2020, στις 12:00 π. μ., στον αύλιο χώρο του σχολείου. Τα παιδιά θα εισέλθουν στο προαύλιο του σχολείου φορώντας μάσκα, χωρίς συνοδό. Στο προαύλιο θα βρίσκονται τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και ο ιερέας, με μάσκες και  αποστάσεις μεταξύ τους.  Οι συνοδοί θα περιμένετε να τελειώσει η τελετή, έξω από το προαύλιο, προσπαθώντας να μην δημιουργηθεί συγχρωτισμός. Μετά το πέρας της τελετής, τα παιδιά θα αποχωρήσουν αμέσως και το εκπαιδευτικό προσωπικό θα σας διανείμει  ενημερωτικό έγγραφο, με όλα όσα θα πρέπει να γνωρίζετε, για την λειτουργία του σχολείου.

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ

ΣΚΑΝΤΖΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 2020-2021.

Παρακαλούμε ενημερωθείτε από τα κάτωθι επισυναπτόμενα αρχεία, για τα ειδικά μέτρα προστασίας που θα πρέπει να εφαρμόσουμε, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, 2020-2021.

ΚΥΑ ΜΕΤΡΩΝ ΕΝΑΡΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2020-2021.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ 2020-2021.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό

 

ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ …. Μερικές κατευθύνσεις ….

ΞΕΚΙΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΑ ….

Καθώς ξεκινά μια νέα σχολική χρονιά, το άγχος του παιδιού και του γονέα, αρχίζει να συσσωρεύεται ξανά. Από τα πρωινά ξυπνήματα της τελευταίας στιγμής, μέχρι καινούριες εργασίες που πρέπει να γίνουν, η προσαρμογή μπορεί να είναι κάπως δύσκολη. Και τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να βοηθήσετε το παιδί σας, αλλά και τον εαυτό σας. Ο Σεπτέμβριος, έτσι κι αλλιώς, κάθε χρονιά, σηματοδοτείται από την έναρξη των σχολείων κάθε βαθμίδας. Αυτός ο Σεπτέμβριος θα μας δυσκολέψει λίγο περισσότερο, λόγω των εκτάκτων συνθηκών, που βιώνουμε. Παρακάτω μερικές γενικές και ειδικότερες κατευθύνσεις, για ομαλότερη προσαρμογή, στο σχολικό περιβάλλον.

Για τους παλιούς μαθητές και μαθήτριες, δηλαδή όσους πήγαν και πέρυσι στο σχολείο η αρχή αυτή μπορεί να έχει ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και λύπης. Όμως είναι κάτι στο οποίο έχουν την εμπειρία και τη γνώση του τι θα συμβεί, άρα είναι κάτι βατό και αναμενόμενο.

Για τους νέους μαθητές και μαθήτριες όμως, είναι ένα άγνωστο ταξίδι, που τώρα αρχίζει και μην έχοντας την προηγούμενη εμπειρία, είναι κάτι που προκαλεί  φόβο, άγχος, μα και ενθουσιασμό. Ανάμεικτα τα συναισθήματα και εδώ. Ακόμη κι αν έχουν φοιτήσει σε παιδικό σταθμό, το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου είναι πιο απαιτητικό και προϋποθέτει εκ νέου προσαρμογή.

Ξεκινώντας από τα προνήπια, παρακάτω λίγες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν, η πρώτη μέρα στο σχολείο να κυλήσει με χαμόγελα, έστω και πίσω από την μάσκα. Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός.

Ύπνος

Προετοιμάζουμε λοιπόν το παιδί μας μία εβδομάδα νωρίτερα τουλάχιστον, προσαρμόζοντας το πρόγραμμα του ύπνου του στο ωράριο του νηπιαγωγείου. Αυτό σημαίνει ότι εάν στο νηπιαγωγείο το παιδί θα πρέπει να βρίσκεται στις 8:30 το πρωί,  χρειαζόμαστε 30 λεπτά προετοιμασίας.

Ντύσιμο

Στην ηλικία του νηπιαγωγείου 4 με 6 ετών, είναι η περίοδος της ανεξαρτητοποίησης, του όχι και των «πρώτων εξεγέρσεων», οπότε ας μην κάνουμε πεδίο μάχης, την επιλογή των ρούχων το πρωί. Ένα σφιχτό στο λαιμό μπλουζάκι, ή ένα πολύπλοκο παντελόνι που παίρνει ώρα να κουμπώσει, είναι καλό να τα αποφεύγουμε στο ντύσιμο για το σχολείο. Θα αγχώσουν το παιδί περισσότερο. Καλό είναι τα ρούχα που βάζετε στο σχολείο να είναι άνετα, μαλακά και εύκολα για το παιδί να τα χειριστεί χωρίς πολλά διακοσμητικά να εξέχουν, ειδικά στα 4χρόνα,  που έχουν τάση να εξερευνούν ακόμα με το στόμα κάποια αντικείμενα.

Πρωινό

Εάν το παιδί έχει συνηθίσει να τρώει πρωινό ή να πίνει το γάλα του στο τραπέζι, του είναι ένα εύκολο βήμα, αρκεί να μην κάνουμε αλλαγές στο τί θα φάει εκείνη την εποχή που ξεκινάει το σχολείο. Κρατάμε τη ρουτίνα του, όμως και φροντίζουμε να ξέρουμε σε πόση ώρα τελειώνει το πρωινό και ανάλογα προσαρμόζουμε το ξύπνημα, έτσι ώστε να μην πιέζεται και να προλαβαίνει ήρεμο να τελειώσει το πρόγευμα του.

Τώρα εάν έχετε συνηθίσει το 4 ή 6 ετών παιδί σας να πίνει γάλα στο κρεβάτι ή μπροστά στην τηλεόραση το πρωί, καλό θα ήταν να αλλάξετε σταδιακά, αυτήν την συνήθεια. Από το μεν κρεβάτι, ο λόγος είναι ότι παραμένοντας ξαπλωμένο το παιδί σας δεν ξυπνάει κανονικά, αλλά παρατείνει τον ύπνο του και έτσι είναι δυσκολότερο μετά να κάνει την προετοιμασία για να φύγει για το σχολείο, από την δε τηλεόραση, ο λόγος που δεν καταναλώνουμε τροφή εκεί, είναι ότι κάνει στο παιδί δυσκολότερο το να φύγει από μπροστά της και μετά να ετοιμαστεί για το σχολείο. Επίσης, δεν είναι ο καλύτερος τρόπος να αφυπνίζεται ο εγκέφαλος, μετά τον ύπνο.

Αποχωρισμός

Ερχόμαστε τώρα στο πιο δύσκολο κομμάτι, καθώς είναι κάτι που ίσως χρειαστεί να το δουλέψουμε καιρό και μετά την αρχή του σχολείου. Εξαρτάται από τον χαρακτήρα και τα ιδιαιτέρα χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού, μα και από το εάν έχουμε φροντίσει να ανεξαρτητοποιήσουμε το παιδί μας ανάλογα με την ηλικία του, έτσι ώστε να μπορεί να σταθεί και χωρίς εμάς. Είναι κάτι που θα μας δυσκολέψει στην αρχή της σχολικής χρονιάς, αλλά με τον καιρό, αμβλύνεται.

Στις μικρές ηλικίες η προσκόλληση στους γονείς είναι κάτι φυσιολογικό και αναμενόμενο, όταν έρχεται όμως ο καιρός του σχολείου χρειάζεται να γίνει ο αποχωρισμός και η προσαρμογή σε ένα νέο πλαίσιο εκτός σπιτιού, με τη βοήθεια των δασκάλων και των γονιών. Για να είναι επιτυχημένος αυτός ο αποχωρισμός δε σημαίνει ότι το 4χρονο παιδάκι δεν θα κλάψει όταν το αφήσει η μητέρα ή ο πατέρας του στο σχολείο. Φυσικά και θα κλάψει και θα αναζητήσει παρηγοριά στην παιδαγωγό του και στα άλλα παιδιά, που θα είναι μαζί του. Βλέποντας όμως τα ενδιαφέροντα πράγματα και όλες τις δραστηριότητες που θα μπορεί να κάνει στο σχολείο του, θα παρηγορηθεί και με τη φυσική του τάση για εξερεύνηση, θα ασχοληθεί με το περιβάλλον του και θα ηρεμεί σταδιακά.

Κάτι που θα βοηθήσει την προσαρμογή είναι η εξοικείωση, εφόσον είναι δυνατό, εκ των προτέρων με το περιβάλλον του σχολείου πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αυτό μπορεί να γίνει από το γονιό που με ενθουσιασμό θα μιλήσει για το σχολείο που θα πάει το παιδί την επόμενη χρονιά, με αρκετές επισκέψεις στο χώρο του σχολείου, με τη δυνατότητα του παιδιού να παίξει στον προαύλιο χώρο, αν δεν μπορεί να μπεί μέσα, με πρόβες της διαδρομής που θα ακολουθήσετε, και συζήτηση για ότι βλέπετε, εφόσον πηγαίνετε οι ίδιοι το παιδί στο σχολείο. Όλα τα παραπάνω βοηθάνε το παιδί να εξοικειωθεί με την όλη διαδικασία και μειώνουν το άγχος για το νέο πλαίσιο. Ακόμα όταν ο γονιός δεν εκφράζει φόβο ή ανησυχία μπροστά στο παιδί και του μεταδίδει μόνο ενθουσιασμό, χαρά και σιγουριά για την νέα πραγματικότητα στο σχολείο, τότε και το ίδιο το παιδί θα νιώθει μεγαλύτερη σιγουριά και ηρεμία. Η διαδικασία του αποχωρισμού καλό θα ήταν να μην διαρκεί ώρα, σύντομα ένα φιλί και μια αγκαλιά με σταθερά ενθαρρυντικά λόγια και όχι δυνατή φωνή, θα κάνει στο παιδί πιο εύκολο να ακολουθήσει την παιδαγωγό του.

Όλα τα παραπάνω ισχύουν  για τα παιδιά του προνηπίου, που πηγαίνουν για πρώτη φορά στο σχολείο. Σίγουρα στα μεγαλύτερα νήπια των 6 χρόνων  περιμένουμε λιγότερο άγχος αποχωρισμού και γρηγορότερη προσαρμογή στο νέο πλαίσιο. Η εβδομάδα προετοιμασίας και εδώ θα βοηθήσει το παιδί να έχει πιο εύκολο ξύπνημα και προετοιμασία, αν και σε αυτή την ηλικία θα πρέπει να προσαρμόσουμε το χρόνο που το ίδιο το παιδί κάνει να ντυθεί ή να φάει και να μην το πιέσουμε κάνοντας οι ίδιοι το ντύσιμο ή το τάισμα. Να δώσουμε περισσότερο χρόνο το πρωί, έτσι ώστε να νιώθει την ικανοποίηση ότι μπορεί να ετοιμαστεί μόνο του και να του μειώσουμε το άγχος, υποβοηθώντας το ήρεμα εφόσον το χρειάζεται.

Ο γονιός είναι εκεί για να φροντίσει το παιδί να πετάξει με τα δικά του φτερά, να το βοηθήσει εάν πέσει, αλλά να μην το κρατά συνεχώς. Όσο νωρίτερα το παιδί μας δεν μας χρειάζεται για να φροντίσει τα απλά πράγματα της καθημερινότητας και την αυτοεξυπηρέτηση του, τόσο πιο ομαλή θα είναι η γενικότερη κοινωνικοποίηση του. Η φοίτηση στο Ολοήμερο τμήμα, βοηθά παρά πολύ προς αυτήν την κατεύθυνση. Είναι ένας μύθος πως το παιδί σας θα κουραστεί. Το αντίθετο, αφού υπάρχει και ώρα χαλάρωσης. Θα αποκτήσει ακόμη πιο γρήγορα τις δεξιότητες που χρειάζεται, για να φροντίζει μόνο του τον εαυτό του.

Καλή σχολική χρονιά!!

Το εκπαιδευτικό προσωπικό

 

 

Ενημέρωση για το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς- Μέτρα προστασίας κατά του COVID-19

Δεν έχουμε ακόμη ενημέρωση για την χορήγηση των δωρεάν μασκών προστασίας, σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Παρακαλούμε ενημερωθείτε για τα μέτρα προστασίας του ΕΟΔΥ κατά του νέου κορονωϊού, εντός των σχολικών μονάδων, με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, 2020-2021. Θα ακολουθήσει και νέα ενημέρωση για την ημέρα του Αγιασμού, με τις σχετικές λεπτομέρειες, έως την Παρασκευή, 11/09/2020. Θα αναρτηθούν και σχετικές ανακοινώσεις, στην είσοδο του σχολείου.

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΕΟΔΥ- ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ 2020-2021.

 

 

 

 

 

 

 

Επαναλειτουργία Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων-1 Ιουνίου 2020.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Παρακαλούμε ενημερωθείτε, από το ΦΕΚ και την εγκύκλιο για την επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων. Για περισσότερες λεπτομέρειες και το πρόγραμμα επαναλειτουργίας, θα ενημερωθείτε στα ηλεκτρονικά σας ταχυδρομεία ή τηλεφωνικά. 

ΦΕΚ.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΟΔΗΓΙΩΝ.

 

 

  • Και μερικές συμβουλές υγιεινής, στο ακόλουθο βίντεο, για λίγη προετοιμασία στο σπίτι:

  • Και υπενθυμίζουμε την χρήση της σχολικής τουαλέτας, στις εικόνες:

Καλή επάνοδο!

Ενότητα Έντομα.

Αγαπητοί γονείς και παιδάκια,

η εποχή που παντού πετούν τα μικροσκοπικά, παράξενα και σε πολλές περιπτώσεις πανέμορφα και χρήσιμα πλάσματα, που ονομάζονται έντομα!

  • Πάμε να τα γνωρίσουμε λίγο; Λίγες πληροφορίες, πριν:

Τα έντομα είναι η πολυπληθέστερη και πιο πολυποίκιλη ομοταξία των αρθροπόδων αλλά και ολόκληρου του ζωικού βασιλείου, με τουλάχιστον ένα εκατομμύριο καταγεγραμμένα είδη, (υπολογίζεται πως ο πραγματικός αριθμός είναι πολλαπλάσιος), υπάρχουν περισσότερα είδη εντόμων, απ’ ότι στο σύνολο όλων των υπόλοιπων ειδών. Ο κύκλος ζωής τους ποικίλλει, ωστόσο τα περισσότερα εκκολάπτονται από αυγά. Στα πρώτα στάδια του σχηματισμού τους μπορεί να διαφέρουν αρκετά από την τελική μορφή του ενήλικα εντόμου, και μπορούν να περάσουν μέσα από διαδοχικά στάδια μεταμόρφωσης ως νύμφες. Τα περισσότερα είδη εντόμων φαίνεται πως αναπτύχθηκαν παράλληλα με την εξέλιξη των άνθεων.

Τα έντομα είναι τα ευρύτερα εξαπλωμένα ζώα στην ξηρά, όχι όμως και στη θάλασσα. Μόνο λίγα θαλάσσια είδη υπάρχουν. Ορισμένα είδη εντόμων θεωρούνται από τους ανθρώπους ως παράσιτα, όπως οι κατσαρίδες, τα κουνούπια και οι μύγες και συνήθως ελέγχουν τους πληθυσμούς τους μέσω εντομοκτόνων και άλλων τεχνικών. Ιδιαίτερα σε ότι αφορά στις καλλιέργειες, κάποιοι τύποι εντόμων μπορούν να αποβούν ιδιαίτερα καταστροφικοί για τις σοδειές, ενώ άλλα είδη, υπό συγκεκριμένες περιστάσεις, είναι επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία καθώς μπορεί να μεταφέρουν παθογόνους μικροοργανισμούς…..

  • Κατηγορίες εντόμων:

  • Πολλά μαζί:

  • Ιδιαίτερη αναφορά στην μέλισσα, που μας δίνει το μαγικό, θρεπτικό υγρό, το ΜΕΛΙ!

Τραγουδάμε… Παραδοσιακά!

… Και αλλιώτικα!

  • Και στην υπέροχη …Πεταλούδα!

  • Και στην τέχνη, η πεταλούδα …

Μουσική, “Ο Χορός της Πεταλούδας” . . .

Ζωγραφική …

Henry Matisse, Boy with Butterfly, 1907.

14ος αιώνας π.Χ.-Αίγυπτος, Θήβες.

  • Ο εικονιζόμενος άνδρας, όρθιος πάνω σε μια βάρκα, κυνηγά πουλιά στον ιερό ποταμό της Αιγύπτου, το Νείλο. Μπροστά από το σώμα και το δεξί πόδι του άνδρα, μπορείτε να παρατηρήσετε πεταλούδες. Βάλτε τα παιδιά να τις εντοπίσουν και εξασκήστε εκτός από την αισθητική  και την παρατηρητικότητα. Προβληματιστείτε μαζί, στο πόσο παλιά είναι η δημιουργία και πάνω σε ποια υλικά, ζωγράφιζαν οι άνθρωποι τότε. 

  • Ανάγνωση, με την πρόταση ενός καταπληκτικού βιβλίου, που το έχουμε και στη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου … “Η ΜΑΥΡΗ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ”, της Έρης Ρίτσου.

“Η απειλή “να έρθουν κι άλλες μαύρες πεταλούδες στο λιβάδι τους και να πίνουν τους χυμούς τους” έκανε τις περισσότερες πεταλούδες εχθρικές κι η μαύρη πεταλούδα έφυγε. Μα ο κίτρινος πεταλούδος δεν άφησε τα πράγματα στην τύχη τους. Πέταξε πίσω της και αποφάσισε να μείνει κοντά της και να βγαίνουν τα βράδια που δεν θα τους έβλεπε κανείς να τρώνε.

Μα ήρθε και σε τούτο το λιβάδι μια μέρα από εκείνες που δε θες να ξέρεις πως υπάρχουν. Ένα μεγάλο γκρι σύννεφο στρογγυλοκάθισε πάνω από το λιβάδι. Ο ήλιος κρύφτηκε και πήρε το φως μαζί του. Τα λουλούδια άρχισαν να ζαρώνουν. Το φαγητό για τις πεταλούδες άρχισε να σώνεται κι εκείνες έβαζαν πλώρη για να αρρωστήσουν. Η μαύρη πεταλούδα το είχε ξαναδεί το έργο. Με σύμμαχο τον κίτρινο πεταλούδο κατάστρωσαν ένα σχέδιο, απλό στη σύλληψη, μεγάλο στην καρδιά. Κι η παρτίδα σώθηκε από την προνοητικότητα και κυρίως την έλλειψη μίσους από τη μαύρη πεταλούδα.

“Η μαύρη πεταλούδα” της Έρης Ρίτσου είναι η γνήσια ιστορία ενός πολιτικού πρόσφυγα, ενός μετανάστη όπως συνηθίζουν οι πολλοί να τους λένε. Η μαύρη πεταλούδα φεύγει από τον τόπο της όταν αυτός καταστρέφεται. Από λάθος επιλογές; Από έλλειψη προνοητικότητας; Από κάποιο φυσικό φαινόμενο στο οποίο δεν υπήρχε απάντηση; Ίσως και όλα αυτά μαζί. Αναζητά με τις ευλογίες της μητέρας της έναν νέο τόπο να ανθίσει. Στοπ.

Κάθε αληθινή μάνα, κάθε αληθινός γονιός, όχι ετοιμοθάνατος ή άρρωστος, μα υγιής κι ακμαίος ακόμα, οφείλει να κάνει αυτό που έπραξε η μαμά πεταλούδα:

“Εγώ πεθαίνω, κι αν θες να πεθάνω χαρούμενη, φύγε τώρα μακριά. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά για μένα από το να ξέρω πως εσύ είσαι καλά.”

Η αληθινή μάνα “διώχνει” το παιδί της μακριά. Να ανοίξει τα φτερά του. Να βρει το δικό του φτερούγισμα. Δεν το κρατά κοντά της για να το ευνουχίσει με τη δικαιολογία της αγάπης. Ειδικά όταν δεν υπάρχει τίποτα να ζήσεις αν μείνεις.

Η καινούρια της ζωή στο νέο λιβάδι είναι η επιτομή του ρατσισμού/φασισμού. “Θα φας το φαί μας”, “θα φέρεις τους δικούς σου”, “πώς είσαι έτσι, μαύρη;” και όλα αυτά τα χαριτωμένα. Ακόμα και μετά την καθοριστική συμβολή της μαύρης πεταλούδας η οποία σώζει και τον καφέ-γκρι πεταλούδο, εκείνος δεν μετανοεί, συνεχίζει να μουρμουρά. Ο πραγματικός φασίστας είναι εκείνος που δεν αναγνωρίζει τίποτε καλό σε εκείνον που μισεί, ακόμα κι αν έχει σωθεί η ίδια του η ζωή χάρη σ’ αυτόν.

Οι αφηγηματικές επιλογές της Έρης Ρίτσου δίνουν στο παραμύθι μια ξεκούραστη ώθηση. Προτάσεις κοφτές, διάλογοι μικροί και μεστοί, απουσία πλατειασμών και λέξεων που βαραίνουν την απόλαυση της ανάγνωσης, λόγος παραμυθένιος. Μια καθαρή ιστορία που κουβαλά τους δικούς της συμβολισμούς. Μετανάστευση, προνοητικότητα, μητρική αγάπη, φιλία (αυτό το μαγικό φίλτρο που στηρίζει τη ζωή), ρατσισμός.

-Οι πεταλούδες είναι πολύχρωμες. Άσπρες, κίτρινες, κόκκινες και καφετιές, με πολλά χρώματα!
-Στον τόπο απ’ όπου έρχομαι είναι όλες μαύρες.

Αυτό το αγκάθι της ανεκτικότητας και της αποδοχής του διαφορετικού. Όχι του διαφορετικού που βλάπτει και συντηρητικοποιεί τις κοινωνίες, μην μπερδεύεσαι. Του διαφορετικού που δε θέλει να σου επιβάλλει τίποτε, παρά μόνη τη θέλησή του να ζήσει.

Η εικονογράφηση της Ναταλίας Καπατσούλια έχει στιγμές που καθηλώνει το βλέμμα. Δεν έχει ιδιαίτερα αφαιρετικά στοιχεία, δεν λειτουργεί αυτόνομα. Συμβαδίζει με το κείμενο. Αλλά έχει εκείνες τις εξαιρετικές επιλογές στα χρώματα και τις αντιθέσεις που συνηθίζει η εικονογράφος που δεσμεύουν το βλέμμα και το ομορφαίνουν”.

Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

***

Η Έρη Ρίτσου γεννήθηκε το 1955 στο Bαθύ και μεγάλωσε στο Kαρλόβασι της Σάμου. Είναι κόρη της γιατρού Γαρυφαλιώς Γεωργιάδου-Pίτσου και του ποιητή Γιάννη Pίτσου. Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία και εργάστηκε στην Eθνική Tράπεζα της Eλλάδας. Συνταξιούχος πια, μοιράζει το χρόνο της ανάμεσα στη Σάμο και στην Αθήνα. Έχει μια κόρη, τη Λητώ, και πολλούς καλούς φίλους.

ΜΠΑΛΟΥ ΓΚΑΛΟΥ ΝΤΑΛΟΥ τρεις φίλοι παχουλοί που αλλάξανε βιολί, Κέδρος, 2016
Η μαύρη πεταλούδα, Κέδρος, 2015
Η μικρή καμηλοπάρδαλη που δεν έτρωγε το φαγητό της, Κέδρος, 2010
Μυστικά και αποκαλύψεις, Κέδρος, 2006
Γιατρός επαρχίας, Κέδρος, 2004
Η καλή μεγάλη καφετιά αρκούδα βρήκε την ευτυχία, Κέδρος, 2002
Οι τρεις βασιλοπούλες, Κέδρος, 2001

ΠΗΓΗ: https://www.elniplex.com

  • Γράψτε τις λέξεις: Έντομο, Μέλισσα, Πεταλούδα και ζωγραφίστε τις, ελεύθερα. Περιμένουμε δουλίτσες!
  • Και ένα φύλλο εργασίας, αριθμοί εώς τον 5, για σχεδίαση ή εκτύπωση.

 😉 Πολλά γλυκά φιλιά!