Δείτε το νέο επεισόδιο της σειράς «Ένα γράμμα μια ιστορία»: Ο Γουρλομάτης Γάιδαρος

Δείτε το νέο επεισόδιο της σειράς «Ένα γράμμα μια ιστορία»: Ο Γουρλομάτης Γάιδαρος

Δείτε το επεισόδιο «Ο Γουρλομάτης Γάιδαρος» με αγγλικούς υπότιτλους The Goggle-eyed Jack (Gamma)


Η σειρά «ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ»  έχει τιμηθεί με τα εξής βραβεία:

  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ

2ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κορινθίας-Πελοποννήσου 2011

  • ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ

6ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κύπρου 2011

  • ΕΠΑΙΝΟΣ (για τον «Βιολιστή Βάτραχο») 5th digi 2011

Φεστιβάλ Ψηφιακών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

  • 2ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

5th Athens Animfest 2010

https://blogs.sch.gr/dertv/2012/01/09/%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%8C%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%AC%CF%82-%C2%AB%CE%AD%CE%BD%CE%B1/

«Η γλώσσα της επιστήμης είναι μια παγκόσμια γλώσσα»

Καταχωρήθηκε στις 12 Ιανουαρίου 2012 από τον/την ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΣΟΦΙΑ

Γράφει η Σοφία Παπαδημητρίου, Υπ. Ψηφιακών και Κοινωνικών Μέσων Εκπ. Ραδιοτηλεόρασης

Την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011, το αμφιθέατρο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών ήταν κατάμεστο από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι παρακολούθησαν τον συναρπαστικό τελικό του διαγωνισμού School Lab στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιστήμης & Τεχνολογίας 2011. Όλοι μαζί έκαναν τη μάθηση, χαρά και την επιστήμη, παιχνίδι! Αυτός ήταν ο πρωταρχικός στόχος του School Lab, το οποίο πέρα από το διαγωνιστικό κομμάτι του, είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την επικοινωνία της επιστήμης στα σχολεία.

Στο School Lab συμμετείχαν 259 ομάδες μαθητών από 74 σχολεία από όλη την Ελλάδα! Οι ομάδες επέλεξαν ένα επιστημονικό θέμα, εργάστηκαν πάνω σε αυτό, υποστηρίχτηκαν από νέους επιστήμονες, τους  φιναλίστ του διαγωνισμού “Fame Lab” (μέντορες) και δημιούργησαν τα δικά τους βίντεο. Τα βίντεο που συμμετείχαν στο διαγωνισμό ήταν υψηλής ποιότητας, γεμάτα φαντασία, δημιουργικότητα, κέφι και φυσικά πολλή επιστήμη!

Στον τελικό προβλήθηκαν τα βίντεο των δέκα ομάδων που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό και οι μαθητές που συμμετείχαν παρουσίασαν και σχολίασαν με κατανοητό και ευρηματικό τρόπο το επιστημονικό θέμα που προσέγγισαν με την επιλογή τους.

Οι  μέντορες του προγράμματος παρουσίασαν επί σκηνής το Science Calendar 2011 σχετικά με  τις εξελίξεις που έγιναν στον τομέα των Θετικών Επιστημών τον προηγούμενο χρόνο. Στο τέλος της εκδήλωσης η παιδική πολυπολιτισμική χορωδία POLYPHONICA μας ταξίδεψε με τα Χριστουγεννιάτικα τραγούδια της σε όλον τον κόσμο.

Οι διακρίσεις της Κριτικής επιτροπής είναι οι εξής:

Στην 1η Θέση, η ομάδα Dencity Fun από το Γυμνάσιο Σμίνθης. «Η γλώσσα της επιστήμης είναι μια παγκόσμια γλώσσα» είπαν οι τρεις γελαστοί μαθητές, η Αϊτούλ, ο Εμράχ και η Γκιουλμπαχάρ από τα Πομακοχώρια που κέρδισαν το ταξίδι στο επιστημονικό φεστιβάλ του Cheltenham στη Βρετανία, τον Ιούνιο του 2012.

Στη 2η Θέση  οι ELXALES από την Εκπαιδευτική Αναγέννηση.

Στην 3η Θέση είχαμε ισοβαθμία: η Μαθητική Φωνή από το Ιδιωτικό Σχολείο Θεμιστοκλής και οι Crazy Geometers από το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Μακεδονίας. Οι υπόλοιπες ομάδες που συμπλήρωσαν τη δεκάδα είναι με τυχαία σειρά:

  • Bionerds, Εκπαιδευτήρια Δούκα,
  • Ε.Μ.Η, Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο Διονύσιος Σολωμός,
  • ΑΑ, 1ο Δημοτικό Ιόνιος Σχολή
  • 3 δελφίνια στο βυθό της επιστήμης, 8ο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης
  • Watersavers, Β’ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού
  • The Genius, Ελληνογερμανική Αγωγή
  • Δείτε αποσπάσματα από τα βίντεο των δέκα ομάδων που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό School Lab.

Δείτε αποσπάσματα από τα βίντεο των δέκα ομάδων που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό School Lab.

Η ομάδα Dencity Fun από το Γυμνάσιο Σμίνθης πήρε και το Βραβείο του Κοινού, όπως αυτό διαμορφώθηκε από την ψηφοφορία ανάμεσα στους θεατές του τελικού. Επιπλέον διακρίσεις δόθηκαν στις παρακάτω ομάδες:

  • Βραβείο των Μεντόρων: Στην ομάδα με τη μεγαλύτερη προσπάθεια, Genius Stars, από το Ιδιωτικό Σχολείο Θεμιστοκλής
  • Έπαινος για την πιο γρήγορη ομάδα, Junior Scientists, 2ο Δημοτικό Ιόνιος Σχολή
  • Έπαινος για το πιο ωραίο animation/ κατασκευή στους Μη μου τους κύκλους τάραττε από το 2ο Δημοτικό της Ιονίου Σχολής
  • Έπαινος για το πιο καλλιτεχνικό βίντεο Lava Girls, Εκπαιδευτήρια Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος
  • Έπαινος για το πιο οικολογικό βίντεο, Ρομπέν των δασών από το 23ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά
  • Έπαινος για το πιο εντυπωσιακό σχολικό πείραμα οι Κηροσβέστες από το 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων
  • Έπαινος για το πιο αστείο βίντεο, Οι Πλακατζήδες, 1ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων
  • Έπαινος για το πιο ραπ βίντεο, οι Alchemists, Γυμνάσιο Βελβεντού
  • Έπαινος για την πιο αθλητική ομάδα στην Πράσινη Ομάδα από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Θεοδώρων
  • Έπαινος για το βίντεο με τη μεγαλύτερη ευαισθησία Οι γιατροί της ψυχής από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
  • Έπαινος για τον πιο δραστήριο εκπαιδευτικό στον Χρήστο Παπαθεοδώρου από την Ιόνιο Σχολή
  • Έπαινος για το σχολείο με τις περισσότερες συμμετοχές Αρσάκεια – Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία
  • Έπαινος για το πιο απομακρυσμένο σχολείο: Γυμνάσιο Κουτσουρά Λασιθίου

Μπορείτε να δείτε όλα τα βίντεο στην πλατφόρμα www.school-lab.org.

Σας ευχαριστούμε για την ενθουσιώδη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα και στον τελικό!

Στόχος του School Lab είναι να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές στις θετικές επιστήμες, να τους υποστηρίξει να κατανοήσουν τις συναρπαστικές προκλήσεις της επιστήμης και να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και δεξιότητες στην παρουσίαση των ιδεών τους. Το πρόγραμμα αποτελεί μία πρωτοβουλία του British Council, σε συνεργασία με την i-create της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και χρηματοδοτείται από τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς Ινστιτούτο Νεολαίας, μέσω του προγράμματος «Νέα Γενιά σε Δράση» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

https://blogs.sch.gr/dertv/2012/01/12/%CE%B7-%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CF%8C/

Πρεμιέρα του Μαθητικού Διαδικτυακού Ραδιοφώνου

Καταχωρήθηκε στις 19 Δεκεμβρίου 2011 από τον/την Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

από το ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ, (EUROPEAN SCHOOL RADIO)

Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο, European School Radio, είναι μια πρωτότυπη δράση η οποία εντάσσεται σε μια ευρύτερη εκπαιδευτική φιλοσοφία και θέλει το μαθητή να βλέπει το σχολείο ως χώρο δημιουργίας και έκφρασης. Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο προβάλλει τις ιδέες, τις δημιουργίες, τις ανησυχίες της μαθητικής κοινότητας και τις επικοινωνεί με το σήμερα.

Η εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών εκτείνεται σε όλα τα στάδια ανάπτυξης του ραδιοφώνου καθώς αυτοί συμμετέχουν σε ομάδες είτε τεχνικής υποστήριξης είτε παραγωγής εκπομπών. Οι μαθητές και μαθήτριες, δημιούργησαν το λογότυπο και τα σποτ, ενημερώνουν τον ιστότοπο του ραδιοφώνου, παράγουν μουσικές εκπομπές και εκπομπές λόγου, κάνουν συνεντεύξεις και εκφωνούν ειδήσεις.

Το μαθητικό ραδιόφωνο προτρέπει τον μαθητή να βλέπει το σχολείο ως χώρο συμμετοχικής έκφρασης και δημιουργίας και μπορεί να συντελεί στη:

  • Δικτύωση Σχολείου – Κοινωνίας
  • Δικτύωση Σχολείων
  • Προαγωγή θετικού κλίματος στο σχολικό περιβάλλον

Η συμμετοχή στο ραδιόφωνο είναι μια “αναπτυξιακή” διαδικασία.

Μέσα από αυτή την ομαδική δραστηριότητα τα παιδιά μπορούν μεταξύ άλλων:

  • Να αναπτύξουν συνεργατικές και διαλογικές δεξιότητες ώστε να βελτιώσουν την επικοινωνία τους με τους άλλους
  • Να αναπτύξουν κριτική σκέψη ώστε να είναι σε θέση να κρίνουν τις πληροφορίες που δέχονται.

Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο είναι μια ιδέα που «γεννήθηκε» το 2008 από το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας και το Γυμνάσιο Εκάλης και στο οποίο εντάχθηκε το Γυμνάσιο – Λύκειο Καμπάνη Κιλκίς. Απαντά στην αναζήτηση για ένα πιο δυναμικό και άμεσο μέσο επαφής και εκπαίδευσης των παιδιών με το ευρύτερο περιβάλλον, έχοντας ως δεδομένο και το μεγάλο ενδιαφέρον τους για τις νέες τεχνολογίες.

Από το Νοέμβριο του 2011, το Γυμνάσιο – Λύκειο Καμπάνη ανέλαβε το συντονισμό των δραστηριοτήτων για το ανανεωμένο European School Radio και απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση συμμετοχής στα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και μαθητές και μαθήτριες ώστε να συμμετέχουν με δικές τους παραγωγές.

Το ανανεωμένο European School Radio φιλοξενείται στην πλατφόρμα streaming media του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και ακούγεται μέσω της ειδικής πλατφόρμας η οποία δημιουργήθηκε για αυτό το σκοπό, στις υπηρεσίες βίντεο, Εκπαιδευτικά Κανάλια. Ακόμη συνεργάζεται με την Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση και την πλατφόρμά της, i-create, με στόχο κοινές εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δράσεις και τη δημιουργία μιας κεντρικής υπηρεσίας ραδιοφώνου μέσω του ΠΣΔ.

Στο μαθητικό ραδιόφωνο θα ακούγονται μουσικές επιλογές των μαθητών όλων των συμμετεχόντων σχολείων 24 ώρες και 7 ημέρες και θα περιλαμβάνει παραγωγές των μαθητών σε θεματολογία επιλογής τους (πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, αθλητικά, τεχνολογία κλπ). Την ευθύνη για την ποιότητα και το περιεχόμενο των εκπομπών θα έχει η συντονιστική ομάδα του ραδιοφώνου που θα αποτελείται από μαθητές, καθηγητές και διευθυντές των συμμετεχόντων σχολείων και θα υπακούει σε καταστατικές διατάξεις οι οποίες συνάδουν με τη φιλοσοφία του Μαθητικού Ραδιοφώνου.

Τα σχολεία τα οποία εκδήλωσαν ενδιαφέρον και συμμετέχουν με παραγωγές τους στο European School Radio σε αυτή τη φάση της λειτουργίας του είναι:

  • Μουσικό Σχολείο Ρόδου
  • Μουσικό Σχολείο Κατερίνης
  • 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθήνας – Γεννάδειο
  • 9ο Γυμνάσιο Πειραιά
  • ΕΠΑ.Λ Βασιλικών Θεσσαλονίκης
  • Γυμνάσιο Σ.Σ.Μουριών Κιλκίς
  • Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Καπαρελλίου Βοιωτίας
  • 2ο Δημοτικό Σχολείο Παλλήνης Αττικής
  • 5ο Γυμνάσιο Ξάνθης

Το Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο Καμπάνη Κιλκίς είναι το συντονιστικό σχολείο το οποίο με τους εκπαιδευτικούς Γιαγκούλη Νίκο, Γενιτζέ Νότη, Βαφειάδη Τάσο, την υποστήριξη των Διευθυντών των δυο σχολείων Σάκη Αλατζόγλου και Γιάννη Παπαδάκη και την Χατζηκαμάρη Παναγιώτα του Γυμνασίου Σ.Σ.Μουριών, προωθεί την δράση και συντονίζει τις δραστηριότητες των ομάδων του μαθητικού ραδιοφώνου.

Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο – European School Radio φιλοδοξεί να αποτελέσει δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και να προβάλλει τη δημιουργικότητα και το δυναμικό της.

Το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο φιλοδοξεί να αναδείξει την κρυμμένη πλευρά του σχολείου και να ασκήσει τα μέλη του στη συμμετοχική διαδικασία.

Ακούστε το Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο, συμμετέχετε στο Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, σας προσκαλούν να στηρίξετε συμμετέχοντας στο πρώτο Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο, European School Radio.

Συντονιστείτε στην διαδικτυακή “συχνότητα” του European School Radio την Δευτέρα 19/12/2011 και δώστε το παρόν στην επίσημη έναρξη του νέου προγράμματος του Μαθητικού Διαδικτυακού Ραδιοφώνου:

http://esradio.mysch.gr

Επικοινωνήστε μαζί μας στην ηλεκτρονική διεύθυνση esradio@sch.gr

Με τιμή,

Η συντονιστική ομάδα του European School Radio

Διαβάστε περισσότερα: http://www.scoop.it/t/european-school-radio

https://blogs.sch.gr/dertv/2011/12/19/%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9/

Η δύναμη των λέξεων

power-of-words

Το “The Power Of Words” είναι μια συγκινητική ταινία μικρού μήκους, διάρκειας δύο λεπτών…

η οποία δείχνει την δύναμη των λέξεων και πως η σωστή επιλογή τους μπορεί να κάνει την διαφορά και να αλλάξει την επιρροή που έχει το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στον κόσμο.

http://troktiko-blog.blogspot.com/2011/12/blog-post_7160.html#more

Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών: Η Αξιοποίηση των Τεχνών στην Εκπαίδευση

Αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο στην τελική του μορφή το επιμορφωτικό υλικό που εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης με τίτλο: Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Τόμος Γ).

Είναι διαθέσιμο στην διεύθυνση:

http://www.epimorfosi.edu.gr/images/stories/ebook-epimorfotes/texnes/9.TEXNES.pdf

Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας – Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι μία από τις πρώτες προτεραιότητες του Ο.Α.Σ.Π., ώστε αυτοί με τη σειρά τους να μπορούν να ενημερώσουν τους συναδέλφους τους και τους μαθητές τους και να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα προστασίας στο χώρο του σχολείου.

Ο Οργανισμός διοργανώνει κάθε έτος διήμερα επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανά νομό, σε συνεργασία με τους τοπικούς Υπευθύνους των Γραφείων Αγωγής Υγείας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τις Διευθύνσεις Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών και τα Γραφεία Πολιτικής Προστασίας των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων ή των Δήμων, κ.ά.

Σε πολλές περιπτώσεις κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας των σεμιναρίων διοργανώνεται άσκηση ετοιμότητας σε σχολικό συγκρότημα της περιοχής και ακολουθεί αξιολόγησή της.

http://www.oasp.gr/inform/teachers

Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του ΕΠΕΑΕΚ Ι & ΙΙ

Όλο το υλικό που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ Ι και ΙΙ βρίσκεται πλέον συγκεντρωμένο στην παρούσα ψηφιακή βιβλιοθήκη.Στο νέο αυτό δικτυακό κόμβο, θα βρείτε για πρώτη φορά ψηφιοποιημένα αρχεία από το 1997 έως το 2006. Πρόκειται για έργα που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του Β΄ και του Γ΄ΚΠΣ μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Αρχική Επαγγελματική Κατάρτιση» (ΕΠΕΑΕΚ).Η συστηματική ηλεκτρονική τεκμηρίωση των δραστηριοτήτων αυτών δίνει ξανά ζωή στο ίδιο το υλικό, αξιοποιεί κάθε προηγούμενη εμπειρία και αναδεικνύει καλές πρακτικές του παρελθόντος.Παράλληλα, η βιβλιοθήκη θα συνεχίζει να εμπλουτίζεται και με το υλικό που παράγεται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση (2007-2013).Περιηγηθείτε στον διαδικτυακό τόπο και θα βρείτε στοιχεία που σας ενδιαφέρουν για διαπολιτισμική εκπαίδευση, την προσχολική αγωγή, τη δια βίου μάθηση, την ειδική αγωγή και για ένα ευρύ σύνολο συναφών θεμάτων.Το έργο της Ψηφιακής Βιβλιοθήκης υλοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – ΕΚΤ) και από εθνικούς πόρους.

http://repository.edulll.gr/edulll/

Έμαθε Ελληνικά και πέρασε στα ΤΕΙ σε δύο χρόνια!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ pstefanis@dolnet.gr

Πρωτοήρθε το 2009 στην Ελλάδα, χωρίς να γνωρίζει ούτε τη λέξη «καλημέρα» στη γλώσσα μας. Η 19χρονη Χριστίνα Τσιούσκα από τη Μολδαβία, κατάφερε σε δύο χρόνια να μάθει τη γλώσσα και μάλιστα να εισαχθεί στα ΤΕΙ Αθήνας στο Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων. «Σκοπός μου ήταν να πετύχω, να μην αφήσω κανέναν και τίποτα να μου στερήσει τα όνειρά μου. Γι’ αυτό και αγωνίστηκα», λέει σήμερα στα «NEA».

Κι όμως, μόλις δύο χρόνια πριν, η νεαρή αυτή κοπέλα ούτε που το φανταζόταν πως η νέα ζωή που ξεκινούσε, ερχόμενη τότε στην Ελλάδα, θα είχε τόσο γρήγορους ρυθμούς και αλλαγές.
«Η ιστορία μου είναι μεγάλη και μπερδεμένη. Δώδεκα χρόνια τώρα, είναι εδώ ο πατέρας μου, που ήρθε για να δουλέψει ως κηπουρός. Πιο αργά, έφτασε στην Αθήνα και η μητέρα μου, που καθαρίζει σήμερα σπίτια. Τελικά ταξιδέψαμε και εμείς, εγώ και ο αδερφός μου, ο 17χρονος σήμερα Μιχάλης, πριν από δυόμισι χρόνια, τον Ιούνιο του 2009. Να έρθουμε όλοι μαζί από την αρχή, δεν μας άφηναν για καιρό από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών. Ήταν πραγματικά το πιο οδυνηρό συναίσθημα, να είσαι ως παιδί σε μιαν άλλη χώρα κ αι οι γονείς σου αλλού», μας λέει.

Φεύγοντας από την πατρίδα της η Χριστίνα έχει μόλις τελειώσει την Α΄ Λυκείου. Με το που έρχεται εδώ, γράφεται κανονικά στη Β΄ τάξη, φοιτά στο 2ο Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στο Ελληνικό, στο Τμήμα με το πιο χαμηλό επίπεδο γνώσης της ελληνικής. Ήδη από το καλοκαίρι, ωστόσο, προτού ακόμα μπει στην ελληνική αίθουσα, επιχειρεί να μάθει ως αυτοδίδακτη τη γλώσσα, μ’ ένα βιβλίο Γραμματικής. «Τα Ελληνικά ήταν μια πρόκληση για μένα. Στην αρχή, δεν καταλάβαινα και πολλά, όλα στο κεφάλι μου ήταν μια ‘σαλάτα!’ Έτσι, σιγά-σιγά κάναμε μόνοι μας στο σπίτι όλη αυτή τη δύσκολη διαδικασία εκμάθησής τους. Στη συνέχεια, ταυτόχρονα με τα μαθήματα στο σχολείο, βρήκαμε κι ένα ίδρυμα όπου τα διδασκόμασταν δωρεάν οικογενειακώς, δυο φορές τη βδομάδα, από ένα δίωρο», θυμάται.
Σύντομα, αρχίζει να νιώθει πλέον πιο άνετα, αποκτά εμπιστοσύνη ότι «όλα θα πάνε καλά», κάνει ελληνικές φιλίες. Και στο σπίτι, επιμένει να διαβάζει και να μιλά την καινούρια γι’ αυτήν γλώσσα με τον αδερφό της. Αντιγράφουν κείμενα από βιβλία, για να μυηθούν και στην ελληνική ορθογραφία.
«Ουσιαστικά, ξεκίνησα να μιλάω τα Ελληνικά μετά από πέντε-έξι μήνες, αν και έκανα πάρα πολλά λάθη. Σημασία, όμως, είχε ότι το προσπαθούσα! Ειδικά στη Γ΄ Λυκείου, κοιμόμουν μόλις τρεις-τέσσερις ώρες τη νύχτα για να πετύχω όλα όσα πέτυχα», τονίζει.
Η εισαγωγή της στα ΤΕΙ την έκανε, όπως λέει, περήφανη κι ευτυχισμένη. Όπως και πρόπερσι, που κρατούσε την ελληνική σημαία, σημαιοφόρος του σχολείου της. «Δεν ήρθα εδώ για να γλεντήσω, ούτε για διακοπές. Ήρθα για μια καλύτερη ζωή, να δω πώς αντιμετωπίζουν και άλλοι τα προβλήματα που έχουμε και εμείς εκεί. Σκοπός μου είναι όταν πάρω το πτυχίο μου να γυρίσω πίσω, να βάλω και εγώ ένα χεράκι στο να αλλάξει εκεί η κατάσταση, να μπορέσουν τα παιδιά μου να μείνουν, αντί να μεταναστεύσουν. Θα ήθελα να αποκτήσω στη Μολδαβία τη δική μου τουριστική επιχείρηση, να περηφανεύομαι ότι πήρα τόση εμπειρία από την Ελλάδα, που έγινε δεύτερη πατρίδα μου. Είναι η χώρα που μου έδωσε το δικαίωμα να πραγματοποιώ, έστω και λίγο, τα όνειρά μου μέχρι τώρα. Αυτή που μου δίνει κάθε μέρα που περνά και μια νέα εμπειρία ζωής…».

http://www.tromaktiko.info/2011/12/16/%CE%88%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B5-%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%AD%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%A4%CE%95%CE%99-%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CF%8D/

Τα ελληνόπουλα είναι “κολλημένα” με την τηλεόραση

«Κολλημένοι» με την τηλεόραση είναι οι Ελληνες έφηβοι! Ερευνα σε σχολεία όλης της χώρας δείχνει ότι οι μαθητές περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου τους μπροστά από τη μικρή οθόνη σε καθημερινή βάση, ενώ όλο και περισσότεροι ασχολούνται….

ατέλειωτες ώρες με κομπιούτερ και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Το νέο τεύχος της έρευνας του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής για συμπεριφορές που συνδέονται με την υγεία (HBSC/WHO) καταγράφει τον τρόπο με τον οποίο τα ελληνόπουλα ηλικίας 11 έως 15 ετών καταναλώνουν τον ελεύθερο χρόνο τους. Η έρευνα έδειξε ότι σχεδόν δύο στους πέντε μαθητές (38,3%) παρακολουθούν τηλεόραση ή DVD τουλάχιστον τρεις ώρες ημερησίως, επτά ημέρες την εβδομάδα. Ακόμη και τις καθημερινές, που έχουν σχολείο, ένας στους δύο εφήβους (50,4%) παρακολουθεί TV έως και δύο ώρες την ημέρα και ένας στους τρεις (31,4%) από τρεις έως τέσσερις ώρες. Επίσης σημαντικό ποσοστό (13,53%) βλέπει τηλεόραση περισσότερο από πέντε ώρες σε καθημερινή βάση! Κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου, από την άλλη, δύο στους τρεις μαθητές (65,8%) «κολλάνε» μπροστά στη μικρή οθόνη για περισσότερο από τρεις ώρες την ημέρα, ενώ τρεις στους δέκα (29,1%) αφιερώνουν τουλάχιστον πέντε ώρες στην ίδια δραστηριότητα.

Σε σχέση με το παρελθόν, ο χρόνος που οι έφηβοι δαπανούν μπροστά στην τηλεόραση παρουσιάζεται ελαφρά μειωμένος, καθώς έχει περιοριστεί το ποσοστό εκείνων που βλέπουν TV ή DVD τουλάχιστον τρεις ώρες την ημέρα και έχει αυξηθεί το ποσοστό όσων παρακολουθούν μέχρι δύο ώρες την ημέρα. Φαίνεται ωστόσο ότι οι έφηβοι αντικαθιστούν σταδιακά την τηλεόραση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Η σχέση των μαθητών με τους υπολογιστές αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι της έρευνας, που δεν έχει δοθεί ακόμη στη δημοσιότητα. Το βέβαιο πάντως είναι ότι το ποσοστό των ελληνόπουλων ποου βρίσκονται μπροστά σε μια οθόνη (TV, PC ή κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών) περισσότερες από έξι ώρες την ημέρα παρουσιάζει εκρηκτική άνοδο. Ενώ το 2006 ήταν μόλις 6,6%, σήμερα διαμορφώνεται σε 16,4% και αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο.

Πού καιρός για άθληση…

Το 69,8% των εφήβων δηλώνει ότι ασχολείται με κάποια αθλητική δραστηριότητα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, ποσοστό μικρότερο σε σχέση με την ακρόαση μουσικής (82,75%) και μεγαλύτερο σε σχέση με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια (62,35%). Ωστόσο μόλις ένας στους πέντε μαθητές (18,7%) ασκείται καθημερινά και δύο στους πέντε (39,8%) ασκούνται τουλάχιστον τέσσερις φορές την εβδομάδα. Σε σχέση με το παρελθόν, οι σημερινοί έφηβοι αθλούνται σαφώς λιγότερο. Το 2006 έντονη σωματική άσκηση τέσσερις φορές την εβδομάδα δήλωνε το 42,1% των μαθητών, ενώ το 1998 το ποσοστό ήταν 43,7%.

Η καθιστική ζωή δεν είναι χωρίς συνέπειες για τους μαθητές. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι μεταξύ των εφήβων που παρακολουθούν τηλεόραση τρεις ή περισσότερες ώρες την ημέρα καταγράφονται υψηλότερα ποσοστά υπερβολικού βάρους, παχυσαρκίας και ανθυγιεινών διατροφικών συνηθειών.

Οδηγός για ασφαλή χρήση του FACEBOOK

Ο πρώτος «επίσημος» ελληνικός οδηγός για την ασφαλή χρήση του Facebook είναι γεγονός! Το Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου συνέταξε ένα αναλυτικό εγχειρίδιο, στο οποίο εξηγεί με απλό και κατανοητό τρόπο όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ο χρήστης της δημοφιλούς ιστοσελίδας, ώστε να αποφύγει τους πιθανούς κινδύνους.

«Προστασία της ιδιωτικής μας σφαίρας στο Facebook» είναι ο τίτλος του 48σέλιδου οδηγού, για τη δημιουργία του οποίου οι Ελληνες ειδικοί δούλεψαν επί έξι μήνες και συνεργάστηκαν τόσο με το ίδιο το Facebook όσο και με τα αντίστοιχα Κέντρα Ασφαλούς Διαδικτύου τριάντα ευρωπαϊκών χωρών. Ο οδηγός αφορά τη νέα μορφή του προφίλ (το χρονολόγιο ή timeline), που σύντομα θα έχουν όλοι οι λογαριασμοί στον συγκεκριμένο χώρο κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και τις νέες ρυθμίσεις του λογαριασμού και του απορρήτου.

«Αποφασίσαμε να φτιάξουμε αυτόν το οδηγό βλέποντας την τεράστια ανάγκη των χρηστών του Facebook μέσα από τη γραμμή βοηθείας Safeline.gr, στην οποία παίρνουμε αιτήματα από χρήστες που ρωτούν τι θα κάνουν αν τους κλέψουν ένα προφίλ, τι θα κάνουν αν πρέπει να αναφέρουν κάποιον χρήστη, τι θα κάνουν αν κάτι δεν πάει καλά με τις εφαρμογές» δηλώνει στην «Espresso» η συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Αφαλούς Διαδικτύου, δρ Βερόνικα Σαμαρά. Οπως τονίζει, «υπάρχει θέμα» με το Facebook, αφού από τις 4.204 καταγγελίες που δέχτηκε η γραμμή Safeline.gr κατά το 2010, σχεδόν οι μισές σχετίζονταν με τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, όπως κλοπές κωδικών, δημιουργία ψεύτικων προφίλ κ.ά.

Ο οδηγός απευθύνεται σε όλα τα άτομα άνω των δεκατριών ετών, που είναι η ελάχιστη νόμιμη ηλικία για τη δημιουργία λογαριασμού στο Facebook. Σύμφωνα με την κ. Σαμαρά ωστόσο, αυτοί που θα πρέπει πρώτοι να τον μελετήσουν είναι οι γονείς, ώστε να προφυλάξουν τα παιδιά τους που τυχόν διατηρούν προφίλ, αλλά και οι έφηβοι, που συχνά θεωρούν εαυτούς «αυθεντίες» στο Facebook και εκθέτουν σε δημόσια θέα προσωπικά δεδομένα δικά τους και φίλων τους. Η κ. Σαμαρά υπογραμμίζει ότι η συγγραφική ομάδα είχε βοήθεια και στήριξη από τα κεντρικά γραφεία του Facebook για την Ευρώπη, που απάντησαν σε κάθε ερώτηση, ώστε να δημιουργηθεί ένα πλήρες εγχειρίδιο. Ο οδηγός παρέχεται δωρεάν σε ψηφιακή μορφή στη διεύθυνση http://www.saferinternet.gr/index.php?parentobjId=Page15.

http://www.tromaktiko.info/2011/12/17/%CE%A4%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5-%CF%84/

Greenpeace: Το μέλλον ανήκει στην καθαρή ενέργεια

Η Greenpeace τονίζει ότι η εξέλιξη αυτή στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα και προς την ελληνική κυβέρνηση, που πρέπει να κινηθεί αστραπιαία…

προς την απεξάρτηση της χώρας μας από τα ορυκτά καύσιμα και την αξιοποίηση του πραγματικού μας πλούτου (ήλιος, αέρας, γεωθερμία) ως όχημα εξόδου από την κρίση.

Ο Ευρωπαϊκός Οδικός Χάρτης για την Ενέργεια ως το 2050, αναλύει διαφορετικά σενάρια για το ενεργειακό σύστημα της Ευρώπης, και δείχνει ότι ένα μέλλον που στηρίζεται στις ΑΠΕ δεν έχει μεγαλύτερο κόστος από τη συνέχιση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα ή την πυρηνική ενέργεια.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερεύνησε πέντε διαφορετικές ‘οδούς’: μία που στηρίζεται σε ένα μείγμα διαφορετικών τεχνολογιών και τέσσερις που στηρίζονταν στην εξοικονόμηση, τις ΑΠΕ, την πυρηνική ενέργεια και τα ορυκτά καύσιμα με τη χρήση συστημάτων αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Τα συνολικά επενδυτικά κόστη είναι σχεδόν ίδια για όλες τις επιλογές, συμπεριλαμβανομένου και του σεναρίου αναφοράς. Παρά την ύπαρξη στρεβλών παραδοχών εις βάρος των ΑΠΕ και υπέρ της βρώμικης ενέργειας, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναδεικνύονται σε πρωταγωνιστή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πλέον επίσημο τρόπο τον σχετικό οδικό χάρτη της Greenpeace, την Ενεργειακή Επανάσταση, ενώ καλεί τις κυβερνήσεις να εξετάσουν την προοπτική υιοθέτησης νομικά δεσμευτικών στόχων για τις ΑΠΕ έως το 2030.

Ο Οδικός Χάρτης, προβλέπει ανάλογα με τα σενάρια ένα εύρος της συμμετοχής των ΑΠΕ στη συνολική χρήση ενέργειας έως το 2050, από 55% έως 75% (97% ΑΠΕ επί της ηλεκτροπαραγωγής). Στο σενάριο ΑΠΕ, η πυρηνική ενέργεια και ο άνθρακας συρρικνώνονται υπό το 1,5% και το 1% αντίστοιχα επί της συνολικής χρήσης ενέργειας.

“Σήμερα καταρρίπτονται και οι τελευταίες δικαιολογίες όσων πολεμούν τις ΑΠΕ. Ο Οδικός Χάρτης αποδεικνύει ότι ένα μέλλον στηριγμένο στις ΑΠΕ δεν κοστίζει περισσότερο από ένα επικίνδυνο σενάριο που βασίζεται στα ορυκτά καύσιμα ή την πυρηνική ενέργεια. Αντίθετα προσφέρει θέσεις εργασίας, προστατεύει το περιβάλλον και την υγεία και προωθεί την παγκόσμια ασφάλεια. Η Ελλάδα οφείλει να εγκαταλείψει τα ορυκτά καύσιμα και να προωθήσει αποφασιστικά ένα βιώσιμο μέλλον που θα στηρίζεται στις ΑΠΕ”, τόνισε ο Δημήτρης Ιμπραήμ, Συντονιστής Εκστρατειών στο Ελληνικό Γραφείο της Greenpeace.

H Greenpeace καλεί την ελληνική κυβέρνηση:

-Να επιταχύνει την ολοκλήρωση του Ελληνικού Οδικού Χάρτη για την Ενέργεια (Εθνικός Ενεργειακός Σχεδιασμός έως το 2050)

-Να εγκαταλείψει κάθε σχέδιο που παρατείνει την εξάρτηση της χώρας από τα ορυκτά καύσιμα.

-Να επιλύσει άμεσα τα χρηματοδοτικής φύσης προβλήματα (έλλειμμα ΔΕΣΜΗΕ) που απειλούν τη βιωσιμότητα των ΑΠΕ στη χώρα, να λάβει πολιτικές πρωτοβουλίες στήριξης των ΑΠΕ και της εξοικονόμησης έως το 2020 και να υποστηρίξει την υιοθέτηση νομικά δεσμευτικών στόχων για τις ΑΠΕ έως το 2030.

greenpeace.org

http://troktiko-blog.blogspot.com/2011/12/greenpeace.html#more