28η Οκτωβρίου

Δραστηριότητες 28ης Οκτωβρίου

“Σαν Παραμύθι …”

Με αφορμή το παραμύθι “Ο Γίγαντας και ο Νάνος” της Γ. Σουρέλη από το σχολικό ανθολόγιο, γνωρίσαμε του ήρωες και συνδέσαμε τα χαρακτηριστικά τους, την ιστορίας τους και το ηχηρό ΟΧΙ του Νάνου στο Γίγαντα, με τη ιστορία του πολέμου του 1940 και το ηχηρό ΟΧΙ των Ελλήνων.

Τα παιδιά υποδύθηκαν του ήρωες του παραμυθιού

 

Οι Προσκλήσεις μας “Η καρδούλα μας χτυπά ελληνικά και ειρηνικά”

 

Το Σκηνικό μας “Το Κανόνι της Ειρήνης”

 

page

Η Παρέλαση

 

 

Δράση Ενεργός Πολίτης 2024-2025

Τίτλος Δράσης :

“Ανακύκλωση – Διαδρομή για καθαρό περιβάλλον”

   Θεματικό Πεδίο Δράσης Ενεργού Πολίτη : Ποιοτική Εκπαίδευση (Γενικός Στόχος)

Οι μαθητές/μαθήτριες θα κάνουν πράξη τη δια βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.

Στη συγκεκριμένη δράση υλοποιούν απλές δραστηριότητες και παιχνίδια που διδάσκουν τις βασικές έννοιες της αειφορίας  ειδικά της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος για να επιτευχθούν τα προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα.

Ειδικοί Στόχοι:

1 – Μηδενική Φτώχεια,  2 – Μηδενική Πείνα, 3 – Καλή Υγεία και Ευημερία, 6 – Καθαρό Νερό και Αποχέτευση,  7 – Φτηνή και Καθαρή Ενέργεια, 11- Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, 12 – Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή,  13 – Δράση για το κλίμα,  17 – Συνεργασία για τους στόχους

Θέμα Ενεργού Πολιτειότητας: Προαγωγή ποιότητας ζωής γενικού πληθυσμού

Σύντομη περιγραφή της Δράσης μας

Τέθηκαν σταδιακά μια σειρά από ερωτήματα στους  μαθητές/τριες «που πηγαίνουν τα σκουπίδια;», «τι παθαίνουν τα σκουπίδια στο χώμα;», «χάνονται τα σκουπίδια στο χώμα;» «είναι όλα σκουπίδια;» «τι είναι η ανακύκλωση;» με καταιγισμό ιδεών και στη συνέχεια με διερεύνηση και πειραματισμού με βάση τις αρχικές ιδέες των μαθητών/τριών μαθαίνουμε «τι είναι η ανακύκλωση», «ποια ανακυκλώνονται», «τι είναι οι μπλε κάδοι, οι μοβ κάδοι», «τι γίνεται με τις μπαταρίες» και το

τελικό ερώτημα «έχουμε μπλε κάδους στο Δήμο μας, αν όχι τι πρέπει να γίνει;».

Οι μαθητές σε συνεργασία με όμορα σχολεία κινητοποιούνται (αφίσες, ενημερωτικά φυλλάδια) ενημερώνουν για τη σημασία της ανακύκλωσης και απευθύνονται στο Δήμο, καθώς διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχουν μπλε κάδοι ανακύκλωσης.

Φάση 1

Παρατηρούμε του κάδους στην αυλή του σχολείου μας

sto proaylio

 

Πείραμα:

– Θάβουμε σκουπίδια (χαρτί, καπάκι πλαστικό, καπάκι μεταλλικό, αλουμίνιο, μαρούλι, κουλούρι, μπανανόφλουδα)

Τι πιστεύεται ότι θα πάθουν;

 

 

– Μετά από 30 ημέρες παρατηρούμε τι έγινε;

τελικά τι έπαθαν τα σκουπίδια στο χώμα;

Φάση 2 

Εκπαιδευτικός Περίπατος στην Χαλανδρίτσα

Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης;

 

 

Φάση 3

1.Στ0 πλαίσιο της δράσης διαβάσαμε το βιβλίο της συγγραφέως Έφης Παπαδοπούλου

¨Η Κυρά – Φύση και ο Κακός ο Ρύπος”

Εκδόσεις: Λιβάνης

Εικονογράφηση : Ρούσου Αλεξάνδρα

Με αφορμή το βιβλίο φτιάξαμε στο storyjumer ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με ζωγραφιές

Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο  στον παρακάτω σύνδεσμο

https://www.storyjumper.com/book/read/183130101/nikib10 

2. Κατασκευές 

 

 

Φάση 4

Ενεργός Δράση και Διάχυση των αποτελεσμάτων

Η Αφίσα μας

Afisa Nhpiagogeio CHalandritsas

 

το φυλλάδιο μας

Fylladio 1 Fylladio 2

Πασχαλινές Κατασκευές

Οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου Χαλανδρίτσας σας εύχονται

Καλό Πάσχα με υγεία και ευτυχία!

IMG 20250411 131012

Πασχαλινές Κατασκευές

Βάφουμε τα πασχαλινά αβγά κάπως διαφορετικά….

πολύχρωμα, οικολογικά!

Χρησιμοποιούμε νήματα και λευκό ξίδι eikona Viber 2025 04 10 21 44 27 272

Φτιάχνουμε τα Λαζαράκια μας

Δίκτυο Αγωγής Υγείας “Εγώ κι Εσύ… Δυναμώνουμε Μαζί”

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο Δίκτυο Αγωγής Υγείας σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας “ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΣ¨

Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η διαμόρφωση ενός κλίματος συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα στην τάξη τόσο μεταξύ των μαθητών/τριών, όσο και μεταξύ των μαθητών με τον εκπαιδευτικό. Ένας δεύτερος στόχος είναι τα παιδιά να μπουν σε μια διαδικασία διερεύνησης του εαυτού τους, οριοθέτησης των σχέσεων τους με τους άλλους και υιοθέτησης στάσεων, αξιών και συμπεριφορών που τους αντιπροσωπεύουν. Ένας τρίτος στόχος του προγράμματος είναι η ενημέρωση & ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν την εξάρτηση από τις νόμιμες εξαρτησιογόνες ουσίες και το διαδίκτυο, καθώς επίσης και η υιοθέτηση υγιών στάσεων και συμπεριφορών στα παραπάνω.

Στοχευόμενες δεξιότητες

Κύκλος Α’: Δημιουργικότητα (Creativity),Επικοινωνία (Communication),Κριτική σκέψη (Critical thinking), Συνεργασία (Collaboration)

Κύκλος Β’: Ανθεκτικότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα

Κύκλος Γ΄: Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο (αντιμετώπιση phishing – cyberbullying κ.ά.),Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες

Κύκλος  Δ’: Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων (case studies)

Εικόνες από τις Δραστηριότητες

Επικοινωνώ

Δίνω Συνέντευξη και παρουσιάζω τον εαυτό μου

Τι θα ρωτήσω για να σηκώσω όσο πιο πολλούς μπορώ;

Συνεργασία

 

Τα γαϊδουράκια της συνεργασίας

IMG 20250206 122506 1

 

Βιωματικό Παιχνίδι

Παίζουμε τα γαϊδουράκια

Γέφυρα Συνεργασίας

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στη εταιρεία ΤΙΤΑΝ

eikona doctor why 300x272 1Ντόκτορ Γουάι και οι Υπερδυνάμεις της Επιστήμης

 

Το Νηπιαγωγείο μας, τη Τετάρτη 5 Μαρτίου πραγματοποίησε μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργοστάσιο ΤΙΤΑΝ, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: “Ντόκτορ Γουάι και οι Υπερδυνάμεις της Επιστήμης”.

TITAN DRWHY POSTER DNA

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μικροί εξερευνητές του Νηπιαγωγείου μας ακολούθησαν τον Ντόκτορ Γουάι σε ένα συναρπαστικό κυνήγι θησαυρού, ανακαλύπτοντας τα μυστικά της ύλης. Τα λάφυρά τους ήταν τα χημικά μόρια, οι χημικές ενώσεις. Μέσα από το επιτραπέζιο παιχνίδι, οι μαθητές έμαθαν για τα μείγματα και τις διαφορετικές καταστάσεις της ύλης, ενώ είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τις δικές τους χημικές ενώσεις .

Επιπλέον, οι μαθητές μας είχαν την τιμή να παρακολουθήσουν μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση για τη διαδικασία παραγωγής του τσιμέντου και έμαθαν για τις πρώτες ύλες, τα στάδια παραγωγής και τη σημασία της χρήσης του τσιμέντου στη σύγχρονη κατασκευή. Η παρουσίασή  βοήθησε τους μαθητές να κατανοήσουν πώς η επιστήμη και η τεχνολογία συνδυάζονται για τη δημιουργία ενός τόσο σημαντικού υλικού.

 

Η μετακίνηση των μαθητών πραγματοποιήθηκε με την ευγενική χορηγία της επιχείρησης ΤΙΤΑΝ, ενώ κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στον χώρο, μας προσφέρθηκαν σαντουιτσάκια και χυμοί, συμβάλλοντας στην άνεση και την ευχάριστη εμπειρία των μαθητών μας.

Ευχαριστούμε το εργοστάσιο ΤΙΤΑΝ για τη φιλοξενία και την πολύτιμη εμπειρία που πρόσφερε στους μαθητές μας!

Οι μικροί Αρλεκίνοι

 

Τις φετινές Απόκριες ντυθήκαμε Αρλεκίνοι!

Φτιάξαμε μόνοι μας τη στολή μας με απλά υλικά και μεγάλη φαντασία.

Οι Σουσουράδες – Αφήγηση Παραμυθιών

Οι Σουσουράδες

Ευχαριστούμε θερμά τις Σουσουράδες που επισκέφθηκαν το σχολείο μας και ταξίδεψαν τα παιδιά μέσα από τη μαγεία των λαϊκών παραμυθιών, συνοδεία μουσικής και τραγουδιών.

3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες



Λήψη αρχείου

10 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Με αφορμή την  Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας το Νηπιαγωγείο Χαλανδρίτσας υλοποίησε εκπαιδευτικές δράσεις για την προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών και μαθητριών μας.

Σκοπός της δράσης ήταν η αναγνώριση, διαχείριση συναισθημάτων, ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσυναίσθησης και αυτορρύθμισης.

Χρησιμοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό «Βήματα για τη Ζωή», της Νάντια Κουρμούση. Αρχικά αφηγηθήκαμε το παραμύθι «Η Παλέτα των Συναισθημάτων» της Έρας Μουλάκη για την εισαγωγή των παιδιών στις έννοιες «συναίσθημα», «νιώθω», «εκφράζω», «συζητώ», στη συνέχεια με τη χρήση εποπτικού υλικού του βιβλίου «Βήματα για τη ζωή», κατάλληλου φωτογραφικού υλικού απεικόνισης συναισθημάτων στην ολομέλεια της ομάδας έγινε καταγραφή των συναισθημάτων από αυτά που έλεγαν τα παιδιά. Ζωγραφίσαμε την παλέτα των συναισθημάτων δίνοντας σε κάθε συναίσθημα ένα χρώμα.

 

Την επόμενη ημέρα στην ολομέλεια εστιάσαμε στα συναισθήματα χαρά και λύπης.

Γνωρίσαμε τη “Χαρούλα”, η κουκλίτσα που την κρατάμε αγκαλιά, μας χαμογελά και μας βοηθάει να διώχνουμε αυτό μας στενοχωρεί, φτιάξαμε και την “Κυρία Λύπη” που “καταπίνει’ τις λύπες μας, ζωγραφίζουμε την λύπη μας και αυτό μου έκανε να κλάψουμε και της το ρίχνουμε. Μας έφεραν και αστείες φωτογραφίες για να τις βλέπουμε και να γελάμε. Θέλουμε να κρατήσουμε τη χαρά μας και το γέλιο μας και να διώξουμε την λύπη και το κλάμα μακριά.

cats2

Χαρούλα Λύπη

Την επομένη μιλήσαμε για το συναίσθημα του θυμού και στις τεχνικές διαχείρισης του.

Παρατηρούμε φωτογραφίες που απεικονίζουν θυμωμένα παιδιά. Τι είναι αυτό που μας θυμώνει; Πώς φαίνεται ο Θυμός στο πρόσωπό μας; Γίνεται κατακόκκινο; το σώμα μας τρέμει; το στομάχι σφίγγεται; νιώθουμε σαν ένα μπαλόνι έτοιμο να σκάσει;

Θυμός 1 1

 

Πολλά πράγματα μας κάνουν να νιώθουμε θυμό. Γνωρίσαμε τη χελώνα της ηρεμίας

turtleη τεχικη της χελωνας

Κάτι με θυμώνει!

ΛΕΩ ΣΤΑΜΑΤΑ.  STOP

ΜΕΤΡΑΩ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 10  

ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ

ΠΡΑΤΤΩ

Τα χελωνάκια

Τα χελωνάκια της ηρεμίας

Την επομένη στο φόβο και στην αντιμετώπιση των φόβων μας.

Τι είναι φόβος; Είναι ένας συναγερμός στο σώμα μας που μας προειδοποιεί για κάποιον κίνδυνο. Μερικές φορές αυτός ο συναγερμός είναι λάθος. Φοβόμαστε όλοι τα ίδια πράγματα; Πώς το σκοτάδι και η σκιά κάνουν μικρά και ακίνδυνα πράγματα να φαίνονται τεράστια και τρομακτικά; Παίρνω βαθιές ανάσες. Μαθαίνω να νικάω το φόβο μου.

Γνωρίσαμε τον “κύριο Φόβο” . Είναι το “ζελέ” που φοβάται το κουτάλι μην το φάει.

Για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων χρησιμοποιήθηκαν γαντόκουκλες, κούκλες περσόνες και διάφορες κατασκευές για την παρουσίαση των συναισθημάτων που βοηθούσαν στη κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των παιδιών στην εισαγωγή εννοιών για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και φιλικών δεσμών. Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά στην ολομέλεια, αλληλοεπιδρώντας, συζητώντας με τις κούκλες περσόνες.

Καλή Σχολική Χρονιά 2024 – 2025

 

Αγαπητοί γονείς ,

ο Αγιασμός για την έναρξη του σχολικού έτους 2024 -2025 θα πραγματοποιηθεί στις 11/9/2024, ημέρα Τετάρτη στις 9 το πρωί.

Το ταξίδι της νέας σχολικής χρονιάς ξεκινά 

έτοιμα τα αερόστατα με το γλυκό καλωσόρισμα