Τίτλος Δράσης :
“Ανακύκλωση – Διαδρομή για καθαρό περιβάλλον”
Θεματικό Πεδίο Δράσης Ενεργού Πολίτη : Ποιοτική Εκπαίδευση (Γενικός Στόχος)
Οι μαθητές/μαθήτριες θα κάνουν πράξη τη δια βίου μάθηση αναζητώντας ενεργά ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη συμμετέχοντας σε δράσεις εκπαίδευσης και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες της κοινότητας που προάγουν τη μάθηση.
Στη συγκεκριμένη δράση υλοποιούν απλές δραστηριότητες και παιχνίδια που διδάσκουν τις βασικές έννοιες της αειφορίας ειδικά της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος για να επιτευχθούν τα προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
Ειδικοί Στόχοι:
1 – Μηδενική Φτώχεια, 2 – Μηδενική Πείνα, 3 – Καλή Υγεία και Ευημερία, 6 – Καθαρό Νερό και Αποχέτευση, 7 – Φτηνή και Καθαρή Ενέργεια, 11- Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, 12 – Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή, 13 – Δράση για το κλίμα, 17 – Συνεργασία για τους στόχους
Θέμα Ενεργού Πολιτειότητας: Προαγωγή ποιότητας ζωής γενικού πληθυσμού
Σύντομη περιγραφή της Δράσης μας
Τέθηκαν σταδιακά μια σειρά από ερωτήματα στους μαθητές/τριες «που πηγαίνουν τα σκουπίδια;», «τι παθαίνουν τα σκουπίδια στο χώμα;», «χάνονται τα σκουπίδια στο χώμα;» «είναι όλα σκουπίδια;» «τι είναι η ανακύκλωση;» με καταιγισμό ιδεών και στη συνέχεια με διερεύνηση και πειραματισμού με βάση τις αρχικές ιδέες των μαθητών/τριών μαθαίνουμε «τι είναι η ανακύκλωση», «ποια ανακυκλώνονται», «τι είναι οι μπλε κάδοι, οι μοβ κάδοι», «τι γίνεται με τις μπαταρίες» και το
τελικό ερώτημα «έχουμε μπλε κάδους στο Δήμο μας, αν όχι τι πρέπει να γίνει;».
Οι μαθητές σε συνεργασία με όμορα σχολεία κινητοποιούνται (αφίσες, ενημερωτικά φυλλάδια) ενημερώνουν για τη σημασία της ανακύκλωσης και απευθύνονται στο Δήμο, καθώς διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχουν μπλε κάδοι ανακύκλωσης.
Φάση 1
Παρατηρούμε του κάδους στην αυλή του σχολείου μας

Πείραμα:
– Θάβουμε σκουπίδια (χαρτί, καπάκι πλαστικό, καπάκι μεταλλικό, αλουμίνιο, μαρούλι, κουλούρι, μπανανόφλουδα)
Τι πιστεύεται ότι θα πάθουν;
-
-
μπανανόφλουδα
-
-
αλουμίνιο
-
-
μαρούλι
-
-
καπάκια πλαστικά
-
-
καπάκι μεταλλικό
-
-
χαρτί
-
-
κουλούρι
-
– Μετά από 30 ημέρες παρατηρούμε τι έγινε;
τελικά τι έπαθαν τα σκουπίδια στο χώμα;
-
-
που είναι το μαρούλι
-
-
το μαρούλι έγινε χώμα
-
-
τίποτα στα πλαστικά
-
-
-
που είναι το χαρτί;
-
-
το χαρτί διαλύθηκε
-
-
-
το αλουμίνιο είναι όπως ήταν
-
-
το μέταλλο δεν έπαθε τίποτα
-
-
η μπανάνα μαύρισε θα γίνει χώμα
-
-
το κουλούρι γίνεται χώμα σιγά – σιγά
-
Φάση 2
Εκπαιδευτικός Περίπατος στην Χαλανδρίτσα
Υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης;
Φάση 3
1.Στ0 πλαίσιο της δράσης διαβάσαμε το βιβλίο της συγγραφέως Έφης Παπαδοπούλου
¨Η Κυρά – Φύση και ο Κακός ο Ρύπος”
Εκδόσεις: Λιβάνης
Εικονογράφηση : Ρούσου Αλεξάνδρα
Με αφορμή το βιβλίο φτιάξαμε στο storyjumer ένα ηλεκτρονικό βιβλίο με ζωγραφιές
Μπορείτε να διαβάσετε το βιβλίο στον παρακάτω σύνδεσμο
https://www.storyjumper.com/book/read/183130101/nikib10
2. Κατασκευές
Φάση 4
Ενεργός Δράση και Διάχυση των αποτελεσμάτων
Η Αφίσα μας

το φυλλάδιο μας
