ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
1ος Θεματικός κύκλος: «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»
Δεξιότητες που επιδιώχθηκε να αναπτυχθούν:
Δεξιότητες 21ου αι (4cs) Δεξιότητες Μάθησης 21ου αι (4cs): Κριτική σκέψη (Critical thinking) – Επικοινωνία (Communication) – Συνεργασία (Collaboration) – Δημιουργικότητα (Creativity)
Δεξιότητες ζωής: Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία)
Εμείς και η ομάδα μας: Ας συνδεθούμε παίζοντας!
Παιχνίδια ενεργοποίησης της ομάδας
Η τάξη μας: Ένα μπουκέτο λουλούδια
Τα παιδιά φτιάχνουν ένα λουλούδι με τη φωτογραφία και το όνομά τους στο κέντρο. Στα πέταλα του λουλουδιού ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους παιχνίδι, το φαγητό που τους αρέσει, το χρώμα που προτιμούν, τονκαλύτερό τους φίλο. Δημιουργείται έτσι ένα μπουκέτο από λουλούδια στο οποίο βάζουμε μια κορδέλα και διακοσμεί την πόρτα της τάξης μας.
Όλοι έχουμε θέση σε αυτήν την τάξη του Νηπιαγωγείου
Παραμύθι “Η Αργυρώ γελάει”
Το παρακολουθούμε από το youtube
Ο «Επισκέπτης»
Η νηπιαγωγός παρουσιάζει στην τάξη μια κούκλα (κούκλα με προσωπικότητα /persona doll), ως μια ξεχωριστή φίλη που μας επισκέπτεται γιατί χρειάζεται τη βοήθεια των παιδιών.
Αφηγείται μέσω της νηπιαγωγού την ιστορία της και ζητάει από τα παιδιά να της προτείνουν λύσεις.
Εσύ κι εγώ μαζί
Παραμύθι “Σοφία η αγελαδίτσα τραγουδίστρια “
Το διαβάζει η Νηπιαγωγός από e-book
Η ιστορία της Σοφίας της αγελαδίτσας με την καταπληκτική φωνή που θέλει να πάρει μέρος σε ένα μουσικό διαγωνισμό αλλά όλες οι μπάντες την απορρίπτουν γιατί δεν είναι αρκετά ψηλή, ή αρκετά βαριά ή γιατί δεν είναι μαύρη ή αρκετά καλοντυμένη κλπ κλπ. Έτσι στεναχωριέται, θυμώνει, εξοργίζεται, απελπίζεται, πεισμώνει και φτιάχνει μια δική της μπάντα, ελπίζει, χαίρεται και ενθουσιάζεται όταν τελικά κερδίζει το διαγωνισμό
Συζήτηση μετά το παραμύθι
Μια τεράστια συζήτηση ξεκινάει για τα συναισθήματα της Σοφίας. Για το πως αντιμετωπίζει το πρόβλημα που έχει και τι κάνει για να το λύσει.
Εμάς τι μας στεναχωρεί; Τι μας θυμώνει; Τι κάνουμε για να νιώσουμε καλύτερα;
Δραματοποίηση
Δραματοποιούμε κάποιες ιδέες…
Παρουσίαση της κοινωνικής ιστορίας για τη διαχείριση των συναισθημάτων
https://blogs.sch.gr/niageir/files/2022/10/Διαχείριση-Συναισθημάτων-ΤΙ-ΚΑΝΩ-ΓΙΑ-ΝΑ-ΝΙΩΣΩ-ΚΑΛΑ-1.pdf
Εσύ και εγώ μαζί
Δημιουργούν ένα πύργο με τουβλάκια όσα είναι και τα παιδιά της τάξης. Σε κάθε τουβλάκι κολλούν ένα χαρτάκι με τα ονόμά τους .
Καλούνται να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι από τον πύργο χωρίς να πέσει ο πύργος. Αυτό φυσικά δε γίνεται, διότι όλοι είναι πολύ σημαντικοί και αν λείψει έστω και ένας όλος ο πύργος πέφτει…
A) Ο εαυτός μου
Ομαδικό παιχνίδι «Ο κατάσκοπος »
Τα παιδιά περπατούν με τη συνοδεία μουσικής κρυμμένα πίσω απο τις εφημερίδες τους. Στο σταμάτημα του ήχου, τα παιδιά σταματούν να κινούνται και καλούνται «κατασκοπικά» να παρατηρούν το/τη διπλανό/ή τους και εντοπίσουν ομοιότητες ως προς τα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά.
«Ο εαυτός μου» – κατασκευή με εφημερίδες
Β) … και οι άλλοι
Προβολή video: «Η εχθρόπιτα»
Παρακολουθούμε σε βίντεο το παραμύθι “Η εχθρόπιτα” και ακολουθεί συζήτηση, προφορική επεξεργασία και καταγραφή των τρόπων με τους οποίους μπορουν να λυθούν οι διαφορές τους με τους άλλους
Ομαδική κατασκευή: Η κουρτίνα της αγάπης
Τα παιδιά καλούνται να
φτιάξουν ατομικά καρδιές με μηνύματα αγάπης για τους φίλους τους, οι οποίες ενώνονται για να δημιουργήσουν την κουρτίνα της αγάπης.
«Η πίτα της φιλίας»
Τι θα μπορούσε να περιέχει μια πίτα φιλίας;
Και αν φτιάχναμε μια αληθινή πίτα με αληθινά υλικά… πώς θα μπορούσε να γίνει πίτα φιλίας;
Η ΠΙΤΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ με γάλα, αυγά, αλεύρι και τυρί αλλά προπάντων με χορό, κέφι, τραγούδια, γέλια, μαγικά, μοίρασμα και παρέα!
Η ταυτότητά μου
Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας
Αφηγούμαστε το παραμύθι, το συζητάμε, το ζωγραφίζουμε και ύστερα κόβουμε σε κομμάτια για παζλ έναν μεγάλο Έλμερ και κάθε
ζευγάρι ζωγραφίζει από ένα κομμάτι και ετσι φτιάχνουμε το δικό μας παιχνίδι – παζλ
Όλοι είμαστε διαφορετικοί
-Μοιράζονται φωτογραφίες ανθρώπων από: α) διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, β) διαφορετικές εθνικές – φυλετικές ομάδες, γ) διαφορετική ενδυμασία, δ) διαφορετική εξωτερική εμφάνιση (μαλλιά, χρώμα μαλλιών, δέρματος).
Ομαδοποιούν τις φωτογραφίες με βάση το φύλο την ηλικία και συζητούν για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους.
Ταυτότητες
Τι είναι η ταυτότητα; Τι στοιχεία περιέχει; Αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο.
Όλοι διαφορετικοί – όλοι ίσοι
Οικογένειες στην τέχνη
Παρουσιάζονται πίνακες ζωγραφικής με θέμα την οικογένεια . Συζητούν για τις ομοιότητες και διαφορές με τη δικιά τους οικογένεια .
Αποτυπώνουν εικαστικά την οικογένειά τους
Το ζερμπεροφιλο
Ένα διαφορετικό ζώο ψάχνει για
φίλους , αλλά κανένα άλλο ζώο δεν το
κάνει παρέα γιατί είναι απλά παράξενο.
-Συζήτηση και επεξεργασία
Αξιολόγηση
-Τι θα συνέβαινε αν αν το Ζερμπεροφιλο ήθελε να γίνει φίλος μας;
Καταγραφή των ιδεών