Ο βυθός

Αρχές Ιουνίου και το θέμα που δουλεύουν και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου είναι τι άλλο; Το καλοκαίρι! Όπου για τα παιδιά καλοκαίρι  σημαίνει:  θάλασσα,  μπάνια και  παιχνίδια στην παραλία.

Αποφάσισα λοιπόν να δουλέψουμε τη θάλασσα και το βυθό χρησιμοποιώντας και ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας στην Εκπαίδευση)

Αφού γράψω τις λέξεις   ΘΑΛΑΣΣΑ – ΒΥΘΟΣ στον πίνακα ο καταιγισμός ιδεών οδηγεί στις εξής κατηγορίες – υποθέματα (ύστερα από την ομαδοποίηση των λέξεων που λένε τα παιδιά):

WP_20170602_13_27_53_Pro

  • ΤΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΑΣ: ΨΑΡΙΑ, ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ, ΞΙΦΙΕΣ, ΚΟΧΥΛΙΑ, ΓΑΡΙΔΕΣ, ΧΤΑΠΟΔΙΑ, ΤΣΟΥΧΤΡΕΣ
  • ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΤΩΝ (Παραμύθια, θρύλοι)
  • ΤΑ ΒΥΘΙΣΜΕΝΑ ΚΑΡΑΒΙΑ (εικόνες ναυαγίων και Φυσικές Επιστήμες «Τι βυθίζεται και τι επιπλέει»)
  • ΟΙ ΜΠΟΤΕΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ (Προστασία Περιβάλλοντος, σκουπίδια στη θάλασσα)

Σήμερα λοιπόν ξεκινήσαμε την ενασχόλησή μας με το πρώτο:

α. Τα πλάσματα της θάλασσας

Μπήκαμε στην ιστοσελίδα του Μικρού Νηπιαγωγείου

http://mikromikronip.blogspot.gr/search?q=%CE%B3%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CF%82

και παρακολουθήσαμε σε βιντεάκι το τραγούδι «Γάμος έγινε μεγάλος» του Γ. Σακελλαρίδη

 WP_20170602_13_30_41_Pro

Γάμος έγινε μεγάλος

μες σε πέντε μέτρα βάθος…
Ε παντρεύτηκε η σαρδέλα
Και επήρε για γαμπρό
το μικρό τον κοκωβιό…

Και μαζεύτηκαν τα ψάρια ,
οι σουπιές τα καλαμάρια
καραβίδες , παλαμίδες
τα χταπόδια και οι γαρίδες….

Καταφθάνει και ο κουμπάρος,
ο γυαλιστερός ο σπάρος!!

Να χαρές ,  και να ξενύχτι

ώσπου απλώθηκε το δίχτυ!

Και ο γάμος εδιαλύθη,
αφού το ΄βαλαν στα πόδια
οι σουπιές και τα χταπόδια,
ο γαμπρός μαζί και η νύφη
η μικρή μας η σαρδέλα
με την πράσινη κορδέλα!!

Αφού το είπαμε μερικές φορές.

Κάναμε ένα ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ με τα πλάσματα του Βυθού που αναφέρονται στο τραγούδι

(Η Νηπιαγωγός λειτούργησε ως γραφέας):

WP_20170602_13_15_35_Pro

Σε επόμενη διδακτική ώρα θα αναζητήσουμε εικόνες στο google για να ολοκληρώσουμε αυτόν τον πίνακα αναφοράς, όμως σήμερα το ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε στο τραγούδι που μας άρεσε πολύ.

Αποφασίσαμε να το δραματοποιήσουμε.

Κατ” αρχάς μοιραστήκαμε  τους ρόλους και ύστερα ψάξαμε στο κουτί της δραματοποίησης να βρούμε τι θα φορέσουμε….. Η νύφη έτρεξε να ζητήσει τα λουλούδια που είχε στο βάζο της η κ Αναστασία από το άλλο Τμήμα γιατί νύφη χωρίς ανθοδέσμη … δεν είναι νύφη…..  Το ότι  πρόκειται για ….. σαρδέλα το ξεχάσαμε τελείως….

WP_20170602_13_30_29_Pro

 

 

Να και οι φωτογραφίες του γάμου….

 

1  2  3  4  5  6  7  8

 

Σε επόμενη διδακτική ώρα

τα παιδιά σε ομάδες των τριών αναζήτησαν μέσω της μηχανής google εικόνες για τα πλάσματα της θάλασσας

που συναντάμε στο τραγούδι και αφού τα εκτύπωσαν και τα έκοψαν τα κόλλησαν στον πίνακα αναφοράς που είχαμε ετοιμάσει την  προηγούμενη ώρα

WP_20170606_09_27_19_Pro WP_20170606_09_53_38_Pro WP_20170606_10_20_12_Pro

Στη συνέχεια

παρακολουθήσαμε το καταπληκτικό video «Ο κόσμος του βυθού» από το youtube

και εντυπωσιαστήκαμε από τα υπέροχα  χρώματα, την ποικιλία και την ομορφιά του θαλάσσιου κόσμου

https://youtu.be/yME28OZYNJ4

WP_20170606_11_16_53_Pro WP_20170606_11_17_11_Pro

 

Αποφασίσαμε να αναπαραστήσουμε αυτό τον κόσμο με τη

ζωγραφική του tux paint σε ζευγάρια

WP_20170606_11_33_43_Pro WP_20170606_11_37_04_Pro

Όσα παιδιά δε δούλευαν στον υπολογιστή έφτιαχναν

τα όμορφα ή άγρια ψάρια του βυθού

για να παίξουν

WP_20170606_10_46_49_Pro  ΦΙΛΙΚΌ ΨΆΡΙ Ή ΠΥΡΑΝΧΑ

 

και έψαχναν να βρουν τις 7 διαφορές

στο πιο κάτω φύλλο εργασίας

ΔΙΑΦΟΡΕΣ

(Τσώνη Μαρία)

 

Αφήστε μια απάντηση