Οι καλοκαιρινές γιορτές μας

Φέτος τα παιδιά κάθε τμήματος ετοίμασαν τη δική τους καλοκαιρινή γιορτούλα την οποία και παρουσίασαν στα παιδιά του άλλου τμήματος, τα οποία είχαν το ρόλο των θεατών.

ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ ΔΙΠΛΗ ΧΑΡΑ λοιπόν!

Α μέρος

ΟΙ ΣΥΝΑΧΩΜΕΝΕΣ ΓΟΡΓΟΝΕΣ!

Μια ιστορία βασισμένη στο βιβλίο “η συναχωμένη γοργόνα” της Αθηνάς Δρακοπούλου, το οποίο απλά αφηγήθηκα στα παιδιά μιας και όσο και αν έψαξα δεν κατάφερα να το βρω.

Η φαντασία μας ενεργοποιήθηκε και έτσι, αρχικά ζωγραφίσαμε εμείς τις εικόνες με βάση την προφορική ιστορία και ύστερα τα παιδιά την άλλαξαν! Την είπαν με το δικό τους τρόπο… Όπως τα βόλευε για να τη θυμούνται, για να τους αρέσει περισσότερο κλπ

Στη συνέχεια συνθέσαμε την ιστορία σε γιορτή όλοι μαζί.

Μαζί αποφασίσαμε τους ρόλους και τους μοιραστήκαμε, σκεφτήκαμε τα κουστούμια, ψάξαμε τις μουσικές…

Τα παιδιά είχαν λόγο στα πάντα, η όλη διαδικασία ήταν μια γιορτή και όχι μόνο το τελικό αποτέλεσμα.

Μια φορά κι έναν καιρό λοιπόν, ένα καλοκαιρινό βράδυ, πέντε ψαράδες γνωστοί και φίλοι πήγαν για ψάρεμα στη θάλασσα.

(ΜΟΥΣΙΚΗ: Η βαρκούλα του ψαρά – Ζουζούνια)

Άπλωσαν τα δίχτυα τους και ενώ περιμέναν να γεμίσουν ψάρια αυτοί πήραν  έναν υπνάκο!

Τα ψάρια ήταν πολλά σε εκείνα τα νερά και οι ψαράδες  ήταν σίγουροι πως θα είχαν μια καλή ψαριά

Αυτό που δεν ήξεραν οι καλοί ψαράδες ήταν πως σ εκείνη τη θάλασσα εκτός από ψάρια ζούσαν και γοργόνες που εκείνη την ημέρα για κακή τους τύχη ήταν συναχωμένες!

Έτσι αψου και αψου φόβιζαν τα ψάρια και τα έδιωχναν μακριά!

(ΜΟΥΣΙΚΗ: Η γοργόνα – Γιάννης Καλατζής)

 

 

 

Στο τέλος όμως, λίγο που ήταν συναχωμένες λίγο που ήταν απρόσεκτες πιάστηκαν αυτές στα δίχτυα.

Όταν ξύπνησαν οι ψαράδες και τράβηξαν τα δίχτυα αυτά ήταν πολύ βαριά και καταχάρηκαν γιατί νόμιζαν πως είχαν πιάσει πολλά ψάρια

Μόλις όμως ανέβασαν τα δίχτυα έμειναν με το στόμα ανοιχτό… Είχαν πιάσει πέντε πανέμορφες γοργόνες!!!

Δε θέλουμε να ξαναγύρισετε στη θάλασσα τους είπαν! Θέλουμε να μείνετε μαζί μας και να μας παντρευτειτε!

Αυτό δε γίνεται είπαν οι γοργόνες! Δεν έχουμε πόδια αλλά ψαρισιες ουρές! Δε μπορούμε να ζήσουμε στη στεριά!

Η πιο μικρή όμως είπε πως είχε ακούσει για το θαλασσινό τριφύλλι το οποίο αν το έτριβαν στις ουρές τους τη νύχτα με την πανσέληνο του Αυγούστου θα αποκτούσαν πόδια και θα γίνονταν κοπέλες

Η πανσέληνος του Αυγούστου ήταν σε δύο μέρες και έτσι άρχισαν όλοι να ψάχνουν για το θαλασσινό τριφύλλι και οι γοργόνες και τα ψαράκια και οι ψαράδες.

(ΜΟΥΣΙΚΗ: Το θαλασσινό τριφύλλι – Ρένα Κουμιώτη)

 

 

Τελικά τα κατάφεραν! Τα ψαράκια βρήκαν το θαλασσινό τριφύλλι το έδωσαν στους ψαράδες και αυτοί το έβαλαν στις ουρές των γοργόνων τη νύχτα με την πανσέληνο του Αυγούστου και έτσι αυτές έγιναν κοπέλες! 

Έτσι οι ψαράδες παντρεύτηκαν τις  γοργόνες  και στο γάμο τους χόρεψαν και γλέντησαν  και τραγούδησαν και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!

(ΜΟΥΣΙΚΗ: Τα τζιτζίκια – Μιχάλης Βιολάρης)

 

 

 

 

Β μέρος 

Στη θάλασσα με τα φρούτα του καλοκαιριού 

Τα δροσερά, ζουμερά, καλοκαιρινά φρούτα είναι το θέμα της γιορτής του τμήματος της κας Μάρθας

Οι κυρίες με τα καπέλα τους, τις πετσέτες τους και τα αντηλιακά τους πάνε στη θάλασσα!

 

Μετά το μπάνιο τους θέλουν ένα υγιεινό σνακ, και τι καλύτερο από τα δροσερά καλοκαιρινά φρούτα! Καρπούζια, πεπόνια, κεράσια… Έχουν την τιμητική τους!

 

Φρούτα, φρούτα, φρούτα….

 

Καλοκαίρι και χαρά

“Πετούν τα πεταλούδια

κι ανθίζουν τα λουλούδια

κι ο κούκος βεβαιώνει

πως έλιωσε το χιόνι

τάριρι  τάριρα

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΙ ΧΑΡΑ”

Ήρθε το καλοκαιράκι… Η πιο αγαπημένη εποχή των παιδιών!

Εποχή για ταξίδια και παιχνίδια!

 

Μια εποχή με πολύ ήλιο  (τον οποίο απολαμβάνουμε με τις απαραίτητες προφυλάξεις), με θάλασσα, με βόλτες…

Ακούμε το τραγούδι” ΕΝΑΣ ΗΛΙΟΣ ΜΕ ΓΥΑΛΙΆ” και το ζωγραφίζουμε

 

Ύστερα αποφασίζουμε πως για να έχουμε ένα ΜΑΓΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ πρέπει όταν είμαστε στον ήλιο  να μην ξεχνάμε ΑΝΤΙΗΛΙΑΚΌ, ΚΑΠΈΛΟ, ΓΥΑΛΙΆ, ΜΠΛΟΎΖΑ, ΙΣΚΙΟ, ΟΜΠΡΕΛΑ… και συμπληρώνουμε ένα φύλλο εργασίας

Σκιά όμως δεν έχουν μόνο τα δέντρα… αλλά και πολλά άλλα πράγματα… ακόμη κι εμείς! Έτσι παίζουμε με τις σκιές μας! Τις κυνηγάμε τις πατάμε, τις ζωγραφίζουμε…

 

ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ

 

 

Ο ΗΛΙΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ

 

ΟΙ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ 

 

 

Η ΓΛΥΚΑ ΤΟΥ ΠΑΓΩΤΟΥ

 

Η ΔΡΟΣΙΆ ΤΩΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΏΝ ΦΡΟΎΤΩΝ 

Το καλοκαίρι είναι εδώ… 

Ας το χαρούμε… 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ασφαλώς κυκλοφορώ

Με στόχο την ανάπτυξη γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων που θα βοηθήσουν τα παιδιά να ενταχθούν με ασφάλεια στο σύστημα κυκλοφορίας δουλεύουμε κάθε χρόνο με συνέπεια πάνω στηνκυκλοφοριακή αγωγή.

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ

1) ΠΑΡΑΜΎΘΙ “Το ατύχημα του κυρίου αρκούδου”

Ο κύριος αρκούδος κάθεται δίπλα στον φίλο του τον Πέτρο στο αυτοκίνητο. Ο Πέτρος είναι δεμένος με τη ζώνη ασφαλείας, όχι όμως και ο κύριος αρκούδος. Όταν λοιπόν ένας σκύλος πετάγεται στο δρόμο και ο μπαμπάς αναγκάζεται να φρενάρει απότομα τα πράγματα εξελίσσονται κάπως δυσάρεστα για τον κύριο αρκούδο…

 

 

Τελικά ποια είναι η σωστή συμπεριφορά στο αυτοκίνητο;

2) Βλέπουμε το βίντεο “Ζώνες ασφαλείας” από την Εκπαιδευτική τηλεόραση

3) Θεατρικό παιχνίδι “ταξιδεύω με το αυτοκίνητο”

4) Φύλλο εργασίας “Εγώ ο επιβάτης”

5) Φύλλο εργασίας “Το γράμμα Ζζ”

 

 

 

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ

Πρέπει να ξέρουμε τα σήματα και να οδηγούμε στη ΔΕΞΙΆ πλευρά του δρόμου

1) Δεξί-αριστερό

2) Σήματα κυκλοφορίας

  

 

3) Κάνουμε εξάσκηση στο Παιχνίδι Κυκλοφοριακής Αγωγής που έχουμε στην αυλή μας

4) Φύλλο Εργασίας: Ποιες είναι οι σωστές συμπεριφορές ενός ποδηλάτη;

  

5) Τα μέρη του ποδηλάτου ποια είναι;

    

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΕΖΟΙ

1) Δεν ξεχνάμε ποτέ να εφαρμόζουμε το σπουδαιότερο απ όλους τους κανόνες όταν πρέπει να περάσουμε ένα δρόμο

2) Και φυσικά να περνάμε απέναντι από τις διαβάσεις εφόσον υπάρχουν

 

3) Επιτραπέζιο παιχνίδι κυκλοφοριακής αγωγής για να το παίζουν τα παιδιά στο σπίτι με τα αυτοκίνητάκια τους

4) Ελεύθερες ζωγραφιές σχετικές με το θέμα

5) Παιχνίδια στον υπολογιστή

 

 

 

Από το σπόρο στο φυτό

Άνοιξη και παντού γύρω μας υπάρχουν λουλούδια! Ναι αλλά πώς από ένα σποράκι γίνεται ένα λουλούδι;Ένα φυτό;

Ας δούμε τι μας λέει το βιβλίο του Έρικ Καρλ “Το σποράκι ταξιδεύει”

Ύστερα γινόμαστε σποράκια και “παίζουμε” την ιστορία

 

Και μετά φτιάχνουμε με στάμπες από κομμένες πατάτες τα δικά μας λουλούδια

Τι θα άξιζε όμως ένα τέτοιο μάθημα αν δε φυτεύαμε τους δικούς μας σπόρους και δεν παρατηρούσαμε την ανάπτυξή τους;

Επί το έργο λοιπόν…

   

 

Συμπληρώνουμε “Φύλλα Παρατήρησης”

 

Φύλλα εργασίας για τον κύκλο ζωής των φυτών…

 

Την ανάπτυξη του φυτού…

Τον αριθμό των σπόρων…

Τα γράμματα των φυτών και των σπόρων!