Έρχονται οι καλικάντζαροι!!!
Τα παιδιά έδειξαν ενθουσιασμό για τους καλικάντζαρους. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους τους ζωγράφισαν:
Τα παιδιά έδειξαν ενθουσιασμό για τους καλικάντζαρους. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους τους ζωγράφισαν:
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, διαβάσαμε, αφηγηθήκαμε και δραματοποιήσαμε ο βιβλίο «Φρικαντέλα η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα» του Ευγένιου Τριβιζά. Στο τέλος, τα παιδιά τη ζωγράφισαν.
Σε αρκετές ζωγραφιές η στριμμένη μάγισσα είναι χαμογελαστή. Φαίνεται ότι της άρεσαν πολύ τα κάλαντα!
Δείτε τη ζωγραφική των παιδιών στο σύνδεσμο:
https://files.e-me.edu.gr/s/LC4rMzXWMkX4FyG
Στη διαδραστική αφίσα που ακολουθεί θα δείτε δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στον 1ο κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων Ευ Ζην- Ζω καλύτερα με τίτλο «Μαθαίνω… Διατροφή». Πατάτε στα σημεία για να ανοίξουν τα «παράθυρα» και να δείτε το υλικό.
Στις αρχές Νοεμβρίου τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Μπορούμε- Καμία μερίδα φαγητού χαμένη», το οποίο στοχεύει στη μείωση των ποσοτήτων φαγητού που καταστρέφεται, μέσω της ευαισθητοποίησης του κοινού και, ειδικά, των μικρών παιδιών.
Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές μας παρακολούθησαν διαδικτυακή αφήγηση παραμυθιού, απάντησαν σε ερωτήσεις και εξέφρασαν τη γνώμη τους για το φαγητό που πάει χαμένο. Φυσικά. πρότειναν λογικές λύσεις για το πρόβλημα αυτό όπως:
Ως επιβράβευση, οι οργανωτές απένειμαν σε κάθε συμμετέχοντα-ουσα ατομική βεβαίωση ως «FOOD SAVING WARRIOR».
Οι δραστηριότητες συνεχίστηκαν και μετά τη διαδικτυακή συνάντηση. Έτσι, οι μαθητές ζωγράφισαν στο πιάτο τους τη σωστή μερίδα του αγαπημένου τους φαγητού, ώστε να μην πάει χαμένη.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου,μία από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε μέσα στην τάξη ήταν να έρθουμε σε επαφή με την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα που χρησιμοποιείται από τους κωφούς ανθρώπους. Σχηματίσαμε το όνομά μας με νοήματα, καθώς και τη λέξη ΙΣΟΤΗΤΑ.
Παρακάτω ακολουθεί η ομαδική εργασία των μαθητών μας που με ιδιαίτερη ευαισθησία προσέγγισαν το θέμα:
Αν επιθυμείτε, αξίζει να παρακολουθήσετε στο σπίτι την ταινία-animation με τίτλο «Cuerdas» (ελληνική μετάφραση: «Σχοινιά»). Πρόκειται για μία συγκινητική ιστορία φιλίας που καλλιεργεί στους μικρούς μαθητές την ενσυναίσθηση, το αίσθημα ισότητας και προσφοράς και, που αποτελεί «τροφή» για σκέψη και αφορμή για αυτοκριτική για τους μεγάλους.
Δείτε το στο σύνδεσμο:https://www.youtube.com/watch?t=5&v=4INwx_tmTKw&feature=emb_imp_woyt
Το Φθινόπωρο τελείωσε, αλλά μας άφησε όμορφες αναμνήσεις. Δείτε τις στα video:
Στα πλαίσια της θεματικής ενότητας «Από το σιτάρι… στο ψωμί» ήρθαμε σε επαφή με τη διαδικασία παρασκευής του ψωμιού (σπορά του σιταριού, θέρισμα, αλώνισμα, άλεσμα ώσπου να φτάσουμε στο τελικό προϊόν, το ψωμί)- που… τελικά, δεν ήταν τόσο πολύπλοκη όσο πιστεύαμε, ωστόσο, αρκετά κοπιαστική όταν αυτή γίνεται συχνά. Σκεφτήκαμε τις νοικοκυρές της παλιάς εποχής που ζύμωναν πολλές φορές μέσα στην εβδομάδα. Όμως αυτή η κούραση έκανε το ψωμάκι ακόμα πιο νόστιμο!
Ακόμα, γράψαμε τα υλικά που χρησιμοποιούνται και φυσικά τις αναλογίες τους ώστε να έχουμε καλό αποτέλεσμα.
Στο τέλος, φτιάξαμε το δικό μας καρβελάκι.
Ακολουθεί η συνταγή του ψωμιού:
1 κιλό αλεύρι
1 φακελάκι μαγιά
1/2 κουταλάκι γλυκού αλάτι
1/2 κουταλάκι γλυκού ζάχαρη
λίγο λάδι για να ξεκολλάει η ζύμη από τα χέρια
χλιαρό νερό (όσο χρειαστεί)
Μέσα σε ένα ποτήρι χλιαρό νερό ανακατεύουμε τη μαγιά, το αλάτι και τη ζάχαρη. Τοποθετούμε το μείγμα σε μία λεκάνη και ρίχνουμε λίγο-λίγο το αλεύρι. Ζυμώνουμε ρίχνοντας και το υπόλοιπο αλεύρι. Χρησιμοποιούμε όσο νερό χρειαστεί. Στο τέλος, ρίχνουμε και το λάδι για να ξεκολλάει η ζύμη από τα χέρια και τα τοιχώματα της λεκάνης.. Σκεπάζουμε με μία πετσέτα και αφήνουμε να ξεκουραστεί η ζύμη σε ζεστό μέρος μέχρι να διπλασιαστεί σε μέγεθος. Έπειτα ξαναζυμώνουμε και φτιάχνουμε ένα καρβέλι ή χωρίζουμε το ζυμάρι σε όσα ψωμάκια θέλουμε. Τα αφήνουμε να ξεκουραστούν και να ξαναφουσκώσουν. Τα ψήνουμε στους 180 βαθμούς.
«Κλικάρετε» την εικόνα για να δείτε το gif με τη δραστηριότητα.
Παγκόσμια ημέρα των Δικαιωμάτων τoυ παιδιού εχθές 20 Νοεμβρίου και, σήμερα Δευτέρα διερευνήσαμε και αποτυπώσαμε σε εννοιολογικό χάρτη την υπάρχουσα γνώση των παιδιών σχετικά με το θέμα. Μιλήσαμε για τα δικαιώματα που κάθε παιδί πρέπει να απολαμβάνει για να μεγαλώνει με υγεία, χαρά και, σωματική και ψυχική ισορροπία.
Πηγή εικόνας: https://taniamanesi-kourou.blogspot.com
Παρακολουθήσαμε το βίντεο για τα δικαιώματα από το 1ο Δημοτικό σχολείο Ερμούπολης στο σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=NqiO8QpUjP8
Αλλά, παρατηρήσαμε στο εποπτικό μας υλικό ότι υπάρχουν παιδιά λιγότερο τυχερά που αναγκάζονται να αφήσουν το σχολείο και να εργαστούν, παιδιά χωρίς οικογένεια, σπίτι, φαγητό, νερό, σχολείο, παιχνίδι και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, παιδιά που γεννιούνται και μεγαλώνουν σε συνθήκες φτώχιας και πολέμου. Έτσι εντοπίσαμε και τους λόγους που τα παιδιά δεν επωφελούνται από τα δικαιώματά τους, δηλαδή εξαιτίας της φτώχιας , της αρρώστιας, του πολέμου, της έλλειψης οικογένειας και στέγης, των κοινωνικών ανισοτήτων κ.ο.κ.
Τελειώνοντας τη θεματική της σημερινής μέρας, καταλήξαμε σε ομαδική εργασία λέγοντας ότι «με ομπρέλα τα δικαιώματα. καμία μπόρα δε μας τρομάζει».
Ένα φαντασματάκι μας επισκέφτηκε , που το λένε…Annie! Γιατί ντύθηκε έτσι; Μα γιατί ήρθε το Halloween!!
Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών τα παιδιά έμαθαν για τη γιορτή του Halloween και το έθιμο trick or treat.
Τα παιδιά είναι σημαντικό να αποκτήσουν λεξιλόγιο σχετικό με εορτές, όπως για παράδειγμα οι Halloween μεταμφιέσεις , γνώση στην οποία θα επιστρέψουν σε επόμενες δραστηριότητες (Απόκριες).
Με την γνωριμία με το Halloween επιτυγχάνεται η ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε ένα πλαίσιο που έχει νόημα για τα ίδια και από το οποίο αντλούν χαρά και απόλαυση. Έτσι τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τις μεταμφιέσεις, μάθανε έθιμα από άλλες χώρες , εξάσκησαν την μουσική τους ικανότητα μέσα από το τραγούδι και … έτοιμοι για Trick or treat !
Ευχαριστούμε την κ. Αλεξάνδρα για το πολύ ενδιαφέρον και διασκεδαστικό μάθημα και, φυσικά, για το κέρασμα!