Ότι θα μάθω στο νηπιαγωγείο!

.jpg

Τι συμβαίνει στο Νηπιαγωγείο;

Ο Νηπιαγωγός παρέχει ένα Εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Αυτό προσφέρει στα παιδιά μια σειρά ευκαιριών που τα βοηθούν να αναπτύξουν την επιθυμία να μάθουν, να εξερευνήσουν τη γλώσσα, να πειραματιστούν και να κοινωνικοποιηθούν.Στα Νηπιαγωγεία τα παιδιά γίνονται ανεξάρτητα στο να κάνουν επιλογές και να φτιάχνουν πράγματα για τον εαυτό τους. Αυτό τα βοηθάει να μαθαίνουν να παίρνουν αποφάσεις και να είναι υπεύθυνα.

  • Τα παιδιά μαθαίνουν για τους αριθμούς και τις έννοιες των αριθμών κάνοντας κατασκευές με κύβους, λύνοντας γρίφους (puzzles) και παίζοντας παιχνίδια.
  • Στα Νηπιαγωγεία δημιουργούνται φιλίες μεταξύ των παιδιών και των γονιών τους.
  • Στα Νηπιαγωγεία τα παιδιά ασχολούνται με ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες. Θα μάθουν να μοιράζονται, να συνεργάζονται αλλά και να εργάζονται ανεξάρτητα.
  • Είναι ευπρόσδεκτα παιδιά και οικογένειες κάθε πολιτισμικής προέλευσης.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν τη γλώσσα μιλώντας, ακούγοντας, διαβάζοντας, τραγουδώντας και διηγούμενα ιστορίες. 
  • Τα παιδιά φέρνουν κολατσιό και φαγητό απ’ το σπίτι και τα απολαμβάνουν στο Νηπιαγωγείο. Μαθαίνουν για την υγιεινή διατροφή και πώς να διαχειρίζονται την τσάντα του φαγητού τους, τα δοχεία και τα περιτυλίγματα. Παρατηρούν και μαθαίνουν να είναι κοινωνικά και να επικοινωνούν στη διάρκεια αυτών των ωρών.

Στα Νηπιαγωγεία θα υπάρχουν εσωτερικές και υπαίθριες δραστηριότητες. Θα υπάρχουν ώρες δράσης και ώρες ησυχίας. Τα παιδιά μαθαίνουν διασκεδάζοντας. 

Ποια είναι τα οφέλη του Νηπιαγωγείου;

Τα παιδιά θα τα καταφέρουν καλύτερα στο σχολείο. Μαθαίνουν να ανήκουν σε μια ομάδα, να κάνουν φίλους, μαθαίνουν να εκφράζουν τον εαυτό τους με αυτοπεποίθηση και μαθαίνουν να αισθάνονται άνετα σε περιβάλλοντα εκτός του σπιτιού τους. 

Ο θεσμός του ολοήμερου νηπιαγωγείου

Στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο :

  • Παρέχεται περισσότερος χρόνος για εξατομικευμένη εκπαίδευση.
  • Υπάρχει περισσότερος χρόνος, ώστε να αναπτύξουν τα παιδιά μια θετική αυτοεικόνα και περισσότερο σεβασμό για τον εαυτό τους και για τους άλλους.
  • Οι χρονικές φάσεις για μαθησιακές εμπειρίες είναι μεγαλύτερες, και πραγματοποιούνται σε πιο ξεκούραστη ατμόσφαιρα.
  • Υπάρχει περισσότερος χρόνος για την παιδαγωγό να παρατηρεί και να ανακαλύπτει τις ατομικές ανάγκες των παιδιών, αλλά και να δείχνει μεγαλύτερη προσοχή στο καθένα χωριστά. 
  • Υπάρχει μεγαλύτερη ευλυγισία στο πρόγραμμα και παρέχεται περισσότερος χρόνος για παιχνίδι, συζητήσεις, εξερευνήσεις, ανακαλύψεις, πρακτική στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη λήψη αποφάσεων, καθώς και για δραστηριότητες που συνήθως δεν αναπτύσσονται αρκετά στο κλασικό πρόγραμμα (π.χ. εκπαιδευτικοί περίπατοι, μαγειρική, δραματοποίηση ή κουκλοθέατρο).
  • Δίδονται περισσότερες ευκαιρίες στα παιδιά, ώστε να αναπτύξουν κοινωνικές σχέσεις με τα άλλα παιδιά ή τις παιδαγωγούς.
  • Παρέχεται επιπλέον χρόνος στα παιδιά να μιλούν για τις εμπειρίες τους, να επιλύουν προβλήματα και να σκέφτονται κριτικά.
  • Υπάρχει μεγαλύτερη εξισορρόπηση μεταξύ των δραστηριοτήτων που προτείνονται από την παιδαγωγό και αυτών που ξεκινούν από τα παιδιά.
  • Η παιδαγωγική αξιοποίηση της ώρας του γεύματος διευρύνει το πεδίο εμπειριών και γνώσεων των παιδιών, δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να κατακτήσουν δεξιότητες, να αναπτύξουν την αυτονομία τους, να επικοινωνήσουν και παράλληλα να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες και να κατακτήσουν αντίστοιχους τρόπους συμπεριφοράς κατά την ώρα του γεύματος. Η Νηπιαγωγός φροντίζει ώστε η αίθουσα που θα πραγματοποιείται το γεύμα να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για αυτό το σκοπό ή φροντίζει ώστε να παραδίδεται καθαρή μετά το γεύμα, αν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί ως αίθουσα διδασκαλίας.
  • Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα προβλέπεται χρόνος για την ξεκούραση των νηπίων μετά το γεύμα. Οι νηπιαγωγοί δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες ξεκούρασης και χαλάρωσης, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο – «γωνιά ξεκούρασης». Η γωνιά ξεκούρασης δημιουργείται σε κατάλληλο σημείο της αίθουσας και αποτελεί ένα χώρο ευχάριστο και οικείο, στον οποίο τα παιδιά νιώθουν ασφάλεια. Η ώρα της χαλάρωσης και της ξεκούρασης έχει παιδαγωγική αξία, καθώς τα παιδιά εσωτερικεύουν κανόνες της κοινωνικής ζωής, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται τις ανάγκες των άλλων, μαθαίνουν να αυτοπειθαρχούν και να αναπτύσσουν αίσθημα αλληλεγγύης.